بازدید 5348

نجات از طناب دار با رضايت اوليای دم

شواهد نشان مي داد جواني به نام حبيب قرباني حمله مرگبار چند سارق شده و بر اثر ضربات متعدد چاقو جان باخته است. زماني که مأموران به ساختماني نيمه کاره در خيابان شريعتي که اين حادثه در آن جا رخ داده بود رفتند با جسد حبيب رو به رو شدند که آثار ضربات متعدد چاقو بر بدن وي کاملا هويدا بود
کد خبر: ۲۰۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰ 16 November 2011
رضايت اولياي دم سبب شد مردي که ۷ سال قبل دوستش را با ضربات چاقو از پا درآورده بود از طناب دار رهايي يابد.

اين حادثه روز ۹ فروردين ماه سال ۸۳ به کارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران گزارش شد و آنان را در برابر يک معماي جنايي پيچيده قرار داد. شواهد نشان مي داد جواني به نام حبيب قرباني حمله مرگبار چند سارق شده و بر اثر ضربات متعدد چاقو جان باخته است. زماني که مأموران به ساختماني نيمه کاره در خيابان شريعتي که اين حادثه در آن جا رخ داده بود رفتند با جسد حبيب رو به رو شدند که آثار ضربات متعدد چاقو بر بدن وي کاملا هويدا بود.

تحقيق از نزديکان مقتول نشان داد او همراه چند کارگر ساختماني ديگر در آن جا کار مي کرده و شب ها را نيز در همان جا مي گذرانده است. يکي از شاهدان اين ماجرا درباره اين جنايت به پليس گفت: «من، حبيب و چند نفر ديگر چند ماه بود که در آن جا کار مي کرديم. چند ساعت قبل ناگهان ۷ نفر که چاقو به دست داشتند وارد ساختمان شدند و به ما حمله کردند. آن ها مي خواستند اموالمان را سرقت کنند. به همين دليل ما هم با آن ها درگير شديم اما يکي از آن ها که با حبيب گلاويز شده بود با چاقواش چند ضربه به او زد و همراه دوستانش از آن جا فرار کرد.»

به دنبال ثبت اين اطلاعات کارآگاهان براي دستگيري عاملان اين جنايت به تکاپو افتادند. در جريان اين بررسي ها فاش شد جوان قاتل حميد نام دارد و او نيز يک کارگر ساختماني است که بعد از اين حادثه ناپديد شده است. نداشتن جا و مکان مشخص کارگران ساختماني، شناسايي مخفيگاه قاتل فراري را دشوار مي کرد. با اين حال تلاش مأموران در شاخه هاي مختلف ادامه يافت اما نتيجه اي به دست نيامد و قاتل فراري توانست خود را از ديد پليس پنهان کند.

با گذشت ۷ سال از گشوده شدن اين پرونده، به دست آمدن اطلاعاتي درباره مخفيگاه قاتل فراري بار ديگر پرونده را به جريان انداخت. کارآگاهان جنايي پايتخت پي بردند حميد مخفيانه در ساختماني نيمه کاره در جنوب تهران زندگي مي کند. به دست آمدن اين سرنخ کافي بود تا مأموران در عملياتي ضربتي مخفيگاه متهم را محاصره و وي را پس از ۷ سال دستگير کنند. زماني که حميد پشت ميز بازجويي نشست منکر قتل شد و گفت از اين ماجرا بي اطلاع است اما در ادامه شهادت چند نفر از شاهدان وي را وادار به بيان واقعيت کرد. در چنين شرايطي پرونده اين جنايت به شعبه ۱۱۵۶ مجتمع قضايي بعثت ارسال شد و روز دوشنبه وي در دادگاه در برابر اتهام قتل عمد از خود دفاع کرد. او مدعي شد ضربه چاقو را ناخواسته به حبيب زده و نيت اش کشتن او نبوده است. وي همچنين با ابراز پشيماني از اين کار از اولياي دم درخواست عفو و بخشش کرد.

در ادامه جلسه اولياي دم که پيش از اين خواستار قصاص قاتل شده بودند از خواسته شان منصرف شدند و اعلام کردند از خونخواهي گذشت مي کنند. به اين ترتيب قاضي گيوکي با بررسي محتويات پرونده، حميد را به لحاظ جنبه عمومي جرم به تحمل سه سال حبس محکوم کرد.

منبع: خراسان
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی