بازدید 3089

دستور کار این هفته مجلس

بررسي تفريغ بودجه ‌٨٨ *تحقيق و تفحص از علت واردات كالاها *پاسخگوي وزراي نيرو،اقتصاد و امورخارجه به سئوالات
کد خبر: ۲۰۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰ 11 November 2011
مجلس شوراي اسلامي در هفته جاري علاوه بر بررسي چندين مورد تقاضاي تحقيق و تفحص هم‌چون علت واردات كالاها در دولت دهم و فوت عده‌اي از كارگران در كارخانه ايران خودرو و گزارش تفريغ بودجه سال 88، سئوالات برخي از نمايندگان از وزراي نيرو،‌ اقتصاد و امور خارجه را بررسي مي‌كند.

به گزارش ايسنا، چهار مورد بررسي تقاضاي تحقيق و تفحص در دستور كار هفته آينده مجلس قرار دارد كه اين موارد شامل تحقيق و تفحص از مركز پژوهش هاي مجلس، مناقصات، مزايده ها و واگذاري شركت مپنا وابسته به وزارت نيرو، حادثه منجر به فوت و جرح عده‌اي از كارگران در كارخانه ايران خودرو و نحوه تامين تجهيزات مورد نياز در حوزه صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات است.

بررسي سئوالات دهدشتي نماينده آبادان از وزير نيرو و ادياني راد نماينده قائم شهر از وزير امور اقتصادي و دارايي و همچنين بررسي سئوال جمعي از نمايندگان از وزير امور خارجه در دستور كار هفته آينده مجلس قرار دارد.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين هفته آينده به بررسي گزارش‌هاي كميسيون برنامه و بودجه در مورد تفريغ بودجه سال 88، تحقيق و تفحص از عملكرد دولت در برنامه چهارم توسعه، عملكرد دولت در مورد جزء (ب) بندهاي يك و دو تبصره هاي مربوط در اجراي بند 6 ماده 33 آيين نامه داخلي و رد تقاضاي تحقيق و تفحص از ميزان تحقيق اهداف سند چشم‌انداز جمهوري اسلامي ايران در افق 1404 مي پردازد.

بررسي گزارش كميسيون كشاورزي در رابطه با تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص از علل، ميزان و چگونگي واردات كالاها و محصولات كشاورزي در دولت دهم و همچنين گزارش اين كميسيون در مورد رد تقاضاي تحقيق و تفحص از سازمان محيط زيست كشور و رد تقاضاي تحقيق و تفحص از سازمان جنگل ها و مراتع و آبخيزداري كشور نيز در دستور كار هفته آينده مجلس قرار گرفته است.

گزارش كميسيون ويژه نظارت و پيگيري اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي در مورد عملكرد واگذاري سهام شركت‌هاي دولتي و همچنين گزارش كميسيون صنايع و معادن مبني بر رد تقاضاي تحقيق و تفحص از هزينه‌هاي ناشي از قطع ارتباط تلفن هاي همراه و تعداد مشتركان ايرانسل نيز هفته آينده در دستور كار قرار دارد.

گزارش كميسيون اجتماعي مبني بر تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد صندوق بازنشستگي صنعت فولاد كشور و گزارش اين كميسيون در رابطه با رد تقاضاي تحقيق و تفحص از عملكرد شوراي عالي اداري و برخي از اقدامات اخير دولت مثل دوركاري و انتقال وزارت خانه ها و كاركنان به ساير استان‌ها بررسي مي‌شود.

كميسيون انرژي نيز در جلسات علني هفته آينده گزارش خود در مورد رد تقاضاي تحقيق و تفحص از وزارت نفت و برخي از شركت‌هاي تابعه در خصوص خريد لوله‌هاي انتقال گاز و گزارش ديگري مبني بر رد تقاضاي تحقيق و تفحص از قراردادهاي نفت و گاز را ارائه خواهد كرد.

از ديگر گزارش هاي مورد بررسي در جلسات علني هفته آينده مجلس، گزارش مربوط به كميسيون اصل نود درباره عملكرد وزارت نيرو و سازمان آب و برق استان خوزستان در خصوص طرح آب رساني غدير و تامين آب شرب شهرهاي خرمشهر و آبادان و همچنين گزارش ديگري در مورد اعلام مغايرت برخي از مواد اساسنامه سازمان هدفمند سازي يارانه‌ها با قانون است.

گزارش كميسيون بهداشت و درمان در مورد عدم اجراي جزء (ب) بند دو قانون بودجه كل كشور نيز در دستور كار هفته آينده مجلس قرار دارد.

نمايندگان مجلس همچنين هفته آينده علاوه بر انتخاب "سعادت" و "فولادگر" دو نفر از نمايندگان استان اصفهان را با پيشنهاد مجمع نمايندگان استان به عنوان ناظر در شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان موضوع بند (ج) ماده 178 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، يك نفر از اعضاي كميسيون برنامه و بودجه و يك نفر از اعضاي كميسيون عمران را به عنوان ناظر در شوراي آمايش سرزمين موضوع ماده 182 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه انتخاب مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، مجلس شوراي اسلامي هفته آينده به هشت مورد از گزارش هاي كميسيون هاي تخصصي درباره لوايح عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در مجامع بين‌المللي، اعاده شده از شوراي نگهبان نيز مي پردازد.

اين گزارش ها شامل، پنج مورد از گزارش كميسيون انرژي در مورد لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در مجمع كشورهاي صادر كننده گاز، اتحاديه بين‌المللي گاز، اتحاديه جهاني بهره برداران هسته‌يي، انجمن بين المللي آب و سازمان منطقه‌اي درياي پاك است.

دو مورد ديگر مربوط به گزارش كميسيون و امنيت ملي و سياست خارجي در مورد رفع ايراد شوراي نگهبان در دو لايحه عضويت دولت ايران در گروه هشت كشور در حال توسعه و عضويت در مركز آسيايي كاهش بلايا و يك مورد در رابطه با گزارش كميسيون بهداشت و درمان در مورد لايحه دولت در مورد طرح همكاري نظارت بر امور دارويي است.

به گزارش ايسنا، مجلس شوراي اسلامي همچنين در هفته آينده به بررسي دو مورد از گزارشات كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در رابطه با رفع ايرادات شوراي نگهبان در طرح اصلاح موادي از قانون خدمت وظيفه عمومي و طرح تشديد مجازات مترددين به فلسطين اشغالي و اصلاح مواد 24 و 26 قانون گذرنامه مي پردازد.

از ديگر موارد كاري مجلس در هفته آينده بررسي سه مورد گزارش هاي مختلف كميسيون صنايع در رابطه با رفع ايراد شوراي نگهبان در لايحه اصلاح قانون معادن، بررسي لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در موسسه منطقه‌اي استاندارد سازي، ارزيابي انطباق، تاييد صلاحيت و اندازه شناسي (ريسكام) و همچنين بررسي لايحه تصويب احكام و مصوبات بيست و چهارمين كنگره اتحاديه جهاني پست منعقد شده در ژنو در سال 2008 است.

نمايندگان مجلس همچنين هفته آينده علاوه بر بررسي گزارش كميسيون اقتصادي در مورد رفع ايراد شوراي نگهبان در لايحه امور گمركي دو لايحه موافقت نامه تجارت آزاد بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عربي سوريه و همچنين موافقت نامه كمك و همكاري متقابل در مورد موضوعات گمركي بين دو دولت ايران و جمهوري خلق چين را بررسي مي‌كند.

بررسي لايحه موافقت نامه بازرگاني بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت اكوادر، لايحه اساسنامه بين‌المللي تامين مالي تجاري (وابسته با بانك توسعه اسلامي) و همچنين بررسي لايحه اصلاح قانون نظام صنفي كشور نيز هفته آينده به عنوان گزارش‌هاي كميسيون‌هاي اقتصادي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

از ديگر موارد كاري هفته آينده مجلس، بررسي طرح استفساريه تبصره سه مواد 71 و 117 قانون مديريت خدمات كشوري، طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار در كنار بررسي طرح اصلاح قانون استخدام مهندسين ناظر توليدات كشاورزي و طرح استفساريه بند چهار ماده 68 قانون مديريت خدمات كشوري است.

طرح تصدي قانون فوق العاده خاص كارمندان سازمان پزشكي قانوني كشور و انتقال خون ايران به كارمندان دامپزشكي كشور، طرح عقد قرارداد مستقيم با نيروهاي خدماتي توسط دستگاه هاي اجرايي و حذف شركت‌هاي پيمانكار در كنار طرح حذف تبصره سه ماده 87 قانون مديريت خدمات كشوري نيز هفته آينده به عنوان گزارش‌هاي كميسيون اجتماعي در صحن علني مجلس بررسي خواهد شد.

بررسي گزارش كميسيون بهداشت و درمان در رابطه با طرح اصلاح قانون الحاق يك تبصره به مواد 106 و 107 قانون مديريت خدمات كشوري و همچنين گزارش كميسيون ويژه نظارت و پيگيري اجراي اصل 44 قانون اساسي در مورد طرح ايجاد فضاي مساعد كارآفريني و رفع موانع كسب و كار در دستور كار مجلس قرار دارد.

تقاضاي رسيدگي به طرح عدم لزوم بيمه مجدد اجباري شاغلين فصلي و ساكنين شهرهاي با جمعيت كمتر از 20 هزار نفر كه نزد صندوق بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير بيمه مي‌باشند در اجراي ماده 145 آيين نامه داخلي مجلس توسط نمايندگان در هفته آينده بررسي مي‌شود.

بررسي طرح انتزاع وظايف و اختيارات بخش كشاورزي از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد كشاورزي، لايحه اصلاح پروتكل مونترال در مورد مواد كاهنده لايه ازن مصوب يازدهمين اجلاس اعضاي پكن و لايحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات كاركنان سازمان حفاظت محيط زيست در ارتباط با جرايم زيست محيطي از جمله موارد كاري هفته آينده مجلس است.

لوايح حمايت خانواده معاهده بين جمهوري اسلامي ايران و پادشاهي تايلند در مورد انتقال محكومين به حبس و همكاري در زمينه اجراي احكام كيفري، موافقت نامه انتقال محكومين بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري عراق، آيين دادرسي كيفري براي تصويب مدت اجراي آزمايشي آن طبق اصل 85 قانون اساسي، موافقت نامه همكاري قضايي در امور مدني و تجاري بين دو دولت ايران و جمهوري دموكراتيك خلق الجزاير، موافقت نامه استرداد مجرمين بين دو دولت ايران و جمهوري تاجيكستان و همچنين ايران و دولت جمهوري عراق به عنوان گزارش هاي كميسيون حقوقي و قضايي بررسي خواهد شد.

بررسي لايحه موافقت نامه همكاري حقوقي و قضايي و امور كيفري بين دو دولت ايران و جمهوري عراق و همچنين موافقت نامه همكاري حقوق و قضايي در امور مدني و احوال شخصيه بين اين دو دولت در كنار بررسي لوايح موافقت نامه استدلال مجرمين بين دو دولت ايران و جمهوري بلاروس و موافقت نامه معاضدت حقوقي در امور مدني و كيفري بين ايران و بوسني و هرزگوين از ديگر موارد كاري مجلس خواهد بود.

نمايندگان مجلس همچنين علاوه بر بررسي طرح ممنوعيت ساخت، حمل و نگهداري ادواتي كه در درگيري فيزيكي بين افراد كاربرد دارد، گزارش كميسيون حقوقي و قضايي در رابطه با رد طرح اصلاح قانون تعيين تكليف تابعيت فرزندان حاصل از ازدواج ايراني با مردان خارجي و رد لايحه اصلاح قانون تسهيل تنظيم اسناد در دفاتر اسناد رسمي را در كنار گزارش اين كميسيون در مورد رد لايحه ممنوعيت خلع يد و قلع و قمع ورزشگاهها و ساير تاسيسات و امكان ورزشي تابع سازمان تربيت بدني را بررسي مي‌كنند.

بررسي لايحه اصلاح جدول حوزه هاي انتخابي مجلس شوراي اسلامي بر تعداد نمايندگان آن‌ها، طرح اصلاح تبصره سه ماده 28 قانون انتخابات مجلس به عنوان گزارش‌هاي كميسيون شوراها و امور داخلي و همچنين بررسي گزارش كميسيون برنامه و بودجه در مورد طرح اصلاح بند (ج) ماده 54 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه از ديگر موارد كاري مجلس در هفته آينده است.

نمايندگان مجلس همچنين در هفته آينده بررسي گزارش‌هاي كميسيون عمران در مورد لوايح موافقت نامه بين دولت جمهوري اسلامي ايران و برنامه اسكان انساني سازمان ملل متحد جهت تاسيس دفتر زيستگاه سازمان ملل متحد براي كاهش بلايا در تهران، اصلاح ماده سه قانون تاسيس شوراي عالي شهرسازي و معماري را در دستور كار دارند.

مجلس، گزارش كميسيون انرژي در مورد لايحه عضويت دولت جمهوري اسلامي ايران در آژانس بين‌المللي انرژي‌هاي تجديدپذير و گزارش كميسيون تدوين آيين نامه داخلي در رابطه با طرح اصلاح قوانين نحوه معرفي انتخاب و فعاليت ناظرين و ساماندهي امور نظارتي مجلس را بررسي مي‌كند.

بر اساس اين گزارش تقاضاي عده‌اي از نمايندگان مجلس مبني بر رسيدگي به طرح اداره صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران طبق اصل 85 قانون اساسي نيز در دستور كار هفته آينده صحن علني مجلس قرار گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی