بازدید 1924

کواکبیان:خوب‌نیست‌حق‌نمایندگان‌تااین‌حدضایع‌شود

مصلحت سنجی هیات رییسه مجلس با مصلحت کشور و مجلس یکسان نیست ، مصلحت مجلس این بود که ثابت شود در راس امور است ؛ ما قصد داشتیم بگوییم مجلس در راس امور است، اما هیات رییسه نگذاشت/ اینکه می گویند زمان دور کاری آقای احمدی نژاد ، برخی نمایندگان سوال از رییس جمهور را امضا کرده اند و بعد از بازگشت ایشان به کار امضایشان را پس گرفته اند ، حرف بی ربطی است
کد خبر: ۲۰۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۰ 29 October 2011
مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و دبیر کل حزب مردمسالاری در گفتگو با اعتدال، گفت: آقای باهنر درباره تعداد امضاهای پس گرفته شده طرح سوال از رییس جمهور گفت که ما موظف نیستیم اسامی را بگوییم ؛ اما من می گوییم چه اشکالی دارد که اعلام شود ؟ یک نماینده حق دارد امضا کند و حق هم دارد امضایش را پس بگیرد ؛ اما باید شجاعت داشته باشد و هم زمان امضا کردن هم باز زمان پس گرفتن ، آن را اعلام کند.

عضو فراکسیون خط امام ره (اصلاح طلبان) مجلس شورای اسلامی افزود: تعلل هیات رییسه باعث شد تا سوال از رییس جمهور به چنین سرنوشتی دچار شود؛ سه ماه است که مرتبا تذکر می دهیم ، اما توجه نمی شود.

وی افزود : اینکه می گویند زمان دور کاری آقای احمدی نژاد ، برخی نمایندگان سوال از رییس جمهور را امضا کرده اند و بعد از بازگشت ایشان به کار امضایشان را پس گرفته اند ، حرف بی ربطی است ؛ قبل از زمان دور کاری احمدی نژاد ما تنها 3 امضا کم داشتیم ولی بعد از دورکاری وی 30 نفر اضافه شدند.

کواکبیان افزود:  زمانی که اسفندیار رحیم مشایی درباره دوستی با مردم اسراییل سخن گفت ، سوال را از رییس جمهور طرح کردیم ، اما آن زمان مقام معظم رهبری در نماز جمعه گفتند که حرف بی ربطی زده و دیگر پیگیری نشود ، ما هم موضوع را دیگر پیگیری نکردیم.

وی ادامه داد: در ماه های اخیر ، مقام معظم رهبری در این خصوص نه دستوری دادند، نه صحبتی کردند وتنها تعلل هییت رییسه بود و آنها امتحان خوبی پس ندادند.

کواکبیان گفت: هیات رییسه اعلام کرد که سوال بررسی می شود ، اما به جای بررسی سوال ، استعفای علی مطهری را اعلام وصول کردند که جای بحث است و در این زمان در تلاش بودند تا عده ای بیایند و امضای خود را پس بگیرند .

وی تاکید کرد: خوب نیست حق نمایندگان تا این حد ضایع شود ؛ تعلل هیات رییسه جدی است و تعدادی از دوستان ما در این راستا طرح شکایت از هیات رییسه را در دست بررسی دارند و باید مشخص شود که چرا وضعیت را به این روز در آوردند.

کواکبیان در ادامه گفت:  مصلحت سنجی هیات رییسه مجلس با مصلحت کشور و مجلس یکسان نیست ، مصلحت مجلس این بود که ثابت شود در راس امور است ؛ ما قصد داشتیم بگوییم مجلس در راس امور است، اما هیات رییسه نگذاشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم