به‌روز شده در: ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۶
تعداد بازدید: ۳۷۱۶۱
تعداد نظرات: ۱۲۲ نظر
اعمال محدودیت ها و فقدان آموزش ها باعث شده اند بخش بزرگی از جامعه ما اساساً روش درست رفتار با جنس مخالف را نداند و اتفاقاً همین مساله باعث بروز بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و حتی در مراحل بعدی فروپاشی های خانواده هاست.
کد خبر: ۲۰۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
عصر ايران نوشت:

اخيرا بنا به اعلام برخي رسانه ها پيست هاي اسكي كشور از  ورود زنان و دختراني شوند كه بدون والدين و يا محارم شان به اين اماكن مي آيند جلوگیری می کنند.اسکی زنان
شايد از نگاه كساني كه اين دستور العمل را صادر كرده اند ورود زنان سال هاست كه به ورزشگاه ها و استاديوم هاي ورزشي ممنوع شده و احتمالا آب هم از آب تكان نخورده و صداي كسي هم درنيامده و حالا پيست اسكي هم روي بقیه  محروميت ها مگر چه مي شود؟ به ویژه آن که زنان و دختران علاقه مند به اسکی در قیاس با کلیت جامعه اندک شمارند.

اما در نگاهي جامعه شناختي به موضوع محروم كردن نيمي از بدنه جامعه از يك حق يا مجموعه اي از حقوق شهروندي و اجتماعي و روا داشتن تبعيض جنسيتي عليه نيمي از بدنه جامعه است طبيعتا و قطعا بدون پيامدهاي خاص خود نخواهد بود.
 
 از ياد نبريم وقتي كه امروز از زن و دختر ايراني نام مي بريم منظورمان قريب به دو سوم دانشجويان كشور است كه در ميان آنها ميليون ها دانش آموخته دانشگاهي وجود دارد كه هزاران تن از آنها داراي تخصص و قابليت هايي هستند كه اگر بيش از مردان نباشد قطعا كم از آنها نيست.

زنان امروز جامعه ايراني ديگر حتي قابل مقايسه با زنان يك نسل پيش نيز نيستند ؛ آنها به معنای واقعی کلمه رشد كرده اند و از اين رو طالب حقوق متناسب با شان اجتماعي خود هستند .

وانگهي در بسياري از اين موارد محدوديت ها و تبعيض هاي اعمال شده عليه زنان همواره يك توجيه ظريف جنسيتي ( از زاويه رابطه جنسي) در زير پوست آن وجود دارد كه هر چند ممكن است به زبان واضعان قانون نيايد ، اما در گوشه و كنار توجيهات آنها با ايما و اشاره مورد اشاره قرار مي گيرد و آن اين است كه : جلوگيري از ورود زنان به اماكن عمومي براي ممانعت از اختلاط با مردان و ممانعت از ايجاد مفاسد اخلاقي است ."

به راستي اين توجيه از چه پايه هاي منطقي برخورد دار است ؟ مگر دو سر يك مفسده احتمالی اخلاقي دو انسان نيستند و طبيعتا هر دو طرف در ايجاد و شكل گيري يك رابطه غير اخلاقي به ميزان كمابيش برابر سهم دارند ؛ پس چرا وقتي مي خواهيم نسخه اي براي جلوگيري از مفاسد اخلاقي بپيچيم فقط دامنه محدوديت ها و تبعيض ها زنان جامعه را شامل مي شود .

اگر با محدود کردن یک جنس مشکلات حل می شود(!) چرا چنین محدودیت هایی متوجه مردان هوسراني كه با هزار ايما و اشاره و متلك و كنايه براي زنان و دختران مزاحمت  ایجاد كرده و سعي در اغواي آنها دارند اعمال نمی شود؟ آيا از نظر قانون گذاران ما اين اقدامات مردان در ايجاد مفسده اخلاقي تاثيري ندارد؟
به نظر می رسد چون تصمیم گیرندگان عمدتاً مرد هستند ، تنها زنان را با نگاه جنسیتی می سنجند و برای آنها انواع و اقسام تحریم ها را وضع می کنند ؛ گو این که جامعه از آن مردان است و هر جا همراهی مرد و زن احتمالاً و به زعم آنها می تواند مشکل آفرین باشد ، این زن است که باید از صحنه قیچی شود!

كسي منكر ضرورت جلوگيري و پيشگيري از مفاسد اخلاقي نيست ؛ ولي  در يك جامعه سالم و مطلوب قانون بايد ضامن حقوق و حدود اجتماعي همه شهروندان باشد ؛ نه اينكه با روشي تبعيض آميز براي نيمي از جامعه هر روز محدوديت هاي بيشتري وضع كنيم تا پاي نيمي از ديگر از جامعه نلغزد!

آيا در اين فقره نيز همانند دهها مورد ديگر " آسان ترين راه " به عنوان " بهترين راه " انتخاب نشده است و چون ديواري كوتاه تر از زنان و دختران نيست تلاش نشده تا با ايجاد محدوديت براي آنها صورت مساله پاك شود؟

سوال ديگر اينكه نتيجه اين سياست ها و قوانين محدود كننده در جلوگيري از آمارهاي مفاسد اخلاقي چه بوده كه همچنان تلاش مي شود با وضع قوانين مختلف  براي نيمي از بدنه جامعه ايجاد محدوديت شود؟

هر چند ما نیز به عنوان کسانی که به همراه خانواده هایمان در این جامعه زندگی می کنیم دغدغه حفظ اخلاق و از جمله اخلاق جنسی را داریم ولی بر آنیم که این روش ها جواب نمی دهند کما این که تا کنون اعمال محدودیت ها و فقدان آموزش ها باعث شده اند بخش بزرگی از جامعه ما اساساً روش درست رفتار با جنس مخالف را نداند و اتفاقاً همین مساله باعث بروز بسیاری از ناهنجاری های اخلاقی و حتی در مراحل بعدی فروپاشی های خانواده هاست.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱۲۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
47
508
بازم یک دیوار افتتاح شد
پاسخ ها
ناشناس
| SWITZERLAND |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
این حرفها را ول کنید ما که تو سوئیس تو پیست اسکی هیچ نوع فحشایی نمی بینیم مردا هم لغزشی ندارند اما چرا تو ایران هست مشکل فرهنگی است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
391
162
بجای این کارا باید یه قسمتی از پیست رو فقط در اختیار بانوان قرار بدن تا با خیال راحت بتونن از امکانات لذت ببرن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
736
91
خانم نویسنده ی تابناک غرب زده شدی، میخوای دیسکو هم آزاد شه؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
دیسکو چی هست ؟ شما که تجربه داری بگو یه وقت ما فریب نخوریم گرفتارش بشیم
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
این دیگه چجور منطقیه؟ چرا یکهو خیز ور میداری؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
58
264
آره . کلاً باید یه روش همسر یابی درس بشه که لازم نباشه پسری تو پیست اسکی و کلاس دانشگاه و اتوبوس و خیابون دنبال همسر بگرده . و دخترا هم از قبل بدونن که چجوری ممکنه شوهر کنن . چون الان بالای نود و نه درصد ازدواجا یه اتفاقه ، نه یه روند منطقی .
پاسخ ها
ناشناس
| CANADA |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
یعنی واقعا فکر میکنی این افراد (حالا چه تو پیست اسکی، چه خیلی جاهای دیگه - چه زن، چه مرد(حالا به یکم کم و زیاد) ) دارن دنبال همسر میگردن؟؟؟؟
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
آفرین به جوابت . خوشم اومد
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
مگه تو تلویزیون جور دیگه زن پیدا کردن را به جوونا نشون می دن ؟
دوستی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
22
482
آخه قربان روح ماهتان بجز ورزش اسکی که از سر تا نوک انگشت پا پوشیده شده و شخص از سرما بخود می لرزد کدام ورزش و تفریح پوشش کامل دارد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
50
446
واقعا جاي تاسف دارد كه با بيشتر از نيمي از جامعه ايران اينطور رفتار مي شود. اين توهين آميز است به شخصيت زنان كه مثل كودك با آنان رفتار شده و بايد با خود يك آقا بالاسر همه جا ببرند.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
عزیزم کجای این حرف توهین به نصف جمعیت ایرانه> این حرف توهین به 99درصد مردمه که امکان رفتن به اسکی رو اصلا ندارن.
فرشته
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
38
299
آفرین
ممنون واقعا خیلی عالی بود . برای اولین بار بود که کسی حرف دل ما را زد. امیدوارم گوش شنوایی باشه .
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
271
69
اتفاقاً اقدام خوبیه ! چون همه جای جامعه محدودیت داره ؛ اگر پیستهای اسکی این محدودیت را نداشته باشن؛ تمام فسادها از اونجا فوران میکنه و میزنه بیرون !
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
جدی بود یا شوخی؟؟؟؟؟
:ِِ
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
اونایی که تاحالا تو پیست اسکی بودن میدونن چه خبره !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
329
35
از این همه کج فهمی واقعا متاسفم
من به این مسئله کاری ندارم این مسئله راهکار های دیگری دارد
ولی این استدلال ها بسیار نادرست و نابجاست
این استدلال ها از همان نوع استدلالی است که برخی برای عدم حجاب برای زنان مطرح می کنند
لطفا در ارایه مطالب بیش از این دقت کنید
پاسخ ها
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
حجاب برای امنیت روانی جامعه است اما این یه محدودیت تبعیض امیزه
یه مرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
332
51
البته فکر نکنم کشکی کشکی محدودیت اعمال شده حتما یه چیزهایی دیده شده که این تصمیم گرفته شده و چون معمولا در روابط ناجور زنان آسیب پذیرترند معمولابرای زنان محدودیت اعمال می شه که این هم به نفع خودشونه چون مردها معمولا از ارتباطات غیرمحدویت دار معمولا بدشون نمیاد منظورمو که می فهمید؟
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
اگر مرد ها مقصرند چرا محدودیت برای زن هاست؟
طوفان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
معلوم از اون آدمایی هستی که از انسانیت بویی نبردن وگرنه اینجوری حرف نمیزدی مرد حسابی توی یک کار اشتباه دو طرف آسیب میبنن اون مردی که نامردی میکنه فک میکنی آسیب نمیبینه؟؟؟؟؟؟ چرا داداش من میبینه دنیا دار مکافات مطمءن باش که طوری آسیب مبینه که آرزوی مرگ میکنه تو فک کردی خدا میاد نگاه میکنه که تو مردی یا زنی نخیر هر کاری میکنی به خودت برمیگرده پس بهتر درست عمل کنی که آسیب نمبینی آقای مثلا مرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
25
159
افرین عالی بود. ما که هزار بار این حرفها را گفتیم کو گوش شنوا!!! نمی کنند لااقل این موارد را یک روز در میون کنند که هیچ مشکلی برای کسی پیش نیاد! دقیقا همیشه ساده ترین را را به عنوان به عنوان بهترین راه انتخاب می کنند و انوقت این ما هستیم که باید از همه چی محروم بشیم!!!
زهرا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
21
293
سلام.
وای که حرف دل منو زدین. من بعنوان یه دختر چادری کاملا با این حرفها موافقم. من با اینکه چادری و مذهبی ام (و به اینها هم افتخار می کنم) اما کاملا و با تمام وجودم این سخنان رو تایید می کنم و بارها و بارها با اطرافیانم در مورد این تبعیض جنسیتی صحبت کردم اما کو گوش شنوا؟
من خودم بشخصه هیچ مردی رو ندیدم که سر پسری رو که به سمت دختری کج شده و در حال دید زدن اون هست بگیره و بچرخونه و اون رو از این کار منع کنه اما بسیار خانومهای مسنی رو دیدم که گاها با رفتارهای خیلی بدی به حجاب دخترها گیر دادن. بدتر اینکه این مردان و زنان حتی گاهی شاهد متلک پرانی ها و دیگر رفتارهای زشت برخی پسران هم هستند اما انگار نه انگار و مثل اینه که براشون یه چیز بدیهیه و این حق پسراست که هرطور دلشون می خواد رفتار کنن. این مشکل از فرهنگ مرد سالارانه ی جامعه ی ماست. من طرفدار فمنیسم یا زن سالاری نیستم که اون خودش یه جور دیگه زن ها و دختر ها رو بدبخت کرده بلکه من طرفدار برابری حقوق انسانی ام. کاش یه روزی به این برسیم. کاش...
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
ممنون از نظرت زهرا جان . من هم به عنوان دختری که شاید حجابم مثل شما کامل نباشه اما همیشه برام سوال بوده و هست که چرا هیچ وقت رفتار قبیح مردان درجامعه تو تاکسی و خیابون و .... که نوعی تعرض به شخصیت زنان است مورد تفبیح جامعه و مسئولان قرار نمیگیره و فرضا اگر مورد تعرض یک مرد قرار بگیرم درنهایت من مورد اتهام قرار میگیرم که رفتار خودم باعثش بوده - لازم به ذکره که من چادری نیستم اما معنای حیا و عفت یک زن رو خوب می فهمم. امیدوارم صدای ما هم به جایی برسه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
سلام
آن چیزی که شما نمی بینید نشان از نبودن ندارد.
شما انسان و بانوی سر به زیری هستید.
ما پسران و مردان مذهبی هم به هر روشی که موثر باشد به مردان و پسران می گوییم چشمان خود را درویش کنید. حتی گاهی با اینکه توجه چشم چران یا تحریک شده را به خودمان جلب کنیم از وقوع آن داستان ها جلوگیری می کنیم. با یک حرف و سلام و علیک و بحث ساختگی حواس طرف را به خود منعطف می کنیم.
آن چیزی که شما نمی بینید نشان از نبودن ندارد.
خدا را شکر که نوشتید ندیده اید. برخی می گویند مردها اینطور اند و همه در یک صف توسط گوینده تیرباران می شوند.
بنابراین عدالت نظر از شما متشکرم.
به تو چه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
چرا من دیدم یه مرد تذکر بده به یه پسر که آقاجون چشات درویش کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
11
226
یعین مثلا اگه یکی بخواد با خواهر یا همسر یا مادرش بره اسکی باید مثل هتل ها شناسنامه همراه داشته باشه؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
آزمایش DNA هم انجام میشه که مبادا مدارک جعلی باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
147
23
اصلا خودت فهمیدی چی نوشتی !
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
182
22
تیتر جالبی نبود از تو بعید تابی
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
علی آقا، مثل اینکه تحمل کوچکترین چیزیکه مخالف عفیده ات باشه نداری؟
ايراني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
15
142
فكر كنم از نظر بعضي ها بهترين كار زوج و فرد كردن همه چيزهاست حتي خيابانها
نامي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
23
226
شايد اگر خانم ها اجازه ى ورود به استاديوم ها رو داشتند الان وضعيت اخلاقى استاديوم ها به اين افتضاحى نبود!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
15
143
چه عجب یکی واقع بینانه به قضیه نگاه کرد!
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
18
176
با نویسنده کاملا موافقم. اگر قرار است زنان مجرد محروم شوند باید مردهای مجرد هم محدود شوند. تبعیض نژادی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| RUSSIAN FEDERATION |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
آرش جان ، این تبعیض جنسیتی هست نه تبعیض نژادی! بیخود پای نژاد پرست ها رو نکش وسط!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
18
66
اي ول. باحال بود.
100
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
305
41
تابناک واقعا دارم شاکی میشم از این مقاله های بی محتوا و یکجانبه ای که داری می ذاری .
اولا رفتن به پیست اسکی خود به خود اشکالی ندارد مشکل اونجا پیش میاد که این خانمهای محترم می خوان اسکی هم بازی کنن . که دیگه احتیاجی به هوسرانی نیست . والا اگه عابد ترین آدم روی کره زمین هم نباشی این دختر ها را با اون وضعیت تازه در حال اسکی هم ببینی یه چیزیت میشه .
البته نباید یکطرفه قضاوت کرد . زنان نیمی از جامعه هستند که احتیاج به تفریحات سالم دارن . باید با فراهم آوردن مکانهای مختص بانوان این مشکلات را حل کرد .
ولی در کل جلوگیری کردن از یک گروه از جامعه بهتر از رخدادن فسادهای دیگر است .
لطفا دیگر از این تحلیل های فمنیستی در سایت قرار نداده و یا حداقل جوری تحلیل کنید تا شائبه ... بودن سایت شما پیش نیاید .
متاسفانه برخی مقالات شما بوی بی بند و باری و زیر سوال بردن احکام اسلامی را می دهد .
من نمی دانم نویسنده مقاله فوق چگونه دغدغه حفظ اخلاق و اخلاق جنسی را دارد در حالی که صرفا به کوبیدن حیا و عفت در جامعه می پردازد .
مطمئن باشید اگر فردا یک پیست پیشرفته مخصوص بانوان درست کنند دوباره می نویسند که بین زن و مردتبعیض قایل شدند . زنان را جزو شهروند درجه دوم حساب کردند . پیست اسکی اونا را از مردها جدا کردند . اونا را ادم حساب نکردند .
نه دوستان عزیز درد بسیاری از این جماعت روشنفکر ، آسایش و برابری رفاهی زن و مرد نیست (که این دغدغه ما هست ) بلکه محدود کردن رابطه های ناسالم که همین الان هم می توان به وفور در گوشه و کنار شهر پارکها و کافی شاپ ها و دانشگاهها دید می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
کاملا موافقم. ما باید تکلیف خودمونو مشخص کنیم که مسلمان و شیعه پیرو حضرت فاطمه ایم یا مقلد قوانین حقوق بشر(!) غربی که هیچ قید و بندی ندارند. اگه مسلمانیم که خدا در قرآن ابتدا به عدم نمایش اندام و زیباییهای زن در مقابل مردان بسیار سفارش کرده(امری که متاسفانه در جامعه ما کمتر به آن عمل میشود) و سپس به کنترل نگاه توسط مردان. وعلتش هم آنست که انسان ذاتا گرایش به زیبایی گرایش دارد
ناشناس
| SWITZERLAND |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
تا الان که تو این همه چیز زن و مرد رو تفکیک کردید میشه بفرمایید دقیقا آمار چه چیزایی پایین اومده ؟
سعید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
((مشکل اونجا پیش میاد که این خانمهای محترم می خوان اسکی هم بازی کنن ))
ببخشید چه اشکالی داره اسکی کنند؟؟حرفهای شما هم بوی تحجر و ذهن بسته رو می دهد چنین محدودیت هایی تصویری سیاه از کشورمون در جهان به نمایش میگذارد این را میفهمید؟
وحید
| NETHERLANDS |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
مشکل مرد های ناسالمی هستن که از هر چی ببینن یه چیزیشون میشه
شوهر یک زن پزشک ایرانی اسکی باز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
24
129
چه عجب یه تحلیلی منتشر شد در این مورد. آفرین !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
19
101
مرسی واقعا... همین.
احمد
|
UNITED STATES
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
21
115
چه عجب یه حرف درست زدی تابی جون
مهتاب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
21
218
اصلا میخواید ما خانوما کلا ازخونه بیرون نیایم تا خدایی نکرده آقایون یه وقت با دیدنمون دچار گناه نشند...این کارا بیشتر ازینکه توهین به ما خانوما باشه شخصیت آقایون رو زیر سوال میبره که بی اختیار و منحرف تداعی میشند...با این اوضاع چند سال دیگه بخوایم از خونه بیرون بیایم پسر بچه ها ما رو به عنوان لولو با دست نشون هم میدن!!
پاسخ ها
امیر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
مهتاب خانم ، هیچکسی نمیگه خانم ها نباید از خونه بیان بیرون ، میگن خانم ها خیابون ها و اماکن عمومی رو با خونه و اتاق خوابشون اشتباه نگیرن
siros danmark
|
DENMARK
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
26
165
ایا میدانید واژه این حرف یعنی چی . ترور شخصیت زن. لگد مال کردن شخصیت زن. به جا این کار باید به مردها اموزش داد که به شخصیت زن احترام بگذارن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
قربون آدم چیز فهم با شعور
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
17
119
تابناک عالی بود باورم نمیشه این تویی
امیدوارم همیشه اینجوری خوب باشی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
84
30
دیگه هیچ انگیزه ای برای رفتن به پیست نداریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
211
31
چرت پرت نگین
پوشش ها افتضاح هستند کار خوبییه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
ناراحتی شما نرو برادر من!
mohsen
|
FRANCE
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
18
120
عجبا که در کشور مردسالار ما ،کسی در دفاع از زنان مظلوم و محروم از برخی حقوق اجتماعی طبیعیشان چنین داد سخن سر داده و بدرستی به آن نگریسته است. بدون شک علت این محدودیتها برای حفظ زنان و دختران با حیا و عفت ما از نگاه مردان هوسباز و منحرف است اما یادمان نرود که قربانی را از ترس مجرم دوباره قربانی نمی کنند بلکه باید عدالت نسبت به مجرمین اعمال گردد.ورزش حق طبیعی دختران و زنان این مرزو بوم است و سفارش و تاکید فراوان به ورزش شده و ثمرات ان از بعد فردی و اجتماعی بر کسی پوشیده نیست لذا چرا باید این حق از زنان ما سلب گردد.در حالیکه در تمام سالهایی که من بخاطر دارم حتی برای یکبار این محدودیتها نسبت به پسران و مردان اعمال نشده است.اگر مشکل اختلاط است زمانی خاص برای بهرمندی زنان با ارایه سرویس مناسب از قبیل رفت و امد و حمایتهای دیگر اعمال گردد تا انها بتوانند به نحو احسن از این پدیده طبیعی بهرمند شوند و نه اینکه با پاک کردن صورت مساله فرصت را برای بی عدالتی نسبت به زنان فراهم اورند.از نتایج بسیار بدتر طرحهای این چنینی تقویت این شبهه است که اسلام دینی زن ستیز و محروم کننده از حقوق زنان معرفی شده است. این قسم دیدگاه ها نسبت به اسلام خود موجب دین گریزی و فاصله گرفتن از اصولی می شود که سعادت دنیا و اخرت همه ما در اهتمام به ان است.اسلام را خوب بشناسیم و خوب به ان عمل کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
147
27
چقدر فیمینیست!!!!
پاسخ ها
نادر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
فمینیستها از اون ور بوم افتادند، شما هم از این ورش! خلاصه هیچ کدوم نرمال نیستید!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
100
14
اما در نگاهي جامعه شناختي به موضوع محروم كردن نيمي از بدنه جامعه از يك حق يا مجموعه اي از حقوق شهروندي و اجتماعي و روا داشتن تبعيض جنسيتي عليه نيمي از بدنه جامعه است طبيعتا و قطعا بدون پيامدهاي خاص خود نخواهد بود.


اگر با محرم بیایند که مشکل ندارند شانتاژ می کنی چرا
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
آخه کدوم پدر مادری حوصله اسکی دارن؟
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
208
29
آخه زن رو چه به اسکی وقتی آشپزی و رختشوئی هستش ! اتفاقا در خلاف فرمایشات نویسنده محترم عرض کنم هیچ کجای دنیا مثل ایران زن سالاری نیستش باور کن
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
خیلی برام سوال شده که نویسنده این نظر دقیقا به چند تا کشور دنیا سفر کرده است؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
5
75
دائم صورت مسئله را پاک کنید تا...
پاسخ ها
متین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
جلوگیری از اختلاط حذف زمینه فساد است.صرت مسئله پاک کردن نیست.جلوگیری از بوجود آمدن مسئله است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
164
23
نمی خوام مردای بی دینی که متلک میندازنو مزاحم کسی میشن تایید کنم ولی به عنوان یه جوان دیدم هم سنهای من به کسایی متلک میندازن که خودشونم طالبن دخترا عامل اصلی ایجاد فسادن وقتی بیرون میرم می بینم شاید در کل روز 2 تا پسر یا دختر مومن خوب نیست پس چی میگین ایرانی جماعت جنبه نداره کار دولت درسته برین face book متوجه هزار اکانت با مطالب ضد دینی میشین که از هر هزار تا یکیش مال آقایونه باید همگی از طرحهای مرتبط با این موضوع حمایت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
آقای محترم!!!!! من به عنوان یک خانم که دارای پوشش های مذکور نیستم شکر خدا و طالب الفاظ رکیک نگاه های کثیف و مشمئز کننده لبخندهای پر از گناه مردان هوسران جامعه ام نیستم و ترددم در خیابون های کثیف این شهر عمدتا برای تحصیل علم بوده و هنوز هم هست خیییییللللی شنیدم و دیدم. زن تا اون جایی که من در جامعه اش نفس میکشم و خوب دردش میفهمم طالب احترام به شخصیتش هست . من از زنی حرف میزنم که ارزش زن بودن رو درک کرده ... جامعه کوچیکی که شما باهاش سر و کار داری و قابل تقبیح هست رو بسط نده لـــــــــــــــــطفا !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
16
76
واقعاً عالی نوشتید. ممنون.
محمد ج
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
88
36
زنان باید در همه فعالیت های اجتماعی شرکت کنند، فقط رانندگی نکنند (مثل عربستان!!) که مشکل ترافیک تهران حل بشه.
پاسخ ها
نمازی از تهران
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
محمد جان، درست استکه بسیاری از خانمها خوب رانندگی نمیکنند و بخصوص حق تقدم را رعایت نمیکنند، ولی با وجود این، حتی نباید آنها را از این مورد هم منع کرد. تمام جوامعی که زنها را از حقوق طبیعی و اجتماعی محدود یا محروم کرده اند، جوامع عقب افتاده ای هستند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
همین نظر نشون میده که نگاه به زن از طرف جنس مرد یعنی چی والسلام ................واقعا متاسفم براتون و صد هزار هزار بار شکر خدا که زن هستم ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
17
120
پسرهارو هم باید بدون خانواده راه ندن تا اینطوری امنیت همه حفظ بشه.
پاسخ ها
راد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
ناشناس جان، شما هم که دارید ضورت مسئله را پاک میکنید. همه را باید راه بدن و امنیت را هم پلیس باید حفظ کند، باینصورت که هرکس مزاحمتی برای دیگری ایجاد کرد، بازخواست و در صورت لزوم بازداشت شود.
soha
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
111
17
شما که دم از آموزش می زنید شده تا حالا تو روزنامه ها روش درست برخورد رو بگید . از کی تا حالا آقایون روشن فکر از فطرت بشری بیشتر از خدا آگاهند که این طوری نسخه می پیچید . این پرنوکراسی ها رو جمع کنید بابا. نگفتن که دخترا حق ندارن برن اسکی . گفتند با خانواده بیان . اگه واقعا این جمعیت تحصیل کرده ی شما از لحاظ فرهنگی و اخلاقی هم رشد کرده باشند که نباید نگران چیزی باشند . اونی که حسابش پاکه که نباید نگران باشه . اینم بگید که نصف بیشتر جامعه که مذهبی هستند به خاطر رفتارهای چهار تا روشن فکر نمی تونند دست خانواده رو بگیرند برند این جور محیطا.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
چرا با خانواده بيان؟
يا داري به خانما توهين ميكني يا ميگي جامعه خيلي ناامنه.
اگه جامعه ناامنه سعي در درست كردن اوضاع كنيد نه اينكه صورت مساله رو پاك كني.
با اين حرفا دنيا به ما ميخنده.
ا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
خبب گن آقایون مجرد و متاهل هم با خانوادهاشون و محارمشون برای کنترل رفتارهای هوسرانشون بیان .... چرا فقط زنان ؟!؟!؟!؟
مهتاب ایزدپناه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
آقای محترم

من یک خانم مجردم...پزشک هستم.سی و سه سالمه.
من با پدر و مادر شصت و هفت سالم برم اسکی؟مجبورشون کنم با من بیان اسکی؟
من حق ندارم با دوستانم تفریح کنم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
148
21
من به نظرم کار درستی کردند
222
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
125
18
به راستي اين توجيه از چه پايه هاي منطقي برخورد دار است ؟
زن طالب مورد توجه قرار گرفتن است. موجودی احساسی که با کمترین توجهی، اغفال شده و به طرف مقابل اعتماد می کند. در ادامه این اعتماد...
از طرف دیگر کسی توانایی تشخیص نظر طرف مقابل(مرد) را ندارد.و مردان را نیز از قبل از انجام عملی نمی توان محاکمه کرد. پس منطقی ترین روش جلوگیری از اختلال است.
پاسخ ها
احمدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
222، چه توجیه کودکانه ای! با این طرز فکر ظاهرآ دلسوزانه ات در حقیقت نیمی از جامعه را از حقوق انسانی اش داری محروم میکنی. درست استکه هیچکس را قبل از عمل نمیتوان محکمه کرد، ولی در صورت انجام هر عمل خلاف یا ایجاد مزاحمتی که میتوان توبیخ، جریمه، بازداشت و... کرد.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
گذشت اون روزگار آقا جـــــان ...ذات مرد جماعت خوب روشن شده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
استاد گرامی شما نه زن را میشناسید و نه مرد. رفرانس این نظر گهربارتان کجاست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
115
23
من واقعا حرف شما رو قبول ندارم، وقتی یه زن تنها میره بیرون 10-20 نفر نگاهش میکنن و 3-4 نفر بهش متلک میگن. این وضعیت فرهنگی جامعه ماست. بنابراین وضع چنین قوانینی چندان غیر منطقی به نظر نمی رسه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
خب اینم از بدبختی زن هاست مردا تا حس میکنن صاحب نداره یه چیزشون میشه ....جالبه اینه که فرضا اگر با مادرت بری هم تاثیر نداره طرف باید مــــــــــــــــرد !!!!!!!!! باشه ...... متاسفه واقعا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
13
116
شما را بخدا یک نفر به داد این زنان محروم جامعه برسد . آخر چرا زنان نباید حق دوچرخه سواری در خیابانها و مکانها ی مناسب دوچرخه سواری را داشته باشند - این بدبختها به تمام امراض جسمی مبتلا شده اند . در همه جای دنیا استفاده از دوچرخه برای خانمها مانعی ندارد . البته این را همه بهتر می داندد
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
محروم؟! ازچی؟شما که همه جوره گوی سبقت را از مردان ربوده اید!!! والا شکایت کردن شماها کمی خنده دار شده دیگه
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
آیا واقعا هدف ورزش است یا پاسخ به نیاز درونی و اساسی زن؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
19
100
ایجاد محدودیت و جدائی جنسیتی مابین مردان و زنان در جامعه است که ایجاد فساد می کند . حیف که کسانی که قانون را می نویسند ، از گذشته ها درس نمی گیرند و اشتباهات گذشته را تکرار و اصرار بر انجام کار فرهنگی با استفاده از زور دارند . حیف .
پاسخ ها
100
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
دارم میبینم توی دانشگاه که اختلاط جنسیتی هست چه محیط پاکیه !!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
به اين مي گن كج فهمي بلكه ...
ديديم در جوامع آزاد چه قدر فساد كم شده !!!
خجالت هم خوب چيزيه بي انصاف
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
114
27
چند درصد از زنان ودختران جامعه میتوانند از ورزش گران اسکی استفاده کنند ؟یا حتی آقایان ؟اصولا این ورزش در کشورما خانوادگی است کاش اندکی مرقومه نویسان تان اهل تخقیق وبررسی بودند؟
پاسخ ها
نادر
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
من هم هیچ وقت اسکی نرفتم، ولی منظور مرقومه نویسان محترم بررسی ریشه ای محدوددیت های اجتماعی برای خواهران و همسران ما می باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
15
10
فقط در نابودی اخلاق وشیوع افسدگی محکم قدم بردارید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
4
42
م به عنوان یه دختر اگه بخوام با داییم برم اسکی چه جوری باید ثابت کنم طرف داییمه،باید شناسنامه مامانم و شناسنامه باطل شده پدر بزرگه مرحومم و مادر بزرگمم ببرم با خودم!!!
واقعا که.
ایرانی
|
UNITED STATES
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
45
10
اگر یک دفعه پیست بروید و همچنان دغدغه اخلاقی هم داشته باشید دیگر چنین مطلب فمینیستی ای نمی نویسید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
36
8
فعلا کارخوبیه تا اینکه بتوانند فرهنگ سازی کنند
متین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
37
11
مگر دو سر يك مفسده احتمالی اخلاقي دو انسان نيستند و طبيعتا هر دو طرف در ايجاد و شكل گيري يك رابطه غير اخلاقي به ميزان كمابيش برابر سهم دارند
اگر زن عفیف باشد مرد جرات نگاه بد ندارد.
مرد اگر عفیف باشد به زن بدحجاب نگاه نمی کند ولی همه مردان عفیف نیستند.
پس در اولین قدم باید حجاب و رفتار زن درست باشد.بنابراین همچین هم سهم برابری زن و مرد در ایجاد یک رابطه غیر اخلاقی ندارند.چنانکه خدا به زنان حیا را بیشتر داده چون بی حیایی زن ضررش از بی حیایی مرد بدتر است.
اگر کسی بداند حیا چیست این را هم می فهمد که اسکی بازی کردن زنان جلوی مردان اجنبی اگر مصداق بی حیایی نباشد مصداق حیا هم نیست.
در ضمن عدالت بین زن و مرد این نیست که اگر یک چیز به زن دادی همان را هم به مرد بدهی یا برعکس،بلکه عدالت اینست که به مرد و زن آنچه را که مناسب آنهاست بدهی و این را هم خدا می فهمد.وما باید بر اسایس قوانین الهی در این مورد تصمیم گیری کنیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
11
26
البته گاهی هم از اون ور پشت بوم می افتیم تاسیس پارک زنانه، هتل زنانه، دانشگاه زنانه و ... که چیزی جز هدر دادن پول نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
8
32
اينجا پنج سوال مطرح است اول اينكه طبق كدام مجوز حقوق شهروندان محدود مي شود دوما اگر خانمهاي تنها نتوانند ب پيست بروند پس بايد به كجا بروند. مگر پيست از همه جا امن تر و مطمئن تر نيست. سوما با توجه به اينكه بيش از پنجاه درصد جمعيت كشور زنان هستند چرا مردان كه كمتر از نيم جمعيت هستند بايد به پيست بروند اما زنان كه جمعيت بيشتر كشور هستند نتوانند بروند. چهارم شما چه امكاناتي براي زنان فراهم كرده ايد كه در قبال آن اين محدوديت را وضع كرده ايد مثلا پيست مجزا براي خانمها درست كرده ايد، زوج و فرد كرده ايد، پيست را نصف كرده ايد و كلا چه امكاني فراهم كرده ايد كه در قبال آن محدوديت وضع كرده ايد. ا ين كه نمي شود صبح از خواب بلند شوند بگويند مثلا از امروز زنان حق ندارد به سينما بروند يا مثلا حق ندارند . پنجم اينكه براي ساختن اين اماكن ورزشي از بودجه هايي خرج مي شود كه زن و مرد بابت آن زحمت كشيده اند و ماليات داده اند و از بودجه عمومي صرف شده است پس چرا بايد زنان كه در اين هزينه هاي عمومي مشاركت دارند در استفاده آن مشاركت نداشته باشند.
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
11
35
راس ميگين من مرد شعور ندارم احساساتمو كنترل كنم، پس خانوما را محدود كنيم!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
21
8
اگه برای خانومها امکانات فراهم کننن خیلی هم خوبه که جدا باشه چون با خیال راحت و بدون دغدغه به تفریح و ورزش می پردازند بجای توجه به این نکته میگین چرا راه نمی دن حرف حساب بزنین من خودم یه زنم دلم میخواد امکانات برای تفریحات خانومها زیاد باشه ولی اصلا مختلط با آقایون نباشه!
همایون
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
9
34
اصلا چطوره خروج خانمها رو از خونه ممنوع کنند.خلاص....
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
7
41
یه سوال منی که پدرم فوت کرده....برادر هم ندارم و مجرد هستم ..واقعا حق اسکی ندارم؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
3
32
بهتره یه بنگاه ازدواج، همونجا تو پیست اسکی، باز بشه تا بعد از مزدوج کردن دخترها و پسر های مجرد، اجازه ورود به پیست براشون صادر بشه!!!
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
7
51
اگه اختلاط زن و مرد کار نا درستی بود، خدا هم در فریضه‌ی حج، زن و مرد رو جدا می‌کرد. مساله اینجاست که بعضی از ما از خدا هم بیشتر حالیمونه. ناگفته نمانند که بعضی از ما هم هستیم که به شیطون درس می‌دیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
42
10
با سلام
معلوم شد اين خبر ومقاله چقدر طرفدار دارد ، كه روشن شد چه اندازه مردم اشتباه فكر مي كنند .
بد گماني به آقاياني !!! كه اختلاط را ممنوع كردند نشاني كودكانه فكر كردن است .
كودك به تلخي دارو فكر مي كند نه به شيريني سلامت .
براي سايت تابناك بايد فاتحه دينداري را بخوانيم ، چون اين حرفها همان حرفهاي لائيكهاي زن پرست است كه شما نقل كرده ايد .
اين همه آزادي در روابط دختر و پسر در اروپا چه عايدشان كرد غير از پشيماني از رفتارهاي نا مشروع و رسوائيهاي اخلاقي حتى بين بازيكنان و بازيگران و سياست مداران و خلاصه همه و همه كه نشانه غير قابل انكار آن بيماريهاي عجيب و غريب مثل ايدز است .
و به قول معروف اين آزاديها چه گلي به سر آنها زد كه به سر ما بزند .
مشكل اين جاست كه بين عدالت و تساوي خلط شده همان گونه كه كودكان خلط مي كنند وتشخيص نمي دهند .
به دوران كودكي خوش برگشتيد !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
10
37
من با نظر ایشون خیلی موافقم از بچگی به ما دختر ها حرف حجاب وحیا زدند ولی یه بار نیومدن به اون وره قضیه یعنی پسر ها چشم پاکی و حیا رو یاد بدن....
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
20
6
مشکل جامعه مااز اینجا آغاز شده که نظر شرع مقدس اسلام اهمیتی کمتر ویادر حد دیگر نظرات مطرح پیداکرده درصورتیکه در اغلب مواردحدود کار توسط حاکم شرع تعیین گردیده ونیازی به ارایه نظریات گوناگون افراد نیست درست مثل اینه که نظر یه فوق تخصص مغز واعصاب رو به رای عموم بذارین!!!
سیمین
|
CHINA
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
4
30
فرض کنیم درست میگن زنها نیان چون اسیب پذیرند-و اونجا مردهای هوسباز هم گاهی پیداشون میشه-ببینم شما وقتی جیب بر و قاتل و پرخاشگر تو جامعه هست از خونه بیرون نمیای چون اسیب پذیر تر هستی؟ یا عاقلانه سعی میکنی ادم های بد را از جامعه حذف منید یا در جهت اصلاح ناهنجاریهای جامعه اقدام معقول بکنید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
37
10
فعلا نظریات روشنفکرانه بعضی از زنان ساده لوح جامعه خوراک خوبی برای پسران هوسران شده ....
تیتری که زدید فوق العاده احمقانه بود....
حجاب و عفت زن نه فقط برای نلغزیدن مرد بلکه بیشتر برای صیانت خودش است اگه قرآن بلد بودید این نکته را درک می کردید ... اشکال کار این است که بعضی از ماها گوشمان به ندای توام با جهل و فریب غرب بیشتر خو دارد تا ندای به حق و منطقی قرآن و عقل......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
12
20
اصلا اسكي ورزش پولدارهاست،به نظر من بايد كل پيست ها را تبديل به زمين زراعي بكنند تا خيال همه راحت شه.
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
45
11
با سلام
ابتدا من باید تعریف دقیقی از روشنفکری امروز رو ارائه بدم.

در کل من روشنفکر امروز را با بز مقایسه میکنم

دارای ریش بزی و برهنه و مغز تهی که تنها را رسیدن به تمدن رو بی بندوباری اخلاقی
میدونه.

اگر بی بندو باری نماد روشنفکری است پس حیوانات بسیار بسیار جلوتر و متمدن تر از شما ها هستند.

من نمیدونم چرا صدای این روشنفکرا فقط وقتی در میاد که به امیال کثیف جنسی شون گیر داده میشه؟؟؟؟
دارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
45
7
به نظرمن این مطلب را چند نفر فیمنیست نوشتند و اصلا" کارشناسی شده نیست. همین حادثه ی ورزشگاه رشت رو ببینید جلوی چشم میلیون ها بیننده ی تلویزیونی چه کار های غیر اخلاقی که پیش می یاد و خدا اون روز رو نیاره که بخواد بانوان مثلا" وارد ورزشگاه ها و سایر مکان های مشابه بشن ، وای معلومه که چه اتفاقاتی رخ می ده.
شمایی که مطلب می نویسی سعی کن که واقعیت های جامعه ی ایران رو هم در نظر بگیری.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
6
32
مسئله اینه که این محدودیت ها بیشتر باعث حریص شدن هر دو طرف میشه. متاسفانه کسانی که این قوانین رو وضع میکنند تنها به اهداف خودشون فکر میکنند و به اینکه چقدر روح و روان هر دو طرف دچار آسیب میشه توجهی ندارند. در کشورهای خارجی همه خیلی راحت و بدون دغدغه از چنین مسائلی زندگی میکنند و تنها در کشور ماست که اینقدر همه چیز سانسور شده است. باعث تأسفه...
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
5
30
...................چرا چنین محدودیت هایی متوجه مردان هوسراني كه با هزار ايما و اشاره و متلك و كنايه براي زنان و دختران مزاحمت ایجاد كرده و سعي در اغواي آنها دارند اعمال نمی شود؟..........................
سارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
6
35
اگه يكي توي يه شهر ديگه دانشجو باشه.يا شوهر نداشته باشه يا پدرش فوت كرده باشه يا " سر پرست " نداشته باشه احتمالن وجود خارجي نداره نه؟يا بايد بميره كه آقايون راحت باشن؟
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
36
17
من یک اسکی باز هستم و بدون اغراق می گم شرایط پیستها واقعاً تاسف برانگیزه...فساد اخلاقی و پوششی همه جارو گرفته...در رستورانها و پارگینگها خانمهای بدون روسری با انواع آرایشهای غربی رو بدون هیچ قبح و زشتی می توان دید....به جای عدم ورود باید کنترل رو زیاد کرد
بانوی ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
8
45
سلام
بهتراست زنان ایرانی را از ایران به خارج بفرستند تا خیالشان راحت بشه . دلی نلرزد ،پای نلرزد
نظرتون چیه ؟ کارشناس وقت جواب بدهند.
بعد زن مسلمان چینی ،فلیپینی واردکند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
6
33
من یک مردم و از دیدن این طرحها برای محدود کردن خانمها واقعا شرمسار. چون دید جامعه مرا یک حیوان فرض می کنه که کنترلی روی خودم ندارم و برای کنترل من همه چیز را از دستم دور می کنند. وای بر من اگر مرد باشم.
خداوند آدم را آفرید و حوا را از او به وجود آورد. این دو در کنار هم هستند. ما چه راحت در کار خدا دخالت کردیم. شرممان باد
واقع بين
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
37
5
اين مشكلي ست كه نه تنها در پيست اسكي بلكه در خيلي اماكن عمومي وجود داره. مثلا از حضور زنها در خيلي جاها ممانعت ميشه مثل همون استاديوم و الان هم پيست اسكي و ...
اما نبايد بي انصافي كرد چون در مورد پيست اسكي به طور مطلق منعي نگذاشتند و گفتند كه دختر تنها نياد. مثلا با شوهر يا با پدر و برادر و ... و اين خيلي طبيعيه. من سوالم اينه چه كسي با اينكه دختر تنها نياد در اينجور جاها مخاله؟ اين نوشته منظورش اينه كه بايد به دختران كم سن و سال اجازه داده بشه بيان تو اينجور جاها اونم تنها، اينو ميخواي ديگه مگه نه؟ خب حالا چه ايرادي داره كه گفته شده تنها نيان؟
موضوع ديگه اينكه كلا بايد براي رفع اين معضلات ريشه اي چاره انديشي بشه. اينكه مفسده و مشكلات ديگه اي در اماكني كه هم زنان و هم مردان هستند بوجود نياد بايد ببينيم كشورهاي ديگه كه حجابي هم ندارند اما براشون مشكل و مزاحمت نيست چه كرده اند؟
بي ترديد آنچه واضحه اينه كه در ايران خلاء قانوني و عدم اجراي صحيح قانون وجود داره. وگرنه كسي نبايد حق مزاحمت و يا حريم شكني داشته باشه. البته قانون شكني و مزاحمت رو نبايد فقط از جانب مرد دانست چون اينكه دختري خلاف شئونات و دستورات و قوانين ديني كشور بخواد لباس بپوشه يا رفتار كنه در واقع يه جور ايجاد مزاحمت براي اجتماع و به مخاطره انداختن سلامت اخلاقي كشوره. پس خود زنها هم مقصرند كه پوشش و رفتاري بر خلاف قوانين ديني و عرفي دارند. اما بخشي از جلوگيري ها هم براي پيشگيريه و قانونگذار و تصميم گيرنده به اين نتيجه رسيده كه حالا كه فعلا خلاء قانوني و عدم اجراي دقيق قوانين در كشور هست براي پيشگيري از مشكلات و ممانعت از بروز مشكل يك راهكار كوتاه مدت در نظر مي گيرند و با كنترل نسبي سعي مي كنند تا حل كامل مشكلات و پيشروي به سمت اجراي دقيق قوانين، فعلا از بروز مسائل با استفاده از اين روش هاي كوتاه مدت جلوگيري هاي لازم رو به عمل بيارند.
باز هم تكرار ميكنم قضيه اونطوري كه تابناك منتشر كرده نيست و در اينجا اغراق و شيطنت رسانه اي و بي انصافي شده. چون اين قانون فقط گفته كه از ورود دختران مجرد و تنها جلوگيري ميشه كه البته اين موضوع به عنوان يك روش پيشگيري براي كوتاه مدت خيلي بدد نيست.
طوفان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
4
38
مشکل ما اینه که آدم بودنمو نو یادمون رفته همش همدیگرو به جنسیت خطاب میکنیم کاش به جای تمام این صحبتا کل آدمای روی کره زمین به انسان بودنشون فکر میکردن نه به این که مردن یا زن مگه ما حیوونیم که هی نر و ماده خطابمون کنن مگه ما حیوونیم که نتونیم احساساتمون رو کنترل کنیم آهای دنیا به خدا ها ها آدمیم میفهمین آآآآآآآآدددددددمممممممممم
موافق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
6
25
عالی بود،مرسی.
به عقیده ی من متاسفانه خیلی وقتا اسلام قشنگمون رو به بدترین شکل ممکن اجرا میکنیم که همین موجب ایجاد دافعه و بروز خیلی از ریزش ها میشه. کاش زمانی برسه که برای حل مسائلمون فکر کنیم و وقت بذاریم نه اینکه با سر سری گرفتن مسائل خدایی نکرده مرتکب خیانت بزرگی در حق دین عزیزمون بشیم. ممنون از عصر ایران و تابناک عزیز.
دختر عاشق اسکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
43
19
من 12 ساله که دارم اسکی میکنم ولی باور کنید شاید کمتر از 40%دخترا تو این چند سال واقعا برای اسکی میان!!!به نظر من باید واسه خانومایی که تنها میان یه پیست جدا بذارن...اون وقت میبینن که اون پیست خالی میشه!!!دیگه هیچ دختری نمیاد!!!لطفا نظرمو بذاز تابناک جان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
4
57
راستی یک سئوال:
چطور یک زن و یک مرد را با لباس اسکی از هم میشود تشخیص داد ، بخصوص اینکه عینک بزرگ آفتابی هم جزء لباساشونه؟
یک سئوال جالبتر:
اگر یک پسر با چادر که روش را هم گرفته را میشه با یک دختر تشخیص داد؟
اینهم بالاخره سئواله دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر: