سهم موتورسیکلت ها از آلودگی صدا در تهران

میزان تراز صوتی اگزوز موتورسیکلت های موجود به طور متوسط 92 دسیبل است که طبق استاندارد باید این رقم 86 دسیبل باشد و همچنین میزان آلودگی صدای موتورسیکلت ها طی سنجش های به دست آمده توسط شرکت کنترل کیفیت هوا برابر با 83 دسیبل است در حالی که میزان حد مجاز باید 77 دسیبل باشد.
کد خبر: ۱۹۸۱۶۵
| |
10273 بازدید
|
۵

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با بیان اینکه سهم موتورسیکلت ها از آلودگی صدا در تهران 49 درصد است گفت: باید نسبت به ساماندهی وضعیت موتورسیکلت ها در شهر به طور جدی رسیدگی شود چرا که بخش قابل توجهی از آلودگی صوتی و آلودگی هوای شهر ناشی از این وسایل نقلیه است که روز به روز نیز بر تعداد آنها افزوده می شود.

دکتر یوسف رشیدی در گفتگو با خبرنگار "تهران سما" با بیان این مطلب اظهار کرد : میزان تراز صوتی اگزوز موتورسیکلت های موجود به طور متوسط 92 دسیبل است که طبق استاندارد باید این رقم 86 دسیبل باشد و همچنین میزان آلودگی صدای موتورسیکلت ها طی سنجش های به دست آمده توسط شرکت کنترل کیفیت هوا برابر با 83 دسیبل است در حالی که میزان حد مجاز باید 77 دسیبل باشد.

وی افزود : سردردها، حساسیت های بیشتر نسبت به صداهای ناگهانی ، بی خوابی ، اضطراب ، تشنج، سنگینی گوش، تغییرات در فشار خون، تشدید بیماری های قلبی  و عروقی ، خستگی همیشگی بدن و... از جمله تاثیرات منفی آلودگی صوتی بر شهروندان است.

رشیدی تاکید کرد: در تهران، خودروها منبع اصلی و عمومی آلودگی صوتی هستند که در کنار مسائلی نظیر حجم بالای ترافیک ساکن، عدم تفکیک کاربری ها، تردد خودروهای باری، رعایت نکردن الگوهای مناسب رانندگی، وجود کارگاه های صنعتی پراکنده، تردد خودروهای فرسوده و موتورسیکلت ها و وجود فرودگاه و راه آهن وضعیت را در بسیاری از نقاط بحرانی کرده و از حد استانداردهای جهانی فراتر برده است.

اشتراک گذاری
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
سردردها، حساسیت های بیشتر نسبت به صداهای ناگهانی ، بی خوابی ، اضطراب ، تشنج، سنگینی گوش، تغییرات در فشار خون، تشدید بیماری های قلبی و عروقی ، خستگی همیشگی بدن و... از جمله تاثیرات منفی آلودگی صوتی بر شهروندان است. اين موارد مشكل ندارد مشكل فقط وجود ماهواره هاست كه بايد پارتيزاني وارد خانه مردم شد و آن را معدوم كرد
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
نظر من عامل اصلی آلودگی صوتی در درجه اول موتورسیکلت ها هستد که در رتبه بعدی اتوبوس ها و سپس خودرو ها. قرار دارند. اگر شک دارید چند دقیق کنار خیابان ولی عصر به صداها گوش کنید.
مهندس
|
Netherlands
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
سلام. من در بیش از 30 کشور دنیا زندگی، تحصیل و کار کردم. در هیچ کجای دنیا موتور سیکلتها چنین صدای ناهنجار و آلودگی صوتی تولید نمیکنند. از سایت خوب شما انتظار دارم که این موضوع رو جدی بگیرین و هر روز در این مورد یک مطلبی بنویسید تا مسئولین رو به فکر بندازه و کاری در این زمینه بکنند.
یه پیشنهاد ساده برای حل 30 درصد از این مشکل رو خودم ارائه میکنم. فقط کافیه که اگزوز این موتورهای هوندای 125 قدیم که الان با اسم تلاش و شتاب و ... تولید میشه رو تغییر بدن و به جای اون از اگزوز های استاندارد خارجی استفاده کنند. با این روش ساده و ابتدائی 30 درصد آلودگی وحشتناکی که این موتورها تولید میکنند از بین میره. برای اثبات حرفم کافیه که فقط یه سری به تقاطع جمهوری-فردوسی بزنین. ببینین فقط چراغ سبز میشه چه صدای وحشتناکی که 90 درصدش مال موتورهاست تولید میشه.
متشکرم
برچسب منتخب
# خروج از ان پی تی # مکانیسم ماشه # جنگ ایران و اسرائیل # عملیات وعده صادق 3 # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران # حمله اسرائیل به ایران # اسنپ بک
نظرسنجی
مهم‌ترین اولویت دولت چه باید باشد؟
الی گشت
آخرین اخبار