بازدید 3454

آغاز به کار ۱۶ منطقه ویژه اقتصادی جدید نهایی شد

از میان ۴۸ منطقه ویژه اقتصادی که مصوبه دولت و تاییدیه شورای نگهبان برای تاسیس را دریافت کرده و به مرکز امور مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ابلاغ شده بود، هفته قبل ۱۶ منطقه نهایی شد.
کد خبر: ۱۹۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۶ 07 October 2011
معاون مناطق ویژه اقتصادی گفت: با ابلاغ رسمی، ۱۶ منطقه ویژه اقتصادی جدید با مشخص شدن سازمان مسئول و نقشه منطقه، فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

جعفر آهنگران در گفت‌و‌گو با ایلنا به بیان آخرین وضعیت مناطق ویژه اقتصادی جدید پرداخت و اظهار داشت: از میان ۴۸ منطقه ویژه اقتصادی که مصوبه دولت و تاییدیه شورای نگهبان برای تاسیس را دریافت کرده و به مرکز امور مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی ابلاغ شده بود، هفته قبل ۱۶ منطقه نهایی شد.

وی افزود: در واقع هم اکنون سازمان مسئول، سند مالکیت، اساسنامه سازمان‌های مسئول و نقشه این ۱۶ منطقه ویژه اقتصادی نهایی شده و آماده تاسیس است. در حال حاضر برخی از این مناطق در حال مذاکره با سازمان گمرک ایران برای استقرار گمرک در مناطق مورد نظر هستند.

به گفته آهنگران، برخی از این مناطق با مدیریت بخش خصوصی و برخی با مدیریت دولتی اداره خواهند شد.

وی در خصوص زمان آغاز به کار رسمی فعالیت ۱۶ منطقه ویژه اقتصادی مذکور، گفت: آغاز به کار این مناطق بستگی به منابع مالی سازمان‌ها و اختصاص منابع و سرمایه گذاری‌ها دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر