بازدید 15104

میراث فرهنگی در استان سمنان/بدون پاسخ

کد خبر: ۱۹۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹ 18 October 2011
سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی که از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید  تا حد امکان پیگیری های لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.

به گزارش «تابناک» ، متن این درخواست به همراه توضیحات تابناک به شرح زیرمی آید:

طرح مشکل:

مدتی است صحبت از انتقال اداره میراث فرهنگی استان سمنان به خارج از شهر(شهرک غرب محدوده صنوف مزاحم )و به قسمت مشاغل مزاحم می شود  متاسفانه واگذاری خانه قدیمی به بخش خصوصی برای منفعت شخصی  با سیاست تملک خانه های با ارزش قدیمی در شهرهای مختلف و تبدیل آن به مهمانسرا یا  کافی شاپ ( حتی این مکان را برای نمایشگاه و موزه و یا خانه فرهنگ مردم سمنان نیز اختصاص ندادند)دستور خرید ساختمان اداری دیگری را به   ریاست اداره کل میراث سمنان  را داده اند .

 در ضمن قابل توجه ! این پول که بابت خرید ساختمان اداری جدید در نظر گرفته شده (جهاد نصر) بابت خرید بناها و حرائم بناهاهای تاریخی و خرید موزه شهرستان سمنان است نه یک ساختمان جدید ساخت این در صورتی است که با مبلغ  یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان در سطح استان بخش اعظمی از ساختمانهای تاریخی و حرائم آن را از خطر تخریب نجات پیدا کرده و شهرستان نیز میتواند موزه ی مناسبی داشته باشد  به نظر شما ایشان مسئول میراث فرهنگی هستند یا  ؟!!!

این چه ساختمان اداری آنهم فرهنگی می تواند باشد آنهم در خارج شهر که رفت وآمد هر روزه  به آن حتی برای کارکنان اداری نیز به سختی میسر  است .

چگونه ارباب رجوع که بین آنها از پیرمرد و پیرزن گرفته تا دانشجوی دختر و پسر آیا برای رفع مشکل اداری خود می توانند بدون دردسر به این اداره رفت و آمد نمایند ؟

آقای مدیر مکانی شیک و تمیز و تازه ساز را برای کار اداری خود می پسندند.   اولا که ایشان اکثر روزهای هفته شنبه و پنج شنبه در اداره حضور نداشته و به دلیل آنکه  خانه و کاشانه ایشان در تهران است و در استان ساکن نیستند و زمانی هم که ساکن هستند از سوئیت اداری استفاده میکنند . دوماً بیشتر مواقع نیز ماموریت هستند و اگر هم باشند  ایشان ماشین و راننده در اختیار دارند و سختی رفت و آمد را متوجه نمی شوند .

در نهایت  ایشان  امروز و فردا از این مدیریت خلع می شوند اما کارمندان می مانند و اداره ی خارج از شهر در کنار گارگاه های صنعتی! که عملا غیر قابل استفاده می شود (انهم با صرف پول میلیاردی).

شما خود واقف به این امر که  زنان و دختران در رفت و آمد به این ساختمان جدید در دست خرید (جهاد نصر  ) چه امنیتی دارند؟ ارباب رجوع که ممکن است در یک روز دو بار مجبور باشد به این اداره بیاید با چه امکاناتی با توجه به هزینه ی بالای بنزین و محدودیت آن می تواند به خارج شهر بیاید؟

خواهشمندیم پیگیری نمائید تا کار از کار نگذشته و بنای با ارزش خانه تاریخی تدین به شرکت خصوصی عقاب واگذار نشده و پول هنگفت تهیه موزه سمنان به تهیه یک ساختمان خارج از شهر و در جوار کارگاههای مکانیکی و تعمیر گاهها اختصاص نیافته اقدامی صورت گیرد .

توضیح «تابناک»:

طي نامه ارسالي با شماره 165/ت مورخ 28 /4/ 90 به روابط عمومي سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  متأسفانه جوابي دريافت نشد لذا طبق قولي كه بينندگان عزيز داده بوديم گزارش رسيده بدون جواب منتشر مي شود.

شايان ذكر است در صورت دريافت هرگونه پاسخ از آن سازمان محترم، «تابناك» پاسخ مربوط را درج خواهد نمود.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان