بازدید 17740

آقای معاون! با بیانیه که نمی‌توان مدیریت کرد...

به تازگی و پس از گاف عجیب ارشاد در مسدود شدن غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فرانکفورت ـ که یکی از بزرگترین و موثرترین آوردگاه‌های فرهنگی در جهان به شمار می‌رود ـ وی بدون هیچ عذرخواهی و یا پذیرفتن کوتاهی، ضمن استفاده از روش شعار و بیانیه، مسأله را به گونه‌ای نشان داده که گویی، اتفاقی نیفتاده و تازه این حضور نداشتن باعث تأثیرگذاری بیشتر هم شده است!
کد خبر: ۱۹۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹ 17 October 2011
سرویس فرهنگی ـ شیوه جالب توجه تعامل معاون فرهنگی وزیر ارشاد با رسانه‌ها و انتقادها، شاید بی‌سابقه‌ترین شیوه در سال‌های پس از انقلاب در این وزارتخانه باشد، به گونه‌ای که وی در واکنش به کوچکترین خبری، در اتاق معاونت واقع در طبقه سوم ساختمان بهارستان، با حضور آقای «جیم» مصاحبه‌ای با خود ترتیب می‌دهد و...

به گزارش «تابناک»، شیوه تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو سال اخیر و به ویژه با حضور معاون فرهنگی به بی‌سابقه‌ترین شیوه تعامل در سال‌های این وزارتخانه فرهنگی تبدیل شده، به گونه‌ای که گاه واکنش‌های شخص وزیر را نیز در پی داشته است.

بهمن دری که پیش از معاونت، کمتر در رسانه‌ها حضور داشته و همواره در سایه بود، پس از حضور در سمت معاونت فرهنگی، «شخصا» همه انتقادها و اظهارات را پاسخ می‌دهد و از هیچ خبر و گزارشی هم نمی‌گذرد!

وی که با شیوه جالب مصاحبه با خود با رسانه‌ها سخن می‌گوید! همواره از دریچه شعار و بیانیه با مخاطب و منتقد خود برخورد کرده؛ گویی اکنون در دهه 60 هستیم و شعار دادن، یک رفتار رسانه‌ای برای یک نظام 33 ساله است!

به تازگی و پس از گاف عجیب ارشاد در بستن غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فرانکفورت ـ که یکی از بزرگترین و موثرترین آوردگاه‌های فرهنگی در جهان به شمار می‌رود ـ وی بدون هیچ عذرخواهی و یا پذیرش کوتاهی، ضمن استفاده از روش شعار و بیانیه، مسأله را به گونه‌ای نشان داده که گویی، اتفاقی نیفتاده و تازه این حضور نداشتن، باعث تأثیرگذاری بیشتر هم شده است!

پاسخ معاون فرهنگی وزیر به این گاف بدون توجیه که حتی شخص وزیر هم تلویحا از ناهماهنگی‌های انجام شده، نارضایتی خود را اعلام کرده، ولی با درایت و سیاستی ظریف، از بزرگنمایی این مسأله گذشته است، شاید برای ایشان که در برابر کوچکترین انتقاد و یا گفت‌وگویی، به سرعت یک مصاحبه تنظیم شده از خودشان را برای رسانه‌ها می‌فرستند و درخواست انتشار آن را دارند، پندآموز باشد.

به بخش‌هایی از این بیانیه ـ گفتگو توجه کنید:

ـــ دیپلماسی فرهنگی با دیپلماسی چماق و هویج فرق می‌کند؛ آن‌چه مهم است، حفظ عزت و سرافرازی ایران اسلامی است، از همین‌ روی، بر خلاف گفته سفیر کشورمان در آلمان، نمایشگاه کتاب فرانکفورت را بزرگترین و استثنایی‌ترین واقعه فرهنگی نمی‌دانیم، چرا که باید هر رخداد فرهنگی را در اندازه آن ارزیابی کرد و بنا بر دستاوردهای آن برای کشور، مورد قضاوت قرار داد.

ـــ حال که نمایشگاه کتاب فرانکفورت به پایان رسیده، باید به این نکته اشاره کنیم که ارزش‌های دینی و فرهنگی در روح و جان ملت ایران نهادینه و منجر به اقتدار فرهنگی شده و همین بزرگی،‌ بستن غرفه ایران را به جای ضعف، به نقطه قوت تبدیل کرد.

***

اکنون پاسخ منطقی شخص وزیر را بخوانید:

خالی ماندن غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به دلیل عدم صدور روادید برای مدیران معاونت فرهنگی بود.

تماسی با من گرفته شد و من هم بررسی کردم. ظاهراً مشکلی در موضوع صدور روادید مطرح شده بود و ویزای دو ـ سه نفر ا مدیران که قرار بوده شرکت کنند، صادر نشده است.

***

بنا بر این گزارش، این دو پاسخ افزون بر اینکه نشان‌دهنده نبود مدیریت واحد در اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، نکته دیگری را نیز در دل خود جای داده و آن اینکه آقای معاون هم باید مانند بسیاری از افراد مسئول و غیر مسئول در کشور، بدانند که با بیانیه و شعار نمی‌شود مدیریت کرد، به ویژه که ایشان در هفته‌های اخیر، آمارهای بدون ارقام و سند هم زیاد اعلام داشته‌اند؛ مثل این که در یک سال گذشته، اندازه سی سال گذشته در حوزه‌ای از ادبیات، فعالیت شده و یا در پنج سال گذشته، بیشترین خدمات حوزه کتاب صورت گرفته و... .

البته باید منتظر ماند و دید، پاسخ این مطلب چگونه در رسانه‌های گوناگون و از قول آقای معاون منتشر می‌شود، حال آنکه بد نیست در اصول مدیریت، گاه یک مدیر از کنار بسیاری انتقادها خاموش و بی‌صدا گذر کند، نه اینکه برای همه افکار و سلایق، یک آش خاص را طبخ و سرو کند!

گویی با جمله‌بندی توفانی، می‌شود انتقادها و منتقدها را قانع کرد! هرچند چند تن از نمایندگان مجلس نیز به این کوتاهی مسلم وزارت فرهنگ و شخص آقای معاون انتقاداتی داشته‌اند، باید دید ایشان به نمایندگان ملت هم همین‌ گونه و به شکل یک انشای غرا و آهنگین پاسخ می‌دهند یا خیر؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۶
چرا با بیانیه و وعده می توان مدیریت پایدار داشت
مدیران محترم بر اساس "هر چه آن خسرو کند، شیرین بود" هر کاری کنند و هر نتیجه ای که داشته باشد، حتما و ضرورتا خیر و خوب است حتی اگر از آسمان سنگ هم ببارد نتیجه می گیریم که مدیریت آنها حرف ندارد!!
دارم بالا می یارم
تعجب من از مسولین این است که هر خطایی می کنند به گردن دیگری می اندازند و مگویند من نبودم دستم بود و..... وچرا یکبار هم که شده بگوییم اشتباه کردیم پس کجا رفت تقوای شما ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا نفرمائيد
چه توقعات بيجاداريدشما
درايران وعذرخواهي غذرخواهي واستعفاء مال كشورهاي غير اسلامي وبعضا بت پرست است
کلا همه سر کاریم !!! ژست اداره همه امور و آسمان ریسمان بافتن تا کی؟
فقط یک کلمه می توان گفت "بی کفایت"
کلا در ایران تقریباً (نه کاملاً) هر مدیری هر کاری کنه در جهت مصالح بوده و تاثیر گذاریش بهتر هم میشه. باور نداری؟ از صدا و سیما بپرس. مدیران دنیا به مدیران ما همیشه غبطه می خورن باور کن.
"..بدانند که با بیانیه و شعار نمی‌شود مدیریت کرد." ایشون هم جواب میده ، چند ساله که ما توانستیم و برای ما که خیلی هم خوب شده است!!!
دمتون گرم...بالاخره يه رسانه پيدا شد حرف دل مارو به اين آقاي معاون بزنه...باقي که جرات ندارن...مخصوصا خبرگزاري هاي مدعي انتقاد و...
حيثيت کشورمون تو دنيا گوشت کوبيده شده جلوي نماينده 106 کشور دنبا...اونوقت ايشون افاضات مي کنن که عظمت ملت ايران بيشتر شد...واقعا که...اي ول تابناک!
برای حل مشکل باید مسئله را واقع بینانه نگاه کرد، نه شعاری آقای معاون!!!!
با خدا باش پادشاهی کن برادر
ای بابا جای کار هستی
ممنون از اطلاع رسانی خوب شما بایدبگوییم که متاسفانه با شعار و بیانیه میشه به خوبی مدیریت کرد!!!! همانطور که اقایان از بالا تا پایین دارنبه همین شیوه مدیریت میکنن.
تا بوده همین بوده
فرار رو به جلو با سر و سینه ای افراشته!!!!
خدایا خودت به داد ما برس با این به ظاهر مدیران!!!
کاشکی اینطور برخوردها فقط مختص ایشان بود. متاسفانه این تبدیل به شیوه ای همه گیر شده!
معلوم است که دقیقه اخر ویزا نمی دهند به موقع اقدام می کردید تا ویزا صادر می شد اینها همه بهانه است کوتاهی کردند و حالا با این پاسخهای غیر منطقی شعور مردم را به سخره گرفته اند
بحث شاه و شاه قلي است. دم وزير گرم . جناب معاون وزير كسي از بيان حقيقت ضرر نمي كنه كه هيچ و مثلا در اين مورد حداقل مردم مي فهمند كه حضرات غربي طرفدار آزادي بيان چند مرده حلاجند.
به نام خدا
آقای بهمن دری، معاون محترم فرهنگی وزیر ارشاد متاسفانه در جاهای دیگر نیز مشکل ایجاد کرده است به عنوان مثال زیر مجموعه ایشان از مولفان و ناشرین کتاب خریده اند با 30 در صد تخفیف ولی با وجود گذشت بیش از 4 ماه از آن از پرداخت پول آن خود داری کرده و مولفان و ناشران با مشکل جدی مواجه هستند؟
آیا این است حمایت از مولفان و در واقع پژوهشگران در کشور؟؟
متاسفانه دولت آقاي احمدي نژاد مديران را پررو و پر مدعا كرده است آقايان خود را محق به هر كاري ميدانند.
چه فكر كردي بقيه هم همينطوري هستند مگر نه!!!
به این میگویند شایسته سالاری ..هه هه
خیلی عالی بود
مبارکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
غرفه جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فرانکفورت ـ که یکی از بزرگترین و موثرترین آوردگاه‌های فرهنگی در جهان به شمار می‌رود

بازناكي جان باز سوتي دادي كدام آوردگاه . چي صحبت مي كني !!! اين بابائي كه گزارش داده شما را سركار كذاشته ....
چرا نظرات رو سانسور می کنید
این گفتمان را از رئیس روساش یاد گرفته...
take it easy,
همه چیزمون به همه چیزمون میاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم