بازدید 20762

هشدار هاشمی به متولیان حوزه های علمیه

اگر متوليان فكر و انديشه و به خصوص در حوزه‌هاي علميه، نتوانند پاسخ‌هاي قانع‌كننده‌اي براي مردم و به خصوص نخبگان و حتي طلاب جوان داشته باشند، قطعاً در مراكز ديگري پاسخ سؤالات خود را خواهند يافت كه ممكن است خوشايند نظام و حوزه‌هاي علميه كشور نباشد.
کد خبر: ۱۹۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۹ 25 October 2011
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم، رسالت حوزه‌هاي علميه، اساتيد و علما را در موقعيت كنوني كشور، خطير و حساس خواند و گفت به‌رغم پيشرفت خوبي كه در حوزه‌هاي علميه پس از انقلاب صورت گرفته است، اما اين رشد متناسب با نيازهاي امروز اسلام در بُعد حكومتي نبوده است، زيرا نسل نو و جوان كشور در حال حاضر تشنه معارف ناب اهل بيت(ع) و ارزش‌هاي اصيل و والاي اخلاق عملي است و حوزه‌هاي علميه بايد بتوانند با به روزرساني افكار و مطالعات خود پاسخگوي سؤالات و شبهات بيشمار جوانان كشور باشند.

به گزارش «ايلنا» آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، نسل جديد و جوانان و نوجوانان كشور را از لحاظ بلوغ سياسي، اجتماعي و فرهنگي بسيار متفاوت از نسل ابتداي انقلاب خواند و تصريح كرد: اگر متوليان فكر و انديشه و به خصوص در حوزه‌هاي علميه، نتوانند پاسخ‌هاي قانع‌كننده‌اي براي مردم و به خصوص نخبگان و حتي طلاب جوان داشته باشند، قطعاً در مراكز ديگري پاسخ سؤالات خود را خواهند يافت كه ممكن است خوشايند نظام و حوزه‌هاي علميه كشور نباشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه ممكن است برقراري برخي محدوديت‌ها و سخت‌گيري‌ها در كوتاه‌مدت تأثير كاذب داشته باشد، ولي رسالت حوزه‌ها و دانشگاه‌ها تنها درس و بحث صرف نيست، بلكه حضور فعال علما، طلاب و روحانيون در متن مشكلات و معضلات سياسي، اجتماعي و فرهنگي جامعه لازم است.

ايشان افزود: اگر علما و حوزه‌هاي علميه ما به صورت مستدل و موشكافانه با پاسخگويي به سؤالات و انتظارات جامعه، اخلاقيات و اميد را در ميان نسل جوان هر كشور گسترش دهند، كاري بسيار بزرگ را به انجام رسانده‌اند.

در ابتداي اين ديدار آيت‌الله موسوي تبريزي و تني چند از اعضاي مجمع محققين و مدرسين حوزه‌هاي علميه قم به تشريح وضعيت علمي و فكري مدارس و طلاب و مدرسين حوزه علميه قم پرداختند و روند پيشرفت حوزه‌هاي علميه پس از انقلاب را اميدواركننده توصيف و خواستار ارتباط بيشتر و مؤثرتر آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با مراجع و حوزه‌هاي علميه كشور شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار