بازدید 22777
رهبر معظم انقلاب در استادیوم آزادی کرمانشاه:

حضور و نقش موثر مردم محور انقلاب و نظام است + تصاویر استقبال

همه دنیا می‌دانند که این نظام دارای اقتدار است بخاطر حضور مردم، پس سیاست‌گذارات غربی اینجا اشتباه نکنند. اینجا بافت عمومی کشور یعنی مردم در طبقات مختلف در بافت‌های مختلف در این انقلاب صاحب ‌سهم‌اند و.../ امانت و پاکدستی و برخورد با متخلف و خائن را اینجا در صدر مطالبات مردم قرار دارد/ گناه آتش‌افروزان فتنه 88 این بود به رأی مردم و قانون تمکین نکردند.
کد خبر: ۱۹۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳ 12 October 2011
رهبر معظم انقلاب، لحظاتی پیش در میان استقبال گسترده مردم ولایتمدار کرمانشاه، وارد این شهر شدند.

به گزارش «تابناک»، رهبر معظم انقلاب اسلامی لحظاتی قبل در میان استقبال گسترده مردم ولایتمدار کرمانشاه وارد این شهر شدند.

ایشان پس از طی کردن مسیر دیدار با مردم و استقبال در ورزشگاه آزادی شهر کرمانشاه و در جمع مردم این شهر سخنرانی خواهند داشت.

تکمیلی:

لحظاتی پیش سخنرانی آیت الله العظمی خامنه‌ای در جمع پرشور مردم کرمانشاه آغاز شد و ایشان پس از طی کردن مسیر دیدار با مردم و استقبال در ورزشگاه آزادی شهر کرمانشاه، در جمع صدها هزار نفری مردم این شهر ایراد سخن کردند.



به گزارش «تابناک»، پیش از آغاز سخنرانی رهبر انقلاب، آیت‌الله شیخ مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه طی سخنانی ورود ایشان را خیر مقدم گفت و مردم حاضر در ورزشگاه آزادی کرمانشاه نیز با شعارهای «صل علی محمد، امام امت آمد» و «صل علی محمد، نایب مهدی آمد» از رهبر معظم انقلاب استقبال کردند.

مردم کرمانشاه سلحشور، وفادار، مهربان، مهمان‌نواز و دارای صفات نیک پهلوانی

رهبر انقلاب در ابتدای سخنان خود با اشاره به این نکته که اگر دیدار استان کرمانشاه به تعویق افتاد از اهمیت این استان و مردمش نمی‌کاهد، چراکه این استان از نظر جایگاه طبیعی و جغرافیایی از استان‌های ممتاز کشور است، فرمودند: برخی از خصوصیات مثبت بین مردم سراسر کشور مشترک است ولی برخی از خصوصیات در برخی از استان‌ها برجسته‌تر است و مردم کرمانشاه از دیرباز به سلحشوری، وفاداری و مهربانی شهره اند، مردمی غریب‌نواز، مهمان‌نواز و دارای صفات نیک پهلوانی.

آیت الله العظمی خامنه ای در ادامه با ذکر این نکته که همه مردم این استان اعم از شیعه و سنی، اهل حق هستند، فرمودند: این همان روحیه‌ای است که در مردم اقوام گوناگون این استان دیدم و در مرکز آن نیز مشاهده کردم.



حضور دائمی اهالی کرمانشاه در طول دفاع مقدس

ایشان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس آزمایش بزرگی برای این استان بود، اظهار داشتند: جنگ هشت ساله از این استان شروع شد و به آن ختم شد و مردم این خطه در تمام طول این دوران در خط اول دفاع از این سرزمین حضور فعال داشتند. در اسفند 57 جوانان کرمانشاهی بودند که رفتند از پادگان سنندج دفاع کردند و آخرین حرکت دفاعی ملت ما، کشور ما و مردم عزیز ما در قضیه مرصاد مربوط به این استان بود یعنی تمام این هشت سال این استان در حال دفاع بود.

رهبر انقلاب در ادامه، با بیان این مسئله که آنچه بنده را همیشه در خصوص کرمانشاه وادار به تحسین می‌کرده‌است این است که مردم این استان با وجود چندگانگی قومی، مذهبی و نژادی در کنار هم با مهربانی زندگی می‌کرده‌اند، فرمودند: این خصوصیات مثبت را باید حفظ کرد و افزایش داد.



نقش برجسته زنان در کرمانشاه

آیت الله العظمی خامنه ای با اشاره به این نکته که در این استان در ادبیات، هنر، شعر، خط، در انواع علوم پایه، مهندسی دینی، ورزشی شخصیت‌های ممتازی وجود داشته‌است و الحمدلله الان هم هستند، اظهار داشتند: از لحاظ نیروی انسانی این استان برجسته است و نقش زنان نیز در استان از برجسته‌ترین نقش‌هاست، چنانکه به جز یک استان دیگر غیر از کرمانشاه این همه زن شهیده که در دفاع مقدس و قضایای آن شهید شدند یا جانباز شدند نداریم و این جزو امتیازات این استان است.

رهبر انقلاب با ذکر این نکته که وضعیت طبیعی این استان هم ممتاز است، فرمودند: از لحاظ موقعیت جغرافیایی این استان با استعداد عالی کشاورزی و آب سطحی فراوان و متاسفانه مهار نشده از جمع کارهایی که باید انجام گیرد مهار آب سطحی این استان است. بیش از 800هزار زمین قابل زراعت در استان وجود دارد و قابلیت حمل و نقل و بازرگانی نیز فراوان است، به ویژه آنکه از لحاظ ارتباط با خارج، چندین مرکز مهم اقتصادی کشور در فاصله‌های نزدیک با این شهر و استان قرار دارد.



اولویت اول مسئله اشتغال جوانان در استان

ایشان در ادامه با بیان این مسئله که مشکلاتی وجود دارد که مسوولین باید همت خودشان را بگمارند، فرمودند: جوان‌های استان بدانند در چه موقعیت و منطقه حساس و دارای امتیازی زندگی می‌کنند. ضمن اینکه مسئله اشتغال از متوسط کشور حساس‌تر است و باید نسبت به امر اشتغال در این استان اهمیت ویژه ای قائل شد.

آیت الله العظمی خامنه ای با اشاره به اینکه این سفر چند روزه به کرمانشاه در موقعیت حساس جهانی قرار گرفته است، ادامه دادند: هر روز از منطقه و جهان خبرهای تازه‌ای به گوش می‌رسد و مسائلی که در جهان و منطقه رخ می‌دهد بی‌سابقه است. شرایط جهان شرایط حساسی است و البته به نفع ما در چنین شرایطی خیلی خوب است که ملت ایران نگاه بصیرانه‌ای به وضع جهان داشته‌باشند.



حضور و نقش موثر مردم محور انقلاب و نظام است

رهبر انقلاب در این باره افزودند: مسئله اصلی ما مسئله مردم، حضور میل و اراده مردم و عزم راسخ آنان است، چرا که در تمام تحولات و جنبش‌های اجتماعی بزرگ نقش مردم نقش یک معیار است، همان گونه که در تجربه ملی شدن صنعت نفت عامل پیروزی هر دو نهضت مردم بودند یعنی در نهضت مشروطیت انگلیس‌ها آمدند با مکر و حیله خودشان بر امواج مشروطیت سوار شدند و مشروطیت سر از قلدری رضاخان درآورد.

ایشان افزودند: نکته اساسی در انقلاب ما این بود که نقش مردم با پیروزی انقلاب تمام نشد و این از حکمت امام راحل و ژرف‌نگری او بود، چرا که امام ایمان به عزم راسخ ملت داشت و لذا 50 روز بعد از پیروزی انقلاب نظام سیاسی کشور به وسیله رفراندوم مشخص شد و اگر به نظام‌های انقلابی دیگر بنگرید متوجه عظمت این حرکت خواهید شد.

آیت الله العظمی خامنه ای با بیان اینکه ما می‌خواستیم سیم خاردار برای جنگ تهیه کنیم اما کشوری که سیم خاردار باید از کشورش رد می‌شد یعنی شوروی اجازه عبور این کالا را نمی‌داد، فرمودند: اما صبر و بصیرت شما مردم همه سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران را به زانو در آورد و ما توانستیم از محدویت‌ها به عنوان فرصت استفاده کنیم که همین امر موجب شد کشور ما به پیشرفت‌هایی دست یابد که کشورهای منطقه نتوانسته در همین سال‌ها به آن دست یابند.



عدم تمکین فتنه گران 88 به رأی مردم و قانون

رهبر انقلاب در ادامه با ذکر این مسئله که یکی از چالش‌هایی که البته پیچیده‌تر بود فتنه 88 بود، اضافه کردند: با فاصله 10 سال از 18 تیر 78 امیدوار بودند به نظام ضربه وارد کنند اما عکس آن شد و گناه آتش‌افروزان فتنه 88 این بود به رأی مردم و قانون تمکین نکردند.

نقش موثر جوانان در فناوری و علم

ایشان فرمودند: در یکی از صحنه‌های بسیار مهمی دیگری که مردم عزیز ما در آن نقش ایفا کردند و کسی هم تصور نمی‌کرد عرصه علم و فناوری بود. تجارت‌های پرسود مادی ناشی از پیشرفت علمی است که جوانان ما در این عرصه هم وارد شدند و البته مسئولان هم تلاش پرارزشی داشتند.

آیت الله العظمی خامنه ای در ادامه افزودند: همه دنیا می‌دانند که این نظام دارای اقتدار است بخاطر حضور مردم، پس سیاست‌گذارات غربی اینجا اشتباه نکنند. اینجا بافت عمومی کشور یعنی مردم در طبقات مختلف در بافت‌های مختلف در این انقلاب صاحب ‌سهم‌اند و هر جا که مسئولین کشور توانمندی‌های مردم را شناختند و بکار گرفتند ما موفق شدیم و لذا از ابتکار و فکر مردم و نیرو و نشاط جوانان ما که وسیع‌اند باید استفاده کنند. این جزو ساز و کاری است که باید شفاف صورت گیرد.



انتظارات مردم به جاست/ پاکدستی و برخورد با متخلف در صدر مطالبات مردم

رهبر انقلاب با تأکید بر اینکه بیش از این می‌توان حضور مردم را تامین کرد، فرمودند: مردم انتظاراتی دارند که این انتظارات مردم بجاست. مسئولین رده‌های بالا و میانه با هم وحدت داشته‌باشند در اولویت‌های کشور تمرکز داشته باشند به مسائل حاشیه‌ای سرگرم نشوند و البته امانت و پاکدستی و برخورد با متخلف و خائن را اینجا در صدر مطالبات مردم قرار دارد، البته مسئله اول در فساد پیشگیری است اما اگر در پیشگیری غفلت شد در ادامه مسیر نباید کوتاهی شود.

ایشان با ذکر این نکته که اکنون دنیا در یک پیچ تاریخی است افزودند: کسانی که توصیه می کردند روش‌های نظام سرمایه‌داری را دنبال کنیم، ببینند که این نظام در بن‌بست کامل است. اینجاست که نظام ما می‌تواند الگو بودن خود را اثبات کند.



انتخابات مظهر حضور مردم

آیت الله العظمی خامنه ای با تأکید بر اینکه مظهر حضور مردم انتخابات است، فرمودند: آنچه امروز لازم است عرض کنم اینکه، با هر انتخاباتی خون تازه‌ای در ر‌گ‌های کشور تزریق می شود، روح تازه‌ای در کالبد کشور دمیده می‌شود و بخاطر همین است که در سال‌های متمادی دشمن خواسته که یا انتخابات نباشد و یا کمرنگ باشد، به ویژه آنکه وضع مجلس در وضع عمده کشور تاثیرگذار است و این اهمیت انتخابات را نشان می‌دهد.

رهبر انقلاب در ادامه بر این مسئله تأکید کردند که: کسانی که مردم انتخاب کنند به کانون‌های قدرت و ثروت متصل نباشند و بر طبق مسائل دینی و اخلاقی‌شان عمل کنند. در انتخابات دو موضوع دارای اهمیت است؛ «حضور و مشارکت مردم» و «قانونگرایی در انتخابات». اگر ما ناامنی، رکود و تفرقه داشته باشیم مردم منطقه مأیوس خواهند شد. ملت ایران الگوی مردم منطقه هستند.



جمهوری اسلامی بر هر چالش سخت و نرمی پیروز شده است

ایشان ادامه دادند: مردم امانت، پاکدستی، وحدت، تعامل در همه سطوح تلاش بی وقفه و برخورد با خائن مبارزه با فساد مالی عدالت را از مسئولین توقع دارند و هرجایی که ناکامی هست، بخاطر این است که نتوانستیم حضور مردم را در آن صحنه تأمین کنیم.

آیت الله العظمی خامنه ای با بیان اینکه همه دنیا و استکبار بدانند که نظام ما به خاطر حضور مردم دارای استحکام است، افزودند: به اطمینان می شود گفت که جمهوری اسلامی بر هر چالش سخت و نرمی پیروز شده است و در آینده هم پیروز می شود، همان گونه که بعد از پیروزی انقلاب با برگزاری رفراندوم مشخص شد که نظام جمهوری اسلامی خواست مردم است و در هیچ انقلابی در دنیا چنین نیست که خود مردم سرنوشت خود را انتخاب کنند.

نمود اصلی حوادث منطقه شکست استکبار است

رهبر انقلاب با اشاره به مسائل منطقه ادامه دادند: نمود اصلی حوادث منطقه شکست استکبار است. سال‌ها بود در این منطقه آمریکا حکمرانی می‌کرد و
دولت‌های مصر و تونس گوش به فرمان آمریکا بودند اما یکه‌تازی‌ آمریکا در این منطقه عوض شد. البته آمریکا دارد زور خودش را می‌زند اما فایده‌ای ندارد چراکه ملت‌ها روشن شده اند و کسی در برابر اراده ملت‌ها نمی‌تواند بایستد و هیچ‌ کس نمی‌تواند با اراده ملت‌ها مبارزه کند.

ایشان در این باره اظهار داشتند: مردم عزیز ما در همه جای کشور بدانند حوادث کشور ما در این کشورها به شدت تاثیرگذار است. نگاه می‌کنند به کشور ما اگر ما دارای پیشرفت باشیم و مشارکت عمومی واعتماد به نفس ملی و وحدت داشته‌باشیم اینها راه را در این جهت انتخاب می‌کنند و اگر خدای ناکرده ما ناامنی و ضعف و رکود و تفرقه داشته‌باشیم همه چیزهایی که دشمن می‌خواهد داشته باشیم، کشورهای دیگر را مایوس خواهد کرد و نشاط آنها را از بین خواهد برد لذا ما مسوولیتی مهم در این زمینه داریم و باید خود را طوری پیش ببریم که برای این ملت‌ها دارای ارزش باشد و نشاط ایجاد کند و آنها را به انقلابشان امیدوار کند.

دنیا در آستانه یک پیچ تاریخی است

آیت الله العظمی خامنه ای با اشاره به حوادث اخیر آمریکا افزودند: این چیزی که به عنوان جنبش وال استریت مردم آمریکا را به هیجان آورده نکته مهمی است که سعی کرده‌اند آن را کوچک نشان دهند. اینهایی که اگر در گوشه‌ای از دنیا آنجایی که با سیاست‌های اینها مخالف است یک چیز کوچکی اتفاق بیفتد صدبرابر آن را بزرگ می‌کنند، تا سه هفته پس از آغاز جنبش از تمام روزنامه‌های مهم آمریکایی فقط یک روزنامه خبر این حرکت را منتشر کرد و باقی سکوت کردند ولی خوب بالاخره دیدند چاره‌ای نیست خود همان کسانی که آنجا جمع شده‌اند این چندین هزار نفری که در نیویورک در وال استریت جمع شده‌اند مجبورشان کرد که اقرار کنند.

رهبر انقلاب در این باره فرمودند: یک مسئله آن است که رژیم سرمایه‌داری فسادش برای مردم ملموس و عینی شده است و شاید بتوانند این حرکت را سرکوب کنند اما ریشه‌های این حرکت را از بین نمی‌برند. بالاخره یک روزی این حرکت آنچنان خواهد بالید که نظام سرمایه‌داری آمریکا و غرب را به زمین خواهد زد. مردم در این اجتماعات و تظاهرات چندین هزار نفری نیویورک یک تابلویی بلند کردند که رویش نوشته‌شده ما 99 درصدیم یعنی اکثریت ملت آمریکا محکوم یک درصدند.

ایشان با ذکر این نکته که جنگ عراق و افغانستان را آن یک درصد راه می‌اندازند اما کشته و غرامتش را آن 99 درصد می‌دهد، اظهار داشتند: این آن چیزی است که مردم را بیدار کرده، البته شیوه‌های تبلیغاتی و جنگ روانی مسئولان آمریکا و سازمان سیا و دیگران شیوه‌های بسیار قهار و جباری است که ممکن است بر اینها فائق آید اما بالاخره حقیقت قضیه روشن شد، چرا که مردم آمریکا به این همه ادعا و حمایت از اسرائیل از جانب این یک درصد علاقه‌ای ندارند.

آیت الله العظمی خامنه ای با بیان اینکه نوع برخورد و شدت عمل هم در آمریکا و هم در برخی کشورهای اروپایی مانند انگلیس در مقابله با مردم آنچنان بالاست که ده به یک آن را انسان در کشورهای عقب‌افتاده‌‌ای که نظام‌های دیکتاتوری با مردم برخورد می‌کند مشاهده نمی‌کند، افزودند: امروز نظام سرمایه‌داری در یک بن‌بست کامل است که ممکن است نتایج این بن بست سالها بعد ظهور کند اما این نهضت به طور کامل شروع شده و دنیا در آستانه یک پیچ تاریخی است که ملت عزیز ما و ملت‌های عظیم اسلامی می‌توانند نقش ایفا کنند تا قوانین اسلام به کار نیاز مردم جهان بیاید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی