بازدید 10576

زنان از مردها قوي‌ترند!

مردها در موقعيت پايين‌تري در قياس با زنان قرار دارند، زيرا مردها تنها يک کروموزوم X دارند، در حالي که زنان صاحب دو کروموزم X هستند، لذا در زنان در صورتي که ژن‌هاي ايمني در يک کروموزوم غيرفعال باشند، ديگر کروموزوم آن را جبران مي‌کند.
کد خبر: ۱۹۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۹ 08 October 2011
پژوهشگران بلژيکي دريافتند: اگر چه در طول قرن‌هاي متمادي همواره به زن به عنوان جنس ضعيف نگاه شده است، اما زنان از لحاظ ژنتيکي به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده‌اند که در مقابل بيماري‌هاي عفوني و سرطان از خود مقاومت بيشتري نشان مي‌دهند.

به گزارش ايسنا در گزارش مربوط به اين تحقيق آمده است كه سيستم ايمني مردها در مقابل زنان ضعيفتر است، زيرا زنان داراي ميکرو RNAs هستند.

دکتر «کلاود ليبرت» از دانشگاه «گنت» در بلژيک بر اساس يافته‌هاي حاصل از اين پژوهش مي‌گويد: مردها در موقعيت پايين‌تري در قياس با زنان قرار دارند، زيرا مردها تنها يک کروموزوم X دارند، در حالي که زنان صاحب دو کروموزم X هستند، لذا در زنان در صورتي که ژن‌هاي ايمني در يک کروموزوم غيرفعال باشند، ديگر کروموزوم آن را جبران مي‌کند.

وي مي‌افزايد: ما معتقديم علت اين‌که زنان بيشتر عمر مي‌کنند و در مقابل ضربه‌هاي روحي و بيماري‌ها مقاوم‌ترند، کروموزوم X است که در انسان در برگيرنده 10 درصد ميکرو RNAs است که تا کنون در ژنوم انسان رديابي شده است.

نتايج اين تحقيق در مجله «BioEssays» منتشر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی