بازدید 26124

سرنخ‌های جدید از سناریوی آمریکا + گزینه جانشینی «عبدالله»

برخی سایت‌های خبری وابسته به معارضان سعودی، با انتشار خبری، فاش کردند که خبر خبرگزاری رسمی سعودی دروغ بوده و «عبدالله» 88 ساله برای عمل جراحی کمر به آمریکا نمی‌رود، بلکه او به بیماری وخیمی مبتلا شده و پزشکان سعودی نتوانسته‌‌اند آن را تشخیص دهند. از همین روی، تصمیم گرفته شد که فوری به آمریکا انتقال یابد تا در آنجا درمان شود.
کد خبر: ۱۹۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۵ 16 October 2011
روز به روز که می‌گذرد، سرنخ‌های جدیدی از سناریوی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به دست می‌آید که نشان از توطئه و طرح کامل مقامات آمریکایی ضد کشورمان دارد.

به گزارش «تابناک»، نخست روز یازدهم اکتبر، «اریک هولدر»، وزیر دادگستری آمریکا در کنفرانسی خبری اعلام کرد که یک آمریکایی ایرانی‌تبار به نام «منصور ارباب سیار» را به اتهام طراحی ترور ناموفق «عادل الجبیر»، سفیر عربستان سعودی در آمریکا دستگیر کرده است.

با گذشت چند روز و انتشار اخبار جدیدی در رسانه‌های جهان، به ویژه رسانه‌های عرب زبان، سرنخ‌های جدیدی از این طرح نمایان شد که با ربط دادن آنها به اخبار سابق، پازل پیش روی کاملتر از گذشته شد.

روز گذشته، خبرگزاری رسمی سعودی با انتشار خبری اعلام کرد: «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی برای دومین بار در یک سال گذشته، راهی ایالات متحده آمریکا می‌شود تا برای عمل جراحی از ناحیه کمر، زیر تیغ جراحی برود.

در پی انتشار این خبر، بلافاصله برخی سایت‌های خبری وابسته به معارضان سعودی با انتشار خبری، فاش کردند که خبر خبرگزاری رسمی سعودی دروغ بوده و «ملک عبدالله» 88 ساله برای عمل جراحی کمر به آمریکا نمی‌رود، بلکه او به بیماری وخیمی مبتلا شده و پزشکان سعودی نتوانسته‌اند آن را تشخیص دهند. از همین روی، تصمیم گرفته شد فورا به آمریکا انتقال یابد تا در آنجا درمان شود.

این خبر در حالی منتشر شد که مناطق شرقی عربستان سعودی به ویژه منطقه «العوامیه» در استان شیعه نشین «قطیف» در دو هفته گذشته، شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده مردم و تیراندازی نیروهای امنیتی حکومت سعودی به سمت آنان بوده است.

شواهد موجود و اخبار منتشره در این باره، نشان می‌دهد که صحنه درگیری در این مناطق، روز به روز در حال افزایش است. مقامات رسمی سعودی نیز از همان آغاز، جمهوری اسلامی ایران را عامل پشت پرده این رخدادهای شرق عربستان دانستند.

بنابراین، تحلیلگران عربستان با انتشار مقالاتی اعلام کردند که دولتمردان سعودی و آمریکایی نگرانند که در صورت مرگ پادشاه سعودی در زمان فعلی که شرق عربستان متشنج است، اوضاع به نفع جمهوری اسلامی ایران تمام شود. از همین روی، با طراحی سناریوی بازداشت «منصور ارباب سیار»، تلاش کردند افکار عمومی سعودی را علیه ایران تحریک کنند تا در صورت وقوع هر گونه رویداد پیش‌بینی نشده‌ای، سیر جریانات به نفع جمهوری اسلامی ایران پیش نرود، به ویژه اینکه موج «بیداری اسلامی» در جهان عرب در مسیر «اندیشه انقلابی اسلامی» حرکت کرده و موضع کشورمان و خط مقاومت را در منطقه تقویت نموده است.

گفتنی است، در همین باره، به تازگی در محافل و نشست‌های اساتید و افراد روشنفکر عربستان، از میان شاهزاده‌های نسل جدید، سه نفر گزینه مطلوب آمریکا برای پادشاهی مطرح شده‌اند: « نایف بن عبدالعزیز » معاون امنیتی وزیر کشور، «محمد بن فهد» امیر منطقه شرقیه، «ولید بن طلال» بزرگترین سرمایه‌دار عربستان.

ذکر این نیز لازم است که «نایف بن عبدالعزیز» با غربی‌ها به ویژه آمریکا روابط خوبی دارد. وی به عنوان معاون نخست‌وزیر دارای مقبولیت اجتماعی بوده و در عین حال، مخالف سرسخت شیعیان و مورد اعتماد وهابی‌هاست که به احتمال زیاد، شانس بیشتری برای پادشاهی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۶
وقتی دروغ گفتن برایمان عادی می شود هر خبری کذبی را منتشر می کنیم . بعد دیگران را دروغگو می دانیم و ادعای خط امام و رهبری بودن هم داریم . راستی از رهبری بپرسید که حکمش درباره دروغگویان چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
چه ربطی داشت؟!
این پازل مطمئنا تیکه های دیگری هم داره ، البته این خبر کمک زیادی به کامل نمودن پازل کرد .
با سلام و احترام
سعود الفیصل را فراموش کرده اید. جنگ قدرت در عربستان بیش از اینهاست که تصورش را می کنید.
اساتید و افراد روشنفکر عربستان؟؟!!!!!!!!!
این یعنی چی؟! مگه ازینام پیدا میشه اونور؟
بابا با اینکاراشون نمتونن از خشم مردم فرار کنن حالا به هر دلیل که این کارو کرده باشند
سلام
با توجه به قانون اساسی عربستان کسی جز برادر ملک عبدالله نمیتواند پادشاه شود که برادر وی نیز احوالاتش دست کمی از خود ملک عبدالله ندارد و احتمالا در این کشور شاهد حکومتهای چند روزه و چند ماهه خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
که یکی از نشانه های ظهور است احتمالا
سلام- در شرایط کنونی کشور وجهان لازم است دستگاه دیپلماسی از موضع انفعالی خارج شده ودر موقعییت دفاع متحرک قرار گیرد؟راههای برون رفت از این حالت باید مبتنی بر تفکر -اندیشه -علم واگاهی دقیق ونیز تکنیک وتاکتیک و شناسایی رخنه وروزنهای دشمن که کم هم نیست استوار گردد.خیلی هم لازم نیست بر نیروهای فسیل شده دیپلماتیک تکیه کرد/ میتوان از نیروهای جوان ومتعهدوگمنام نیز استفاده نمود.
جالب بود
هم آل سعود غلط کرده هم اربابش امریکا!!!
سطحی ترین و آبکی ترین تحلیلی که میتوان از این اتهام زنی بی اساس آمریکائی ها داد همین تحلیل است.
اگه این تحلیل درست باشه معلوم میشه سیاستمداران آمریکایی چقدر احمق تشریف دارند!!!
معاون وزیر کشور یا معاون نخست وزیر یا هردو؟
این روز دوم است که شما در باره ادعاهای هالیوودی امریکایی ها ، تحلیل های بالیوودی ارائه می دهید . دیروز تظاهرات وال استریت را مطرح کردید . امروز درد کمر ملک عبدالله را .
اللهم اجل لوليك الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
عجل ... با سواد!!
به خدا نفس های آخر این رژیم سفاک است
امام صادق : هرکس مرگ عبدا... پادشاه حجاز را برای من خبر بیاورد من ظهور فرزندمان را به او مژده میدهم آگاه باشید بعد از او حکومت های چند ساله تبدیل به ماه و روز میشود تا فرج شیعیانمان میرسد (الله اعلم )
این توطئه اول آمریکانیست وآخرش هم نخواهدبود وکشورهای عرب منطقه هم به خاطرترس ازآمریکااراده ازخودندارندکه بگوینداین یک توطئه است ولی مامردم ایران تجربه ای ازاین شیطنتهای آمریکاوغرب داریم می دانیم همه ادعاهای آنهاکذب است
دری بری بود.
بدبخت مردم عربستان که باید ببینند امریکا قراره براشون چکار کنه . یه آدم تو این خانواده سلطنتی نیست؟
اين چه ربطي به اون داره!!!؟؟؟
آخرش یکی به من بگه که جناب پادشاه دقیقاً چند ساله هستند یکی می گه 96 ساله یکی می گه 88 ساله
ما که آخرش نفهمیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اووووووووووووووووووووووه... چه اسمون ریسمونی به هم بافتید
در روایات آمده که از علادم ظهور مرگ پادشاه حجاز به نام عبدالله در موسم حج است . اگر این روایت درست باشد دعا کنیم این ملعون ابن ملعون یعنی امیر عبدالله در همین ایام حج امسال زیر تیغ جراحان به اجداد منفورش ، بنی امیه ملعون ملحق و به درک واصل شود . انشالله
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
با سلام خدمت شما بي زحمت خوب هواس جمع باشيد از مكرهاي شيطاني امريكا و آل سعود مراسم حج امسال خيلي حساسه و تهمتي به شيعيان نزنند مخصوصا ايرانيها مثلا بمبي منفجر كنند و حجاج را بكشند و بگويند كار ايران بوده و يا هر چيز ديگر ..
بری دیگه بر نگردی ان شاالله
طبق انچه ما میدانیم ایشون زنده میماند وحضور حضرت را میبیند پس صبر کنید
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
اطلاعاتتون غلط هست.چون ایشان طبق گفته امام صادق(ع) قبل از ظهور به درک واصل خواهند شد.
خدا نسلشونا ازروزمین برداره این کافرای دشمن پیامبر را
به فرموده امام عزیز:
خدایا شر دشمنان را به خودشان برگردان
ال سعود نه آل یهود یا بهتر بگم آل صهیون. این خاندان مایه ی ننگ اسلام و انسانند و نابودیشان حتمی است...
دنیابایدبداندامریکابرای نجات اقتصادی خوددرصدداست دررده خارج کردن دوستان خودتسریع نمایدصدا م ومبارک وشاه و...دوستان امریکابودندکه ...حال نوبت عربستان وکشورهای ثروتمند منطقه رسیده است متاسفانه مسئولین اینگونه کشورهاندانسته یادانسته آب به آسیاب آنهامی ریزند
آخرش چی میشه؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی