بازدید 15428

آیا دیپلمات‌های ایران، خود را آماده «کمپین» نوامبر کرده‌اند؟

این کمپین دیپلماتیک، هنگامی به صورت جدی شکل گرفت که پس از طرح اتهام آمریکا علیه ایران درباره ترور سفیر عربستان در آمریکا، باراک اوباما از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست که مدارکی را دال بر انحراف برنامه هسته‌ای ایران به سمت ساخت سلاح هسته‌ای منتشر کند؛ درخواستی که روز گذشته، به صورت ضمنی مورد اجابت مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفت...
کد خبر: ۲۰۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۸ 02 November 2011
سرویس سیاست خارجی ـ در فرصت باقی مانده منتهی به انتشار گزارش فصلی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌ های هسته‌ای ایران، دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی و چند کشور غربی، «کمپینی» دیپلماتیک به راه انداخته‌اند تا با مذاکره با بازرسان و کارشناسان آژانس انرژی اتمی و همچنین مدیرکل این سازمان و دیگر دیپلمات‌ها، گزارش دلخواه خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را منتشر کنند.

به گزارش «تابناک»، این حرکت از زمانی حالتی جدی به خود گرفت که پس از طرح اتهام آمریکا علیه ایران درباره ترور سفیر عربستان در آمریکا، مقامات غربی از مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست مدارکی را دال بر انحراف برنامه هسته‌ای ایران به سمت ساخت سلاح اتمی منتشر کند؛ درخواستی که روز گذشته به صورت ضمنی مورد اجابت مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گرفت.

در همین باره، در این مدت، رژیم صهیونیستی دیپلمات‌های خود را به کار گرفته است تا با ایجاد حرکتی دیپلماتیک به همراهی دیپلمات‌های غربی، گفت‌وگوهای خود را به گونه‌ای پیش ببرند تا سرانجام فضا به گونه‌ای طراحی شود که مدیرکل آژانس، گزارش فصلی خود را آن گونه‌ که آنان می‌خواهند تنظیم کند.

در همین حال، نخست‌وزیر این رژیم به همراه وزیر دفاع و به تازگی هم وزیر خارجه در حال متقاعد کردن دیگر اعضای کابینه به ویژه مقامات نظامی و امنیتی برای ضرورت حمله این رژیم به تأسیسات هسته‌ای ایران هستند، به گونه‌ای که بحث حمله نظامی به ایران در چند روز اخیر، به محافل عمومی این رژیم هم کشیده شده است.

در این میان، مقابله با کمپین دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در عرصه بین‌المللی تا هنگام ارایه گزارش آژانس از اهمیتی اساسی برخوردار است. در این مرحله که در واقع فراهم کردن و تدارک اوضاع برای اعمال فشار به ایران است، می‌طلبد که از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک کشور بهره برده شود و این هنر وزیر خارجه است که بتواند از همه ظرفیت‌های نظام و نه تنها دولت برای تحصیل منافع ملی کشور بهره گیرد.

آنچه امروز بیش از هر زمان دیگری عصای دست وزارت خارجه است، استفاده از دیپلمات‌های با تجربه‌ای است که توانایی مذاکره و چانه‌زنی بالایی داشته باشند؛ کسانی که با نفوذ کلام خود، بتوانند بیش از هر زمان دیگر، رویکرد ایران را به مسائل جهانی تشریح کرده و شیطنت صهیونیست‌ها را خنثی کنند.

در مباحث مربوط به حمله نظامی هم دیپلمات‌های ایران در سازمان ملل باید روزانه، سخنان مطرح توسط مقامات این رژیم را تبدیل به سند سازمان ملل متحد کرده تا در هنگام مقتضی از آن استفاده شود؛ بنابراین، سهل‌انگاری در این زمینه به بهانه اینکه اسناد مورد توجه قرار نمی‌گیرند، دست کشور را در مواقع ضروری خواهد بست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
ما تا آخرین قطره خون از کشور دفاع خواهیم کرد.
هیچ غلطی نمی توانند بکنند تجربه نشان داده است قبل از هر عملیات نظامی میخواهند روحیه واعتماد به نفس را از طرف مقابل بگیرند که انشاء الله نخواهند توانست دوم اینکه تا جای پای مطمئنی نداشته باند نمی توانند غلطی بکنند که این جای پا را هم ندارند
بعد از تهمت ترور و این کارشون به مشام من یکی که بوی جنگ میرسه!
اینها مشکل دارند و با جنگ فکر میکنند مشکلشون حل میشه
با سلام خدمت همه زحمت کشان و دلسوزان تیز بین تابناک که هیچگاه دست درازی اجانب به اعتبار ملت بزرگ ایران را برنمی تابند . خود افتخار این دارم که دیپلمات جمهوری اسلامی ایران باشم . تذکر هوشمندانه عزیزان تابناک قطعا موجب تحرک بیش از پیش دیپلماتهای کشورمان در خنثی کردن نیات شوم و پلید استعمار نوین خواهد شد . دست همه شما را می بوسم . م .ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
موفق باشيد. ولي خدا وكيلي جون بچه هاتون برا ايران و اين ملت فهيم كار كنيد خيانت به اين ملت رو خدا تو همين دنيا پاسخ ميده همه هم اينو ميدونن. خدا يار و ياور همه دلسوزان ايران سربلند باشد انشاا...
ما امادهایم و سینه هامان ستبر است. بیایید که گورستانتان اینجاست.
به نظر من ایران باید چند آزمایش موشکی انجام دهد و همچنین چند ناو جنگی را به سمت دریای سرخ و کانال سوئز بفرستد
الا و باللا بالاخره ما باید با این سگ های وحشی صهیونیست مبارزه کنیم تا زمینه ظهور مولا مهیا بشه.
ای سگهای و خوکهای وحشی صهیونیست شتاب کنید که ایران بیشه ی شیران است.
آنها نمی دانند که چه غلطی دارند می کنند وگرنه این حرف ها را نمی زدند . ایران توان ویرانی موجودیت اسرائیل را دارد فقط و فقط منتظر شلیک یک موشک هستیم . اگه مغز خر خوردیه این این کار بکنید آنوقت خواهید دید که این بلوف است یا واقعیت !!
بنام خدا
اقدام های دیپلماتیک و جمع کردن اراجیف دشمنان وطرح در سازمان های بین الملل قبل از دست رفتن فرصت اقدام شایسته ای است .
اما در مورد رژیم منفور صهیونیستی :
می گویند سوسک که می داند مردم از او متنفرند و وقتی در جائی دیده شود کشته حواهد شد ،خودش می رود و کنار دم پائی منتظر می ماند!
خاک بر سر این سازمان ملل و رئیس عوضیش.
پوستشونو میکنیم!!!!!!
مال این حرفا نیستن!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار