بازدید 4395
۴

توطئه شوم تبهكار برای زندانی كردن 2 برادر

از سال‌ها قبل با يك مرد و دو پسرش اختلاف حساب داشتم تا اينكه دو روز قبل آنها در حوالي ميدان فاطمي بامن درگير شده و بشدت كتكم زده و متواري شدند. حالا هم خواستار پيگيري اين موضوع و معرفي به پزشكي قانوني هستم
کد خبر: ۲۰۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸ 16 November 2011
مرد تحصيلكرده كه در اقدامي عجيب دو برادر را با اسناد جعلي راهي زندان كرده بود، پس از افشاي تبهكاري‌هايش دستگير شد.

شهريور سال 85 مردي با مراجعه به شعبه 7 دادياري دادسراي ناحيه 6 تهران – خارك – از دو برادر جوان به اتهام ضرب و جرح شكايت كرد و گفت: از سال‌ها قبل با يك مرد و دو پسرش اختلاف حساب داشتم تا اينكه دو روز قبل آنها در حوالي ميدان فاطمي بامن درگير شده و بشدت كتكم زده و متواري شدند. حالا هم خواستار پيگيري اين موضوع و معرفي به پزشكي قانوني هستم.

داديار پرونده نيز براساس ادعاي متهم و با ارسال نامه‌اي به كارشناسان پزشكي قانوني از آنها خواست پس از معاينه شاكي ميزان صدمه وارد شده به وي را اعلام كنند. اين در حالي بود كه متهم با استفاده از گواهي رسمي پزشكي قانوني با مهر و امضاي متخصص جراحي عمومي صدمات بدني وارد شده را تأييد و آن را به دادسرا ارائه كرد. داديار پرونده نيز پس از دريافت اين گزارش دو برادر را به اتهام توهين، تهديد به قتل، ضرب و جرح عمدي و تخريب خودروي شاكي بازداشت كرد. سپس پرونده به دادگاه عمومي تهران ارسال شد. قاضي شعبه 1032 نيز براساس اوراق تحقيق و پس از محاكمه متهمان را محكوم به زندان و جريمه نقدي و ديه به شاكي كرد.

دو متهم كه در دادسرا و دادگاه نتوانسته بودند بيگناهي‌شان را ثابت كنند به حكم صادره اعتراض كردند. با اين وجود قضات شعبه 27 دادگاه تجديدنظر پس از بررسي‌هاي لازم دريافتند مهر و امضاي گواهي پزشكي قانوني متعلق به يك پزشك عمومي است كه مطبش در شرق كشور است. بدين ترتيب با افشاي راز نقشه تبهكارانه شاكي، دو برادر از اتهام وارده تبرئه شدند و اين بار با شكايت آنها و سازمان پزشكي قانوني كشور پرونده در شعبه 10 بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تهران تحت رسيدگي قرار گرفت. بازپرس در نخستين تحقيقات پي برد متهم از جاعلان حرفه‌اي است كه چند سابقه تبهكارانه دارد. او سال 69 يكي از كارمندانش را براي سرقت اسناد و مدارك از دفتر مديرعامل شركت اجير كرد اما كارمند هنگام ورود به اتاق ناگهان تعادلش را از دست داد و به حياط سقوط كرد و دچار نقص عضو و ضربه مغزي شد. بدين ترتيب با شكايت كارمند مصدوم پرونده‌اي در دادسراي خارك تشكيل شد. اما در جريان رسيدگي به پرونده متهم در سال 70 وي صبح يك روز تعطيل براي سرقت پرونده‌اش وارد دادسرا شده بود كه از سوي نگهبان‌ها دستگير شد. وي پس از محاكمه به زندان و پرداخت ديه محكوم شد. اما پس از رهايي براي يك زوج مزاحمت تلفني ايجاد كرد و چك‌هاي آنها را نيز به طور ماهرانه‌اي جعل كرد. سرانجام با شكايت آنها دوباره دستگير و محكوم به زندان شد و پس از تحمل مجازاتش و رهايي از زندان چندين بار ديگر به جعل عناوين دولتي و سوءاستفاده‌هاي مختلف پرداخت. سرانجام بازپرس پرونده پس از به دست آوردن اين اطلاعات و بررسي سوابق مجرمانه مرد تبهكار، وي را با قرار قانوني بازداشت كرد.

منبع: ایران
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
چقدرپیچیده شد هنگ کردم
خاموش روشنش کن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار