بازدید 84902
بررسی اجرا نشدن قانون در حذف پیمان‌های نیروی انسانی؛

«کارکنان حجمی» ظلم بزرگی که همچنان ادامه دارد!

به همین سادگی، یک شرکت پیمانکار بدون اینکه کوچکترین خدماتی جز استخدام نیروها و معرفی آنها به سازمان محل کارشان ارایه کند، از درآمد کلانی به عنوان سود قانونی پیمانکاری بهره‌مند می‌شود... این جدای از مبالغی است که همواره به نام پرداخت حقوق یا مزایا به نیروهایی که بیشتر با قراردادهای یکطرفه استخدام کرده از سازمان دریافت و پس از کسرهای متعدد به عناوین غیر قانونی...
کد خبر: ۱۹۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴ 15 October 2011
سرویس اقتصادی ـ سال‌هاست در سازمان‌های دولتی کشور، پدیده‌ای پس از تصویب قانون منع استخدام دولتی دیده می‌شود که نشان‌دهنده نادرست بودن قانون فوق و ماهیت آن به مثابه پاک کردن صورت مسأله است.

به گزارش «تابناک»، هرچند این قانون با هدف کوچک‌سازی دولت در اثر استخدام نکردن نیروی جدید و طبیعتا خروج نیروهای سازمان در اثر بازنشستگی تصویب شد، طبیعی است که تنها با یک لفظ ممنوع! نمی‌توان از تداوم یک پدیده جلوگیری کرد و این مسأله که به روشنی در موضوعات اجتماعی چون مواد مخدر و... دیده می‌شود، در موضوعات اقتصادی، دقیقا با ماهیت پنهان‌تر اما قاطع‌تر ادامه می‌یابد.

طبیعی است که سازمان‌ها و ادارات دولتی پس از ممنوعیت از استخدام، برنامه‌‌های توسعه‌ای خود را متوقف نکردند، بلکه تنها نتیجه این امر، استفاده از همان نیروهایی که باید بنا بر قاعده نیاز سازمان جذب می‌شدند، در قالبی کاملا ظالمانه بود.

نیروی حجمی یا پیمانکاری به چه معناست؟

این نیروها در قالبی که به آن حجمی، شرکتی و یا پیمانکاری گفته می‌شود، توسط یک شرکت پیمانکار استخدام می‌شوند که انجام بخشی از وظایف سازمان را به صورت پیمانکاری بر عهده می‌گیرد؛ اما نه برای انجام کار پیمانکاری، بلکه برای تأمین نیرو و به همین سادگی، یک شرکت پیمانکار بدون اینکه کوچکترین خدماتی جز استخدام نیروها و معرفی آنها به سازمان محل کارشان دهند، از درآمد کلانی به عنوان سود قانونی پیمانکاری بهره‌مند می‌شود.

البته ذکر این نکته لازم است که این جدای از مبالغی است که همواره با نام پرداخت حقوق یا مزایا به نیروهایی که غالبا با قراردادهای یک‌طرفه استخدام شده، از سازمان دریافت کرده و پس از کسرهای متعدد به عناوین غیر قانونی، بخشی از آن هم به نیروهای بخت برگشته حجمی داده می‌شود.

بر نیروهای پیمانکاری چه می‌گذرد؟

و البته این نیروها در عین اینکه در سازمان دولتی و در کنار کارمندان رسمی و برخوردار از مزایای سازمانی کار می‌کنند، دقیقا در حکم کارمندان بخش خصوصی و بی‌بهره از مزایای سازمانی و دقیقا در عین تبعیض در کنار آنان هستند؛ البته با این تفاوت که معمولا کارمندان رسمی نیز رسم روزگار را آموخته و دشوارترین امور و پرحجم‌ترین فعالیت‌های خود را به بخش مربوط به پیمانکار واگذار می‌کنند تا توسط این جوانان، ناچار از پذیرش شرایط انجام شود.

دولت عدالت به دنبال پایان دادن به ظلم

البته بخشنامه دولت درباره ساماندهی نیروهای شرکتی بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، کار و امور اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشوری و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی در نشست هیأت وزیران مورخ 07/12/1384 تصویب شد.

بنا بر این مصوبه، دستگاه‌های دولتی موظف شدند با نیروهای شرکتی که در کارهای غیر حجمی مشغول کار هستند، مستقیم قرارداد ببندند.

بر پایه مصوبه دولت در سال 1384 که در سال‌های 85 و86 هم تکرار شد، دستگاه‌های دولتی موظف شدند با نیروهایی که در مشاغلی از جمله امور دفتری و کارشناسی، مستقیم به سازمان‌ها خدمات عرضه می‌کنند، قرارداد تنظیم کنند.

کارهای حجمی به مشاغلی از جمله طبخ غذا، باغبانی، حمل و نقل و امور خدماتی اطلاق می‌شود و نیروهایی که مشغول چنین فعالیت‌هایی نیستند، قاعدتا باید توسط سازمان ها جذب شده و از دست پیمانکاران رهایی یابند.

در جزء 29 قانون بودجه سال 89 بر اجرای این امر تأکید شده و رئیس جمهور نیز چندین بار در سخنرانی های پرحرارت نیز از دستگاه‌های اجرایی خواست که در اجرای این مصوبه تسریع کنند.

ظلمی که بر آن تأکید شد، ولی هرگز رفع نشد؟

اما به قوانینی که در بالا اشاره شد، تا چه اندازه عمل شده و با سازمان‌ها و شرکت‌هایی که از قوانین تخلف کرده‌اند، چه برخوردی خواهد شد و اینکه اصلا چه نهاد و سازمانی مسئول این تخلف آشکار هستند، اینها همچنان مورد سؤال است؟!

از سویی، بنا بر قانون، وزارت کار و تأمین اجتماعی مسئول پیگیری مسائل و تنظیم روابط کار در بخش‌های خصوصی است و افرادی که در این زمینه حقشان پایمال شده، طبق گفته مسئولین باید نخست به بالاترین مقام اجرایی سازمان و در مرحله بعد به وزارت کار و امور اجتماعی مراجعه کنند و ذیحسابی‌ها در دستگاه‌های دولتی مسئول اجرای این مصوبه هستند و بر پایه قانون، هیچ سازمانی نمی‌تواند، مستقیم به شرکت‌هایی که کار واسطه‌ای دارند، پرداختی داشته باشد.

اما همچنان هر روز از گوشه و کنار میهن ایران اسلامی، داد این دسته از کارگران و کارمندانی که به ناحق تحت فشار پیمانکاران هستند، به گوش می‌‌رسد که می‌توان به گوشه ای از آن اشاره کرد.

کارکنان شماری از سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی که بر خلاف قوانین فوق و تأکیدات پی‌درپی رییس جمهور همچنان به صورت حجمی و نیروی شرکت پیمانکار مشغول به کارند، طی مکاتبات پیاپی با «تابناک»، خواستار اطلاع‌رسانی این ظلم مضاعف و خلاف قانون هستند که در سازمان‌های متبوعشان بر آنها می‌رود و قطعا این نوشته «تابناک» نیز هشداری است برای سازمان‌هایی که در فضای باز حاصل از نبود نظارت درست، همچنان با بستن چنین قراردادهایی، سود بسیاری از بیت‌المال نصیب پیمانکارانی می‌کنند که هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهند و تنها بخشی از حق‌الزحمه کارکنان را به عنوان سهم سود خود برمی‌دارند.

مسلما در صورت اطلاع رسانی نادرست درباره این سازمان‌ها و تداوم روند موجود، انتشار مطالب واصله از سوی نیروهای پیمانکاری مستقر در هر یک از آنها با ذکر نام از سوی «تابناک» جای گله نخواهد داشت؛ باشد تا سببی شود برای پیشگیری از چنین برخوردهای غیر عادلانه با جوانان جویای کار در کشور!

اشاره گذرا به یک نمونه عینی

برای نمونه درباره اعتراض کارکنان یکی از بانک‌های کشور که مکاتبه‌ای از سوی «تابناک» با بانک مورد نظر صورت گرفت، چنین حاصل شد:

اعتراض کارکنان: انعقاد قرارداد حجمي با اشخاص حقوقي بدون سپردن وظايف پست‌هاي سازماني به كاركنان شخصي حقوقي طرف قرارداد مجاز اعلام شده است، در صورتي كه تعدادي از ما كاركنان بخش خصوصي داراي پست سازماني مي‌باشيم و مشغول انجام امور كارشناسي و تخصصي مي‌باشيم و بانك براي اينكه قرار داد مستقيم نبندد، عنوان حجمي به ما داده است و جديدا قرارداد ما را با شركت خدماتي كه مسئول نظافت است، بسته است تا كسي مشكوك نشود.

پرسش‌های «تابناک» و پاسخ بانک مورد نظر:

1. كدام امور توسط بخش خصوص مي‌تواند انجام شود؟

پاسخ: دستگاه های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مجازند فعالیت‌ های پشتیبانی خدماتی خود را در فعالیت‌هایی نظیر طبخ و توزیع غذا، امور حمل و نقل، خدمات فضای سبز، تعمیر و نگهداری ساختمان و تأسیسات و خدمات عمومی (چاپ و انتشارات، آبدارخانه، نظافت، نامه رسانی، تلفنخانه) از طریق انعقاد قرارداد پیمانکاری با شرکت‌ها و تشکل‌های حقوقی غیردولتی تأیید صلاحیت شده به صورت مجموعه فعالیت و حجم و قیمت کار معین (فعالیت های حجمی) تامین نمایند.

2. دستگاه‌های اجرایی در کدام فعالیت‌ها می توانند قرارداد مستقیم با کارکنان ببندند؟

پاسخ: دستگاه‌های اجرایی تا قبل از ابلاغ نامه شماره 54326/ 220 مورخ 1389.10.21 درغیر از موارد مذکور در پاسخ سئوال1، برای تامین نیروهای کارشناسی و کمک کارشناسی و انجام فعالیت های تخصصی و خدمات پشتیبانی اداری نظیر امور دفتری، ماشین نویسی، نگهبانی، سرایداری، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و آموزشی، فنی و عمرانی، حسابداری و همچنین راننده مقامات سیاسی موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری، اقدام به انعقاد قرارداد حجمی نموده و نیروهای مورد نیاز خود را از آن طریق تامین نموده اند، موظفند نسبت به فسخ قرارداد با شرکت ها و تشکل های حقوقی غیردولتی، یا اصلاح قرارداد به منظور خارج نمودن فعالیت های موضوع سئوال 1، با رعایت مفاد قرارداد و سایر ضوابط مربوط اقدام و با رعایت موارد مطروحه در پاسخ سئوال 5، راسا با کارکنان ذیربط که قبل از سال 1389 در فعالیت موضوع قرارداد حجمی همکاری داشته اند قرارداد معین حداکثر یک ساله منعقد نمایند.

اما مواردي كه كاركنان بخش خصوصي در این بانك انجام مي‌دهند به شرح زیر است:

ـــ پرسنل بخش خصوصی توسط بانك گزينش مي‌شوند.

ـــ پرسنل براي ورود خروج در بانك كارت مي زنند و ساعت كار آنها همانند پرسنل رسمي مي باشد.

ـــ در پايان ماه طبق فرم مدت زمان حضور پرسنل به همراه اضافه كار ماهيانه آنها، توسط ادارت محل خدمت پرسنل بخش خصوص تأیيد و به شركت ارسال مي‌گردد. براي مرخصي روزانه و ساعتي بايد از رئيس و معاون اداره محل خدمت امضا گرفته شود. شرح وظايف هر شخص توسط رئيس اداره محل خدمت مشخص مي شود و از طرف شركت كاري به پرسنل محول نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۸
انتشار یافته: ۳۴۶
کاشکی این مطلب جدی گرفته میشد .
انقدر از این پیمانکاری ها توی ایران وجود داره که حد نداره .
نمونش عسلویه . ماهشهر و یک عالمه جای دیگه ...
پاسخ ها
جومونگ
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
تو چوسان قدیم و قوقوریو هم نیروی حجمی تو گار سلطنتی کار میکنن
من 6 سال دارای سابقه کار مهندسی در یکی از شرکتهای دولتی به عنوان نیروی پیمانکار میباشم توی این شش سال حرف و حدیث و بخشنامه های زیادی از سازمان و ریاست جمهوری و ... مبنی بر عقد قرارداد مدت معین با خود سارمان شنیدم و همیشه هم پیگیر بودم تنها و تنها چیزی که متوجه شدم و دست از پیگیری برداشتم این بود که تمامی شرکتهای پیمانکار همان مدیران سازماهای دولتی بوده و یا به نحوی با هم در ارتباط هستند پس کسی به این بخشنامه ها گوش نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
اون بخشنامه های شعاری هم فقط برای ژست گرفتن و پز دادن صادر شده که بله ما به فکرتان هستیم و تقصیرما نیست. وگرنه مگر می شود که دولت از اجرای بخشنامه در مجموعه خودش عاجز باشد.
ازتون ممنونم که به این موضوع پرداختید.من دارم در یک شرکت دولتی زیر نظر همین شرکتها کار میکنم.باور کنید من در طول 7 سال که در این شرکت دولتی کار میکنم 2 یا 3 بار مدیرعامل شرکت پیمانکاری که زیر نظرش کار میکنم رو ندیدم.کار این شرکتها پول گیریه.به نظر من تمام این حرفهایی که برای قرارداد مستقیم میزنند شعاری بیش نیست.از روزی که اقای احمدی ن÷اد رییس جمهور شدن دارن این حرفو میزنند.ما سال 85 به خاطر همین حرف وادعا به رییس جمهر نامه نوشتیم که ایشون هم نامه ما را به محل کارمون فرستادن و اونها تنها کاری که کردن پایین اوردن حقوق ما بود.تا حدی که سال 88 با 85 اگه اضافه کارمون120 بود حقوق دریافتیمون یکی بود.در ضمن کاری که ما انجام میدیم در یک شرکت معتبر دولتی و در واحدهای عملیاتیه.
داد ما نیروهای پیمانکار(شرکتی)که به هیچ جایی نمی رسد.مگر شما کاری کنید.
لطفا پیگیری کنید و ادامه بدهید.
پاسخ ها
بابامهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
مثل اينكه يكي از مالكين همين شركتها اين مطلب روخونده ،‌ منفي داده !!! يا شايدم يكي از مديران دولتي كه دستشون زير سر شركتهاي پيمانكاريه بوده !!! يا شايدم يكي از كارمندايي بوده كه كارش رو ميده يه نيروي پيمانكاري انجام بده !! يا شايدم كارمندي بوده كه ميترسه با جذب اين افراد پاداش و مزاياش به خطر بيفته !!! يا شايدم دشمن مستكبر بوده !
من در یکی از این شرکت های دولتی که نیروی شرکتی زیادی در ان کار می کنند هستم و تمام این شرکت ها مستقیم یا غیر مستقیم متعلق به مدیران اصلی شرکت دولتی هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
خدا پدرت رو بیامرزه.بنده عسلویه هستم وضع به همین صورته.فکرش رو کنید اختلاف حقوق یک مهندس رسمی با مهندس پیمانکاری حداقل دو برابر هست.خدا به داد کارگران زحمت کشی برسه که زیر گرما و آفتاب کار می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
شیوه رفتن به سر کار در ادارات دولتی سوال بر انگیز است
جانا سخن از دل ما می گویی
ولی فقط حرف می زنند و کاری برای حل مشکلات نیروهای حجمی نمی کنند .... .
بخدا که حرف دل رو میزنید.درود خدا بر شما
دولت آفا بود ، دولت کریم بود ، دولت پدر بود ، دولت رحیم بود ، فبل از این قانون ، کار وخدمت به دولت افتخار بود ، درست است که شاید حفوق با هزینه تقریبا برابر نبود ولی با کمی وطن دوستی همه مسائل حل میشد . کارمند ، کارمند بود و کارگر ، کارگر . ترقی شغلی به ترتیب سالیانه خدمت ، سر جای خودش برقرار بود و حقوق امسال باضافه حقوق پارسال و ارتقاء تمدد خدمت چه برای کارمند و چه برای کارگر مهیا بود ..... حالا چه همه مزدور پیمانکار و بدون ترقی ، ترفیع و....... ترا خدا و به خمه مقدسات فکر جدید و عادلانه ای بکنید
دستگاهها و شرکتهای دولتی از طریقه واگذاری کار به بخش خصوصی ضمن تبعیض بین جوانانی که شرایط یکسان کاری و تحصیلاتی دارند برای دولت کسب درآمد میکنند .به این صورت که از مبلغ هر قراداد با پیمانکار 15.6درصد به حساب تامین اجتماعی و 5درد به حساب اداره مالیات پرداخت به صورت علی حساب مستقیما پرداخت میشود ضمن اینکه با برگذاری مناقصه بین شرکتهای خصوصی رقابت شدیدی بین آنها ایجاد می کند با وجود این تفاسیر از منابع مالی شرکتهای خصوصی هم ماها استفاده میکند و به آنها وجی پرداخت نمیکند که منجر به ورشکستگی هزاران شرکت پیمانکاری در سال میشود به نظر شما برنده کل این سیستم کیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
تحلیل بسیار جالبی بود ضمن اینکه دولت با این شیوه خصوصی سازی فقط بخش خصوصی را به مسلخ دارایی ، بیمه و اداره کارفرستاده وتمام مسئولیت ها را از خودش سلب کرده وراحت به نظاره نشسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
در واقع سوء استفاده از نیروهای جوان و متخصص که بدلیل نبودن فرصت شغلی مناسب و عادلانه مجبورن سالهای جوونیشون رو در حال بیگاری بگذرونن. من خودم از همین نیروهام که کم کم دارم عقده ای میشم. خرحمالی 20 حقوق و مزایا 0
از معلمان شرکتی (نیروی آزاد) هم بنویسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
شما چه جوری همین شرکتی را بدست اورده اید من حتی شرکتی هم کار معلمی پیدا نکردم . از اول باید با اعلان عمومی همه استخدامها از طربق ازمون صورت بگیرد نه پارتی
خیلی ممنون که این بحث رو ایجاد کردید.من در عسلویه هستم مدت 3 سال کارمند شرکتی پیمانی بودیم که فقط اسمش شنیده می شد وبه قول اون برادرمون مدیرانش از همین مدیران کله گنده دولتی بودند.الان هم که با هزار کلک تونستند قرار داد هامون رو با شرکت ببندند ،قرارداد موقت 11 ماه بستند.
ولی خداوکیلی فکری به حال کارگزانی کنید که در شرکت های پیمانکاری کار می کنند ونه می دونند اینترنت چیه و نه دسترسی دارند که نظراتشون رو بیان کنند مثل شرکت ف.... که کارگرانش بسیار حقوق کمی می گیرند
وزير كار چند وقت پيش درپاسخ يك خبرنگار محترم كه از وي در اين مورد سوال كرده بود گفت : ما ابلاغ كرديم بريد از اون سازمان هايي كه اين كار را انجام نمي دهند سوال كنيد . واقعا" اين شد جواب ... پس يعني دستور ريس جمهور محترم بلا نسبت كشك
يعني اينها اين قدر قدرت دارند كه حرف ريس جمهور را هم ... امان از اين ظلم آشكار
آقایان شما لطف میکنید ای مطالب در سایت تون قرار می دین ولی خودتون خسته نکند چون با این مجلس و سرمایه داران گردن کلفت حرف شما و ما به جای نمی رسه
امید ما فقط به خداست
پاسخ ها
مثل همه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
دوست عزيز پس فكر كرديد كشك نيست ماسته. يه چيزي از كشك اونطرفتر
همه مردم ایران فهمیدن که چه ظلمی در حق نیروی پیمانکار میشه اما مسئولان انگار نه انگار اتفاقی افتاده است اقایان مسئول ظلم تابه کی ....
تمام ناهنجاريهايي که عنوان شدند وصحيح هستند،برگرفته ازمعضلي قديمي است که همچنان ادامه داردوآن عدم مديريت ونظارت کارآمد براينگونه مشکلات ميباشد.وکساني که بناحق درآمد نا مشروع دارند وپيش ميتازندوخيالشان آسوده است تاقانون ومصوبه حالت اجرايي پيدا کند،عمري گذشته است،حال بماندکه قانون تصويب شده،خود درحلقه هايي که شايدهرگزبازنشوندگرفتارنشود.اينجاست که رسالت بزرگ وموثرشماست که باپيگيري مداوم وتداوم آن بيشک راه گشا خواهد بود.موفق باشيد،انشاالله.
من خودم بعنوان یک مهندس کامپیوتر به استخدام یک شرکت معتبر درآمدم و بعد از طرف آن شرکت بعنوان نیروی شرکتی وارد یک سازمان بزرگ دولتی شدم.جالب است بدانید درهمین سازمان افرادی با سطح تحصیلات و مدرک معادل من و دانش و تخصص بسیار کمتر از من به استخدام درآمده اند که از صبح تا پایان ساعت کاری مهمترین کارشان چای خوردن و نگاه کردن به ساعت برای پایان ساعت کاری است.اما همین افراد به بنده امر و نهی میکنند و من از ابتدای صبح تا آخرین لحظه حتی دقیقه ای فرصت نشستن ندارم اما بنا به شرایط مجبورم تحمل کنم.اما عجیب تر اینکه حقوق بنده ماهی 200000 و حقوق آقایان و خانم های استخدام شده حداقل 3 برابر من است. این است شرح حال عده ای از جوانان تحصیل کرده این مملکت.کجایند آقایان ... ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
دقیقا همینطوره.حیف در ایران شایسته سالاری نیست.و جوونهای ما در حال تلف شدن هستند درست چند سال بعد ما هم عقده ای میشیم ئ همین رفتار رو با بقیه انجام میدیم.
خدا بزرگ است هم وطن با خدا باش پادشاهی کن خودم یک جانباز بیکار هستم وی بر شما
وقتی این موضوع مطرح شده از سوی شما را دیدم به خدا دلم میخواد گریه کنم . من خودم از پرسنل رسمی هستم اما شاهدم که چطور سایر همکارانم در وزارت نفت که شکل پیمانی دارند حقوشان توسط این پیمانکاران گرفته شده و پس از کسر کردن بخشی از آن با بهانه های مختلف همان مقدار باقی مانده هم تا ماهها به آنان پرداخت نمیشود. جای تاسف دارد که دولتی که نام خود را مردمی گداشته جلوی این افراد از خدا بی خبر را که به قول شما دسترنج سایرین را به جیب میریند هنوز نگرفته است .
در مملکتی که وزارای یک رئیس جمهور دستور رئیس جمهور را اجرا نمی کنن چه انتظاری دارید .الان شرکتهای پتروشیمی همه نیروی پیمانکاری هستند.اما کو گوش شنوا.شما هم خودتونو اذیت نکنید .همشون دستشون توی یه کاسه است .فقط می خوان با این حرفها سر مردمو گرم کنن تا دورشون تموم بشه.و بار خودشونو ببندن و برن.اینا که به حرف مردم محروم گوش نمی دن.حقوق کلان میگیرن و بعد مدیریتشان می رن شرکت ثبت می کنن.بعد به عنوان پیمانکار میان و همیشه هم برنده میشن و حق مردمو می خورن.
ظلم ظالم جور صياد
آشيانم داده بر باد
اي خدا،اي فلك،اي طبيعت
شام تاريك ما را سحر كن
(آمين )
با سلام
یکسری به شرکتهای توزیع برق بزنید تا مفهوم عدالت را بهتر درک کنید!
بعضي از شركتهاي دولتي سال 89 قرارداد مدت معين بسته وهم اكنون دستور فسخ قرارداد وبازگشت به روال قبل داده شده است
سلام: دست شما درد نکند. مگر شما دیت اندرکاران روزنامه ها کاری کنید تا داد ما را از این افراد و سازمانها بگیرند.من 14 سال است که در اداره.... کار می کنم ولی هنوز شرکتی هستم.
به عنواین مختلف به نیروهای شرکتی پاداش و عیدی و ... میدهند ولی به ما که می رسد می گویند شما نیروی شرکت هستید و به ما ربطی ندارد.
حالا معنی واقعی اسلام و شیعه و مکتب اثنی عشری را فهمیدم . .....
ای بابا من نمی فهمم چرا اینقدر رو این موضوع دست می زارین بابا مگه این شرکت های بیچاره پیمانکاری چقدر درآمد دارند خوب بابا یه سفره ای پهنه بزارین اونها هم بخورند دیگه مگه چی میشه یه قسمت ناچیز از درآمد سرشار کارمندهای مرفه بی درد بره تو جیب این زبون بسته ها اصلا کی گفته کسی به فکر کارمند جماعت باشه تقصیر خودشه دیگه چشمش ... می خواسته نره دانشگاه درس بخونه بیاد کارمند بشه این همه شغل خوب چمیدونم بره یه موتور بخره قان قان مسافر کشی کنه اصلا نه سیگار ، سیگار فروشی کنه . تازه اینها کمترین درآمده . این همه مسائل مهم تو مملکت چه فرقی میکنه یه کارمند به نون شبش محتاج باشه چه فرقی می کنه پول کارمند را شرکتهای پیمانکاری بردارن بعد کارمند به بچش بگه شیر خوب نیست بخوری روم به دیوار ا س ه ا ل میگیری. حالا خارج از شوخی خواهشا این مطالب را مطرح نکنید غیر از اینکه هراز چند گاهی یادمون میاد که چی به چیه و کلی اعصابمون خورد میشه هیچ فایده دیگه ای هم برامون داره ؟
بابا از ظلم هم بدتره ما با 240ساعت کار 250تومان حقوق می گیریم تازه بیمه هم نداریم
کار این پیمانکار فقط استخدام ما بدبخت بیچاره ها ست متاسفم برای این قانون های با اسم عدالت ودر عمل بی عدالتی وظلم وکسی هم نیست که نظارت کند
اونهای که نظر دادین آخه کی گوش به حرف شما میده نکنه فکر می کنید اون که باید اینها را بشنوه گوش شنوا داره زیر آب هرچی فریاد بزنی صدات به جای نمی رسه
تابناک عزیز ؛
1-این پیگیری ها را قبلا" 20:30 هم انجام میداد ولی ...
2-یک بار در همین سایت در بخش با بینندگان در ارتباط با وضعیت نیروهای شرکتی بانک کشاورزی سوال شد که جوابیه بانک مطبوع همچنان قابل روئیت است که بانک نیروهای خدماتی را تحت عنوان نیروی حجمی به صورت شرکتی به کار گرفته است و مسئولیتی در قبال بستن قراداد مستقیم با آنها ندارد
3- آیا یک آبدارچی یا راننده که بنا برتعریف فعالیت حجمی انجام میدهد باید تا آخر شرکتی باقی بماند و تنها نیروهای غیر حجمی شانس قرارداد مستقیم با سازمان را دارند که اگر اینگونه باشد باید گفت که یک قانون تبعیض آمیز می خواهد جلوی تبعیض را بگیرد
از پیگیری های شما در آینده متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
حالا برادر جان شما زياد خودتان را ناراحت نكنيد نه اينكه با نيروهاي غير حجمي قرارداد مستقيم بسته شده است كه شما راننده و آبدارچي جا مانده ايد فعلا كه جزء حرف چيز ديگري گفته نشده است شما به اعصابتان مسلط باشيد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
خدمت این برادر عزیزم عرض می کنم شما هم حق دارید و درست میگویید ولی ما که نیروحراست هستیم و به قولی ازکل تاسیسات وزارت نفت در شبانه روز حفاظت می کنیم هنوز جزء نیروهای غیر حجمی حساب نمی شویم در صورتی که تابناک بطور واضح فرق نیروی حجمی و غیر حجمی را بیان نمود ولی پس از این قانون وزارت نفت کلیه قرار دادهای ما را نیز حجمی کرد حالا شما تو فکر چی هستید خدا باید یه فرجی کنه انشالله
تمام اين شكت هاي واسطه يا صاحبشون همون كارمنداي رسمي هستند يا سهام دارن !!! براي همين اين موضوع همچنان ادامه داره آخه دلشون نمياد اين سود بالا و حرام را بي خيال بشن . تو تمام ارگان ها هم همينطوره . اي كاش يك خودشون شركتي مي شدن تا درد اين بنده هاي خدا رو بفهمند.....
باسلام وخسته نباشید این لطف شماست که درباره نیروهای مظلوم مطلب می نویسید ولی انچه البته به جایی نرسد فریاد است
رحمت خدا بر تهيه كنندگان اين مطلب انشاءالله .اين قانون ظلم آشكار در مملكت شعيه علويه،برده داري نوين در دولتهاي عدالت پروره ... اين شركتهاي پيمانكاري تحت نظر مديران ادارات هستند،رابطه دارند،سيبيل چرب ميكنند،ده تا ده تا سكه ميدهند،به هرجا شكايت ميكني شكايتت رو برميگردونن به اداره متبوع تا همون مدير مسئول پوستت رو قلفتي بكنه كه ديگه از اين كارا نكني،شركتهاي گاز استاني پيشرو در استفاده از نيروي پيمانكاري هستند و اسم اين برده ها رو گذاشتن اركان ثالث !! جزء سوم در ادارات ، بعد از مسئولين و كاركنان عادي ، در حاليكه ما پيشاپيش همه اونها داريم جون ميكنيم و جرات نداريم صدامون دربياد كه از هستي ساقط مي شيم،12 سال سابقه دارم و فوق ديپلم ، والله حقوقم زير 500 هزار تومانه ، اجاره ميدم،قسط ميدم.... اينجا جاي 3 نفر كارميكنم... و رئيسم روزها مي خوابه ، درحاليكه بابت هر ساعت اضافه كاري 12هزار تومان ميگيره ، مدارك و مستندات موجود و قابل ارائه است ...
این همه ادعای عدالت این همه ادعای دینداری این همه صروصدا،...
کجای دنیا جوانان رو به عنوان برده استفاده می کنند.
بله این برده داری نوین که داره تو مملکت ما قانونی انجام میشه .....!!!
نمي دونم اين مطالب مي تونه كاري كنه يا نه اما واقعيت خيلي ناراحت كنندست...
خود اداره کار هنوز از پیمانکار خصوصی جهت کارهای اداری خودش استفاده میکنه. هرچی بگندد نمکش میزنند وای....
داداش بی خیال شو هیچ کس وهیچ شخصییتی تو این ما جرا مهم نیست حق حساب اقایان برسد وبرود توی جیب شان وخانواده شان در رفاه باشند شما بعد از ساعات کاری برو سر چهار راه گل بفروش یا غیره.....
بعضي از اين شركتها متلعق به مديران ورييس هاي باز نشسته همان شركتها ويا جز هيت مديره همان شركت ميباشند كه با ثبت يك شركت خدماتي وتامين نيرو اقدام به اين كار ميكنند وكسي هم به داد كارگر بدبخت وبيچاره نميرسه
با سلام و تدقدير از مبحث دقيق و منطقي شما،فقط ميخواستم بگم نزديك 3سال توي يك شركت دولتي اونم بخش فني با مدرك مهندسي برق الكترونيك مشغولم همه بحثهايي كه دوستان كفتند درست ولي مشكل بزرگتر اينكه ما تو اين سيستم حتي نميتونيم يك وسيله تحويل بگيريم.چرا؟چون رسمي نيستيم
با سلام
من هم يك نيروي شركتي هستم كه فقط كار مي كنم و پول و مزايا و بقيه رو بقيه دوستان دولتي مي برند.با توجه به اينكه هيچكس حاضر نيست كاري براي اين بيچاره ها انجام دهد بهترين كار دعاي مرگ براي نيروهاي شركتي و همچنين نيروهاي جوان جوياي كار مي باشد كه از اين طريق مشكل دو و نيم ميليون اشتغال هم حل مي شود
به اميد ظهور
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
برادر عزیزم ، دردتو با جون دل درک می کنم چون خودم هم این دردو دارم میکشم ولی واقعاً مرگ مشکل ما رو حل می کنه ، اگر این طور است پس چرا تشکیل خانواده می دهیم و بچه دار می شویم، نه برادر باید همه دست به دست هم بدیم و از ظلمی که برما رفته دفاع کنیم بخدا شدنی است ، وقتی رهبر معظم انقلاب می گوید در مملکت اسلامی هر گاه در نقطه ای به بن بست خوردیم این راه پایان نیافته و ملت مسلمان هیچ وقت به بن بست نمی رسد ، فقط مشکل نداشتن اتحاد است وقتی یک نفر باشی خردت می کنند ولی آیا اگر یک هزار یا صدهزار یا یک میلیون باشیم وضعیت با ز هم همین می شود ، برادر من کار خلاف قانون یا بر ضد نظام که نمی خواهیم انجام بدیم تا بترسیم از حقمون می خوایم دفاع کنیم تا فردا بچه های ما زندگی بهتری داشته باشند بنده مطمئن هستم رهبری نیز از ما دفاع می کنند و به ایمد خدا ثمره دعای این خانواده ها برای سایت تابناک منظور گردد.
اين مساله يك آتش زير خاكستر است و روزي كه آتش خشم نيروهاي شركتي ( برده هاي نوين ) فوران كند معلوم نيست دامنه اش تا كجا ها كشيده شود.
قابل توجه مسئولين محترمي كه در خواب خرگوشي اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
به ولله گل گفتی بنده نیز این طور تلقی می کنم و زمزمه هایی نیز بگوش می رسد بنده از رهبر معظم انقلاب خواهش می کنم دستوری عنایت فرمایند تا ما از این برده بودن آزاد شویم دستور رئیس جمهور را که عمل نی کنند مجلس که اصلاً این موضوع را قابل نمی داند تا در مورد آن بحث کند فقط رهبری می توانند این دستور حکومتی را صادر و اگر مسئولی به آن عمل نکرد دیگر تکلیفش معلوم است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
یادت به خیر اسپارتاکوس!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
من یک برده ام! مثل شما با ما قرداد دو ماهه بسته اند من که از یکی از معتبرترین دانشگاه های کشور فارغ التحصیل شدم باید بردگی کنم تا اموراتم بگذره هیچ حقی نداریم
سلام
ازتون تشکر می کنم بخاطر گزارشتون و همچنین خواهش می کنم این دست از گزارش ها رو با رویکرد مستند و مصداق دنبال کنید بلکه راهی برای نجات ما نیروهای پیمانکاری از دست پیمانکارهایی که فقط پول ملت رو به جیب مبارک خودشون میزنند پیدا بشه. سپاس گذارم
دمتون گرم من تا حالا نظر نداده بودم اما خواهشمندم پیگیری کنین تا این همه در حق ما اجحاف نشه خداوکیلی این پولا خوردن نداره آقایون به ظاهر پیمانکار
ما هنوز بعد از سالها کار کردن در یک اداره دولتی نه پست سازمانی داریم نه سنوات داریم .واقعا این است اجرای دستور ریاست محترم جمهوری؟؟؟؟؟
من خودم کارمند پیمانی هستم یکبار با دوستان دنبال قضیه رو گرفتیم دیدیم یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت پیمانی که ما رو استخدام کرده رئیس شرکت دولتی بود که ما توش کار میکردیم حالا شما خودت پرتقال فروش رو پیدا کن که چرا قانون اجرا نمیشه
تو را به خدا دنبال كار را بگيريد هر دفع يه حرفي ميزنيد بعد ميره تا چند وقت ديگه خبري نميشه امروز كه 24/7/90 در شركت ما مجددا مناقصه شده و قراره كه دوباره براي ما پيمانكار مشخص كنند نميدونم پس اين مصوبه ها و بخشنامه ها كجا ميرن و چرا اجرا نميشود ؟
اين مسئله در شركت هاي تابعه وزارت نفت نيز به شدت وجود دارد و تبعيض و ظلم شديدي نيز به كاركنان پيمانكار مي شود. حقوق ماهانه 300 هزار تومان براي ليسانس براي كار كارشناسي و دفتري!!!!!!
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
بنده نیز فرمایش همکار عزیزم را تائید می کنم شاید در وزارتخانه های دیگر روزی امید قراردادی شدن یا رسمی شدن داشته باشند ولی متاسفانه وزارت نفت تافته جدا بافته است و خود را زیر نظر قوانین استخدامی کشوری نمیداند و برای خود دستورالعمل های بخصوص داشته ، اقای سردار قاسمی وزیر محترم نفت ما که از وزیران قبلی خیری ندیدیم شما که یک بسیجی می باشید به فکر این نیروهای پیمانکار در وزارت نفت باشید .
زياد دلتون رو خوش نكنيد بعد از پنج سال توي يكي از موسسات وابسته به وزارت جهاد ما رو از حالت پيمانكاري خارج كردند و باهامون قرارداد كار معين حجمي بستند . فقط همين رو بگم كه تو اين قرارداد ما هيچ نوع مرخصي (اعم از استعلاجي و استحقاقي ) هم نداريم و اگر يك روز به علت بيماري و با نظر پزشك به محل كار نريم از حقوق اون ماهمون كم ميشه ... بقيه تبعيض ها بماند!!!
ای بابا خدا خیرتون بده.تنها صدایی که به جایی نمیرسه در این دولت عدالت ،صدای مظلوم هست.بیایین ببینین نیروی 16 سال پیمانکار و حجمی تو نفت داریم که دادشون به هیچ جا نمیرسه.یکی دوتا هم نیستن.بیایین تو بهداشت و درمان نفت رو ببینین،متوجه ظلم میشین
فعلا كه دنيا به كامه نيروهايه رسميه
با اين سهاما و مزايايي كه در اختيارشون قرار ميگيره
يه جوري هم حس ميگيرن انگار ارثه پدريشونه يا بقيه از يه كشور ديگه اومدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
نکنه فکر کردی پولت تو جیب اون کارمندان رسمی می ره! نه بابا اون فقط تو جیب تعداد خاصی مدیر خودمونی میره و گرنه رسمی ها که همون حقوق خودشونو می گیرند و چیزی از شما بهشون اضافه نمیشه.
از این پس باید منتظر فتوای مراجع در منع استفاده از نیروهای شرکتی در مشاغل کارشناسی باشیم.از دست کسی کاری بر نمی آید حتی رئیس جمهور.
با سلام من از مسولین تقاضا دارم این خبر را حتمابخوانند شاید فکری کردند که ما هم میخوایم زنده بمانیم
با سلام واحترام
خواستم خدمت شما عرض کنم که بیشتر این شرکتهای پیمانکار آنقدر گردن کلفت شده اند که همه رو میخرند .حتی مدیران شرکت ها را حتی مناقصه هایی که برگزار میکنند رو هم به صورت فرمالیته برگزار میکنند .وقتی مدیر یه شرکت داره از این کار سود کلانی میبره گور بابای کارگر بدبخت.تو ایران هیچی تا زور نباشه درست بشو نیست.
بحث اين شركتها عين برده داري است .عده اي با حداكثر كار آنهم سنگينترين آن حداقل حقوقها راميگيرند براي نظام اسلامي مايه ننگ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
بعد خود پیمانکارها که اکثرا پست های دولتی هم دارند فربه می شوند.
از طرفی دولت اعلام می کند جذب نیرو از طریق شرکتهای پیمانکاری ممنوع است و دستگاهها باید مستقیما با افراد قرارداد ببندند واز سویی دیگر هر سال در ضوابط اجرایی بودجه هر گونه انعقاد قرارداد مستقیم با نیرو ها را تا سقف تعداد سالهای قبل مجاز می دانند . خب طبیعی است که امر محال ، محال است .با الفاظ بازی میک نیم یا بازی می دهیم
باسلام
اميدوارم منتشر شود
در اين آمارها نيروهاي پيمانكاري جايي ندارند ، جايگاه نيروي پيمانكاري درصنعت نفت چيست ، نيروي پيمانكاري در توليد نفت و .....در كل مجموعه وزارت نفت جايگاهش كجاست ،نيروي پيمانكاري (اينجانب) با 10سال سابقه كار تخصصي (كنترل پروژه و برنامه ريزي) جايگاهش كجاست در توليد نفت در روند كلي كار در وزارت نفت ، آيا نبايد بعد اين همه سال كاركرد فكري شود آيا براي سامان دادن به وضعيت اين نيروها اين قدر زمان و وقت لازم است. كاركنان مردي كه در آزمون حتي اجازه شركت را ندادند (اينجانب) به علت سن بالاي 32 سال (36 ساله مي باشم) ودر مناطق جنوب اهواز به ما غذا داده نمي شود (ولي خدا را شكر به خانم ها داده مي شود) و...............اميدوارم جناب وزير جديد آقاي قاسمي فكر عاجلي بنمايند و يك بار براي هميشه وضعيت نيروهاي متخصص پيمانكاري را روشن نمايند. انشاا...
ترو خدا صداي ما كاركنان شركتي بانكها رو به گوش مسئولين برسونيد، حق مارو بدجوري دارن مي خورن، هرچي ما كار ميكنيم تو جيب سهامداراي شركت مي ره و ماهي 350 تومان به ما ميدن تا زندگي مون رو اداره كنيم.. از اين كه حق ما رو مي خورن چه حسي دارن؟ از خدا نمي ترسن؟
من یکی از کارکنان شرکتی همین بانکی هستم که در بالا به مشکلات آن پرداخته اید.من بعنوان کارشناس دارم در این بانک کار می کنم ولی بعنوان شرکتی هستیم و هیچ اقدامی در خصوص قرارداد بستن مسقیم با خود سازمان انجام نشده است و سازمان ما را بعنوان نیروی حجمی می شناسد.
من هم يكي از كازشناسان يك از اين ادارات دولتي هستم قرارداد ما حتي پايين تر از قرارداد با شركتهاي پيمانكاري است از طريق حق الزحمه مشاور كه 530000 حقوق بنده ميباشد وبدون هيچ گونه مزاياي و 13 ذر صد ضريب بالاسري براي مشاور نه اداره ما رو قبول دار نه مشاور فقط ما رو به همديگه پاس ميدن اما كو گوش شنوا و چشم بينا
با سلام و تدقدير از مبحث دقيق و منطقي شما،فقط ميخواستم بگم نزديك 3سال توي يك شركت دولتي اونم بخش فني با مدرك مهندسي برق الكترونيك مشغولم همه بحثهايي كه دوستان كفتند درست ولي مشكل بزرگتر اينكه ما تو اين سيستم حتي نميتونيم يك وسيله تحويل بگيريم.چرا؟چون رسمي نيستيم
کارکنان شرکتی بازهم برای دولت فایده ای نداره چون باز محلی شده برای استخدام فامیل ها و آشنایان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
آفرین من اشتباهی منفی دادم حواسم نبود
اشکال کار در تعدد قوانین در مملکت ما میباشد مصوبات مجلس که به صورت قانون تدوین می شود بالاتر از مصوبات دولت و بخشنامه ها می باشد در مورد قرارداد مستقیم با اشخاص طبق تبصره ماده 32 قانون خدمات کشوری دستگاههای اجرایی فقط تا 10 درصد از پست ها ی سازمانی میتوانند قرارداد ببندند و تا مادامیکه این تبصره اصلاح نشود مشکل این نیروها حل نمیشود.
باسلام خواهشمندیم ازمسئولان جواب این سوال مارابگیریدکه قراردادکار هیات امنایی که بامابسته اند ایا این یک قانون مصوب دولت است یا نه قرارداد کار معین تقریبا همه مزاهایش همتراز کارمندان رسمی است ولی این قانون هیات امنایی دقیقا فقط حذف نام شرکت وحق وحقوقمان همان اندازه ای است که از شرکت دریافت می کردیم بیشتر ادارات دولتی در استان اردبیل به همین روال قرارداد بسته اند
اينجانب با مدرك ليسانس 330هزار تومان از شركت حقوق مي گيرم در حالي ساير كاركنان رسمي و پيماني و حتي قراردادي حداقل دو يا سه برابر نيروهاي شركتي حقوق بعلاوه ساير مزايا دريافت ميكننددر صورتيكه در اداره ما به نيروهاي شركتي هيچ چيز ازقبيل اضافه كار حق ماموريت اياب وذهاب و....... پرداخت نميگيرد وبااين وصف خودتان وضيعت معيشتي ما را حساب كنيد كي به داد ما خواهد رسيد؟؟؟؟
در مملكتي كه صاحب اصلي آن امام عصر و زمان عج ال... است ظلم تاكي.....................................................................................تاكي
شما گفتيد پيمانكار به شركت نيرو معرفي ميكنه ولي اين شركت كه به پيمانكار ميگه با فلاني قرارداد ببند
جو ادارات جوري كه شركتي ها از رسمي ها حراس دارن هر چي كه رسمي ميگه بايد بگي چشم وگرنه زيراب زده ميشه و زن و بچه گرسنه ميمونن
نه حق بازنشتگي نه مزايا فقط يه پايه حقوق كارگري به يه ليسانس كه تو يه شركت حسابداره و كارمند رسمي هم اتاق اون كه ديپلم هم نداره چند برابر اون حقوق ميگيره و همه كارهاشو ميده به اون و خودش ميخوره ميخوابه و جيم ميزنه
برده داري نوين (از بركات ....)
تو هرجاي ايران وقتي از منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس يا پارس جنوبي صحبت به ميان مياد همه ايران كه نه همه جهان توي تصورات خودشون قطب اقتصادي رو در نظر مجسم مي كنن . البته كاملا هم درست فكر مي كنن، وقتي كه درآمد ساليانه اش براي كشور سر از ميليارد ها دلار در مياره همه چي بنظر خوب بايد برسه . اما من هم يكي از هزاران نيروي كار اداري شركتي از زير مجموعه هاي نفت و گاز هستم كه درپالايشگاه هاي منطقه عسلويه و جم انجام وظيفه مي كنه اين درد پيمانكاري بودن در كنار همكار رسمي ام كه دقيقا روبروم نشسته بدتر از درد يتيمي ام رو دلم سنگيني مي كنه.تبعيض در اداره ما و همه شركتهاي اين منطقه غير قابل تحمله.شما فكر مي كنيد عدالت اقتصادي و اجتماعي در امورات شركت هاي نفت و گاز برقرار است ؟ نه نه عمراً
ما شرکتی ها انقدر بدبختیم که نه تنها حقوقمون پایینه بلکه به موقع هم داده نمیشه وما کارکنان غیر حجمی هستیم با مدارک لیسانس و فوق لیسانس
اگر به اندازه عمر ما به ما ظلم شود 3هزار میلیار نمیشود چرا حق ما کارگران را نمیدهید
ما کارکنان شرکتی یک اداره دولتی هستیم که زیر نظر جهاد کشاورزی هستیم با مدرک لیسانس در کاردفتری مشغولیم 300000 تومان میگیریم .قانون کار جدید عیدی 2برابر را هم از ما گرفت . هیچ اقدامی هم برای قراردادی شدن ما صورت نگرفته .ما چه کنیم
بار دوم که ارسال می کنم مرد باشید منتشر کنید .
ترا خدا به داد نیروهای شرکتی در وزارت نفت هم برسید من به تمام سایتهای مسئولین و مقامهای عالی رتبه نظام نامه زده ام اما انگار تو این کشور فریاد رسی نیست , چطور مراسم عزاداری شما در خصوص امام حسین و پاسخ لبیک شما به ندای معروف امام حسین " هل من ناصر ینصرنی " را باور کنم در حالی که در شرکت نفت و دیگر ادارات بدترین ظلمها و اجحافات بر این قشر زحمتکش اعمال می شود و شما با وجود توانائی کوچکترین توجهی به آنها نمی کنید در شرکت نفت مافیای بزرگ و قدرتمندی در این خصوص و جود دارد که تابحال باعث شده این نیرو ها بیشترین زحمت ها را متحمل و کمترین حقوق را دریافت داشته , اگر ادعا می کنید شیعه علی و فریاد رس حسین هستید به داد ما برسید .
با سلام
به خداوندی خدا قسم با مدرک فوق لیسانس در شهرداری و با قرارداد کارگری و حقوق زیر 400 هزار تومان دارم کار میکنم و چندین برابر رسمیها هم کار میکنم و از همه مزایایی که آنها برخوردارند محرومم . یک سوم عمر خدمتی من همینجوری تا حالا گذشته کدام قانون کار کدام عدالت کدام انصاف کدام دین و مذهبی از ما حمایت میکنه فرق بین من و دیگر همکارانم که همگی هم بدون آزمون استخدامی الان استخدام هستند در چیه فقط من متخصص کارم هستم و اونها نیستند. این مصداق واقعی ظلمه. اینو به همه کسانی که ادعای عدالت و وظیفه اجرای انون دارند برسونید که فکر نمی کنم بی خبر هم باشند.......
*به نام خدا
شاید باورتون نشه اما من کارمند یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستم کار من به نحوی بدون هیچ حکمی مدیریت یک بخش هست ولی با قرارداد حجمی، بدون بیمه، احتساب سابقه کار، مرخصی(یعنی اگه یه روز هم به دلیل بیماری نتونیم سر کار حاضر بشیم از حقوقمون کم میکنن)، عیدی و هر گونه مزایای دیگر! نمونه ای عینی از نقض حقوق انسانها.
حقوق ماهانه من 410 هزار تومنه که 200 هزار تومنش باید بدم اجاره خونه و 170 هزار تومن دیگه هم باید بدم برای قسط دو تا وام که گرقتم خانمم هم نهوز مشغول به کار نشده میمونه 40 هزار تومن و این همه خرج و مخارج خودم هم نمیدونم چطوری داره اموراتم میگذره!!
واقعا باید جلوی این بی عدالتی گرفته بشه که میتونه جوونها رو از دین و زندگی سالم دور کنه.*
نه اضافه کار داریم نه مزایا .با 2تا بچه و حداقل حقوق چه بلایی سرمون خواهد اومد خدا میدونه .لطفا رییس جمهور محترم بازرسهایی رو برای ادارات دولتی بفرستن در اداره ما یه سیکل 2برابر من لیسانس حقوق میگیره چون من شرکتیم اعتراض میکنیم تهدیدمون میکنند .اینجا کسی جرات نداره بگه چرا حقوق مااه پیش مارو تا الان که اخر ماهه ندادن
بنده هم گرفتار این تبعیض وبی عدالتی در دولت عدالت محور هستم (هر لحظه مزن در که در این خانه کسی نیست بیهوده مکن داد که فریاد رسی نیست)
بخدا قسم من تقريبا كل پيامهاي دوستان و هم دردها (هم رديف هم رزمان) رو خوندم. داره گريم مي گيره. انسانيت حلقه گمشده اين بحث است. باور كنيد اينجا كه من كار مي كنم رسمي يعني پول، خونه، پاداش، كارانه، بن و ... پيمانكاري يعني تحقير، حق خوري، حقوق 10 روز از ماه گذشته، بدبختي و بدبختي و بدبختي. اي خدا تو خدايي كن. ناله اگر ناله من گوش اگر گوش تو آچه جايي نرسد فرياد است فرياد است فرياد است. دوستان عزيز وقتش رسيده بخدا فرياد فرياد فرياد
با سلام به تمام ملت ايران
شما عزيزاني كه نظرات بسيار خوبي در تابناك گذاشتيد متشكرم
من به عنوان مدير يك شركت توليدي از اين لحضه به بعد پيمانكار را از شركت بيرون مي كنم و با تمام نيروها قرارداد دائمي بر قرار مي كنم اميد آن دارم كه تمام همكاران من خورسند شوند
متاسفانه گوش مسولین بانک ها به دستورات دولت خدمتگزار بسته است و به راحتی سرپیچی کرده و متاسفانه کسی نیز پیگیری جدی نمیکند اما علت اصلی اینکار این است که هیت مدیره و ذینفان اصلی شرکت های تشکیل شده از مسئولین خود بانک بوده و سود سرشاری هر ماه به جیب میزنن به همین خاطر تا زمانیکه سودجویی این آقایان تمام نشود کاری انجام نخواهد شد
فقط با اطلاع رسانی و اطلاع همگان از این موضوع میشه باهاش مبارزه کرد و گرنه به دولت امیدی نیست.
تریبون شما یک طرفه شده است، در اینکه نیروهای شرکتی افراد خدوم و خدمتگزاری هستند تردیدی نیست لیکن تکلیف اصل 44 چه میشود؟
کوچک سازی دولت چه مفهومی دارد؟
پاسخ ها
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
آقاي كه خودت رو كارمــــــــــــــــــــــــــند معرفي كردي !!!! خودت جواب خودت رو داري ميدي!!! شما تو اين بحث دخالت نكن!! اصل 44 براي بنده كه 12 سال سابقه كار سخت دارم معني نميده !! شما هم فقط لنگ اصل 44 رو نچسب ! فرع رو فداي اصل نكن !!!
باتشکر از تابناک بنده 11 سال بعنوان برده در یکی از شرکتهای تابعه وزارت نفت مشغول خدمات به هم وطنان می باشم (نیروی کارشناسی) دریافتی نیرو نصف درآمد پیمانکار می باشد فقط بعنوان واسطه بین کارفرما و کارگر سود کلان به جیب مبارک می زند.
برید بابا دلتون خوشه
بنده با 2 تا مقاله ISI و چندین مقاله کنفرانسی منتظرم یه کار 300-400 گیرم بیاد خدا رو شکر کنم. همین که کار دارید کلاهتون رو بندازید آسمون هفتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
اینقدر نخبه ای، تو مملکت لنگ چهارصد تومان موندی که چی بشه؟؟!!!
من دانشجوی نخبه با معدل لیسانس 19.64 از سال 86 به عنوان یک نیروی شرکتی در یک اداره دولتی وابسته به وزارت نیرو به عنوان گرافیکس و بخش سایت مشغول به فعالیتم و سال گذشته در مقطع کارشناسی ارشد مجاز شدم اما از ترس اینکه اینجا رو از دست ندم انتخاب رشته نکردم . خواهش می کنم نسبت جذب نیروهای شرکتی که با جون و دل برای این نظام کار می کنیم ااقدام کنید.
ازتون خواهش ميكنم در مورد نيروهاي قرارداد پروژه اي و يا طرح كه از شركتيها هم بلاتكليف ترن و ظلم بيشتري هم بهشون ميشه خبر تهيه كنيد. چرا كه اونها هم به هيچ عنوان از مزاياي سازمان برخوردار نبوده و اغلب پس از پايان طرح كنار گذاشته ميشن.
ممنون
رياست محترم جمهوري اسلامي ايران جناب آقاي دكتر محمود احمدي نژاد فرمودند من نمي دانم چرا با اينكه دستورجذب نيروهاي پيمانكاري داده شده اما اينكار انجام نميگيرد!!!!
اين جمله كه (کارمندان بخش خصوصی و بی بهره از مزایای سازمانی و دقیقا در عین تبعیض در کنار آنان قرار دارند البته با این تفاوت که معمولا کارمندان رسمی نیز رسم روزگار را آموخته و دشوارترین امور و پرحجم ترین فعالیت های خود را به بخش مربوط به پیمانکار واگذار می کنند تا توسط این جوانان، ناچار از پذیرش شرایط انجام شود.)
درد دل تمامي نيروهاي پيمانكاري مي باشد
لازم است يك جريان واقعي كه در يكي از ادارات در مورد نيروهاي پيمانكاري اتفاق افتاده وتاسف بار است براي شما بگويم هنگامي كه اداره تعطيل شده بود وسرويسهاي ميني بوس درحال رفتن بودند سرايدر اداره كه كارمند رسمي بودجلوي درب خروجي اداره ايستاده بود و از كارمندان مي خواست كه ماشين بچه هايش را حول بدهند تا روشن شود اما همه باذكر اين جمله كه دور شده وسرويسشان در حال رفتن است به راه خود ادامه ميدادند تااينكه يكي از بچه هاي پيمانكاري(شركتي )با مدرك ليسانس كه در بخش اداري كار ميكرد رسيد وسرايدار از او خواست تا او ماشين بچه اش را حول بدهد اما او هم مانند بقيه گفت كه دور شده وبايد برود سرايدار اداره خيلي ناراحت شد وبا عصبانيت گفت، حالا ديگه نيروهاي شركتي (پيمانكاري ) هم ماشين بچه ما را حول نميدهند!!!!!!!!
پاسخ ها
مهدي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
خداپدر و مادرت رو رحمت كنه ! تاحالا شده كارمند رسمي چون تو نيروي پيمانكاري هستي مجبورت كنه نمونه آزمايشهاي ادرار و مدفوعش رو بده دستت براش ببري آزمايشگاه ! سفارش كنه مواظب هم باشي !!؟؟؟؟؟
باسلام من يك نيروي پيمانكار بيچاره هربلايي كه سر اين نيروهاي مي آيد بخاطر رئيس و روسا است اگر فايده اي برايشان نداشت و سودي نداشت حتماً با قراردادي شدن ما نيروهاي بيچاره و پركار موافقت مي كردندو به جاي اين كه پول زحمت مارا به واسطه داده ومزد كارمارا بايد كسي بخورد كه بدون زحمت دريافت مي كنداگر اين مزد به خود كارمند داده شود با رقبت بيشتر و دل خوشي بيشتري به سركار مي آيد
باعر ض سلام وخسته نباشد خدمت دولت عدالت گستر _ما نيروهاي پيمانكار پله اي براي ترقي سمت كارمندان رسمي هستيم و درقبال پيشرفت آنها حقوق ناچيزي دريافت مي كنيم خواهشمنديم پيمانكاران قراردادي محل كار خودشان شوند تا اين نظام دلال بازي ازميان برداشته شود و حقوقي كه ازما كسر مي شود وبه پيمانكار پرداخته مي شود به خودمان تحويل دهند كه پيمانكاران با انگيزه بيشتري و شاداب تر به كار بپردازند.
ما كاركنان پيمانكاري اصلا نمي خوايم كه ما رو رسمي كنن كه بخواهند دنبال سمت بگردن ما حتي به قراردادي شدن هم رازي هستيم
حرفمون اينه كه حقوقي رو كه ما براش كار مي كنيم به خودمون بدين چرا نصف اون ميدين يه نفر ديگه بخوره ديگه اگر رسميمون نكنن مي تونن قراردادي كن كه چرا بايد اينقدر توي يه اتاق بين كارمنداش اختلاف كاري بر سر رسمي يا پيمانكاري يا قراردادي باشه
باسلام اميدوام پيامهاي ما به گوش مسئولين محترم برسد.ماپيمانكاران حقوقمان خيلي كم است در ضمن پرسنل رسمي علاوه برحقوق زيادشان پاداشهايي هم به نامهاي مختلف دريافت مي كنند.وقتي ما از پاداش سالانه صحبت مي كنيم مي گويند بودجه نداريم درصورتيكه حجم كاري كه ما انجام مي دهيم پرسنل رسمي نصف آن را انجام مي دهند.
سلام.يه خواهش دارم اونم اينه كه اينو بزارين شايد مسئولين ببينن.
حتما همگي استحضار دارند كه در كشور خودمون خط فقر براي درآمد خانواده (هفتصد هزارتومان در ماه )تعيين شده حالا چرا كسي از دولت نمي پرسه كه آيا كسي رو خارج از بدنه خودش سراغ داره (كارگرپيمانكار) كه بالاي چهارصد هزارتومان بگيره اين خط فقر در حالي تعيين شده كه طبق قانون اداره كار پايه حقوق كارگر رو 350000 تومان تعيين كردن . كه اگه كارگر بدبخت بخواد از گرسنگي نميره بايد شب و روز كاركنه و از وقت استراحت و رسيدگي به كانون گرم خانواده اش بزنه و به كاركردن بچسبه و پول اصلي هم توي جيب كس ديگه اي بره،خدا مي دونه چقدر از اين وقد نداشتن ها براي خانواده مشكلات و اختلافات بوجود آورده.چجوري ميشه تنور كانون خانواده رو گرم نگه داشت ؟ اين درد جامعه ماست كه در عين درمان آسان علاجي براش پيدا نمي كنن.شايد باور نكيند اما بخدا از اينكه پر از فريادم و نمي تونم براي خودم كاري كنم دارم خفه مي شم . خدايا فقط تو مي داني كه چقدر صبر مي كنيم و به عشق رهبر و نظاممون وفاداريم.اما نمي تونم فراموش كنم كه حق گرفتني است
به این کار می گویم برده داری مدرن
مطمن هستم شخص رییس جمهور هم نمیتواند این قانون را اجرا کند ...همه سر کاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
شایدم نمی خواد!!
بابا چرا عسلویه همین تهران مدیر عامل و معاونین سهامدا رشرکتی هستند که 80% پرسنلش تحصیلات عالیه دارند وکلآ کار اون اداره رو انجام میدن . مدیر عامل کل حقوق رو صورت وضعیت میده و میگیره ولی 50% مبلغ دست پرسنل میرسه حال اونو خودشون تو اون دنیا جواب میدن بحث امنیت شغلی خیلی مهمتره
در این مورد ظلم ها اگه کتاب ها نوشته شود بازهم مرهمی بر دل ظلم دید هل=ی این مردم نمیشه.
به نظر من بیان توی یک تحقیق میدانی وضع معیشت و رفاه و آسایش مردم ومخصوصا کارگران را دراین دولت با دولت های قبلی مقایسه کنند ونتیجه را به مردم برسونند ودوم اینکه وضعیت اشتغال جوانان بین 20 تا30 سال وهمچنین نوع قراردادهاشون وامنیت شغلی آنها ومیزان درآمدها وامکان پیشرفت کاری آنها وهر چیز دیگر رابا سنین بالاتر مقایسه کنید تا ببینید که در این چند سال ما چقدر پیشرفت کردیم
ما برای باعث و بانیان این ظلم بزرگ از اولین و بزرگترین تا آخرین و کوچکترین نفر، نفرین و لعنت خداوند بزرگ را خواستاریم..........تا ابد نفرین بر این ظالمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
لعن الله قوم الظالمین
با سلام متشکرم از شما که نمی گزارید این قولی که حق این کارگرهای زخمت کش هست از یاد مسولیین بره فقط به دااااااااااااادددددددممممممموووون برسین
دو باره نزديك انتخابات شده وشما حامي مظلومان به فكر ما پيمانكاران بيچاره افتاده ايد هميشه نزديك انتخابات براي تمامي اقشار پيامي داريد تا آنها را جذب كنيد.
گناه داره اينقدر اين بد بخت ها را سر كار نگذاريد الان هشت ساله اين وعدههارا به اين قشر مظلوم ميدهيد. من تعجب ميكنم يعني وزراي آقاي رئيس جمهور حرف به گوشش نميكنند! پس چطوري ما ميخواهيم در عرصه بين الملل حرف ما را گوش كنندوبه مااحترام بگذارند
روش کسر و پرداخت کسورات قانونی حقوق کارکنان شرکتی نظیر بیمه و بازنشستگی، مالیات، سنوات، پاداش آخر سال و عیدی و اخیراً فصلی کردن این نیروها را مورد بررسی قرار دهید تا به عمق فاجعه بیشتر پی ببرید!
وقتی که ریس جمهوربخشنامه میکنه معاونین و وزراعمل نمیکنه خیلی واضح است پشت پرده چه میگذرد همه اینا جزشعارچیز دیگر نیست
من فکر نمکنم اصلا قرار باشد این کار صورت بگیرد و در مورد نیروهای شرکتی تصمیمی گرفته شود چون هیچ کسی مسئول هیچ چیزی در این باره نیست حتی آقای وزیر کار ( مثلا )!!!!!!!!!!!!!
با سلام خدمت همه متاسفانه در جامعه ما بطوري از پيمانكارها حمايت مي شود كه كارگران بيچاره نتوانند هيچگونه اقدامي عليه اين گونه شركتها داشته باشند و بعضي از اين شركتهاي دولتي هم با بي توجهي به دستور اكيد رئيس جمهور محترم هنوز به كار خودشان مخفيانه ادامه ميدهند به نظر ممن رئيس جمهور محترم بايد ترتيبي اتخاظ نمايد كه گروهي بعنوان مامور به سازمانهاي دولتي سرك كشيده و اقدامات لازم را براي رئيس جمهور اعلام نمايند تا با اينگونه شركتهاي دولتي كه حق خيلي از كارگران را ميخورند لطفا بگوش رئيس جمهور محترم هم برسانيد كه كمي هم بفكر اين قشر فقير و زحمتكش باشند
سلام من 5ساله که دراداره ای دولتی کار میکنم اما به صورت شرکتی وقرداد 85روزه که بین هرقراردادمان 5روز فاصله میگذارندوعلیرغم اینکه دراین 5روزمشغول به کارهستیم ولی بیمه ماپرداخت نمی شودوحتی 15روز ابتدای سال همبا ما قراردادنمی بندندوحقوقی هم نداریم متاسفانه به علت شرکتی بودن در اداره مجبوریم کارهای کارمندان رسمی راهم انجام بدهیم وحتی موردتحقیر انان نیز قرار میگیریم باینکه 2برابرانها کارمیکنیم نصف انها هم حقوق نمیگیریم وپاداشها ومزایایی که به انها تعلق میگرد به ما تعلق نمیگرد و همیشه حقوق ما با 3ماه تاخیر پرداخت میشود اخر تبعیض تا کی لطفا داد مارا از ظالم بستانید
اگه دولت جدا" بخواهد . می تونه برای همیشه این شرکتهای (مدیران اسبق و یا در ارتباط با مدیران فعلی ) الکی و مفت خور و سیری نا پذیر را جمع کنه .آقا اینها را باید تحت فشار گذاشت چون همیشه بهانه تراشی میکنند و یه جوری قصر در می رند..................
خدا لعنت كند اون احمقي را كه براي اولين بار تز اين دزدي اشكار را داد
باتشکر از اینکه به فکر برده های پیشرفته هستید. اما چه فایده وقتی حرف ریس جمهور مملکت خریدار نداره گفتن من شما مثال"اب توی هاون کوبیدنه"
ما هم خدایی داریم
تابناك كلا نظرات منو هيچ وقت نميذاره ازت دلگيرم.
با اسم ياسين و در خصوص نيروهاي طرح يا پروژه اي نوشته بودم كه خيلي بدبخت ترن يك برده واقعي منتها تحصيلكرده و با سواد
ما فقط نیروهای شرکتی فقط امیدمان به خداست چون این تبعیض طی سالهای متمادی بیشتر شده و باند این شرکتها بسیار بزرگتر از آن است که به این سادگی با آنها بشود مبارزه کرد مخصوصا شرکت نفت چنان تبعیضی قائل میشود که قابل توصیف نیست
خدا شاهد خونمون را تو شيشه كردن،حرفي هم بزني اماده اخراج كردن و آوردن نيروهايي هستن كه خودشون زير نظر دارن.آخه ظلم تا كي
در بانک های با سهامی عام هم شرکت های پیمانکاری فوق را دارند و بسیاری از نیروهای کارشناس و کارمندان آن شرکتی هستند
اگر این عدالت است که دونفر درکنارهم یکی با تمام مزایا و یکی با اندک حقوق کارکنند و به هم با دید حقارت نگاه کنند مطمئن باشید سازمان فوق هیچگاه پیشرفت نخواهد کرد
دوستان خودرا در مدیریت این شرکت ها میگزارند و پول روی پول میبرند از جیب کارگر !
لطفا حرفی از وضعیت ما بزنید که شرکت های محل کارمان را به اسم سهام عدالت زیر مجموعه سازمان خصوص سازی برده اند (یک سازمان دولتی!!!!!!) و دیگر مثلاً خصوصی شده ایم و به همین دلیل اندک امیدی هم مثل سایرین نداریم
همین شرکتی ها رو با ادغام وزارت راه و مسکن دارن بیرون میکنن . خواهشا پیگیری کنید . استرس بسیار زیادی داره به بچه های شرکتی وارد میشه !!!
به نظرتون كسي به اين اخبار و نظرات نگاه هم ميندازه!!!؟
سر خودمون درد نياريم:
آنچه به جايي نرسد فرياد است فرياد...
به عینه میبینم روزی خواهد امد که مسوولین مربوطه بر اثر این بی توجهی ها از تخت ها و کرسی ها ومیزهایشان به زیر می افتند و از کرده خود پشیمان اعتراض تنها راه رهایی از برزخی بنام پیمانکاری است پس از همین الان شروع کنیم اعتراض به تمامی دست اندرکاران از بالاترین مقام اجرایی تا ..
همه اینها درست ولی آخه مشکل اینجا است که همین افراد تا استخدام شدند دیگه کاری انجام نمی دهند
ما توی اداره سه راننده رسمی داریم که تا حالا یک با هم برای رفتن به ماموریت سر وقت نیامده اند ، به اندازه 10 برابر حقوقی که از دولت گرفته اند به ماشین های اداره خسارت زده اند تو پرونده هرکدام حداقل 2 بار چپ کردن ماشین ، موتور سوزاندن و غیره ثبت شده است . هیچ کاریشون هم نمیشه کرد ، تا یه چیزی بهشون بگید میرن اداره کار شکایت می کنند . خوشبختانه یکی از آنه در حال باز نشسته شدن است و اداره داره از شرش خلاص می شود . یک روز داشت حلالیت می طلبید ، گفتم تو باید از 75 میلیون حلالیت به طلبی که این بلا ها را بر سر اموال اداره آورده اید . راستی یادم رفت بگویم که یک راننده شرکتی هم داریم که هیچکدام از ویژگیهای راننده های رسمی را ندارد
این به نوعی برده داری نوین است و تشویق به دلالی و نظام سرمایه داری. یه شرکت پیمانکاری بدون هیچ کاری کلی پول به جیب می زنه و ما از صبح تا شب کار م یکنیم و آخر ماه 300 هزار تومن ناقابل بدون ماموریت بدون اضافه کار و سایر مزایا م یگیریم. آیا در کشوری که نرخ رشد آن حدود 2 درصد است می توان قانون استخدام را ممنوع کرد . ظلم تا کی در کشور اسلامی...............
چرا نظر منو تو سایت نزدین؟شما هم میترسین؟
آقا یه سری هم به نیرو های شرکتی وزارت دفاع هم بزنید، اینکه گفتید مدارکشو ارائه میدید به کی و کجا ارائه میدید؟ اگه مدرکی داریم چطوری میتونیم به شما بدیم؟
با سلام خسته نباشيد خدمت نيروهاي خدماتي و مردم ايران و تابناكيهاي عزيز . من الان 15 ساله ميشه كه در اين اداره كه زير مجموعه وزارت محترم بازرگاني هست بعنوان ابدارچي مشغول بكار هستم در اين مدت تبديل وضعيت كه نشديم بماند جديدا سهميه ماهانه قند و چاي ما رو نيز قطع كردن . ما پرسنل خدماتي از مديرعامل جديد اداره جناب اقاي مهندس قبادي عاجزانه تقاضا داريم فكري به حال ما قشر ضعيف اداره بكنيد خدا خيرتون بده
يك پيشنهاد دارم به تابناكيهاي عزيز كه كانتهاي همه دوستان را براي مسولئن دست اند كار ارسال فرمائيد به هر حال اين ظلم و نا برابري نمي تواند از اين بيشتر ادامه پيدا كند و متاسفانه در حال حاضر دارد به مرحله انفجار خود نزديك مي شود شايد در بين مسولين ادم منصفي باشد كه اين پروژه را پيگيري كند و حق كارگران را از سفره پيمانكاران مفت خور و شركاي دولتيشان پس بگيرند
چه فایده خودمون میگیم خودمون هم میشنویم
بهتر است دولت عدالت محور سری به بهترین وزارت خانه اش یعنی وزارت نفت بزند و از سیاستهای انگلیسی که هنوز در این وزارت برای چپاول حق کارگران قراردادی صورت میگیرد مطلع شود
تورو بخدا اين استرس و اين فشار رو از سر مابرداريد.شمارو به علي قسم.بخدا ديگه بريديم.ديگه بايد كي ببينه اين مطالب و گرفتاريهاي مارو؟آخه شما مسلمونيد چرا به داد ما نميرسيد؟!اخه بعضي از اين مديران چرا اينقدر سنگ دل شدن؟
خود من قراردادم حجميه اونوقت دارم كار كارشناسي ارشد انجام ميدم!تازه مدركمم قبول نكردن و با حقوق و مزاياي ديپلم بهم پرداخت ميكنن.
اين سايتم واسه بچه هاي حجمي و پيمانكاري:
http://arkan-sales.persianblog.ir/
فرمودن تا عرق کارگر خشک نشده مزدشان را بدهید میبینیم که 2 سال هست کارگران حقوق نگرفته اند و چیزهایی دارم که در این فرصت اندک نمیگنجد...
این هم نوعی عدالت
سلام-منم دقیقا توهمین شرایط کار می کنم! هم خدا روشکر می کنم ک مشغول ب کارم و همینکه دعا میکنم زودتر از این شرایط سخت راحت بشم.چون مشکلات من خیلی بیشتر ازین حرفاس
با سلام
چرا پيام من دردمند رو چاپ نكرديد ؟؟؟ بنده با 7 سال سابقه كار در شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي و 2 فرزند و كار پرمشقت و مدرك ليسانس بصورت شركتي مشغول به كارم . خداميدونه حقوقم به زور به 450 تومن ميرسه از 7 صبح سركاريم تا 6 عصر بلكه با اضافه كاري به مقداري برسه كه گفتم . جالبه كه هيچ جا اعتبار نداريم و براي يك وام يك ميليون تومني از بانك بايد حتما ضامن رسمي ببريم كه اونا هم هرگز ضامن نيروهاي بي اعتبار شركتي نميشن با اين توجيه كه هر آن ممكنه شمارو بيرون كنند . البته حق هم دارند !!! از حق و حقوق هم كه هيچي به ما تعلق نميگيره ! در حاليكه كارمنداي رسمي انواع و اقسام وامها شامل وام مديريت ، بهره بري - اضطراري - مسكن - وديعه مسكن - تعميرات مسكن و كمك هزينه ازدواج فرزند - فوت بستگان و .... هزينه آژانس بيمار و همراهان - كمك هزينه اطفال عقب افتاده و بيمار شركت نفتي - حق بدي آب و هوا - انواع خدمات مسافرتي در بهتريت هتلها از جمله هايت چالوس - بهترين زائر سراهاي مشهد ، كمك هزينه هاي تحصيلي فرزندان ، تفريحات فرزندان شاغلين ، بهترين بيمارستان فوق تخصصي ، بن هاي غذا ، نفت كارت كه بصورت ماهانه بمبلغ 200هزار تومن به بالا شارژميشه ، انواع عيديها و اضافات شايستگي ، حق اوپك ، فيش هاي حقوقي بالاي 800 هزار تومن با اضافه كاريهاي آنچناني بر مبناي پايه حقوق و...رو ميگيرند كه اگه بخوايد براتون با سند و مدرك ارسال ميكنم در حاليكه ما فلك زده ها از داشتن يه مرخصي يا حتي يه اضافه كاري ساعتي كه حق مسلم ماست محروميم شمارو بخدا حق مارو از اين مديران نالايقي كه يه چنين طرحهايي رو مبني بر خصوي سازي ميدن و جوونارو به استثمار ميكشونن بگيريد رئيس جمهور محترم خواهش ميكنم بعنوان يه جوون كه واقعا به نااميدي رسيدم و فقط به خاطر بچه هام دارم تحمل ميكنم فكري براي مابكنيد و دست اين آدماي كثيف كه تحت پوشش پيمانكار حق كارگر رو ميخورند بگيريد . خدا بشما سلامتي بده . شمارو به خدا و ائمه اطهار كه اينقدر سفارش كارگر رو كردند قسم ميدم پيگير وضعيت نيروهاي شركتي باشيد بخدا هر كاري كه از دست ما بربياد براي به سرانجام رساندن طرح جنابعالي مبني بر قراردادي شدن نيروهاي شركتي انجام ميديم و نهايت همكاري رو با شما ميكنيم .
واقعا این چه عدالتی که ازش حرف میزنید آقای رئیس جمهور !!! چرا فقط دارید شعار میدید.
واقعا من جوون 26 ساله تا کی باید ازدواج نکنم تا کی باید تو آرزوی یه ماشین مدل پایین بموننم آخه مگه با حقوق 360هزارتومان میشه چیکار کرد قسط وام بدم یا شهریه دانشگاه یا.... چرا با یه کاغذ بازی بیش تر از نصف حقوقو ما تو جیب این پیمونکارا بره .خدایش این انصافه همه دارن شعار میدن حتی شما تابناکی ها .آقای شیخ الاسلام یادته چه قولایی دادین بابا بخدا ما آدمیم بخدا به اندازه چندین نفر داریم کار میکنیم ولی به اندازه نصف حقوق همکار کنار دستیم حقوق نمیگیریم یک به داد ما جوونا برسه بخدا دله پری داریم به علی ما مظلوم واقع شدیم تا هم بخوایم حرفی بزنیم راه خروجی رو نشنمون میدن میگن کارتون حجمیه شما ناراحتید بفرمایید کسی دیگه با حقوق کمتری میاد کار می کنه.تورو خدا به داد ما برسید......
با سلام خدمت تمامی پیمانکاران عزیز ،برادران و خواهران من ،ما هم در این ظلمی که به ما رفته بی تاثیر نبودیم هیچ وقت یک دست صدا نداشته و ندارد بنده حاضرم با گروهی از دوستان ،تشکیلاتی را با عضویت همه پیمانکاران دولت تشکیل داده و تا آخرین نفس از این ظلمی که به ما رفته دفاع نمائیم و شایان ذکر است در این راه عواقب بیکارشدن زندانی شدن و حتی مرگ را نیز با جان دل می پذیریم .در ابتدا باید یک ایمیل ساخته تا اعضا باهم آشنا شویم اگر حاضرید بسم الله از تابناک درخواست می نمایم برای یکبار ثواب دنیا و آخرت را برای خود بخرد و در تشکیل این انجمن ما را یاری کند
احمدی بت شکن مافیای(مدیران شرکتها و پیمانکاران)شرکت های تابعه نفت را بشکن
مدیر عاملی که400نفررسمی و600نفر نیروی شرکتی زیردست اون کار میکنند انسانها را به دو دسته از نظر انسانی تقسیم کرده است
پیمانکار ما در یکی از شرکتهای وابسته به نفت ماهیانه حدود 40 میلیون در آمد خالص داره ولی هنوز چشم طمع به روزهای مرخصی ما داره ..... واقعا این بود آرمانهای امام راحل ...
من موندم به بچه خودم در مورد آرمانهای امام چی بگم ...........
به خاطر خدا کاری کنید این موضوع داره تبدیل به یک فاجعه انسانی در ایران میشه مخصوصا در شرکت نفت .دولت نزدیک به یک میلیون به دلال انسان یا برده دار یا همان پیمانکار میده و اون به ما سیصدو بیست سی تومن پرداخت میکنه این برده داری جدیده دولت نباید خودشو به کوچه علی چپ بزنه و چشماشو ببنده بعد که همه چی قاراشمیش شد و کارگرا برنامه ای مثل وال استریت و غیره پیاده کردن تازه حالیش بشه چی کرده لطفا این همه اعتراض رو جدی بگیرید مردم رو خر فرض نکنید.والله حیفه این مردم مظلومند و به شما 80 الی 90 درصد رای دادند انصاف داشته باشید!
ما رو امسال با بانک قرار داد مستقیم کردن .البته چیز خاصی عوض نشده .همون حقوق و ... ولی جالبه همون موقع کارکنان رسمی شمشیرو از رو بستن و گفتن مگه میشه دیگه به اینا کار گفت ؟البته بعداً اونا هم فهمیدن چیز خاصی عوض نشده خیالشون راحت شد .نمی دونم چطوری روزه و نماز شون قطع نمیشه و اینقدر هم نژاد پرست هستن ؟
باسلام خواهش مي كنم اگر مي خواهيد مشكل اين قشر مظلوم حل بشه بگيد اين پيشنهاد رو عملي كنند. سامانه اي درست بشه و همه اونايي كه به اينترنت دسترسي دارند از اين طريق راي بدن و امضا جمع كنند (مثل جريان خليج فارس) شايد كسي به داد برسه انشا الله .
چرا نظر منو چاپ نكرديد ؟؟؟
خداوند باعث و باني اين روش استخدام را نيست و نابود كند.
به نظر من شاید این آقایان فکر می کنند ما شرکتی ها صهیونیسم یا کافر و اجنبی هستیم که هیچ کاری نمی کنند ولی به خدا اگر هم کافر بودیم این کار شرعی نیست
این قرارداد جدید هم که می بندند قرارداد انجام کار معین یه جور دیگه ای نیرو گرفتن به مشابه شرکتیه..... برای یک گل منت از صد خار میباید کشید ، انقلاب و رهبرش رو دوست داریم وگر نه ....ولی مطمئن باشید وقتتون تموم شده ....انفجارش نزدیکه،مدیران از خدا بی خبر.....
بنظرم ما بیخودی داریم یقه این یکی و اون یکی را میگیریم. مقصر اصلی و ظالم اصلی ، وزارت کار و اموراجتماعی هست. چرا که ضمن عدم پیگیری و رفع چنین معضلاتی ، تعرفه حقوقی اعلام شده از سوی شورای عالی(ناعالی) کار هم خیلی پائین است . مثلا بنده با سابقه کارکرد 8 ساله آن هم در یک جایگاه بسیار حساس ، با مدرک فوق لیسانس کامپیوتر ، دارای زن و فرزند ، حقوقم کمتر از 450000 تومان میشود. خداوکیل خودتان قضاوت کنید پیشنهاد این مبلغ را به گربه بدهید که کمتر سراغ زباله ها برود، قبول نخواهد کرد . اینها نون حلال نخورده اند که بفهمند نمیشه زیر آبکی نون خورد و حقوق ما منحصر میشه به همین مبلغ. خدا لعنتشون کنه و حق زن بچه های ما زهر بشه و از گلوشون پائین بره.
درآمد نیروهای شرکتی باید حلال شود
بی تو مهتاب شبی بازازآن کوچه گذشتم ؟همه تن چشم شدم خبری ازعدالت ندیدم
روزي بود وروزگاري تو يه اداره يه اقايي بود كه مي گن نفوذ داشت و بغ داشت وضعش خوب نبود راننده يه ميني بوس داغون بود بعد اومد يه شركت پيمانكاري زد و حالا يه ماشين داره 100 ميليوني چند تا خونه و سفرهاي انچناني چرا اشتباه نكنين گنج پيدا نكرده قراداد داره با يه اداره دولتي كه علي رغم اينكه ميدونن نبايد باهاش قرارداد ببندن و غير قانونيه بازهم ادامه مي دن و همه مي ترسن بگن و دولت هم بخشنامه مي ده ولي انقلابي وارد نشده كه يه عده يه شبه راه صد ساله برن و كلفت بشن از پول بيت المال اين اقاهه سي نفر از فاميلاشو اورده اداره استخدام كرده به حدي كه اسم اداره را بايد عوض كنن به اسم اين اقاهه بزنن چرا كسي رسيدگي نمي كنه و فقط همه حرف مي زنن بخدا من كاره اي نيستم وگرنه نسل اين ادماي دزد رو از رو ي زمين بر مي داشتم
در این دولت آنقدر بی حساب و کتاب شده که حجم دولت به بیش از 2700000 هزار نفر رسیده است در حالی که قرار بود در برنامه چهارم توسعه به زیر 2000000 نفر برسد این یعنی دردسر بزرگ برای دولتهای بعدی با این همه تعهد اضافه شده در ثانی بیشتراین 700000 هزار نفر افراد ی هستند که با پارتی و بدون هیچگونه آزمونی وارد دولت شده اند این افراد بواسطه نفوذ و قدرتی که دارند حتی کار هم نمیکنند و قدرت جابجایی روئسا را نیز دارند حال بیایید بگردید .
من به مدت ده سال و یک ماه است،که به صورت حجمی در یک شرکت ،نفهمیدم دولتی است یا خصوصی،،،،،کار میکنم،،وابسته به بیمه سلامت است...قرار بود هر وقت اداره نیرو بخاد ما در اولویت باشیم ،،اما متاسفانه در همین چند ماه اخیر سه الی چهار نیرو جذب کردن با پارتی بازی....وحقوق ماهیانه من به هفتصد تومان هم نمیرسد،،نه مرخصی داریم.........امام زمان کجایی ظهور کن که جونمون به لب رسیده...والا بنده های خدا کاری نمی کند........
با عرض سلام وادب واحترام بنده یک گازبان هستم در شرکت گاز به صورت 24ساعته مشغول کار هستم بیشتر وقت خودم رو برا این شرکت صرف میکنم تا اینکه شرمنده مردم وریس ناحیه نشوم به من ماهیانه 500تومان حقوق میدهند با این فشار اقتصادی و3فرزند به مئت 9سال هست که نماینده شرکت گاز هستم به نظر شما این منصفانه هست که من وصولی شرکت گاز رو پیگیری میکنم ولی به خودم 500تومان بدهند شرکت گاز یارانه 70میلیون رو میده پول نیروی خودشو نمده خواهشا مسعولان پی گیری کنند تا فردای قیامت شرمنده حضرت زهرا نشوند
به نظر شما کارگر حجمی عیدی وپاداش داره
من کارگر اشپزخانه شرکت بهره برداری نفت وگاز غربم نیروی,حجمی هستیم... امنیت شغلی نداریم...نه...پاداش. نه اضافه کار...نه هیچ مواردی...شامل حال ما نمیشود ..هیچکس...پیگیر,کار ما هم نیست.. به کی,ما باید..بگیم..با این حقوق کم...چطور. زندگی...کنیم...چرا... تبدیل,وضعیت...نمیشیم...با 12سال ...سابقه...هر لحظه...امکان...اخراج...ما...هست...
سلام‌۱۵ سال در شرگت گاز کار می کنیم و از سال ۹۰ تا حال میگن حجمی هستین چکار کنیم از حجمی بیام بیرون لطفن راهنمای کنید تا
کاملا این گونه شرکتها بی عدالتی هستند..خداکنه یه روز همه این شرکتها حذف بشن تا شاهد ظلم و برده داری نباشیم
سلام .عده ای از کارمندان اداره ما بازنشسته شدن پس از یکی دو ماه دوباره شروع به کار کردند خودرو دولتی تحویل گرفتند و به صورت حجمی قرارداد بستند .در حالی که به کار گیریی نیروهای بازنشسته ممنوع هست به استثنا فرزند شهدا وجنبازان و ایثار گران و همچنین پستهای کلیدی مانند ریس و وزرای سه قوه و نمایندگان مجلس ، تخلفات اینچنین باعث شده که جوانان عزیزی که جویای کار هستند متاسفانه همچنان بیکار منتظر بمانند شاید روزی فرجی بشود
بنده گازبان هستم وسه ماه حقوق نگرفتم پیمانکار بیمه ام نمیکنه میگه تاحقوق نیاد نمیتونم بیمت کنم..خانمم پا به ماهه یعتی نه حقوقی بهم دادن ونه بیمه دارم.خدا شما رسمی ها رو شرمنده نکنه صلوات ماکه شرمنده خونواده ایم..خیلی زور داره به شرکتی بگن پول نیس ولی همون ماه به رسمی ها پاداش و اضافه کار بدن
تا کی می خواد که به ما نیروهای شرکتی حجمی ظلم بشه چرا یکی به داد ما نمی رسه راست میگن که سواره از پیاده خبر نداره آخه یک میلیون و ششصد که سر ماه هم دستمون رو نمیگیره میشه چیکار کرد ...
سلام من فضای سبز شهرداری اهواز کار میکنم من نیروی پیمانکار هستم ویک نیروی قراردادی با من کار میکن دقیقن کار ما یه چیزه ولی حقوق من با حقوقش اختلاف فاهش داره وچه مزایای که بهش میدن ومن از این مزایا هیج حقی ندارم با اینک کار ما یک چیزه تازه من بیشتر ازاون کار میکنم
هیچ کس هیچ کاری نمیتونه بکنه زور الکی تا حرف بزنیم فردا صبحش میگن دستوردادن داخل نرید حقوق چندرقازم چند ماه عقب می افته اصلا هرکاری دلشون میخوا د میکنن چ فرقی داره اخه قرارداد مستقیم ببندن حتما باید حقوق بدن پیمانگار اون بره زمین ماشین بخره بعد چندماه ب ما بده
چرا به نیروهایی که ۱۴روز مثل ماه تو بیابون هستن همه مزایا تعلق میگیرد به ما نمیگیرد به این میگن عدالت
باسلام
مسئولین محترم
تا کی باید نیروهای حجمی نادیده گرفته بشن پیمان های میلیاردی میدن به پیمانکار دریغ از اینکه به نیروی انسانی اهمیت داده شود بیش از ۷سال سابقه داریم از پیمان یک ساله فقط شش الی هفت ماه مشغول بکار هستیم پیمانکار هیچ گونه قراردادی با نیروها نمی بندد بیمه وحقوق را به صورت روزمزدی و خیلی ناچیزوبا تاخیر چند ماه واریز می کند به کارفرماه مراجعه میکنیم میگن شما نیروی پیمانکار هستید و ماهیچ تعهدی نسبت به شما نداریم وما فقط کار را ازپیمانکار میخواهیم
تا کی باید شاهد ظلم وحق خوردی توسط شرکت وپیمانکار باشیم
باتشکر
تو رو. خدا ابن کارکنان شرکتی بانکها که حقوق زیر سه میلیون دریافت میکنند یه فکری کنید ما هم مثل کارمندهای بانک شایدم بیشتر داریم زحمت میکشیم لا اقل مثل اونا مزایا وحقوق بدن
من ۶ ساله دارم تو شرکت ملی حفاری کار میکنم به عنوان نیروی حجمی حقوقم ۳.۵ هستش واقعا نمیدونم چه کار باید کنم.تو رو خدا صدای مارو به گوش مسئولین برسونید.
ما 10 سال که کار حجمی در توسعه نیشکر فارابی مشغول هستیم اما فقط 7 ماه که کار میکنیم بقیه ماه های سال بیکار میشیم دردمون به کی بگیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست