بازدید 153437
۸

همه چیز درباره برج میلاد

کد خبر: ۱۹۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۲۶ 09 October 2011

از 19 سال پيش که ضرورت احداث سازه اي نمادين براي تهران مطرح شد، چندين شهردار پايتخت درگير يک پروژه عظيم ملي شدند. بناي عظيمي طراحي شد که مردم حدود 14 سال، ذره ذره بالا رفتنش را تماشا کردند، کسي از داخل آن خبر نداشت، اصلا کمتر کسي به سازه بلند و شكل‌نگرفته عظيمي که قرار بود از دل زمين تپه هاي کوي نصر سر بر آسمان بسايد، اهميت مي داد. کسي نمي توانست پيش بيني کند که روزگاري هر ايراني بتواند کلانشهر تهران را با همه متعلقات، زير پايش حس کند. اغلب شفت بتني 315 متري‌اش را ديده بودند، اما نمي دانستند که شفت برج هاي مخابراتي، فقط براي انتقال به سازه راس برج کاربرد دارد و نمي دانستند که صعود به آسمان، از طريق همين شفت استوانه‌اي و با سرعت هفت متر در ثانيه ميسر است. امروز، سه سال از تولد برج ميلاد تهران مي گذرد و ديگر شهروندان به بودن سازه مرتفعي ميان منظر شهرشان عادت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار«شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مديريت شهري از سال 71 به دنبال احداث سازه‌اي به عنوان نماد شهر تهران بود و به همين منظور، مطالعات مكان‌يابي براي ساخت برجي در آن مقطع زماني آغاز شد. از ميان 17 كانديدايي كه در فاز مطالعاتي مناسب اين منظور شناخته شده بود، چهار منطقه شامل تپه‌هاي عباس آباد، لويزان، يوسف آباد و کوي نصر به عنوان گزينه‌هاي برتر براي ساخت برجي با کاربري غالب مخابراتي ـ تلويزيوني پيشنهاد شد. در نهايت به دليل برخي ويژگي‌هاي فني واقتصادي و نيز ارتفاع تپه‌هاي كوي نصر در جنوب بزرگراه شهيد همت، اين منطقه انتخاب شد.

فاز عملياتي ساخت پنجمين برج بلند مخابراتي جهان در پايتخت، از سال 74 آغاز شد و حدود 14 سال به طول انجاميد. برج 435متري تهران پس از برج‌هاي مخابراتي گوانجوي چين، تورنتوي كانادا، مسكوي روسيه و شانگهاي چين، روي پله پنجم ارتفاع ايستاده است.

تا چند سال پيش، شهروندان برج در دست احداث تهران را به نام پيمانكار آن يعني «يادمان‌سازه» مي‌شناختند. اما در نهايت با تصويب شوراي اسلامي شهر تهران در سال 78 و به پاس گراميداشت يكصدمين سالروز ميلاد امام خميني (ره)، سازه نمادين شهر تهران«ميلاد» نام گرفت.

مثل هر پروژه كلان ديگري چندين بار از وعده افتتاح برج 161هزار تني تهران گذشت و افتتاح نشد. تا اينكه بالاخره اواسط مهر ماه سال 87، يعني درست سه سال پيش برج ميلاد با شعار «آسمان نزديک است ... » رسما افتتاح شد و پنج روز پس از آن، يعني 22 مهرماه نيز، بازديدعمومي بخش‌هايي از برج آغاز شد.

در آن ايام تنها شرايط بازديد از تراس رستوران ‌VIP برج ميلاد در ارتفاع 292 متري فراهم بود و بقيه قسمت‌هاي برج به بهره‌برداري نرسيده بود.

رحيم مطهرنژاد ـ مديرعامل شركت برج ميلاد تهران ـ كه مسووليت بهره‌برداري از برج را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه بازديد از برج ميلاد تا ارديبهشت سال 89 به دليل انجام عمليات عمراني براي تكميل بخش‌هاي مختلف برج، تنها سه روز در هفته و به مدت سه ساعت ميسر بود، عنوان كرد: به تدريج زمان‌هاي پيش‌بيني شده براي بازديد افزايش يافت، تا اينكه در بهمن 89 امكان بازديد از برج ميلاد در همه روزهاي هفته و تا 10 ساعت در روز، فراهم شد.

وي با بيان اينكه از ابتداي فرودين ماه سال جاري، ساعات بازديد از برج ميلاد به 12 ساعت در روز افزايش يافت و شهروندان مي‌توانند از 9 تا 21 از برج ميلاد بازديد كنند، خاطرنشان كرد: زمان استفاده از واحدهاي پذيرايي برج ميلاد كه از فروردين ماه به بهره‌برداري رسيده نيز، 16 ساعت است.

 

بزرگترين سازه راس در ميان برج هاي مخابراتي جهان، به ميلاد تعلق دارد

به گزارش ايسنا، سازه راس برج ميلاد 12 طبقه و مجموعا 12هزار متر مربع مساحت دارد. اين سازه، بزرگترين سازه راس در ميان برج‌هاي مخابراتي جهان است كه مي‌تواند همزمان يكهزاروپانصد نفر را ميزباني كند. در اين ميان، امكان بازديد عمومي از هشت طبقه سازه راس برج ميلاد وجود دارد و چهار طبقه ديگر به منظور استفاده‌هاي فني، رسانه‌اي و مخابراتي پيش‌بيني شده است.

مطهرنژاد با اشاره به تكميل و بهره‌برداري از بخش‌هاي ديگر برج ميلاد در سازه راس برج، به ايسنا گفت: بهمن‌ماه سال گذشته، هفت طبقه از مجموع هشت طبقه سازه راس كه امكان بازديد عمومي از آن وجود دارد شامل گنبد آسمان، رستوران VIP، رستوران گردان، سكوي ديد بسته، تريا، گالري و طبقه ايمن از آتش، از سوي شركت يادمان‌سازه تكميل و به شركت برج ميلاد تهران تحويل شد.

وي با بيان اينكه طبقه باقيمانده از ميان طبقات عمومي برج، به «سكوي ديد باز» تعلق داشت كه آن هم، در مرداد ماه سال جاري و همزمان با ميلاد امام حسن مجتبي (ع) به بهره‌برداري رسيد، يادآور شد: اين طبقه با 60متر قطر، بيشترين قطر سازه راس برج را به خود اختصاص داده و در بيشتر ايام سال كه وضعيت جوي مناسب است، بازديدكنندگان از اين سكو مي‌توانند كلانشهر تهران و شبكه بزرگراهي شهر را مشاهده كنند.

مطهرنژاد خاطرنشان كرد: در ايامي كه هواي تهران متلاطم و همراه با باد و باران باشد، بازديدكنندگان به سكوي ديد بسته هدايت مي‌شوند تا از داخل برج به نظاره تهران بنشينند.


تجهيزات ارسال داده صداوسيما تا پايان سال آينده بر دکل 350تني برج ميلاد نصب مي شود

به گزارش ايسنا، يکي از مهمترين کارکردهاي برج‌هاي مخابراتي در همه کشورها، استفاده از امکانات مخابراتي و ارسال داده دکل آنتن اين برج هاست. دكل آنتن برج ميلاد به ارتفاع 120 متر از 360هزار قطعه فولاد و پيچ و مهره ساخته شده و وزني معادل 350 تن دارد. اين دكل در چهار قسمت طراحي و ساخته شده که قسمت زيرين آن به طول 70 متر به صورت مشترک توسط صداوسيما و کاربران مخابراتي و ارسال داده بهره برداري خواهد شد. اما سه قسمت فوقاني دکل به آنتن تلويزيوني آنالوگ و ديجيتال اختصاص داده شده و به اجاره سازمان صداوسيما درخواهد آمد.

بر اين اساس، دو طبقه از سازه راس برج ميلاد نيز، به سازمان صداوسيما و کاربران مخابراتي و ارسال داده اختصاص داده شده است.

به گفته مديرعامل شرکت برج ميلاد، طبقه مربوط به کاربران مخابراتي هم اکنون از سوي شرکت يادمان سازه تکميل شده، اما سازمان صداوسيما خواستار تغييراتي در سيستم سرمايشي طبقه مربوط به خود است که اين تغييرات هنوز اعمال نشده است.

مطهرنژاد با اشاره به پيش‌بيني پنج ميليارد تومان اعتبار براي انجام اصلاحات مورد درخواست سازمان صداوسيما در طبقه مربوط به خود و نصب تجهيزات ارسال داده بر روي دكل برج، ابراز اميدواري كرد: درصورت پرداخت اعتبار پيش‌بيني شده از سوي سازمان صداوسيما، فاز عملياتي اين کار آغاز شود.

به گفته وي، تجهيزات مورد نياز از کشور آلمان خريداري و به کشور وارد و براي نصب آن بر دکل آنتن نيز، با يک شرکت آلماني قرارداد منعقد شده است.

مطهرنژاد وعده داد که تا پايان سال 91، سه قسمت دکل آنتن که به استفاده سازمان صداوسيما اختصاص دارد و نيز، طبقه در اجاره اين سازمان به بهره‌برداري برسد.

وي درباره اجاره بهاي يك طبقه از برج ميلاد و بخش‌هايي از دکل آنتن براي سازمان صداوسيما، به ايسنا گفت: مقرر شده كه يك هيات كارشناسي متخصص كه مورد تاييد دو طرف باشد، ميزان اجاره بها را تعيين کند.


صعود به راس برج ميلاد با سرعت هفت متر بر ثانيه 
 آغاز مذاکرات انعقاد قرارداد اجاره واحدهاي تجاري

به گزارش ايسنا، ستون بتني برج ميلاد شامل شش آسانسور با ظرفيت هر يک 24 نفر و با سرعت هفت متر بر ثانيه است که بازديدکنندگان را ظرف يک دقيقه به سازه راس برج منتقل مي کند. اين ستون اما، سوار بر سازه‌اي در قسمت تحتاني برج ميلاد است که شش طبقه دارد.

آن طور که مديرعامل شرکت برج ميلاد گفته است، طبقه منفي دو اين سازه به منظور نگهداري از اطلاعات دستگاه هاي خاصي همجون نيروهاي مسلح و بانک‌ها پيش بيني شده است.

طبقه منفي يک نيز، به واحدهاي اداري تعلق دارد. در طبقه همکف که لابي برج محسوب مي شود، يک آبنما و دو شعبه بانک مستقر است و به عنوان محل انتظار بازديدکنندگان مورد استفاده قرار مي گيرد. اما اصلي ترين قسمت سازه راس شايد، سه طبقه روي لابي باشد که هفت هزار متر مربع مساحت دارد و قرار است به اجاره واحدهاي تجاري دربيايد.

مديرعامل شرکت برج ميلاد تهران با اشاره به اينکه از حدود چهارماه پيش آگهي بهره برداري و اجاره واحدهاي تجاري برج ميلاد منتشر شده و در حال مذاکره با متقاضيان هستيم، تاکيد کرد: بنا داريم بهترين انتخاب ممکن را از ميان متقاضيان انجام دهيم تا مردم با يک مجتمع تجاري متفاوت در سازه‌اي که به عنوان نماد پايتخت از آن ياد مي شود، مشاهده کنند.


«احترام»، مهمترين وجه تمايز واحدهاي تجاري و تفريحي برج ميلاد با ديگر مراکز گردشگري

مطهرنژاد که برج ميلاد را مهمترين مرکز فرهنگي، اجتماعي تهران مي داند، به دنبال متقاضياني است که بتوانند وجوه تمايز ويژه اي که مدنظر دارد را در طبقات تجاري برج ميلاد پياده کنند.

وي مهمترين وجه تمايز برج ميلاد با ديگر مجتمع هاي تجاري، تفريحي و گردشگري را «احترام» برشمرد و توضيح داد: بايد در تمامي قسمت‌هاي برج ميلاد مردم از احترام ويژه‌اي برخوردار شوند و در فضايي که شان افراد حفظ مي شود، شهروندان احساس امنيت و آرامش کنند.

شاخصه ديگري که براي مديرعامل شرکت بهره بردار برج ميلاد تهران اهميت دارد، «پاکيزگي» است و به همين منظور، با شرکت برتري به اين منظور قرارداد منعقد کرده و حدود يکصد پرسنل خدماتي برج ميلاد، هر روز و در برنامه منظمي، برج ميلاد را نظافت مي کنند.


برج ميلاد، خاطره معطر بازديدکنندگان 
 عطر برج ميلاد هم به زودي عرضه مي شود

از همان بدو ورود به برج ميلاد، در لابي، آسانسور و در طبقات، همواره رايحه خوشي استشمام مي شود؛ رايحه شيرين هندوانه که خاطره‌اي معطر از برج ميلاد را در ياد شهروندان ماندگار مي کند.

به گفته مطهرنژاد، اين رايحه به صورت غيرشيميايي تهيه و در همه محيط هاي سربسته برج ميلاد استفاده شده است.

وي همچنين از سفارش يک عطر سوييسي به نام برج ميلاد خبر داد و با اشاره به اينکه در حال تهيه بسته‌بندي اين عطر هستيم، گفت: عطر يادشده، يادگاري است که به زودي مردم مي توانند آن را در برج ميلاد خريداري کنند.


سرزمين برج ميلاد با هتل، مرکز تجارت بين الملل، مسجد، پارک و سازه مينياتوري ايران تکميل مي شود

به گزارش ايسنا، سرزمين 63 هکتاري برج ميلاد، از ديگر ويژگي‌هاي تمايز اين برج با ساير برج‌هاي بلند مخابراتي در جهان است. به گونه‌اي که کمتر برجي در جهان، از سرزميني با اين وسعت برخوردار است. وسعت فضاي اطراف برج، زمينه تاسيس يک هتل بين‌المللي پنج ستاره و يک مرکز تجارت بين الملل را در فاز دوم تکميل برج ميلاد فراهم کرده است. بنابه گفته مطهرنژاد، قرارداد احداث هتل در ضلع شرقي مرکز همايش‌هاي برج ميلاد و مرکز تجارت بين‌الملل در ضلع شمالي مرکز همايش‌ها منعقد و تجهيز کارگاه نيز، آغاز شده است و اگر کارها، آنطور که بايد پيش برود، برج ميلاد تا پايان سال 93 صاحب هتل و مرکز تجارت خواهد شد.

مديرعامل شرکت برج ميلاد تهران همچنين، از احداث زيباترين پارک کشور در جبهه غرب و جنوب برج ميلاد خبر داد و با اشاره به اينکه اين پارک در فضايي به وسعت 20 هکتار ساخته و در چندفاز بهره برداري خواهد شد، به ايسنا گفت: سايت سه هکتاري تيروکمان و رينگ پياده روي از ديگر بخش‌هايي است که در آينده در سرزمين برج ميلاد به بهره برداري خواهد رسيد.

او همچنين از اجراي طرحي با عنوان «دريچه اي رو به ايران» در سرزمين برج ميلاد خبرداد و افزود: با ساخت اين دريچه، بازديدکنندگان برج ميلاد مي توانند سازه مينياتوري از تمام استان هاي کشور را مشاهده کنند و به تماشاي جاذبه هاي گردشگري کشورمان بنشينند.

مطهرنژاد همچنين، وعده ساخت مسجد بزرگي با ظرفيت دوهزار نفر و احتمالا شبيه مسجد تاريخي شيخ لطف الله خبر داد و خاطرنشان کرد: کلنگ اين مسجد تا پايان امسال به زمين خواهد خورد.


سهم اندک گردشگران خارجي از بازديدکنندگان برج ميلاد


هشت ميليون شهروند تهراني، آنچنان که بايد رغبتي براي بازديد از آن نشان نمي دهند

مديرعامل شرکت برج ميلاد تهران در ادامه، شمار بازديدکنندگان برج ميلاد در سال 87 را حدود 50هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: در سال 88 نيز، حدود 80هزار نفر از برج بازديد کردند؛ اين در حاليست که با افزايش ساعات و ايام بازديد از برج در سال 89 شمار بازديدکنندگان به 120هزار نفر افزايش يافت.

مطهرنژاد شمار بازديدکنندگان برج ميلاد طي پنج ماهه نخست امسال را بيش از 150هزار نفر عنوان و اضافه کرد: پيش بيني کرد که شمار بازديدکنندگان از مجموعه برج ميلاد و مرکز همايش‌ها تا پايان امسال از مرز يک ميليون نفر بگذرد.

به گزارش ايسنا، شمار بازديدکنندگان خارجي برج ميلاد بسيار کمتر از حد تصور است و شمار آنها از ابتداي امسال تا کنون، به بيش از چهار هزار نفر نمي رسد.

مطهرنژاد با بيان اينکه درهاي برج ميلاد همواره به روي گردشگران خارجي باز است و هيچ محدوديتي براي آنها وجود ندارد، در عين حال گفت: سهم کوچک گردشگران خارجي از بازديدکنندگان برج ميلاد، تابعي از رونق صنعت گردشگري در کل کشور است.

وي از برنامه ريزي براي فراهم شدن امکان بازديد شبانه روزي و بدون تعطيلي از برج ميلاد تا پايان سال 91 هم خبرداد.

به گزارش ايسنا، بيشتر بازديدکنندگان خارجي برج ميلاد هم ميهمانان خارجي نهادهاي مختلف يا توريست هاي سازماندهي شده اي بوده اند که دستگاه هاي مختلف بنا به مناسبتي خاص ميزبان آنها بوده است. بنابراين مي توان گفت که برج ميلاد در سه سالگي خود هنوز با افق مطلوب خود فاصله بسياري دارد. پنجمين برج بلند مخابراتي جهان هنوز آنگونه که بايد به عنوان يک جاذبه گردشگري شناخته نشده و حتي هشت ميليون شهروند تهراني، آنچنان که بايد رغبتي براي بازديد از آن نشان نمي دهند.

بي ترديد هزينه بازديد از برج ميلاد در شهري مثل تهران که بيشتر جمعيت آن را قشر متوسط تشکيل مي‌دهند، نقش زيادي در اندک بودن شمار بازديدکنندگان از برج را دارد و حتي شبانه روزي کردن امکان بازديد هم، به اندازه کاهش هزينه بازديد در اين زمينه نقش نخواهد داشت.


هزينه وروديه و بازديد از دوطبقه برج ميلاد، 18 هزار تومان است


چمران:


هزينه‌هاي برج ميلاد بايد به گونه‌اي تامين شود


معاون مالي اداري برج: 
 نگهداري برج ميلاد ماهانه 800ميليون تا يک ميلياردتومان هزينه دارد

برابر مصوبه شوراي شهر تهران نرخ ورودي برج يکهزار تومان و هزينه بازديد از دو طبقه مجموعا 17 هزار تومان تعيين شده است که شرکت بهره‌بردار آن را ميان گنبد آسمان و سکوي ديد باز که تقاضاي بازديد از آن بيش از ديگر بخش هاي برج است تقسيم کرده و 9هزار تومان را به سکوي ديد باز و 8هزار تومان را به گنبد آسمان اختصاص داده است و البته براي بازديدهاي بيش از 50 نفر از سه تا 20 درصد تخفيف نيز درنظرگرفته شده است.

هرچند مديرعامل شرکت برج ميلاد تهران تاکيد دارد که هزينه بازديد از برج ميلاد با مصوبه شوراي شهر در اين خصوص کاملا منطبق است و طي سه سال گذشته هيچ افزايشي نداشته است، اما ظاهرا بايد مشکل را به جاي بازخواست شرکت برج ميلاد تهران، در مصوبه شوراي شهر جست و جو کرد.

مهدي چمران ـ رييس شوراي شهر تهران اما معتقد است که هزينه‌هاي برج ميلاد بايد به گونه‌اي تامين شود و نمي توان درهاي برج را به روي همه باز کرد!

وي در پاسخ به اينکه چرا قشر متوسط و ضعيف نمي توانند از برج ميلاد که با هزينه مردمي ساخته شده استفاده کنند، اظهار کرد: ما مي گويم درهاي اين برج را باز بگذارند تا همه بتوانند از اين برج استفاده کنند. اما هزينه‌هاي برج اگر از محل بازديدها تامين نشود، چگونه جبران شود؟ نبايد سرمايه‌هاي برج ميلاد به هدر برود.

وي معتقد است که به اندازه کافي درباره نرخ رستوران‌هاي برج و هزينه بازديد از آن صحبت شده است به همين خاطر، پاسخ سوالات بيشتر در اين باره را نمي‌دهد.

همچنين ، حجت‌الله نجاري، معاون مالي و اداري شركت برج ميلاد تهران هم در گفت وگو با ايسنا، هزينه‌هاي جاري برج ميلاد را ماهانه 800 ميليون تا يك‌ ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: بيشترين هزينه ماهانه به نگهداري از فضاي سبز محوطه برج اختصاص دارد.

وي با بيان اينكه براي ساخت و تجهيز برج ميلاد بالغ بر550 ميليارد تومان هزينه شده است، اظهار كرد: اين هزينه شامل برج، واحدهاي جنبي و مركز همايش‌هاي برج ميلاد است.

نجاري با اشاره به هزينه سنگين نگهداري از برج ميلاد، تصريح كرد: اقداماتي نظير حفاظت فيزيكي مجموعه، خدمات و نظافت، تامين و نگهداري مركز همايش‌ها، هزينه آب و برق و گاز و تلفن، حقوق و مزاياي پرسنل و راهنمايان برج و نگهداري از فضاي سبز محوطه، هزينه‌هايي در بر دارد.

وي با بيان اينكه بيشترين هزينه مربوط به نگهداري از فضاي سبز محوطه برج است، خاطرنشان كرد: 32 هكتار از فضاي متعلق به برج ميلاد به فضاي سبز اختصاص دارد كه معادل 120 ميليون تومان در ماه براي اين مجموعه هزينه دارد.

معاون مالي و اداري شركت برج ميلاد تهران با بيان اينكه در حال حاضر ده شركت پيمانكار خدمات مختلفي را به مجموعه برج ميلاد ارائه مي‌كنند، يادآور شد: 320 نفر در اين مجموعه مشغول به كار هستند كه 270 نفر از اين تعداد، در استخدام پيمانكاران هستند.


سخنگوي شهرداري تهران :
بازديد از هيچ برجي در سطح بين المللي به ارزاني برج ميلاد نيست

محمدهادي ايازي ـ سخنگوي شهرداري تهران هم در گفت‌وگو با ايسنا، تعرفه‌هاي بازديد از برج ميلاد را منطقي و متناسب هزينه‌هاي نگهداري اين مجموعه ملي توصيف كرد و گفت: بازديد همه اقشار جامعه از يك طبقه برج ميلاد با پرداخت 9هزارتومان ميسر است.

وي با بيان اينكه در حال حاضر شمار قابل توجهي از بازديدكنندگان برج ميلاد را قشر مستضعف تشكيل مي‌دهند، عنوان كرد: بخشي از اقشار مستضعف با استفاده از پكيج‌هاي فرهنگي و تورهاي تهران‌گردي از برج ميلاد بازديد كرده‌اند.

وي ادامه داد: بخش عمده هزينه اين قبيل بازديدهاي عمومي و تورهاي يك‌روزه تهران‌گردي توسط شهرداري تامين مي‌شود.

ايازي حتي مدعي شد كه بازديد از هيچ برجي در سطح بين‌المللي، به ارزاني برج ميلاد نيست.


پيمانکار رستوران گردان، ديگر به خبرنگاران اجازه بازديد نمی دهد!

به گزارش ايسنا، راه‌اندازي رستوران گردان برج ميلاد که بزرگترين رستوران گردان جهان محسوب مي شود نيز، بدون حاشيه نبود. علي رغم سرو بستني طلا در اين رستوران که منجر به برخورد شهردار تهران با پيمانکار اين رستوران و دستور توقف سرو اين بستني گران قيمت شده بود، اما ظاهرا شهرداري و شرکت برج ميلاد همچنان انتخاب پيمانکاري که براي بهره برداري از رستوران گردان صورت گرفته را مناسب مي دانند و تصميمي در خصوص تغيير آن اتخاذ نکره‌اند.

پيمانکار رستوران گردان مانع ورود خبرنگار و عکاس ايسنا به اين رستوران شد و مديرعامل شرکت برج ميلاد تهران هم ترجيح داد که در اين ارتباط سکوت کند و ما اميدواريم كه نتيجه قضاوت مردم در قبال اين حواشي کاهش بازديدکنندگان برج نمادساز تهران نباشد.


به تماشايش مي ارزد...

به گزارش ايسنا، با وجود همه حواشي، اگر کمي بلندنظرتر باشيم و به برج ميلاد بنگريم، قطعا مايه غرور و اعتماد به نفسمان خواهد شد. همه ما عادت کرده‌ايم شهروندي پرمشغله باشيم و كمتر سرمان را در طول روز به اطرافمان بياندازيم و سهم ميلاد از نگاه ما، تماشايي سرسري و از دور باشد. عادت کرده‌ايم آلودگي هواي تهران را با ميزان فرورفتن ميلاد در غبار اندازه بگيريم. عادت کرده‌ايم که ميلاد را از بيرون تماشا کنيم و از داخل برج ميلاد غفلت کرده‌ايم. اما آسمان در برج ميلاد واقعا نزديک است، و تهران به غايت کوچک و به تماشايش مي ارزد.

و کسي چه مي داند، شايد روزگاري که توسعه برج ميلاد در فازهاي بعدي به سرانجام برسد و سرمايه برج 550 ميليارد توماني پايتخت بازگردد، هزينه بازديد از برج هم کاهش يابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۸
خوب بود دستتون درد نکنه.خواهش میکنم،تمنا میکنم،جون هرکی دوس دارین،پلان های برج میلاد رو برام بذارین یا بفرستین.مگه چی میشه؟؟؟بفرستین دیگه....
سلام.
من 2 مهمان از چین دارم و امشب برای بازدید به برج میلاد خواهم آمد.
ام اگر میتوانید یک دیتیل از چگونگی بازدید برای من ارسال نمایید.
با تشکر
با سلام
نوروز امسال در تهران مهمان بودیم
به پیشنهاد میزبان از برج میلاد بازدید کردیم سه خانواده حدود15نفر با سه خودرو.
تا قبل از بازدید فقط برج را دورادور نظاره گر بودم و فکر نمی کردم این همه امکانات سیاحتی و تفریحی داشته باشد
امروز دنبال نام طراح/طراحان برج بودم که این مقاله را حین جستجو در اینترنت پیدا کردم و نام طراح را نیافتم.
اگر آسانسور خارجی می داشت پر جنب جوش تر و زنده و پر تکاپوتر به نظر می رسید
جوی های سیمانی پر از آب دور محوطه برج خصوصا در بدو ورودی نا مناسب است علاوه بر پای بچه من شاهد افتادن پای چند بچه دیگر داخل جوی آب و خیس شدن کفش آنها بودم و مانع تردد ایمن است
مبلغ کرایه آسانسور برای بازدید از قسمت های بالای برج برای خانواده مثلا 5نفره زیاد است و کدام کارمندی توان پرداخت حدود یکصد هزار تومان برای یک آسانسور سواری خانوادگی دارد؟
شکوه و عظمت سازه قابل تحسین است!!!
شاد باشید
علی حلوایی-اراک-25/1/1393
عالی بود ممنون تحقیق خوبی برای پسرم بود
خوب و مفید بود ممنون
برای من که خیلی سنگین بود
سلام . میشه نقشه های عمرانی و پی برج را بزارید؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل