بازدید 3764
از بیستم آبان ماه جاری،

بستن كمربند ايمني صندلي عقب اجباری است

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به اجباري شدن استفاده از كمربند ايمني سرنشينان عقب خودرو از 20 آبان ماه گفت: بر اين اساس در صورت بستن كمربند ايمني عقب، شمار كشته‌هاي تصادفات رانندگي در كشور حدود 3 هزار نفر در سال كاهش مي‌يابد
کد خبر: ۲۰۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲ 05 November 2011
سردار اسكندر مومني روز شنبه در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي افزود: بر اين اساس مهلتي به خودروسازان و دارندگان خودروها داده شد تا نسبت به نصب كمربند ايمي براي سرنشينان عقب خودرو اقدام كنند كه اين مهلت 20 آبان ماه به اتمام مي‌رسد.

وي افزود: بر اين اساس بستن كمربند ايمني براي سرنشينان عقب خودروها در جاده‌ها از 20 آبان ماه اجباري است و با رانندگان متخلف برابر قانون برخورد مي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اين كه 7/54 درصد از علت مرگ در تصادفات رانندگي شش ماهه نخست امسال ضربه به سر و 6/23 درصد شكستگي‌هاي متعدد بوده است كه بخش عمده‌اي از اين افراد سرنشينان عقب خودرو بوده‌اند كه از كمربند ايمني استفاده نكرده‌اند به ايسنا گفت: براساس تحقيقات صورت گرفته از سوي كارشناسان اگر استفاده از كمربند در صندلي‌هاي عقب همه‌گير شود تلفات جاده‌اي سالانه تا سه هزار نفر كاهش مي‌يابد.

وي با بيان اينكه پليس بر فرهنگسازي استفاده از كمربند ايمني در صندلي‌هاي عقب تاكيد دارد اظهار اميدواري كرد كه شهروندان در اين خصوص همكاري كنند چرا كه اين امر موجب حفظ جان آنها در تصادفات مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
سردار اسكندر مومني در مورد مسافرینی که روی کول یکدیگر داخل اتوبوسها سوار میشوند چیزی نگفت، شاید موضوع درآمدی است که از قبال جرایم نبستن کمر عاید میگردد باشد والا یک فکری هم بایستی به حال مسافرین اتوبوسها ومینی بوسها کرد .
طرح خوبیه اما بعیده مردم مخصوصا اونائی که سوار تاکسی میشن عمل کنن. آخه خیلیاشون کمر عقب ندارن
خدا را شکر در استانه سال 2012 این کشف بزرگ در ایران انجام شد.
لازم به ذکر است که کشف بزرگ قبلی در راستا بستن کمربند سرنشینان جلو با اقبال خوبی روبرو نشد و این امر باعث کندی کشف مرحله بعدی که جدیدا سردار فرمودند گردید
لایک به
"سردار اسكندر مومني در مورد مسافرینی که روی کول یکدیگر داخل اتوبوسها سوار میشوند چیزی نگفت"
باتشکر ازاینکه به فکر جان مردم هستید
خودرو تولید داخل که کمربند عقب ندارد رفع این نقص به عهده شرکت سازنده است یا مردم؟
ضمناً چگونه میتوان روی خودرو عقب کمربند نصب نمود؟
یادم میاد سالها پیش در اطراف بندر عباس پلیس راه جلوی وانت دو کابین را گرفت که چرا کمر بند نبستی در حالیکه پشت وانت 10 نفر نشسته بودند. مصاحبه تلویزیونی هم انجام می شد.
سلام
ببخشید اینو میگم کمربند عقب اصلا تو بازار موجود نیست
البته پیشاپیش، من روز 14 آبان(یعنی 6روز قبل از اجبار) بخاطر نبستن کمربند عقب توسط پلیس راه سربند پارساباد(اردبیل) جریمه شدم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست