بازدید 9354
ووشوی قهرمانی جهان ـ آنکارا

ایران با 6 طلا، نایب قهرمان شد

در پايان يازدهمين دوره رقابت‌هاي ووشو قهرماني جهان در ترکيه، تيم ملي ووشو ايران با شش مدال طلا، دو نقره و سه برنز نايب قهرمان جهان شد. آخرین ووشوکار تیم ایران هم به مدال طلا دست پیدا کرد تا پرونده یازدهمین دوره رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان با تکرار عنوان نایب قهرمانی برای کشورمان بسته شود.
کد خبر: ۱۹۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶ 15 October 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ  تیم ملی ووشوی ایران که عنوان نایب قهرمانی دوره گذشته رقابت‌های جهانی را با دوازده مدال در کارنامه داشت، یازدهمین دوره این مسابقات را نیز با تکرار عنوان نایب قهرمانی و با شش طلا، دو نقره و سه برنز پشت سر گذاشت.

آخرین نماینده تیم ایران در دیدارهای فینال بخش ساندا، حمیدرضا قلی‌پور بود که او نیز صاحب مدال طلا شد؛ قلی‌‎پور که با برتری مقابل حریفانی از مراکش، مصر و لهستان به دیدار پایانی وزن 85- کیلوگرم مسابقات ووشوی قهرمانی جهان راه یافته بود، در مبارزه برای به دست آوردن مدال طلا، حریف اوکراینی خود را نیز شکست داد و قهرمان شد.

در این دوره از مسابقات، شش عضو تیم ایران در بخش ساندا به دیدار پایانی راه پیدا کردند که علاوه بر قلی‌پور، محسن محمدسیفی و سجاد عباسی در بخش مردان، مریم هاشمی، ملیحه فضلی و شهربانو منصوریان در بخش بانوان، موفق به شکست رقبای خود شده و صاحب مدال طلا شدند.

تیم ایران با این شش مدال طلا، دو نقره فرشاد عربی و تیم دوئلین مردان (فتحی، مکوندی و احمدی) و سه برنز جواد آقایی، الهه منصوریان و تیم دوئلین بانوان (عباسی و کریمی) در مجموع با یازده مدال رنگارنگ، عنوان نایب قهرمانی دوره گذشته خود را تکرار کرد.



تيم دوئيلين مردان نايب قهرمان شد 

تيم دوئيلين ايران با وجود اجراى نمايشى بسيار زيبا، با يك صدم كمتر از هنگ كنگ در رده دوم مسابقات جهانى قرار گرفت. اين تيم كه در مسابقات جهانى كانادا نيز عنوان قهرمانى جهان را از آن خود کرده بود، ديروز به ميدان رفت و با نمايشى ديدنى، امتياز ۶۲.۹ را به دست آورد و در رده دوم ايستاد؛ محسن احمدى، ابراهيم فتحى و نويد مك وندى، اعضاى اين تيم را تشكيل مى‌دهند.

تيم هنگ كنگ با امتياز ۶۳.۹ قهرمان شد و ويتنام با ۶۱.۹ در رده سوم ايستاد.

در رده بندي تيمي، چين با نوزده مدال طلا به مقام قهرماني دست يافت و هنگ کنگ پس از ايران با سه مدال طلا در جايگاه سوم تيمي ايستاد.

تيم ملي ووشو ايران با نوزده ووشوکار در بخش ساندا و تالو و در دو بخش آقايان و بانوان شرکت کرد و صاحب شش مدال طلا، دو نقره و سه برنز شد.

شش مدال طلا:

مريم هاشمي، شهربانو منصوريان، مليحه فضلي، محسن محمد سيفي، سجاد عباسي و حميدرضا قلي پور

دو مدال نقره:

فرشاد عربي و تيم سه نفره دوئيلين تالوي مردان متشکل از محسن احمدي، ابراهيم فتحي و نويد مکوندي

سه مدال برنز:

الهه منصوريان، جواد آقايي و تيم دو نفره دوئيلين تالوي زنان متشکل از ميترا عباسي و محبوبه کريمي

این مسابقات از روز دوشنبه در آنکارای ترکیه آغاز شد و دیشب به پایان رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی