بازدید 2082
رييس جمهور:

نگران بودجه براي المپيك نباشيد

رييس‌جمهور از اعضاي تيم‌هاي ملي واليبال، كشتي آزاد و فرنگي، تكواندو و دو و ميداني كه در مسابقات اخير آسيايي و جهاني مقام كسب كرده بودند، طي مراسمي تقدير كرد.
کد خبر: ۱۹۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲ 18 October 2011
ايسنا،دكتر محمود احمدي‌نژاد دراين مراسم كه در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري برگزار شد، با ابراز خرسندي از حضور در اين جمع و تبريك روز تربيت‌بدني گفت: يكي از بهترين جلسات،‌ جلساتي است كه با ورزشكاران و قهرمانان ورزشي داريم و من افتخارات اخير ورزشكاران را به شما و ملت ايران تبريك مي‌گويم.

رييس‌جمهور در بخشي از سخنان خود به سخنان مطرح شده در اين جلسه درباره ورزش‌هاي صادراتي و وارداتي اشاره كرد و گفت: هر كار وعملي كه ريشه در انسانيت انسان داشته باشد، به نفع انسان و انسانيت انسان‌ها باشد، ماندگار است و همگاني مي‌شود و در واقع ميراث مشترك بشري است.

وي ادامه داد: مثلا در قضيه كشتي درست است كه كشتي خواستگاه‌اش ايران است و ما به اين موضوع افتخار مي‌كنيم؛ ولي اكنون اين ورزش به ميراث مشترك جهاني تبديل شده و ما از اين موضوع خوشحال هستيم و اميد داريم روزي برسد كه تمام سنت‌هاي ملت ايران جهاني شود مثل نوروز كه جهاني شده و ما از اين بابت خوشحال هستيم. رييس جمهور افزود: كشتي جهاني شده و از طرف ديگر تكواندو نيز جهاني شده، اشكالي ندارد. هر عملي كه به خاطر انسانيت انجام شود و ريشه انساني داشته باشد، رشد مي‌كند و مي‌ماند و كساني كه يك روز اين رشته‌ها را پايه‌گذاري كرده‌اند، نيت انساني داشته‌اند كه اين ورزش‌ها باقي مانده است.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين‌كه خدا را سپاسگزاريم كه آثار فراواني از ارزش‌هاي ملت ايران ماندگار و جهاني شده است،‌ گفت: اين نشان مي‌دهد كه ملت ايران در كارهاي انساني و ارزشمند پيش قدم بوده و آثار آن را در نقاط مختلف جهان مي‌بينيم.

وي با اشاره به اهميت ورزش ، تصريح كرد: فرهنگ و اعتقاد ما، انسان‌هاي بانشاط، زرنگ و باتحرك مي‌خواهد، انسان‌هاي متفكر و باهوش و نه انسان‌هايي بي‌حال، گوشه‌گير و از همه جا مانده، خدا خواسته كه انسان‌ها بانشاط، قوي و سالم باشند و يكي از بهترين عرصه‌هاي تجلي اين ويژگي‌هاي انساني، ورزش است و ورزش همه اين‌ها را در خود دارد.

رييس‌جمهور درادامه با اشاره به سخنان مطرح شده در اين جلسه در ارتباط با المپيك و همچنين برخي از اقدامات نادرست و سوء استفاده‌هايي كه در مسابقات بين‌المللي صورت مي‌گيرد، گفت: در اين جلسه دوستان گفتند در برخي از مسابقات بين‌المللي كارهاي بدي انجام مي‌شود، سوء استفاده‌ها و دغل‌كاري‌هايي انجام مي‌شود، اين‌ها چيزهاي بدي است كه بايد كنار گذاشته شود، ولي اصل مسابقات جهاني ارزشمند است. افراد از ملت‌هاي مختلف در اين مسابقات حضور پيدا مي‌كنند،‌ با هم مسابقه مي‌دهند، دوست مي‌شوند و جوانمردي را به نمايش مي‌گذارند.

وي با بيان اين كه يك مسابقه ورزشي باعث به نشاط درآوردن ميليون‌ها انسان مي‌شود، گفت: اگر رشته ورزشي مفيد نباشد خود به خود حذف مي‌شود.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه از صحنه‌هايي كه مي‌شود بزرگي و عظمت يك ملت را به نمايش گذاشت، عرصه مسابقات ورزشي است،‌ افزود: ملت ايران يك ملت بزرگ و قابل افتخار است و يكي از عرصه‌هايي كه مي‌شود عظمت ملت ايران را در آن به نمايش گذاشت، ورزش است. من فكر مي‌كنم در عرصه سياست، اقتصاد، علم و ارزش ما بايد تلاش كنيم كه سهم فرهنگي و تمدني خود را بگيريم.

رييس‌جمهوربا تاكيد بر اين‌كه براي اين كه موفق شويم بايد خود را باور كنيم و اعتقاد به نفس داشته باشيم، گفت: بايد باور كنيم كه مي‌توانيم و اين را همه بايد باور داشته باشيم.

وي از ديگر عوامل موفقيت را توكل به خداوند و تلاش و صبر عنوان كرد و اظهارداشت: خدا را شاكريم كه امروز جريان قوي انساني، خودباوري، اميد به خدا و آينده در كل جريان ورزشي ما مشاهده مي‌شود و اين اميد را زنده مي‌كند كه ما هر روز شاهد موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي بيشتري باشيم.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با تقدير از احسان حدادي و با بيان اين‌كه انشاءالله ما در المپيك نيز بتوانيم به موفقيت چشمگيري دست پيدا كنيم، به اعضاي تيم ملي واليبال نيز گفت: بازي آخر شما را مشاهده كردم، بازي‌هاي خوب و رواني ارائه كرديد.

رييس‌جمهور با اشاره به عزم دولت جهت پشتيباني از ورزش، تصريح كرد : ما همه با هم هستيم و جزء يك تيم هستيم.

وي همچنين به سخنان روساي فدراسيون‌هاي شركت كننده در اين مراسم مبني بر حمايت از تيم‌ها جهت حضور در مسابقات المپيك و ارائه بودجه‌هاي لازم اشاره كرد و گفت: بودجه‌هاي مناسب را اختصاص مي‌دهيم، شما نگران بودجه نباشيد، پيش‌بيني‌هاي لازم شده است و اميدواريم در مسابقات بعدي نيز شاهد افتخارات بيشتر شما باشيم. به اميد روزي كه ايران در تمام زمينه‌ها بر بام جهان بنشيند.

در پايان اين مراسم با حضور رييس‌جمهور از قهرمانان و ورزشكاران و دست‌اندركاران تيم‌هاي شركت كننده تقدير و قدرداني شد و جوايزي از سوي رييس‌جمهور به آنها اهدا شد.

در اين مراسم علاوه بر عباسي وزير ورزش و جوانان، يوسف كرمي قهرمان تكواندو، احسان حدادي قهرمان دو و ميداني، عليرضا نادي كاپيتان تيم ملي واليبال، مهدي تقوي قهرمان رشته كشتي آزاد و اميد نوروزي قهرمان كشتي فرنگي و روساي فدراسيون‌هاي واليبال، تكواندو، كشتي و دو و ميداني به ايراد سخنراني پرداختند.

همچنين بنان مربي تيم ملي كشتي فرنگي كه به تازگي از سوي فيلا به عنوان بهترين مربي كشتي فرنگي انتخاب شده است، در اين مراسم به ايراد سخنراني پرداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار