بازدید 7155
۸

ادعای آمریکا از افسانه تا واقعیت!

عیسی گل وردی
کد خبر: ۱۹۶۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۱ 12 October 2011
ادعای آمریکایی‌ها درباره دست داشتن افرادی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طرح ترور سفیر عربستان سعودی و انفجار سفارتخانه اسرائیل در واشنگتن، بدون ارایه مستندات منطقی و قابل قبول اما با بوق و کرنای رسانه ای، ادعایی تکراری و نخ‌نما و در عین حال خطرناکی است که باید هر چه زودتر نسبت به اهداف و ابعاد آن آگاهی یافت و پاسخ درخوری برای آن تدارک دیده شود.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اصلی‌ترین قربانیان اشکال گوناگون تروریسم، یکی از بانیان و سردمداران طرح و مبارزه با این پدیده شوم در سطح داخلی و جهانیی است و اتهام استفاده از چنین ابزاری برای دستیابی به هر گونه هدفی، هیچ توجیه منطقی نمی‌تواند داشته باشد، همان گونه که در مورد اخیر، ادعای آمریکایی‌ها کاملاً از ارایه توضیح منطقی برای چرایی و ابعاد مسأله ناتوان بوده و تنها متکی به تبلیغات و جوسازی است.

رسانه ای کردن یک ادعای خام و بی پایه و واکنش سطح بالای دیپلماتیک به آن، نشان از بازی جدید و خطرناکی است که آمریکایی‌ها برای برون رفت از وضعیت خطیر خود در سطح داخل، منطقه و بین‌الملل به آن دست زده‌اند.

اهداف و سناریوهای گوناگون این مسأله به شرح زیر به نظر می‌رسد:

الف) فرافکنی رویدادهای درون جامعه آمریکا به ویژه وضع ناگوار اقتصادی و اعتراض‌های رو به گسترش مردمی با بزرگنمایی تهدید خارجی.

ب) ایجاد فشار و ترس برای به انفعال کشاندن جمهوری اسلامی ایران در دفاع از دولت و ملت سوریه پس از ناکامی تلاش‌هایشان در براندازی نظام حاکم بر این کشور.

پ) ایجاد جو روانی جدید برای استمرار و تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و ناکامی در جلب مشارکت همگانی به دنبال کم تأثیری تحریم‌های کنونی بر عزم و اراده نظام در پیگیری اهداف و حق مشروع خود دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز.

ت) بازسازی وجهه و اقتدار از دست رفته آمریکا در منطقه به دنبال ناکامی‌های فراوان در عراق و افغانستان و از دست دادن یکی پس از دیگری متحدان سابق بر اثر موج بیداری اسلامی در منطقه از طریق طرح اتهامات جدید و تهدید به تلافی و حمله نظامی به ایران. همه اینها در شرایطی است که آمریکا روز به روز بیش از پیش، وجهه و توان خود را در منطقه از دست می‌دهد و تلاش دارد تا با جنگ روانی و ایجاد فضای تهدید و ارعاب، این ضعف را پوشش دهد و همسایگان و دوستان جمهوری اسلامی را تحت تأثیر قرار دهد.

رفتار آمریکایی‌ها در روزهای آتی، می‌تواند نشان دهد که کدام سناریو بیشتر مدنظر مقامات کاخ سفید از دست زدن به این بازی خطرناک و پر ریسک بوده است.

باید توجه داشت توفیق اولیه آمریکایی‌ها در استفاده از این حربه، می‌تواند دستاویز اقدامات خصمانه در آینده باشد. از این روی، تدبیر مقامات کشورمان برای تدارک پاسخ‌ها و اقدامات مقتضی و هشیاری مقامات کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی، که سابقه ماجرای «خبار» را نیز در کارنامه دارد، در حفظ فضای منطقی و مبتنی بر تعامل سازنده می‌تواند راه سوء استفاده را بر دشمن ببندد و نتیجه تدبیر شوم او را به خودش برگرداند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
به نظر من این درست تره
فرافکنی رویدادهای درون جامعه آمریکا بویژه وضع ناگوار اقتصادی و اعتراض های رو به گسترش مردمی از طریق بزرگنمایی تهدید خارجی
این یانکی های آدم کش بی تمدن فکر کردن دنیا هم هالیوده که هی خالی بندی کنن .
این راهم اضافه کنید درایام بیداری اسلامی مسلمانان حج گذار درمراسم حج امسال درمسئله براءت ازکفار فعالانه حضور خواهند داشت این برای امریکا وهمچنین برای حکومت عربستان ودیگر حکومتهای دست نشانده مشکلات جدیدی رابوجود خواهداوردوچه بسا زمینه شروع قیام مدم عربستان ودیگرمناطق گرددوناچار دست به کارسناریو سازی افتاده اندتا زمینه هارادررابطه باکشور الگوی مردم منطقه تخریب نمایند
واقعا خنده داره!
اخه سپاه قدس، میاد پول واریز میکنه بعد هم از طریق یه مکزیکی و یه دورگه؟!
متاسفانه عربستان سعودی هم از این بازی بدش نیومده...........
خودمون رو همکه بکشیم عربها آخرش هم از ما خوششون نمیاد! بهانه دستشون نمیدیم و مودبانه باهاشون برخورد میکنیم.
وقتی تو ویکی لیکس لو رفت که به اسراییل التماس میکنن که به ایران حمله کن باز هم بهونه دستشون ندادیم و گفتیم ما برادریم!حالا با عمو سام نقشه میریزن که "واسشون بهونه بسازه" تا روشون بشه دشمنیشون رو علنی کنن. وگرنه بهونه ای ندارن!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار