بازدید 3785
۲
رييس سازمان نوسازي مدارس:

بخاری گازی را سيستم گرمايشی ايمن نمی‌دانيم

رييس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور با بيان اينكه سامانه حرارت مركزي و بخاري نفتي كاربراتوري دو سيستم گرمايشي ايمن و استاندارد و مورد تاييد وزارت آموزش و پرورش است، گفت: از نظر آموزش و پرورش بخاري‌هاي گازي، سيستم‌ استاندارد گرمايشي ايمن محسوب نمي‌شوند
کد خبر: ۲۰۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷ 12 November 2011
مرتضي رييسي با اشاره به استانداردسازي سيستم‌هاي گرمايشي مدارس با آغاز فصل سرما در كشور گفت: سيستم ايمن و استاندارد تعريف شده براي فضاهاي آموزشي، سامانه حرارت مركزي است كه دوراز دسترس دانش‌آموزان بوده و يك سيستم ايمن محسوب مي‌شود.

وي افزود: مدارسي كه در سنوات گذشته ساخته شده‌اند فاقد سيستم حرارت مركزي هستند و قدمت برخي از اين مدارس به پيش از انقلاب مي‌رسد لذا داراي سيستم‌هاي گرمايشي استاندارد ايمن نيستند.

رييس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور تصريح كرد: بر اساس دستورالعمل تدوين شده در وزارت آموزش و پرورش سامانه حرارت مركزي و بخاري نفتي كاربراتوري دو سيستم گرمايشي ايمن و استاندارد هستند كه براي مدارس تعريف شده‌اند و بر اساس ضوابط و مقررات مدارس بايد از اين دو سامانه استفاده كنند.

وي تاكيد كرد: هرساله در ابتداي فصل سرما دستورالعمل استفاده از سيستم‌هاي گرمايشي با امضاي وزير آموزش و پرورش به ادارات كل آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق ابلاغ مي‌شود و اين ادارات موظفند دستورالعمل‌ها را به مدارس اعلام كنند.

معاون عمراني وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: هر نوع استفاده از سيستم‌هاي غيرايمن گرمايشي در مدارس ممنوع است و از نظر آموزش و پرورش بخاري‌هاي گازي سيستم‌ استاندارد گرمايشي ايمن محسوب نمي‌شوند.

رييسي با تاكيد مجدد بر استفاده همه مدارس از سيستم‌هاي حرارت مركزي و بخاري‌هاي كاربراتوري نفتي گفت: اين دو سيستم گرمايشي مورد تاييد آموزش و پرورش است چرا كه استاندارد و ايمني لازم و كافي را دارند.

وي گفت: مديران مدارس موظفند تمامي نكات ايمني كه در دستورالعمل ابلاغي به مدارس ارسال شده را در خصوص سيستم‌هاي گرمايشي رعايت كنند و چنانچه اين سيستم‌ها نياز به تعمير دارند نسبت به بازرسي و تعمير آن اقدام كنند.

رييس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور با بيان اينكه سال گذشته براي نخستين بار 14 ميليارد تومان اعتبار جهت استانداردسازي سيستم‌هاي گرمايشي و سرمايشي مدارس اختصاص يافت، گفت: اين رقم در سال جاري با همت دولت و همراهي مجلس شوراي اسلامي به 24 ميليارد تومان افزايش يافته است و تاكنون 45 درصد از اين اعتبار تخصيص يافته است.

وي تصريح كرد: با توجه به اينكه مدارسي كه در مناطق روستايي قرار دارند فاقد سامانه حرارت مركزي هستند مديران اين مدارس موظفند با رعايت تمامي نكات ايمني از وسيله گرمايشي استاندارد ايمن كه همان بخاري كاربراتوري نفتي است، استفاده كنند و هرگونه استفاده از سيستم‌هاي گرمايشي غيراستاندارد در مدارس ممنوع است.

رييسي تصريح كرد: در بخشنامه‌اي كه از سوي وزير آموزش و پرورش به تمامي استان‌ها ارسال شده تمامي ادارات آموزش و پرورش موظف شدند از محل اعتبارات تعميرات اساسي، اعتبارات تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي استان نسبت به آماده سازي سامانه گرمايشي در مدارسي كه داراي سيستم حرارت مركزي هستند، اقدام كنند.

وي ادامه داد: بر اساس اين دستورالعمل، در مدارسي كه به دليل نبود سامانه حرارت مركزي ناچار به استفاده از بخاري هستند، استفاده از بخاري نفتي كاربراتوري استاندارد مجاز است و در استفاده از اين گونه بخاري‌ها ضمن بررسي دقيق و كسب اطمينان از سالم بودن آنها، با رعايت ضوابط ايمني در نصب، از آنها استفاده شود.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مدارس در الویت نیستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست