بازدید 94113

ماجرای تکان‌دهنده یک اسیدپاشی+تصاویر

مادر سما کوچولو که خود در آستانه جوانی و 18 سال بیشتر ندارد، چند روز پیش در مراجعه به منزل و پیش چشم ده ها شهروند از سوی یکی از خواستگاران سابق خود قربانی اسیدپاشی شد و هم اکنون در وضعیت وخیمی بسر می برد.
کد خبر: ۱۹۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۸ 12 October 2011
سوختگی دست و صورت "سیما" مادری که چند روز پیش در اردبیل قربانی اسیدپاشی شد، باعث شده "سما"ی چهار ساله از آغوش گرم مادرش هراس داشته باشد و به امید بهبود و تجربه دوباره نوازشهای او شبها در خلوت و تاریکی خود برای مادر درد کشیده اش بی تابی کند.

به گزارش مهر، مادر سما کوچولو که خود در آستانه جوانی و 18 سال بیشتر ندارد، چند روز پیش در مراجعه به منزل و پیش چشم ده ها شهروند از سوی یکی از خواستگاران سابق خود قربانی اسیدپاشی شد و هم اکنون در وضعیت وخیمی بسر می برد.

در این حادثه مجرم در انظار عمومی و در حالی که برخی از همسایه ها شاهد ماجرا بوده اند، ظرف دو لیتری اسید را بر گردن، دست و سر و صورت "سیما" مادر "سما" خالی می کند.



سیما و دخترش سما

این حادثه موجب شده سما دختر کوچکی که به همراه مادر خود قربانی اسیدپاشی شده است، هنوز در شوک حادثه پیش آمده با نگاه منتظر خود جویای پاسخی برای فاجعه ای باشد که خارج از توان و پذیرش ذهن پاک و کودکانه اوست.

هنوز با وجود گذشت چندین روز از حادثه اسید پاشی در اردبیل شوک روحی حاصل از آن نه تنها خانواده و فرزند کوچک قربانی را احاطه کرده بلکه لرزه ای بر آرامش و امنیت روحی و روانی شهروندان اردبیلی وارد آورده است.

در حادثه اسید پاشی اردبیل علاوه بر سیما و دخترش دو نفر از همسایه ها نیز که برای کمک به آنها تلاش می کردند، دچار سوختگی از ناحیه دست و صورت شده اند.



میزان اسید به حدی بوده که خودرو پارک شده در خیابان و درب منزل وی باعث سوختگی و ریزش رنگ شده است.

سیما در لحظه حادثه با فداکاری تنها توانسته است با دور کردن فرزند خود، از ریختن بیشتر اسید بر سر و صورت سما جلوگیری کند، اما با تمام تلاش مادر زیبایی و معصومیت سما نیز مورد آسیب واقع شده است.



بی شک فریادهای مادر، گریه کودک، لباسهای مچاله شده، فرش سوخته همسایه و تلاش مردم برای کاهش درد و سوزش این مادر و فرزند تصویری است که در ذهن تک تک شاهدان ماجرا تا ابد باقی خواهد ماند.

برادر سیما در گفتگو با مهر با نگرانی از سلامت خواهر خود می گوید و اضافه می کند: سوختگی دست و صورت سیما به حدی وخیم بود که به عدم وجود بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی، کمبود امکانات، نبود پزشک متخصص و عدم رسیدگی مناسب بعد از ظهر روز بعد از حادثه خواهرم را جهت معالجه به تبریز انتقال دادیم.

رحیمی با اشاره به ابعاد این حادثه افزود: سیما از ناحیه گردن، شانه ها، سر و صورت و دستها تا آرنج سوخته است و هم اکنون تحت مراقبتهای ویژه پزشکی است.

وی با بیان اینکه به چشمهای خواهرش نیز در اثر این حادثه صدمه جدی وارد شده است، اضافه کرد: به گفته پزشکان سوختگی بسیار شدید بوده و هم اکنون یک چشم سیما بطور کلی بسته و چشم دیگرش نیز به سختی باز می شود.



برادر سیما زن آسیب دیده همچنین با اشاره به آسیبهای جسمی، روحی و روانی وارده به سما کوچولو یادآور شد: سما مدت کوتاهی به علت پاشیده شدن قطرات اسید بر سر، صورت، گردن و دستهایش در بیمارستان اردبیل بستری بود و هم اکنون تحت مراقبت اعضا خانواده به سر می برد.

وی آسیب روحی این مادر و فرزند را بسیار عمیق تر از آسیب جسمی دانست و یادآور شد: بی شک ابعاد روحی و روانی این حادثه تلخ سیما و فرزند او را تا سالها اسیر خود خواهد کرد.

رحیمی با اشاره به ترس و هراس رو به تزاید سما در خروج از منزل ابراز داشت: این کودک بی گناه با یادآوری دائمی این حادثه هم سن و سالان خود را از رفتن به کوچه منع می کند.

به گفته وی این حادثه چنان تاثیر عمیقی بر این کودک گذاشته که سما در دیدار با مادر خود وارد اتاق بیمارستان نشده و با دیدن سر و صورت مادری که هر لحظه در کنار او آرام می گرفته به شدت ترسیده است.

طبق اظهارات شاهدان ماجرا عامل این حادثه تلخ در هنگام ارتکاب جرم سیما را به مرگ تهدید کرده و اسیدپاشی را به دلیل پاسخ منفی قربانی برای ازدواج کافی ندانسته است.



یکی از شهروندان اردبیلی در گفتگو با مهر با ابراز تاسف و نگرانی از وقوع این حادثه بیان داشت: واکاوی و ریشه یابی اینگونه حوادث برای جلوگیری از تکرار آن امری ضروری بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

احمد شیخلو با بیان اینکه احساسات عمومی جامعه و شهروندان اردبیل در این حادثه جریحه دار شده است، متذکر شد: تکرار این حوادث که هر از چند گاهی در کشور رخ می دهد، زنگ هشدار را برای تمام نهادهای اجتماعی و قضایی به صدا در آورده است.

وی اسید پاشی را به دلیل بازتابهای منفی اجتماعی و عوامل دیگر از جمله جرائم بسیار خشن عنوان کرد و با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در ارتباط های اجتماعی و فردی افزود: وقوع این حوادث موجب می شود امنیت روانی جامعه با تردید نگریسته شود.

مجرمان اسید پاشی غیرقابل گذشت هستند

شیخلو با بیان اینکه نهادهای اجتماعی و فرهنگی جامعه در کنار دستگاه قضایی و امنیتی باید در مقابل احساسات و عواطف جریحه دار شده جامعه و شهروندان پاسخگو باشند، عنوان کرد: این رویداد تلخ و ناگوار در اذهان عمومی تاثیر بسیار نامطلوب داشته و ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به ماجرای پر حاشیه اسید پاشی بروی آمنه و مختومه شدن پرونده با بخشش و گذشت آسیب دیده، این رفتار قربانی را باعث جری تر شدن مجرمان و افزایش جرم و جنایت در جامعه عنوان کرد.

باید یادآور شد که هم اکنون دو نفر آسیب دیده دیگر این حادثه که در حین کمک به سیما و دخترش دستها و صورتشان دچار سوختگی شده است، به لحاظ روانی و روحی و از ترس آزار مجدد عامل حادثه حتی جرئت شکایت نیز ندارند.

دستگیری مجرم به هنگام خروج از کشور

البته باید اذعان داشت که عامل این حادثه با فعالیت سریع، به موقع و ثمربخش ماموران نیروی انتظامی استان اردبیل در همان روز حادثه دستگیر و هم اکنون در بازداشت بسر می برد.

برادر قربانی با تقدیر از تلاشهای عوامل نیروی انتظامی در برخورد جدی با این پرونده و دستگیری سریع متهم در این خصوص گفت: بعد از ظهر روز حادثه مجرم پنج ساعت پس از زمان وقوع جرم در هنگام فرار از مرز شهرستان بیله سوار توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر و بازداشت شد.

رحیمی اظهار داشت: عامل این حادثه پس از اعتراف به جرم خود هم اکنون در انتظار محاکمه و حکم مراجع قضایی است.

وی از ارسال نامه به نهادهای دولتی از جمله استانداری، فرمانداری، دفتر امام جمعه و ستاد خبری اطلاعات استان اردبیل خبر داد و  خواستار رسیدگی سریع و دقیق دستگاه قضایی به این پرونده و اشد مجازات برای مجرم از سوی خانواده قربانی شد.

سما در هاله ای از ترس
 
به گفته رحیمی این حادثه علاوه بر آسیبهای جدی به چهار نفر، پس لرزه های روانی اجتماعی قابل توجهی را در پی دارد، بنابراین برخورد قاطع و قانونی به جهت کنترل و جلوگیری از بروز این حوادث را در آینده می طلبد.
 
وی همچنین با اشاره به پرونده های مشابه در کشور ابراز داشت: بخشش شاکیان این پرونده ها نه تنها کمکی به حل موضوع و جلوگیری از تکرار این حوادث نکرده، بلکه باعث افزایش جرم اینچنینی در جامعه شده است.

در حال حاضر علاوه بر نگرانیهای عمومی، آسیب وارد شده بر آرامش روانی جامعه و ترس از گسترش اینگونه جرائم خشن و غیرانسانی با چنین ابعاد گسترده ای توجه شهروندان را به نحوه برخورد مراجع قضایی با پرونده "سیما" به خود متمرکز کرده است.

یکی از شهروندان اردبیلی با انتقاد از نبود قانون قاطع در برخورد با جرم اسید پاشی به خبرنگار مهر عنوان کرد:  جلوگیری از تکرار این حوادث در جامعه باید مهمترین هدف دستگاه قضایی در برخورد با این پرونده باشد.

زهرا نیازی با بیان اینکه نباید پرونده های اینچنینی را با پرداخت دیه از سوی متهم مختومه کرد، یادآور شد: باید با در نظر گرفتن تاثیر جسمی، روحی و روانی این حادثه که تا آخر عمر قربانی را همراهی می کند، این پرونده بررسی شود.

وی با اشاره به تکرار سریالی اسید پاشی کشور در شهر اردبیل که در بین سایر استانهای کشور رتبه اول را به لحاظ امنیت داراست، تصریح کرد: باید با تدبیر و بررسی حادثه از ابعاد مختلف ریشه این حوادث را خشکاند.

این شهروند حادثه پیش آمده را محکی جدی برای دستگاه قضایی استان اردبیل دانست و خواستار برخورد قاطع و اشد مجازات برای خاطی پرونده شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۱۲۱
حتما جاني ديوانه رو بكشن
تا کی باید شاهد این عملی باشیم که حتی از قتل هم بدتره. چرا باید در ایران این اتفاقات بیفته!!!
خواهشا در باب این قضیه جدیت لازم را انجام دهید چون اسید پاشی هم یک جور قتل از نوع درجه یک محسوب می شود چرا که اسید پاش جسم و روح یک انسان جاندار را تا زنده هست در زجر و عذاب و انزوا قرار میدهد و خانواده این اشخاص نیز از این عذاب جدا نیستند و این داغ را تا زنده بودن فرزند یا خواهر یا ... همراهی می کند واقعا قابل بخشش با قیاس قتل نفس نیست
اخه تا کی این روند باید باشد حتما باید یک روز روی خود مان اسید بریزند تا به فکر برویم بایستی این را با اسید انهم به صورت قطره قطره نابود کنند تا درس عبرتی برای دیگران باشد
وقتی مجازات جرم به این سنگینی که به نظر من از قتل هم بدتر است. فقط زندان است بازهم باید منتظر این اتفاقات بود.
نمی دانم چرا بعد از ماجرای اسیدپاشی خیابان درددار تهران که در آن عامل اصلی به جرم فساد فی الارض اعدام شد، اسیدپاشان دیگر با عزت و احترام در زندان به سر می برند و بعد هم با پرداخت وسیقه ای آزاد می شوند.
واقعاً مسخره است که در قانون ما هیچ جنبه عمومی برای این گونه جرائم در نظر گرفته نشده است. مجازات عمومی این جرائم به حدی اندک است که با بخشش شاکی متعم آزاد می شود در حالی که جای چنین وحوشی تا اید در زندان است.
فعالان حقوق بشر که مخالف اجرای حکم قصاص اسید پاش قبلی الان کجا هستند که بیایند و جواب این مادر محترم را بدهند. بلابند و جواب قربانبان اسید پاشی را بدهند. تاخیر در اجرای چنین احکامی در نهایت چنین عواقبی رو هم به دنبال داره.
هر چی فکر کردم چی بگم دیدم نمیشه جمله ای رو پیدا کرد که بشه توش هم از قانون گفت هم از انسانیت هم از اوج این فاجعه هم از غفلت ما و مسئولین هم از تهی شدن جامعه از فرهنگ هم هشداری برای آینده.
خواهشا مسوولین به فکر باشن خانمها با این وجود احساس امنیت نمی کنند
گذشت قربانیان اسید پاشی ازجمله گذشت امنه خانم ازمجرم اسید پاشی موجب جری شدن اینگونه افراد شده وازاینکه با این خانم احساس همدردی کردم پشیمانم دوست داشتم برای اولین بار عدالت درمورد مجرم اجرا وچشمان وی کور گردد ودرس عبرتی برای سایرین باشدواین پدیده روز بروز در حال افزایش است واگر تمهیدات لازم ازجمله تشدید مجازات ازجنبه عمومی صورت نگیرد باید شاهد جنایت های بیشتری در اینده باشیم .
اسید پاشان باید به شدیدترین وجه مجازات شوند.
اگر از همان اولين اسيدپاشي يك برخورد عبرت آموز و كوبنده صورت مي گرفت اكنون شايد شاهد اين فجايع نبوديم.
حبس ابد بدون عفو بهترین مجازات است.
مجرمان های اسید پاشی غیر قابل گذشت هستند و باید مجازات شدیدی شوند
البته نا با وحشی گری قصاص
باید مجازاتی سخت باشد ولی نه از نوع قصاص عضو ولی با همان شدت
به عنوان کسی که واحد های جرم شناسی را گذرانده ام
افرادی دست به اسید پاشی می زنند که دارای فقر فرهنگی و سرخوردگی های اجتماعی هستند
در مواردی هم برخی بیماریهای روانی دارند
ترحم بر پلنگ تیز دندان-ستم کاری بود بر گوسفندان-اجرای صحیح و قاطع مجازات های اسلامی بهتر از آن است که مجازات های سنگین تصویب شود ولی اجرا نشود
مسلماً همه آدما با مشاهده و خوندن اخبار اين حوادث بسيار متاثر مي شوند. واقعاً چرا اينقدر بخشي (البته ناچيز) از جامعه ما عصبي و نامتدن شده است. چرا خشونت تا اين حد در برخي از افراد شدت دارد؟ چه بايد كرد؟ آيا اعدام يا اشد مجازات فرد خاطي راه حل است؟ چه موقع مي توان اطمينان يافت كه مردم خود را بتوانند كنترل كنند و در كمال آرامش در كنار يكديگر زندگي كنند؟ كينه توزي وحشتناك ناشي از چيست؟ چطوري قابل كنترل است؟ نظر جامعه شناسان و روانشناسان چيست؟ خشونت در كشور ما بيداد مي كند. جامعه ما آرامش كشورهاي اسكانديناوي را ندارد و البته مثل پاكستان يا ساير كشورهاي مشابه هم نيست.
اگر دستگاه قضایی کمتر از اعدام برای این بی رحم حکم صادر کند ظلمی بیشتر از این فرد بی رحم انجام داده است. واقعا این چه وضعیتی است که در کشور پدید آمده است؟ مدعی العموم باید فراتر و قاطعتر از قربانی وارد عمل شود. واقعا متاسفم...!!
اي ظالم / چطور دلت اومد اشك به چشم اين طفل معصوم بياري؟
تف به غيرت و مردونگيت/اخه من نميدونم چرا اينهمه تهيه اسيد قوي تو كشور ما اسونه كه هر كي از راه ميرسه يه پيت اسيد ور ميداره ميريزه رو صورت مردم/ بايد سر چشمه رو خشكوند
خدا لعنتشون کنه که اینقدر شیطان صفت اند
هر خواستگار واقعی، آرزوی خوشبختی معشوقه اش را دارد. و به همین دلیل حتی اگر معشوقه اش با او ازدواج نکند و با کس دیگر ازدواج کند و خوشبخت شود؛ خوشحال است.
ولی بعضی ها دنبال مسائل دیگری هستند که دست به این کارها می زنند.
با سلام واحترام.این همه شعار .واقعا داریم کجا میرویم.از این به بعد فکر کنم باید با زره از منزل خارج شویم
عربستان سعودي قوانين خوبي درموردگردن زدن اين افراد دارد.
ترحم بر پلنگ تیزدندان خطاست
این پست تر از حیوان باید به اشد مجازات محاکمه شود
باز هم خدا رو شکر وضعش خیلی بهتر از بنده خدا خانم بهرامیه.
به چه مجوزی اسید خرید میکنن
شمارو بخدا به بهانه رواني بودن اين گونه افراد اسيد پاش و قاتلين از اجراي عدالت خودداري نكنيد . آمنه هم نبايد گذشت و فداكاري بخرج ميداد نبايد به گرگ رحم كرد - اينكه خارجي ها ميگن بايد اينجور افراد رو بستري كرد درسته ولي آيا واقعا از جرائمي كه در كشورهاي اروپايي و آمريكايي رخ ميده چيزي هم كم شده در حاليكه در عربستان كه مجرم تنبيه ميشه و بسزاي عملش ميرسه آمار جنايت به مراتب كمتره .لطفاً‌ صحيح و بدور از هرگونه سياسي كاري و غرض ورزي قضاوت كنيد .اين قبيل جنايات با جان مردم در رابطه س جيب بري نيست كه با چند ماه زندان تمام بشه .
واقعا دلخراش و غم انگیزه..:((((
چرا فقط تو ايران بايد اين اتفاقات بيفته؟
واقعا نمیدونم چی بگم... خدایا چرا باید اینجوری بشه؟
باید قانونی وجود داشته باشه که هرکسی اسید می خواهد باید مجوز داشته باشد نه اینکه براحتی دست هرکسی می خواهد باشه تا کی باید شاهد این اتفاقات دلخراش باشیم. چه کسی مسئول و جوابگو است؟
سلام
ضمن ابراز تاسف عمیق از این ماجرا و آرزوی بهبودی کامل این دو عزیز.
سوالی دارم :
با توجه به اینکه اینگونه جرائم به کرات بوقوع می پیوندد آیا بهتر نیست یک روال مشخص برای آن پیش بینی گردد تا به محض وقوع آن ظرف مدت یک هفته قصاص انجام گردد؟
خدا لعنتش کنه,اسید پاش نامرد....
پاسخ ها
جلال
| Qatar |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
باهات موافقم
اگر اخبار گفته شده صحیح باشد این خانم 4 سال پیش 14 ساله بوده و خواستگار داشته ندادن. حالا طرف بعد از 4 سال آمده و اسید پاشیده.
جامعه ما بیمار است و بدجوری هم احتیاج به درمان داره.
یک پزشک
برای چی باید به همین راحتی امکان تهیه اسید با غلظت بالا باشد؟ من که در خارج از ایران هستم برای تهیه ساده ترین وسائل باید فرم پر کنم و اطلاع بدهم وسیله ای که خریداری می کنم چگونه استفاده خواهم کرد.
با سلام
بايستي فكر و راه حل اساسي براي معضلات كنوني جامعه انديشيده شود. اسيد پاشي -چاقو كشي - اعتياد و . . . همه نتيجه عدم نظارت خانواده هاست.چرا بايد دسترسي به اسيد و مواد مخدر و ... اينقدر راحت باشد.مسيولين امر بايستي راه حل اساسي و قانوني براي =اين مشكلات تدوين كنند
بازهم تكرار مكررات... اين حوادث تكراري نشون ميده كه اين گونه مجرمان و كساني كه نميشه نام انسان رويشان نهاد ؛ با بخشش و ديدن سرنوشت ديگران عبرت نميگيرند و فقط بايد بميرند كه مردم از دستشان آسوده باشند.فقط بايد بميرند
وقتی اسید پاش مورد عفو قرار میگیره اینه نتیجش
تا کی باید شاهد این صحنه های رقت انگیز باشیم . چه چیزی و چه کسی باید به اینگونه انتقام جویی ها پاسخ دهد؟
خيلى دردناكه خداوند شفايش بدهد
خدا لعنت کنه هر ظالمی که برای یک شب هوس خودش یه خانواده را یه عمر در حالت رنج قرار میده
اونموقع که آمنه مصر بود اسیدپاش رو قصاص کنه انقدر دادگاه در اجرای حکم تعلل کرد و انقدر آمنه رو ترغیب به بخشش کردند که بالاخره حکم انجام نشد...درحالیکه حکم قصاص دستور صریح اسلامه و فواید زیادی برای جامعه داره و باید با قاطعیت انجام بشه....نکته دوم اینه که اینجور مجرمها به نظر من نباید با گذشت شخص آسیب دیده رها بشن و حکومت باید خودش با قاطعیت حکم قصاص رو در کوتاهترین مدت دادرسی اجرا بکنه...فکر اینکه اگر رو صورت کسی اسید بپاشی میگیرنت و روی صورتت اسید میپاشن وحشتناکه و اینجوری جامعه بیمه میشه...ولی الان اینطور نیست فرد اسیدپاش با خودش میگه نهایتش کمی گریه و التماس میکنم و چندین نفر و ارگان واسطه میشن که طرف گذشت کنه و هوه چی به خوبی و خوشی تموم میشه!
(خواهش میکنم این مطالبو برای آگاهی بیشتر هم میهنان درج کنید. خواهش میکنم)
اگه اون اسید پاش آمنه و یا بقیه اعدام می شدن دیگه کسی جرات انجام اعمال حیوانی رو نداشت. واقعاً چه کسی مسئول اینهاست؟ داستان امیرکبیر و گریه اش رو به یاد بیاریم...
چرا مردم ما الان طاقت شنيدن كلمه نه رو ندارن و تا كسي نه ميشنوه يا چاقو ميكشه يا اسيد ميپاشه......
حکم باید قاطع و لازم باشد اگر در ایران 5 نفر به محض ارتکاب جرم بدون اتلاف وقت اعدام می شدند دیگر چنین جرمی در ایران دیده نمی شد.اگر همچنان تبصره بیشتر شود همچنان جرم بیشتر می شود .این قانون طبیعت هست.شل بگیری سفت می خوری
بخشش لازم نیست, اعدامش کنید.
اینایی که منفی دادن مثل اینکه حتما باید یکی روشون اسید بپاشه تا متوجه بشن...!!!!
اعدام فقط
این هم نتیجه اینکه به محض وقوع جرم، ارگانها و نهادها و هنر پیشه ها و مذهبیون دست به کار می شن تا مجرم بیچاره و مظلوم(!) بخشیده بشه.
بعدش دنیا میان میگن چرا اعدام زیاد شده تو ایران ... چنین جانورهایی که اسید میپاشند را باید فقط اعدام کرد !

حتی اگر قربانی رضایت بده
آقایان حقوق بشری دستتون درد نکنه
آمنه خانم نباید اسیدپاش رو می بخشید البته ظاهرا تحت فشار بخشیدند اما نتیجه بخشش بی جا تکرار این فجایع هست.
فقط اعدام در ملا عام و به حکم افساد فی الارض
این فساد در زمین نیست پس چیست؟
گناه این کودک چیه؟
هان؟
شرایط به گونه ای است که مردم زیادی بیمار هستند و با کشتن افراد بیمار ، بیماری ریشه کن نمی شود البته بعید میدونم این امر برای سیاست گذاران دارای اهمیت باشد و راحت ترین کار اعدام این افراد هست..
این اسید ی که داره روز به روز قربانی میگیره ، کجاست ؟با چه مجوزی خرید و فروش میشه ؟
هر آدمی میتونه بره در مغازه یارو وبگه یه دولیترشو بده ،اینم پولش؟؟!
امنیته داریم ؟!
بايد با اين آدم ها ، آدم كه نه حيونها مثل خودشان برخورد كرد اگر همين كار را جلو مردم با آنها انجام بديم در رسانه ها پخش شود مردم ببينند ديگه هيچ كس اين كار كثيف رو انجام نمي ده ، مرگ بهتر از اين اتفاق است، جلو اينها رو بگيريد.
من هم یکی از قربانیان اسید پاشی هستم. اسیدی که به دست همسری که 10سال از عمر شیرینم رو به پاش گذاشتم و به دلیل مشکل روانی که این آقا داشت جدا شدم و بعد از چند روز از جدایی تویه دادگاه رویه صورتم اسید ریخت و من به دلیل اینه عینک داشتم و حجاب داشتم طی 27 عمل جراحی تقریبا سلامتی خودم رو به دست اوردم
من فرزند شهید هستم. پدرم رو برایه این مملکتی از دست دادم و هنوز اون روانی تویه زندان هم به راحتی منو تهدید می کنه. واقعا دلم برای خودم و برایه همه جوانایی که قربانی این مشکلن می سوزه
خیلی درد ناک است و بایدطرفی که اسید پاشی کرده است خودش هم اسید پاشی شود وچند مدت بعد اعدام گردد.
پس از این به بعد کسی حق نه گفتن به خاستگاراشو نداره حتی اگه طرف کور و کچل و کثیف و معتاد باشه!!!!!!!!!!!!!
واقعا چرا چی میدن بهشون خدا خیرشون نده
سلام فقط یکطرفه قضاوت نکنید
علی برکت الله...دستاورد دولت فعلی ماست.
فقط اگه قانون دست من باشه زنده ب گور طرف میکنم خداشاهده آخه خدا خوش میاد اینجور کاری کدام امنیت کدام حقوق بشر
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی