بازدید 15302
در پاسکاری وزارت علوم، سازمان سنجش و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی؛

آزمون دکترا؛ بلبشویی که هنوز هم نتیجه آن مشخص نیست!

هنوز فرآیند اجرایی تکمیل ظرفیت و راهکار اجرایی تکمیل ظرفیت دکترا و آزمون دوم در سال 90 مشخص نیست و تنها ابراهیم خدایی، قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکترای تخصصی برای پذیرش در سال 91 و همچنین فرآیند تکمیل ظرفیت می‌گوید: پس از نهایی شدن منابع امتحانی و اطلاع‌رسانی آن به داوطلبان، فرآیند اجرایی از جمله طراحی پرسش و دیگر بخش‌ها آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۹۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹ 21 October 2011
هنوز وعده رئیس‌جمهور و وزیر علوم برای اعلام نتایج نهایی آزمون دکترا پس از افزایش ظرفیت پذیرفته شدگان از پنج هزار و چهارصد نفر به پانزده هزار نفر عملی شده و آزمونی که نزدیک هفت ماه پیش برگزار شده بود، بدون نتیجه مانده است.

به گزارش «تابناك»، نخستین کنکور نیمه متمرکز دکترا که برای نخستین بار از سوی سازمان سنجش به صورت هماهنگ و سراسری در 25 فروردین در 32 شهر و 61 حوزه امتحانی برگزار شد، پس از اعلام نتایج اولیه در خرداد ماه و معرفی چهارده هزار نفر به دانشگاه‌های مجری تربیت دکترا، مصاحبه‌های دانشگاهی انجام و سرانجام در 23 شهریور ماه، نتایج نهایی با اعلام پذیرفته شدن پنج هزار و چهارصد نفر اعلام شد.

اما اعتراض‌های صورت گرفته از سوی 130 هزار و 900 نفر داوطلب، موجب شد تا شورایعالی انقلاب فرهنگی پا پیش بگذارد. پس از افزایش میزان اعتراضات، شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشستی گفت، اعلام نتایج آزمون دکترا تا ابلاغ نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی متوقف می شود. در تیر ماه 90 پس از آنکه وزارت علوم، موظف به تهیه گزارشی مبنی بر چگونگی برگزاری کنکور دکترا شد، جلسه فوق‌العاده‌ای به ریاست رئیس‌جمهور برگزار و پس از خواندن گزارش وزارت علوم، مقرر شد که ظرفیت پذیرش دکترا از پنج هزار نفر به ده هزار نفر افزایش یابد.

در این میان، رئیس‌جمهور که ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده دارد، تأکید کرد: برای فراهم کردن امکانات مادی و هزینه‌های افزایش پذیرش دانشجو در دوره دکترا، مسأله حتما در نشست هیأت دولت مطرح شده و تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در همان نشست فوق‌العاده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: باید از هم‌اکنون به فکر چاره‌ای برای افزایش شتابان داوطلبان تحصیل در دوره دکترا بود و لازم است، دکتر دانشجو و همکارانشان در رفع ضعف‌ها و ایرادات احتمالی آن تلاش کنند. برای فراهم کردن امکانات مادی و هزینه‌های افزایش پذیرش دانشجو در دوره دکترا مسأله حتما در جلسه هیأت دولت مطرح شده و تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد.

کامران دانشجو، وزیر علوم نیز با اشاره به این نکته که با وجود چهل هزار عضو هیأت علمی با مرتبه استادیار و بالاتر اگر هر دو نفر از اعضای هیأت علمی، یک دانشجوی دکترا را راهنمایی کنند، می‌توانیم بیست هزار دانشجوی دکترا داشته باشیم، دور نمای روشنی از ماجرای آزمون دکترا ارایه کرد.

انتقادها به آزمون

آن گونه که حسن غفوری فرد، رئیس هیئت نظارت و ارزیابی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اعتراضات این دوره گفته است، چند نکته در امتحان دکترا مورد اعتراض بود؛ نخست اینکه اعلام شد از دروسی پرسیده شده که از دروس پایه بوده، در حالی که در دوره دکترا باید از دروس ارشد و سال پایانی کارشناسی پرسیده می شد. در واقع، این موضوع عنوان شد که افرادی که معرفی شده‌اند به دانشگاه‌ها، بهترین‌ها از میان این داوطلبان نیستند و دیگر اینکه نقش نمره زبان خیلی پر رنگ دیده شده بود.

غفوری فرد به این نکته نیز اشاره کرده است که این نگرانی وجود داشت که بسیاری از دانشجویان نخبه ای که زبانشان ضعیف بوده، پذیرفته نشده‌اند. از همین روی، پیشنهاد دادیم که ظرفیت‌ها را افزایش دهیم تا آنهایی که به دلیل ضعف زبان بیرون مانده‌اند، وارد شوند؛ در واقع فلسفه افزایش ظرفیت این نکته بود.

تصمیم به افزایش ظرفیت

بدین ترتیب در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفته شد با توجه به امکانات دانشگاه‌ها و رویکرد داوطلبان تعداد ورودی‌های امسال به ده هزار نفر افزایش پیدا کند. مقرر شد، چهارده هزار نفری که برای مصاحبه دعوت شده بودند به بیست هزار نفر افزایش پیدا کند و الزامات مورد نیاز برای این اقدام هم از سوی وزیر علوم به رئیس‌جمهور اعلام شود.

همچنین بر پایه تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی وزارت علوم، باید تدابیر لازم برای برگزاری آزمون دکترا در سال‌های بعد را بیندیشد و کاستی‌ها و نواقصی را که در کنکور امسال بود، برطرف کند.

با این حال، با وجود برگزاری یک جلسه فرعی با حضور وزیر علوم و شماری از اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر «بررسی چگونگی برگزاری آزمون دوره دکترا و افزایش دانشجو در این مقطع»، هنوز دانشگاه‌ها ظرفیت مورد نیاز را اعلام نکرده‌اند. این در حالی است که برخی مسئولان دانشگاه‌ها و آموزش عالی در سخنان خود اذعان داشته‌اند که از میان پنج هزار ظرفیت باقی مانده که باید بنا بر مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی تأمین شود، تاکنون تنها پانصد نفر ظرفیت به سازمان سنجش اعلام شده است.

محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه هماهنگی با دانشگاه‌ها با بیان اینکه دولت از این طرح حمایت کرده است، گفت: این امر (افزایش ظرفیت دکترا) با پیگیری و برنامه‌ریزی درست اعتبارات مورد نیاز قابل وصول است و دانشگاه‌های کشور می‌توانند امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود برای دستیابی به این هدف مهم را تأمین کنند، اما با این حال، تاکنون تنها 5400 نفر در دوره دکترای نیمه متمرکز پذیرفته شده‌اند و هنوز نتایج تکمیل ظرفیت مشخص نشده است.

در عین حال، با وجود ابلاغیه معاونت آموزشی وزارت علوم به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها که به آنها تا پایان شهریور ماه 90 برای ارایه ظرفیت تکمیلی خود فرصت داده شده بود، کار خاصی از سوی دانشگاه‌ها انجام نشده است.

در ابلاغیه وزارت علوم، از دانشگاه‌ها خواسته شده تا ظرفیت‌های قابل افزایش را هر چه سریعتر به سازمان سنجش آموزش کشور بفرستند.

در این ابلاغیه تأکید شده است: بدیهی است در کد رشته محل‌های اعلامی قبلی که در دفترچه سازمان سنجش آموزش کشور چاپ شده، افزایش ظرفیت برای ورودی مهر ماه سال تحصیلی 91-90 قابل اعمال است. افزایش ظرفیت در کد رشته محل‌های جدید در مرحله دوم احتمالاً برای نیم‌سال دوم 91 - 90 خواهد بود که جزییات آن متعاقباً اعلام می‌شود.

در همین زمینه، هنوز فرآیند اجرایی تکمیل ظرفیت و راهکار اجرایی تکمیل ظرفیت دکترا و آزمون دوم در سال 90 مشخص نیست و تنها ابراهیم خدایی، قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری دومین آزمون نیمه متمرکز دکترای تخصصی برای پذیرش در سال 91 و همچنین فرآیند تکمیل ظرفیت می‌گوید: پس از نهایی شدن منابع امتحانی و اطلاع‌رسانی آن به داوطلبان، فرآیند اجرایی از جمله طراحی پرسش و دیگر بخش‌ها آغاز می‌شود.

بنابراین، بلاتکلیفی همچنان پابرجاست و احتمال به تعویق افتادن آزمون از آذر ماه به دی ماه و یا ماه‌های بعد نیز موجب شده که داوطلبان در میان گزینه‌های متعددی از جمله در انتظار مشخص شدن تکمیل ظرفیت و یا شرکت در آزمون جدید سردرگم بمانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱۰
با افزایش بی رویه ظرفیت دکترا در آینده نزدیک شاهد موج عظیمی از دوکطورها خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
اصلا ما چقد كار تخصصي تو مملكت داريم كه به دكترا نياز داره مگه الان ليسانسهاي ما كار ديپلم و زير ديپلم هاي قديم رو انجام نميدن تازه همون چند جايي هم كه بايد از تخصص اونا استفاده بشه يافراد بدون تخصص تصميم گيرنده اند
اي خاك بر سر اين وزارت علوم با اين ازمون برگزار كردنشون. خدا لعنتشون كنه كه با زندكي اين همه ادم بازي مي كنند
آخه به نظر شما در این مملکتی که هر روز و هر شب تصمیمات عوض می شوند می توان برنامه ریزی کرد؟
چند ماه است بلاتکلیف هستیم، داخل کشور ادامه تحصیل دهیم؟ به فکر ادامه تحصیل در خارج کشور باشیم؟ باید دوباره برای تکمیل ظرفیت و آزمون مجدد آماده شویم؟! اصلا قید ادامه تحصیل را بزنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
جناب، شما حتماً یا برو خارج از کشور و یا کلاً قید دکترا را بزن. من دانشجوی سال ششم دکترای کامپیوترم و بعد از تحمل کلی مشقت و اتلاف عمر و خرد شدن اعصاب در این شش سال، حالا منتظر پذیرش سه مقاله ی ارسالی به الزویر بودم که بتونم دفاع کنم و راحت بشم. با کمال تعجب هفته ی پیش شنیدم که الزویر توسط نوابغ نخبه ی عزیز ایرانی در راس دانشگاه ها ، تحریم شده. حالا استادم می گه باید مقاله بفرستی یه جای دیگه!!! کلاً اعصابم به هم ریخته و دیگه بعد شش سال توان این همه استرس را ندارم.
سلام جالب بود
"...با وجود 40 هزار عضو هیئت علمی با مرتبه استادیار و بالاتر اگر هر 2 نفر از اعضای هیئت علمی یک دانشجوی دکتری را راهنمایی کنند می توانیم 20 هزار دانشجوی دکتری داشته باشیم..."


پس تکلیف دانشجوهای فوق لیسانس و لیسانس چی میشه؟...کی قراره به اونا درس بده؟
پاسخ ها
mehran
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
زیاد سخت نگیر یه جوری میخونن
اصلا کی گفته ارشدا به استاد احتیاج دارن؟
کار دانشجوای ارشد تدریس به دانشجوای کارشناسی یه
چه عجب تاباناک هم وارد این بحث شد. خواهشا مصاحبه ای با دکتر سرورالدین انجام شود و موارد زیر پرسیده شود؟
1- آیا اصلا تکمیل ظرفیتی خواهد بود یا وقت کشی برای چسباندن به آزمون سال دیگر است؟
2- اگر تکمیل ظرفیتی است دقیقا چگونه است؟ لطفا راهکارتان را صریح بگویید.
3- اگر دانشگاهها ظرفیت اعلام نکنند چه راهکاری دارید؟
4- چرا سازمان سنجش سخنگو ندارد و افراد مختلف مسئول در سازمان سنجش حرفهای متناقضی دارند.
5- اعلام شده بود آزمون متمرکز دکتری برای افزایش عدالت در پذیرش است آیا واقعا به این مهم رسیده اید؟
خواهشا تابی جون اگر هم مصاحبه نکردی لااقل تایید کن تا دیگران ببینند.
پاسخ ها
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
احسنت سوالهای بسیار خوبی پرسیدی کاش به گوش مسئولین برسه. ما در شراسط سنی حساسی هستیم. در ضمن مشمول سربازی هم هستیم، واقعا تو این بلبشو تکلیفمون چیه؟ کاش صدامون برسه
سید مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
این سوال ها که بسیار مناسب مطرح شده مورد پرسش بسیاری از داوطلبان آزمون دکترا می باشد، ایکاش با ارایه پاسخ های صریح و روشن زودتر همه را از بلاتکلیفی و ابهام خارج کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
لطفا این سوال هم بپرسید که ما اصلا نیاز به این همه دکتر داریم یا نه ؟؟؟
انصافاً خیلی عجیبه اوضاعمون.
از یه طرف دکترای داخل اینجوریه . از اون طرف میان elsivier رو ممنوع می کنند . حالا با چه رزومه ای بریم خارج؟
پروردگارا تـــــــوبــــــه
باسلام
تنها و تنها واژه "بلبشو" توصیف گر اين سوء مديريت و برنامه ريزي مبتني بر شبی خوابیدن و صباحی بیدار شدن و تصمیم هاي حکیمانه و آينده نگرانه اخذ کردن، مي باشد.
من خودم شخصاً در آزمون پذيرفته شدم و الان هم ترم اول را در معتبرترين دانشگاه ايران شروع کردم ليکن در طی فرآيند يک ساله آزمون نيمه متمرکز شاهد بودم چه بر سر نظام تحصیلات تکمیلی آمد.
راستی سر جلسه آزمون، پاسخنامه زبان با سوالات همخواني نداشت! اين خبرگان فن يک بار خودشون سوالات رو چک نکرده بودن...
و اما بعد؛ همه آينده ها نزديک است
بلاخره یکی پیدا نمی شه تکلیف ما رو روشن کنه که برای آزمون بعدی آماده بشیم یا منتظر تکمیل ظرفیت باشیم؟
سسلام
هرمسولی صبح بلند میشه یک تصمیم میگیره ما کشورهای جهان سوم همین هستیم یک برنامه مدون نداریم که همه طی آن به اعتلا برسیم ومدیران برای بهتر اجرا کردن مدیریت کنند بلکه هرکسی یک حرف میزنه و میشه صرف وقت انرژی سرمایه نیروی انسانی یک کلام عمر آدم
1- آزمون کارشناسی و ارشد که مثلا تکلیفش مشخصه وضعش اینه اونوقت چطور یه دفعه ای ظرفیت دکترا رو زیاد می کنن؟ الان به علت کمبود فضا کم مونده کلاسای ما تو آبدارخونه برگزار بشه
2- دانشجویی که زبانش ضعیفه چرا باید اصلا دکترا قبول شه؟ چه طوره اصلا 10000 نفر دیگه اضافه شه تا کسانی که در ریاضی و سایر درسا هم ضعیفن قبول شن؟
پاسخ ها
mehdi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
عزيزم،‌ نگفته دانشجويي كه زبانش خوب نباشه گفته نخبه و چون شايد شرايط تحصيل آكادميك زبان براي برخي از افراد نخبه كشورمون مقدور نباشه. و چون شايد براي برخي رشته ها مانند الهيات و ... تحصيل زبان انگليسي لازم نباشه.
بالاخره یکی دلش برا ما سوخت و یه حرفی زد. خدا می دونه از اول این ازمون تا اخرش چقد حرص خوردیم و چه ناحقی ها دیدیم
اگر کمی به اظهارات دقت کنید کلی چیزها روشن میشود:اولا اگر فرد مورد نظر قبول نشد باید ظرفیت افزایش یابد.
2-اصلا مهم نیست چگونه ولی باید تعداد افزایش یابد اما حتی مهم نیست برای چه و کجا
3-لازم نیست اول زمینه و امکانات فراهم شود و بعد دانشجو بگیریم . انشاءا... بعداُ
4-انانکه میگویند یک استاد با 20 دانشجوی دکتری احتمالا یا وصل به ارواح هستند و برایشان مدد و مطلب می اورند یا معتقدند تعداد بیشتر و حق التدریس بیشتر و دانشجو نیز بامید خدا بالاخره یک چیزی میشه تخصص هم مهم نیست
5-فعلا بیکارهای سابق که تا بحال با لیسانس و فوق مشغول شده اند باید با دکتری مشغول شوند
6-باید دکتری و مدرک بی اعتبار شود تا بی مدرکها یا براحتی مدرک گیرند یا حال مردم از مدرک بدستان بهم بخورد
.
.
.
تابناک میدانم جرات نداری منتشر کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
دمت گرم
به خدا من هنوز موندم که این همه دکترا رو واسه چی میخان. یکی نیست به اینا بگه آی کیو این تقاضا کاذبه. اگر شغل باشه داوطلبان بشدت کم میشه. انگار نه انگار فارغ التحصیل دکتری بعد از 4 سال خودش شغل میخاد. خدایا خودت رحم کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
دمت غییییییییییییییییییییژژژژژژژژ! به نکات جالبی اشاره کردی
نکته جالب این است که قبل از اظهار نظر احمدی نژاد هیچ کس به این موضوع نپرداخته بود اما بعد از آن وزیر علوم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی شروع به توجیح آن کردند که کشور ما ظرفیت 15 هزار دانشجوی دکتری دارد و....
از آقای دانشجو بیش از این توقع داشتید؟
............
نتیجه گزارش فوق: زور رییس جمهور و وزیر علوم و دیگران برای اصلاح و احقاق حق شرکت کنندگان در آزمون دکترا با مقاومت "استادان و روشنفکران" دانشگاهی مواجه شده که حاضر به پذیرش بهترین جوانان این مملکت در دوره دکترا نیستند.... گروه های آموزشی انحصار طلبی را باید کنار بذارند و حق جوانان مملکت را بیش از این پایمال نکنند
وزارت علوم هم خودشو کشت
بابا این دانشگاه های مجازی رو افزایش بدین و هر کی دوست داشت در هر رشته ای تحصیل بکنه پولش رو هم بده البته با کیفیت
این سازمان سنجش رو هم تعطیلش کنین
دیگه این همه استخاره نداره
با سلام واحترام، ضمن تشكر از زحمات و طرح هاي سازنده وزارت علوم، سؤالم از وزير محترم علوم اين است: برادر محترم شما كه مي دانيد حسب قوانين مصوب فعلي ابتدا بايد رؤساي دانشگاه‌ها پذيرش ظرفيت مازاد را به وزارت علوم اعلام كنند، سپس وزارت علوم تصميم گيري و اعلام ظرفيت تكميلي نمايد.چرا پيشاپيش شما به يك روش و يك وعده، معاون سنجش روش و وعده‌اي ديگر، رييس سازمان سنجش نوعي ديگر... خلاصه چند ماهي است تعدادي افراد تحصيل كرده علمي اين مملكت را(حداقل كارشناس ارشد همين مجموعه علمي هستند) با وعده و وعيد معطل گذاشتيد وبلا تكليف هستند. از شما تحصيل كرده‌هاي علمي رده بالا كه بيش از اين انتظار داريم.چرا همه چيز را آن‌قدر كشش مي دهيد تا جنبه..... ولش كن بابا بهمن چه.؟!! خواهشمنديم زودتر يا حرف‌تان را پس بگيريد يا بقيه سقف ده هزارتايي كه فرموديد تعيين تكليف كنيد وبراي مصاحبه دعوت نماييد تا ما مشغول تحصيلات خود شويم و انشالله خادمي براي اين اين امت نجيب و انقلابي .خدا نگهدار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
قبول نشدی داری پاچه خواری میکنی؟!!!! ظرفیت ها رو زیاد کنن که چی بشه؟ چند وقت دیگه راننده های تاکسی هم مدرک دکترا خواهند داشت. میشه عین کارشناسی.
با سلام آخه يكي بگويد كه تحصيلات تكميلي ماشين جوجه كشي نيست هر كشوري بر اساس نيازهاي خود به افزايش ظرفيت مي پردازد نه براي افزايش كمي مقالات- آخه تب مدرك دكتري خانمان سوز است. چرا توقع جوان بي كار را با دكتري و آزمون در حد ليسانس بالا مي‌بريد. بهانه رفتن به تاجيكستان و هند و ... كه نشد دليل ارتقاي دكتري. زود باشدد كه دركترهاي بي‌كار تجمع اعتراض آميز داشته باشند.
فردی که مدرک ارشد خود را در یک دانشگاه دولتی و معتبر گرفته مسلما استعداد تحصیلی داشته پس لزوم امتحان استعداد تحصیلی چه بود؟ آیا با چند تا تست و آزمون دروس دوره کارشناسی می شد فهمید فرد چقد قدرت تحلیل موضوعات رشته خود را دارد؟ افرادی که فقط توانستند زبان و استعداد تحصیلی را بالای 60 درصد بزنند معرفی شده بودند چرا؟ این نوع آزمون هم هیچ تفاوتی در اعمال نظرات دانشگاهها نسبت به پذیرش دانشجویان خود نداشته و ندارد . چرا که به راحتی در مصاحبه ها نمرات را جابجا می کردند !!!!!!!!!! من که متوجه نشدم پشت این نوع امتحان چه و کدام نوع تفکر علمی و منطقی حاکم بود ؟ واقعا با این نوع برگزاری امتحان چه هدفی دنبال می شود ؟ هدف هرچه باشد با این شیوه ورودی نمی توان بجایی رسید . در نهایت مشخص شد طراحان و برنامه ریزان حداقل از علم تهی بودند
نکته ای که در خصوص دکتری سال 90 باید اشاره کرد این است که که انصافا تصمیم قاطع وزیر محترم در یکپارچه سازی ابن آزمون قابل تقدیر و قطعا ماندگار است و البته مشکلاتی در این گام بزرگ پیش آمده که طبعا با گذشت رمان حل خواهد شد مانند تخصصی تر شدن سوالات آزمون و به طبع آن کاهش نقش مصاحبه ها در حد منطقی و یا زمان بندی ها و... که بنظر اینجانب بهتر است همه با هم با صبر و برد باری و تعامل طرقین این مهم را به کمال خود برسانیم . در این خصوص نکته ای در این آزمون موردخلط واقع شده و حتی در مقاله بالا هم این خلط رعایت شده بحث تکمبل ظرفیت در این آزمون با موضوع مصوبه شورای محترم عالی قرهنگی در خصوص افزایش ظرفیت است این دو کاملا از هم متمایز بوده و می باشد و اساسا این آزمون می بایست بر اساس روال همه آزمون ها بدون در نظر گرفتن مصوبه مورد اشاره دارای تکمیل ظرفیت می بود و به نحوی هم بایست اعمال می شد که حائزین حق در مهرماه امکان ثبت نام می داشتند و لی متاسفانه در هیاهوی افزایش ظرقیت احتمالا فراموش شد. و نیاز مند بازنگری می باشد در هر حال اینجانب بعنوان کسی که با اخبلاف یک نفر در این دوره مردود شدم به همه مسئو لین بخاطر تصمیم شجاعانه ای که گرفتند تبریک می گویدم و امیدوارم راهی را که در انحصار زدایی انتخاب کرده اند با موفقیت به پایان برسانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
این تصمیم تازه گرفته شده و طبعا مشکلاتی را به دنبال دارد. 50 سال صبر کنیم بالاخره درست می شود.
ازمون ارشد نیز همینطور بود
این هم یک شاهکار دیگر. دکتری هم به باد رفت
قبول شن کسانی که چندین سال در آزمونهای ورودی پذیرفته نی شدند نشاندهنده غیر استاندارد بودن این آزمون است.
آخه این وزیر قاطی داره، 40 هزار هیات علمی که مثلا تو دانشگاهها هستند هنوز خلی از آنها پایان نامه کارشناسی ارشد را راهنمایی نکرده اند و یا حتی هنوز یک سری دانشجوی لیسانس را دانش آموخته نکرده اند حالا چطوری دانشگاهی که اصلا تاکنون دانشجوی ارشد نداشته باید دانشجوی دکتری بگیره؟؟؟؟ ما که نفهمیدیم.
مگه قراره همه دکتری بخونند؟
الان در خوابگاه ها دانشجویان دکتری 6-8 نفری زندگی می کنند
بورس هم که اصلا نمی کنند
اینها بعدا کجا می خوان برن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
لابد بقال سر کوچه میخان بشن. شغل زیاده ولی ما کوریم!!!
مشکلات اساسی افزایش ظرفیت:
1- آمادگی های لازم و شایسته وجود ندارد. اگر بخواهیم محصول کشاورزی را که سالانه برداشت می شود دو برابر کنیم، کلی تمهیدات می طلبد. آموزش عالی که محصولاتش چند ساله عاید می شود!
2- این دانشجویان دکتری جا و مکان پژوهش نمی خواهند؟ آیا باید در راهروها و مکان های عمومی باشند؟ یا باید حداقل برای هر سه یا چهار نقر اتاق و فضای مطالعه فراهم باشد؟
3- چه فکر پایه ای و مطالعه شده ای برای جذب و آتیه شغلی آن ها اندیشیده شده است؟ بسیاری از رشته ها فراتر از حد اشباع هستند (همانند شیمی) و جتی آموزش و پرورش هم اما و اگر دارد. اگر فرد بخواهد در محل دلخواهش کار کند چه راهکارهایی پیش رو دارید؟
4- از این همه کار دکتری چند درصد به مسائل و مشکلات واقعی کشور پرداخته اند؟ چه ساز و کار روانی برای ارتباط بخش ها و دستگاههای مختلف با دانشگاهها فراهم کرده اید؟
5- نقش استاد چرا فراموش شده است؟ مگر هر کس دارای دکتری باشد و هیئت علمی باشد می تواند دکتری تربیت کند؟ مگر تعریف رساله دکتری سهل و آسان است؟ چه سازو کار تشویقی و ترغیبی برای استادان فراهم شده است؟
6- چگونه است که تربیت دکتری فقط برای وزارت علوم است؟ ما که کمبود های بسیاری در حوزه های تخصصی علوم پزشکی داریم (بسیاری از شهرها دارای کاستی های مشهود متخصصین پزشکی هستند)، چرا در این شاخه سهم بازار و دیگر ملاحظات مراعات می شود؟ آیا سلامت و جان مردم مهمتر نیست؟
7- آیا سازو کارهای قانونی و تشویقی برای بخش خصوصی در حمایت از این دوره ها فراهم کرده ایم؟ چه معافیت مالیاتی دارد؟ چگونه از پژوهشهای دکتری متنعم شود و متنعم نماید؟ بخش دولتی هم تا به حال چه گلی به سر آموزش عالی زده است؟ وزارت نفت با این همه مکنت و ثروت ملی چکار کرده است؟ چرا باید ساخت یک ساختمان دانشگاهی دولتی سالیان سال طول بکشد (بخاطر کمبود منابع مالی)؟ می دانید ترکیه چکار می کند؟
8- با این سرعت و پهنای باند گازوئیلی اینترنت و شبکه دسترسی رایانه ای و قطعی های نامتعارف، افزایش ظرفیت دکتری جفای فاحشی به دانشجو و استاد و دانشگاه و جامعه است. به طور قطع مسئولان می دانند که دانش آموزان دبستان های برخی از کشورهای همجوار از ارتباطات اینترنتی بسیار مناسب تر از دانشگاهیان ما برخوردارند.
به عنوان یکی از استادان دانشگاهی شیفته تعالی مردمان این مرز و بوم شهید پرور و شایسته خدمتگزاری، خاشعانه عرضه می دارم که این امر مهم با برنامه ریزی جدی، مطالعه شده و با اختصاص منابع مالی تجدید پذیر و سرمایه گذاری درون بخشی (آموزش عالی) و دیدگاههای سیستمی و جامع نگر ممکن است در حداقل زمانی 2 تا 3 ساله قابل تدوین و اجراشدنی بشود.
تو رو به خدا بدون کار کارشناسی و از روی احساسات برای این مردم تصمیم نگیرید. آخه مگه این همه دانشجو این کشور لازم داره؟وقتی دانشگاههای ما امکانات لازم رو جهت پذیرش دانشجوی دکتری ندارند(و خود وزیر علوم هم از این موضوع به خوبی مطلع هست!!)آخه چه اصراری به گرفتن این همه دانشجوی دکتری؟؟آیا به فکر فرصت شغلی برای این همه دانشجوی دکتری هم هستید؟
آزمون قراره چند ماه ديگه برگزار بشه اونوقت هنوز منابعش مشخص نيست.
جناب آقاي دكتر دانشجو!
محاسبه ظرفيت پذيرش دانشجويان دكتري به عوامل بسيار پيچيده‌تري از جمع و تقسيم ساده‌اي كه شما و همكارانتان انجام داده‌ايد، بستگي دارد. در اين فرصت كوتاه به ذكر چهار نكته ساده اكتفا مي‌كنم:
1. يكي از مشكلات كنوني تحصيلات تكميلي، عدم تعريف رساله‌هاي دكتري در راستاي نيازهاي واقعي كشور است. به نظر شما، وقتي دانشگاه‌هاي و صنعت كشور با ورودي حدود 5000 نفر توانايي چنين كاري را ندارند، با وجود 10000 دانشجوي دكتري چه اتفاق مثبتي ممكن است روي دهد؟ آيا غير از اين خواهد بود كه تعداد رساله‌هاي تئوري صرف افزايش خواهد يافت؟
2. يكي از درد دل‌هاي قديمي دانشجويان دكتري عدم پرداخت حقوق بر خلاف روال مرسوم در تمام دنياست. به نظر شما، وقتي وزارت علوم و دانشگاه‌هاي كشور با ورودي حدود 5000 نفر توانايي پرداخت حقوق به دانشجويان دكتري را ندارند، با ورود 10000 دانشجوي دكتري چه اتفاق مثبتي ممكن است روي دهد؟ آيا غير از اين است كه تعدادي بيشتري دانشجوي دكتري خواهيم داشت كه به جاي تمركز بر تحقيق و توسعه علم و دانش در كشور به چند شغله بودن روي خواهند آورد؟
3. يكي از مشكلات قديمي سيستم دانشگاهي ايران عدم پرداخت حقوق كافي در قياس با همتايان خارجي به اساتيد دانشگاه است. در چنين شرايطي، ساعت حضور بسياري از اساتيد دانشگاه خصوصاً در رشته‌هاي فني كه امكان حضور بيشتري در واحدهاي صنعتي و خدماتي دارند، به كمتر از 20 ساعت در هفته (حدود 3 روز) مي‌رسد. البته بيشتر اين 20 ساعت در هفته نيز به اموري مانند حضور در كلاس درس و جلسات گروه، دانشكده، و دانشگاه مي‌گذرد و عملاً استادي كه حدود 3 إلي 4 دانشجويان دكتري و حدود 10 دانشجوي كارشناسي ارشد دارد، در هفته در بهترين حالت حدود 30 دقيقه براي هر دانشجوي دكتري خود وقت مي‌گذارد. آيا در چنين شرايطي دو برابر كردن تعداد دانشجويان دكتري به معني‌اي غير از كاهش همان زمان محدود 30 دقيقه‌اي كه به نظر بسيار خوش‌بينانه است، خواهد بود؟ در نظر داشته باشيد كه كاهش اين زمان رابطه بين استاد و دانشجو يكي از عوامل اصلي افزايش بحث تقلب در انجام پايان‌نامه‌ها كارشناسي ارشد و رساله‌هاي دكتري و نيز ارسال مقاله‌هاي تقلبي و ساختگي به مجلات علمي داخلي و خارجي است.
5. در شرايطي كه بسياري از دانشگاه‌هاي كشور، خصوصاً دانشگاه‌هاي شهر تهران، در تأمين حداقل امكانات دانشجويي همچون غذا و مسكن براي دانشجويان ورودي جديد خود مشكل دارند، آيا ورود تعداد بيشتري دانشجو در مقطع دكتري (و چه كارشناسي ارشد كه در مهرماه امسال شاهد آن بوديم) به كاهش اين مشكلات كمك خواهد نمود؟
من به هيچ عنوان منكر مشكلات عديده‌اي كه در فرايند قديمي ورود دانشجوي دكتري به دانشگاه در كشور وجود داشت و نيز آزمون ورودي دكتر غير استاندارد امسال، نيستم. ولي آيا راه حل مشكل عدم پذيرفته شدن عده‌اي از جوانان اين مرز و بوم در آزمون دكتري، افزودن بر مشكلات بسياري است كه هم‌اكنون با آنها درگير هستيم.
یکی ما رو از این برزخ دربیاره... بیاین بریم خارج بابا قول میدیم برگردیم!!! بقول سنجد: برمیگردم حتماً..هه!
این وسط کی ضرر می کنه؟؟ خب معلومه!دانشجوی بیجاره!چرا؟چون:1-یک سال سردرگمی اون هم تو این سن یعنی ضرر بسیار سنگین 2-با این حجم پذیرش فرداروزی که وارد بازار کار می شه با مشکل بی کاری بعد از 22 سال درس خوندن روبه رو می شه...پس بیچاره دانشجو
خواهش میکنم صدای ما رو به گوش حضرات مسئول در شازمان سنجش برسانید. بنده پذیرفته شده دکترا دانشگاه بوعلی ام ما سهمیه استعدادهای درخاشان بودیم دانشگاه ثبت نامی صوری از ما به عمل آورد ولی انتخاب واحد نکردیم بهانه دانشگاه نرسیدن گزینش ماست حال آنکه دانشجویانی که با آزمون پذیرش شدند با وجود آنکه آنها هم نتیجه گزینششان نیامده انتخاب واحد کردند و سرکلاسهایشان حاضرند.من نمیدانم این تبعیض از کجا حاصل میشه.لطفا صدای ما رو به گوش حضرات برسانید.واقعا بلاتکلیفیم
گلی به جمالتون!!
خدا به همه ما کنکوریهای دکترا صبر بده پیرمون کردن تو این یه سال
تعداد زيادي از دانشگاهها كمتر از ظرفيت اوليه اعلام شده دانشجو جذب كرده اند و وجود ظرفيت خالي خود را به سازمان سنجش اعلام نمي كنند. يعني دقيقا عكس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي عمل شد.نه تنها ظرفيت اضافي اعلام نشد بلكه همان ظرفيت اوليه نيز جذب داوطلبان به صورت كامل صورت نگرفت. از همه بلبشو تر وضع پاسخگويي سازمان سنجش است.
پاسخ ها
اورمو گولو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
ای دانشجویان بیچاره. اینقدر به دنبال افزایش ظرفیت نباشید بابا. تو این مملکت دکتر شدن آسونه ولی بورس و کار پیدا کردن چی؟ دکتر بشی که چی بشه مثلا؟
مسئولین محترم برگزاری اول تکلیف خودشون رومشخص کنند که اصلا صلاحیت برگزاری چنین آزمونی رادارند یا نه ازاین شاخه به اون شاخه پریدن وهرروز یک گزینه برای تکمیل ظرفیت مشخص کردن که نشد کسانی که جزو معرفی شدگان اولیه بودند وبا تبعیض دربرگزاری مصاحبه هایی که نتیجه اش ازقبل مشخص است روبروشدند حالا طبق گفته رییس محترم سازمان سنجش پرونده کنکور 90 هم بسته شد معنی عدالت روهم فهمیدیم بهترهمون که داوطلبان عزیز به فکر پذیرش وویزا باشند لااقل تکلیفشون مشخصه
ما کلی پول دادیم تا در کلاس های آمادگی آزمون شرکت کنیم ولی بدلیل اینکه منابع مشخص نیست هنوز کلاس ها برگزار نشده. خود موسسات هم سرگردونن
این هم یک نمونه از مدیریت جهانی هست حتما آقایون دارن منابع دانشگاه MIT رو مشخص می کنن!!!!
در رشته ما یعنی تاریخ ازمون کلی ایراد داشت دانشجو دروس تاریخ اسلام و تاریخ ایران بعد از اسلام را برای قبولی در دکتری تاریخ ایران باستان امتحان داده.یعنی از گرایشی که قبول شده یک سوال هم نیامده بود!!!!
اساسا سیاست دولت محترم این است که همه چیز بلاتکلیف باشد!
باید به کسایی تبریک گفت که این طرح رو دادن و ازش دفاع کردن
این قصه سر دراز دارد!
از هزار اشکال دو تا را گفتید، آن هم ناقص و البته دست و پا شکسته! بنده ها از 998 تا بقیه می گذرم و فقط به رفع نقص همین دو تا بسنده می کنم!
راست گفتید که منابع و سوالات آزمون درست طراحی نشده بود! راست گفتید که خیلی از شایستگان باز ماندند! ولی اشاره نکردید که اضافه ظرفیت هم (تازه چنانچه عملی شود!) متوجه بازماندگان شایسته نیست و همانهایی که در مرحله اول مجاز اعلام شده اند شانس دیگری یافته اند! نکته دوم این که برای آزمون سال جدید هم نه تنها منابع معلوم نیست، که عناوین دروس هم با توجه به تجربه سال گذشته و تصمیم بر تغییر روال آزمون معلوم نشده است!
راستی چرا از اعتراف به اشتباه طفره می روند آقایان! آن هم اشتباهی که سالهای سال نتیجه اش در بالاترین لایه علمی این کشور که سازنده همه لایه های پایینتر خواهد بود باقی خواهد ماند؟! پس بزرگترهای این مملکت کی و کجا می خواهند وارد بشوند؟! چه اتفاقی باید بیافتد و با چه نتیجه ای و چه میزان خسارتی که از قانون برای مقابله با خطاکاران استفاده شود؟!
يك مشكل ديگر آزمون عدم پيش بيني زبان هاي ديگر به غير از انگليسي مثل فرانسه و غيره براي ماده امتحاني زبان خارجه بود و آنهايي كه فرانسه بلد بودند مجبور شدند انگليسي امتحان بدهند...پيش بيني چندين زبان براي ماده امتحاني زبان خارجه مسبوق به سابقه است و در همه آزمون ها حتي آزمون كنكور سراسري كارشناسي و ارشد و آزمون دكتري دانشگاه آزاد اعمال مي شده است ولي گويا در آزمون دكتري سراسري امسال حضرات از اين موضوع فراموش كرده اند و حق عده اي هر چند قليل از جمله خودم را تضييع نموده اند
لطفا انعكاس دهيد بلكه در آزمون بعدي اصلاح شود
و ان شاء ا... در چند سال آينده کلي بيکار با مدرک دکتري خواهيم داشت!
آخه اين همه نيرو کار هم ميخوان به اينجا هم فکر کردين؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
عزیزم آخه اینا اگه بچه شون کاردانی هم بگیره یه مهندس رو اسمش میذارن و میشه مدیر کلان. حق بده که تو این توهم باشن که دکتری کمه!!!
سلام.هنوز دقیقا معلوم نیست چه تعداد در مرحله اول پذیرفته شده اند،چه تعدای در مرحله دوم وچه تعداد در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرفته می شوند.هم چنین سوال مهم این است که در مرحله اول آزمون،منابع ،دروس پایه بوده ودر مرحله تکمیل ظرفیت دروس به اختصاصی تغییرمیکند در حالیکه تکمیل ظرفیت همانگونه که از اسمش پیداست باید ادامه مرحله اول باشد نه چیز ی جدا.ضمنا برای افراد شرکت کننده در آزمون،اگر نمره دانشگاه روزانه را ندارند می توانند تحت عنوان دانشجوی شبانه ویا (دانشجوی پولی)به دانشگاه ها معرفی کنند.اعلام ظرفیت جدید برای دانشگاه ها هم عملی نشد.
این حرج ومرج جای تاسف دارد.
نه بابا ما متقاضی ها که دیگه عادت کردیم نگران نباشید مملکت داره اداره میشه.
برادر من!باور کنید اصل افزایش دانشجو با توجه به نیاز کشور ضروری است مشکلات بتدریج حل می شود بقول روانشناسان بد نیست کمی نیمه پر لیوان را ببینیم ایکاش چارهای در باره افزایش دستیاران پزشکی میاندیشیدند تا اینقدر در حق مردم وپزشکان عمومی خیانت نمیشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
نياز ضروري؟! خدا شفات بده .. کار از کجا بيارن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
آری مشکلات حل می شود ولی به خون جگر.
با این وضعیت دکتر ها همه دچار مشکلات روانی می شند که..
آزمون دکتری نیمه متمرکز موجب خواهد شد نظام بی سامان و سلیقه ای انتخاب دانشجو در سال های گذشته سر و سامان بگیرد و امسال هم به نسبت خوب برگزار شد و از روش انتخاب مستقل دانشگاه ها در سال های گذشته به مراتب بهتر و کامل تر است و در سال های آتی بهتر هم خواهد شد. در این روش کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بهتر دیده می شود و از اعمال سلیقه های شخصی کاسته شده است.
تکمیل ظرفیت کجا بود اینها حتی ظرفیت های مرحله اول هم برنداشتند 900نفر از 5700نفر(براساس امارهای خودشون !!من میگم بیشتر از 900نفر بوده) معلوم نبود چی شد؟؟؟ من 5دانشگاه مصاحبه رفتم در ظرفیتهای 5نفری 3نفر برداشتند(مانند دانشگاه علامه) و در ظرفیتهای 3 نفر و4 نفر 2 نفر برداشتند(مانند تبریز و شیراز)
پس تکلیفی داوطلبانی که رتبه اونا 1 بوده و دانشگاه امیرکبیر از طریق برگزاری یک مصاحبه نمایشی اونا را مردود اعلام کرده چی میشه؟ کی از حق اونا دفاع میکنه؟ سازمان سنجش کی میخواد به شکایات مطرح شده در این خصوص پاسخ بده؟ با این هیأت علمی فسیل تو دانشگاه انتظار چنین مصاحبه هایی هم میره!
با سلام
مدرک گرایی را راه میاندازید
اکنون بسیاری از دانشجویان کارشناسی ارشد توانایی ارائه رساله ندارند. حتی یک مقاله نمیتوانند بنویسند. بسیاری از آنها با بستن قرارداد با موسسات ارشد خود را گرفته اند. پذیرش دانشجوی دکتری را به دانشگاه ها و اساتید واگذار کنید. دانشگاه ها خود میدانند چه کسی در حد دکتری است و ظرفیت کلاس چقدر است. هیچ برنامه ای بدون جلب نظر مجریان بدون مطالعه و کار کارشناسی جواب نمیدهد. بیکاری مشکل جوانان است نه مدرک. بدون برنامه جوانان ارشدی را به دکتری نیاورید بسیاری نه علاقه دارند نه استعداد و نه زحمت کشیده اند. توقعات فزاینده بزرگترین خطر برای بهم ریزی سیستم میباشد. تولید انبوه کارخانه ای را در سطوح اموزشی رواج ندهید.
سلام در بالا نوشته اید که بنا به اعتراضات در جلسه ای رئیس جمهور تصمیم به افزایش 14000 پذیرش دانشجوی دکتری گرفتند و اعلام کردند که در باره هزینه های آن در هیئت دولت تصمیم گیری می شود
سوال بنده این اسن خوب شما یه فرض هزینه های افزایش ظرفیت را تقبل کردید افزایش سه برابری اساتید با سطح علمی بالا که بتوانند برای دانشجویان دکتری تدریس کنند را از کجا میخواهید فراهم کنید ایا این مورد هم با تصمیم هیئت دولت حل می شود؟
در پایان پیشنهادم این است که به جای خسته کردن خودتان در جلسات اتخاذ تصمیم رد این موارد به دانشجویان کارشناسی یا دبیرتانی ها واگذار نمایید که قطعا تصمیمات بهتری را می توانند بگیرند
ممنون
خواهش میکنم تاریخ دقیق برگزاری ازمون بعدی رو از این آدم های بی فکر و بی خیال وزارت علوم بپرسید
سلام علیکم.اشکال عمده اینجا عدم هماهنگی بین وزارت علوم وسازمان سنجش وسازمان سنجش با زیرمجموعه های خودشه.کار کارشناسی نمیکنن
از دكتر دانشجو سئوال شود آيا در تمامي تصميمها اين قدر با دقت كار كرده اند؟!!!!بسياري از مشكلات پيش آمده از اول معلوم بود.وزارت علوم بايستي علمي ترين تصميمات را بگيرد حال آنكه از برآورد ساده ترين مسائل عاجز است. نبابستي از ساير مراكز تصميم گيري انتظار بيشتري داشت.آمار گيري و حساب وكتاب اين چنيني بهتر از اين نميشه
حالا خوبه نتیجه همه اعلام شده . مال من که اعلام هم نشد
كاش ما هم شركت كرده بوديم
بالاخره در اين بلبشو ممكن بود سرمان بي كلاه نماند
با سلام
به وزیر محترم علوم
بهتر است اول فکری به حال دکترهای بیکار کنید بعد فکر افزایش ظرفیت باشید، 20000 دانشجوی دکترا یعنی 20000 دکتر بیکار در 5 سال آینده
هنوز وضعيت سهميه مربيان پيماني مشخص نشده است . ابتدا اعلام مي كنند پيماني هاي با سه سال سابقه در تكميل ظرفيت پذيرفته مي شوند و حالا اعلام كرده اند مجددا يك امتحان برگزار مي گردد.
متاسفانه يك تصميم گيري درست در راس سازمان وجود ندارد
دوستان عزیز ظاهرا تعداد ثبت نام کنندگان آزمون قبلی و هزینه های پرداخت شده توسط این همه داوطلب بیچاره بابت ثبت نام و مصاحبه به مذاق حضرات بسیار شیرین جلوه کرده است. بنابراین بهتر است معترض نباشیم و جملگی جهت حل مشکلات مالی سازمان سنجش و وزارت علوم آستین بالا بزنیم. یا علی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
اگه رک و پوست کنده بگن پول بدین حتما می دیم اما حوصله و اعصاب امتحان دوباره را نداریم
اونم چه بلبشويي!!!!!
همه این موارد فقط در راستای تحقق این ایده جناب دکتر است که فرمودند مدرک کاغذ پاره ای بیش نیست
و لاغیر
از افزایش ظرفیتی که آقای احمدی نژاد گفتند، خبری نیست. زمان برگزاری آزمون امسال هم معلوم نیست. مواد آزمون هم مشخص نیست. از اینها گذشته، اینهمه فارغ التحصیل مقاطع تکمیلی برای چی؟ چرا فکری برای کار جوانان نمیکنید؟
حالا مگه چه گلي زدن به سر دكترا گرفته‌هاي بيكار كه مي‌خوان ظرفيت رو ببرن بالا؟
نيومدن به بيراهه بهتر از اومدنه!
علت آن است که صداقت در کار نیست بگید تیر و طایفۀ خودمون را میخواهیم جای دکتر قالب کنیم خلاص
دو سه سال دیگه خدمتگزار سرایدارا همه دکترا دارن چه درسخوناش وچه بیسواداش!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برنامه ریزی!؟ تصمیم های کارشناسی؟!
نفرمایید، نفرمایید،
بهتر نیست به جای افزایش دادن ظرفیت دکترا مسئولان به فکر ایجاد شغل باشند که دانشجوی فارغ التحصیل کارشناسی یا ارشد به خاطر بیکاری فکر دکترا خوندن به سرش نزنه؟آخه من نمی دونم مگه این مملکت به چند تا استاد دانشگاه احتیاج داره که همه می خوان دکترا بخونن.اگه کار خوب و مناسب برای فارغ التحصیل ها وجود داشته باشه بیشتر از نصف متقاضی های الان دکترا بی خیالش می شن.
حداقل چگونگی آزمون بعدی را اعلام کنند.
لطفا در مورد اعلام نتایج استخدام هیات علمی وزارت علوم هم مطلبی بنویسیدواقعا که پس از یک و نیم سال هنوز وضعیت 89 ایها را مشخص نکرده اند.
خود آقای ... که این تصمیمات سزنوشت ساز رو میگیره ایتقدر از دانشجوی دکترای خودش بیخبر بوذ که طرف یه مقاله خارجی رو به 3-4 تا نشریه دیگه به اسم خودش فرستاد و افتضاحی به بار آورد که نگو و نپرس.
,واقعیت اینکه افرادی که قرار بود به زور به دانشگاه فرستاده بشوند فقط زبان بلد بودند و شاید هم لیسانس داشتند. باید جهشی میخوندند تا جزوه نخبه هم اعلام بشوند
من چندين سال است که در آزمون دکتري شرکت مي کنم و هر سال اين شيوه تغيير مي کند.متاسفانه هيچ ثباتي مشاهده نمي شود.
دانشگاه تهران در کد رشته توسعه کشاورزی روزانه هیچ کدام از معرفی شدگان به مصاحبه را دارای صلاحیت علمی تشخیص نداده اون وقت شما منتظر افزایش ظرفیت هستید. زهی خیال باطل
به داد بيدادهاي سازمان سنجش برسيد كه اكثر مسئولينش تازه كارند فقط دكتر توكلي و دكتر خدايي است كه تا حدي كارشون را بلدند و بقيه ظاهرا در جريان نيستند خيلي. ما جوان ها چه گناهي كرده ايم كه بايد چوب باند بازي هاي وزارت علوم و سازمان سنجش را بخوريم
مگه شیوه قبلی چه مشکلی داشت آخه؟ چرا عوض اینکه به مشکلات اصلی کشور پرداخته بشه جاهای آباد رو هم خراب میکنن و مشکلات کوچیک رو به معضل تبدیل میکنن؟
سلام
می شه بپرسین مواد آزمون تغییر می کنه یا نه؟
کی قرار خبر بدن مثل پارسال 2ماه مونده به کنکور؟
شما فکر میکنید چند درصد از کسانی که وارد دوره دکتری میشوند با عشق به علم و درس این کار را میکنند؟ من که فکر میکنم همه برای اینکه از بیکاری و خونه نشینی میترسند یا به خارج فرار میکنند و یا همین جا دکتری میخونند.
دکترای پولی خیلی بی انصافیه
بنده به عنوان یک دانشجوی اخیرا" فارغ التحصیل شده دکتری بعد از 6 سال از بهترین سالهای عمر، به همه کسانی که می توانند توصیه می کنم که در ایران دکترا نخوانند.
1- نبود جو علمی، عقده بازی و بی سوادی اساتید معظم!
2-کمبود و نبود امکانات علمی و رفاهی
3-تشریفات اداری اعصاب خورد کن و سیستم استاد و کارمند سالار دانشگاهها
3- جدیدا"، پذیرش گله ای دانشجو، در حالیکه نه اساتید باسواد و علمی کافی و نه امکانات لازم وجود دارند.
با سلام خدمت مسوولين محترم

بنده و شايد هزاران داوطلب آزمون دكتري مثل بنده حدود 8 ماهي است كه بازيچه تناقض گوييهاي وزارت علوم و سازمان سنجش شده ايم. گويا كسي نمي خواهد به داد ما برسد! از مسوولين عاجزانه خواهشمندم صداي ما را منعكس كرده شايد تدبير جدي و شفاف سازي در اين زمينه صورت گيرد و ما از اين بيشتر شاهد حرفهاي ضد و نقيض از جانب مسوولين محترم نباشيم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار