بازدید 13801

دولت به داد قهوه خانه رسید

بر اساس ماده 8 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات اماکن عمومی به مکان‌هایی گفته می شود که مورد استفاده و مراجعه جمعی یا عموم مردم است.
کد خبر: ۲۰۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵ 16 November 2011
با تصویب دولت قهوه خانه ها از شمول آ‌یین نامه اجرایی قانون جامع کنترل دخانیات خارج شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت بر اساس ماده 7 آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و به منظور حفظ سلامت عمومی به ویژه محافظت در مقابل استنشاق تحمیلی دود محصولات دخانی، استعمال این مواد در اماکن عمومی ممنوع است که با توجه به خروج قهوه خانه ها از شمول این آیین نامه، ‌استعمال مواد دخانی در قهوه خانه ها از این پس مجاز خواهد بود.

وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد ماده (18) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را اصلاح کرد.

بر اساس این مصوبه، قهوه خانه ها از شمول آئین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات خارج شدند.

بر اساس ماده 8 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات اماکن عمومی به مکان‌هایی گفته می شود که مورد استفاده و مراجعه جمعی یا عموم مردم است.

این اماکن شامل اماکن متبرکه دینی، بیمارستان ها، درمانگاه ها، سالن های نمایش، سینماها، فضاهای عمومی مهمانخانه‌ها و مهمانسراها و مهمانپذیرها، خوراک سراها (رستورانها)، قهوه‌خانه‌ها، کارخانجات،‌گنجینه‌ها (موزه‌ها)، پایانه‌های مسافربری، فروشگاه های بزرگ، اماکن فرهنگی، اماکن ورزشی، کتابخانه‌های عمومی، مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی، وسایل نقلیه عمومی، موسسات و سازمان های دولتی و عمومی، نهادهای انقلاب اسلامی، بانک ها و شهرداری ها و هر نوع مرکز و محل جمعی دیگر می‌شود که بر اساس مصوبه جدید دولت قهوه خانه‌ها از این فهرست حذف می شوند.

این مصوبه پس از تأیید رئیس جمهوری، از سوی محمدرضا رحیمی،معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
به نظر من تصمیم خوبی گرفته نشده چراکه برخی نوجوانان در این مراکز با قلیان کشیدن سفر خود را در راه نابودی خویش آغاز می کنند...
باید هم خارج شود چون اگر حذف نمی شد قلیان و ...وارد خانه ها میشد که چه بسا آسیبش بیشتر از الان میشد و مورد دوم بستن قهوه خانه باعث بیکار جمع کثیری از هموطنان میشد که با در نظر گرفتن شغلهای مرتبط با آن مثل فروشندگان قند و چای و ...........تعداد آنها بیشتر هم می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
اصلا خود قهوه خانه چه ضرورتي دارد؟ يك عده آدم علاف بنشينند و سيگار و قليان بكشند و چاي بخورند كه استكان هزاران نفر در يك كاسه شسته ميشود. يعني سرايت آب دهان هزاران نفر به يكديگر. يعني چه كه حذف قليان باعث ورود به خانه ها ميشود؟! اولا فرض كنيم 5 درصد هم به خانه ها منتقل شود كه نميشود. اين سالم تر است يا استنشاق دود ريه مردم و خوردن آن چايهاي انصافا كثیف؟
بهتر بود به قهوه خانه ها ابلاغ شود مثلا ظرف يكسال شغل خود را به مشاغل مشابه مثل ساندويچي كبابي جگركي كافي شاپ يا حتي مشاغل غير مشابه با درخواست خودشان تغيير شغل دهند و كشور را از اين مراكز زمينه ساز جرايم و فساد و مصرف مواد غير بهداشتي و بيماري زا خلاص كرد
تنها جایی که دخانیات مصرف می شد همین جا بود . از کجا این همه بخشش را یاد گرفتند . بیائید دست جوانها را بگیرید که در این مکانها به بلایای بعدی دچار می شوند.
ورود افراد غیر قلیانی و سیگاری به قهوه خانه ها ممنوع

در جامعه کنونی ایران، قلیان کشیدن کاری بسیار زشت و ناپسند می باشدو افرادی که دقایق و یا ساعتی را صرف کشیدن آن می کنند نه تنها به ریه ها ی خود صدمه می زنند بلکه با لباسی آلوده و بدنی بد بو وارد فضاهای دیگر جامعه شده و موجب آزار و ناراحتی دیگران می شوند.از طرفی دیگر عده ای که به ناچار جهت صرف چای و یا غذای گرم و استراحت به قهوه خانه ها مراجعه خواهند کرد دچار ناراحتی و آزار خواهند شد. با توجه به دلایل نماینده محترم برای حفظ قلیان حتما ایشان برای رفع این مشکل پیشنهاد خواهد داد به جای ممنوعیت کشیدن قلیان در قهوه خانه ها از ورود افراد غیر قلیانی و سیگاری به قهوه خانه ها جلوگیری شود. در دنیایی که باید با به کار گیری انواع شیوه های علمی و فرهنگی جوانان و نوجوانان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق داد ما با عقبگردی جانانه مخواهیم آنها را به سمت تلف کردن وقت و صرف اوقات فراقت با قلیان هدایت کرده و به انواع سرطان و بیماریهای ریوی و عفونی خوش آمد بگوییم.
اقتصاد بدون سلامت مفهوم ندارد و اين تصميم با اصول سلامتی مغاير است، بوی تعفن قليان آذار دهنده است. قليان، سيگار قدم اول اعتياد است.
به هر حال جلب رضایت همگان دشوار است ولی این اقدام خوبی بوده چون خیلی از جوانان باممنوعیت قلیان در قهوه خانه ها به حضور در خانه باغهای نزدیک به شهر ها روی اوردند که شیشه ای وکراکی ...شدند
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی