بازدید 10517

هاشمي: تهمت اعتماد مردم را از بين مي‌برد

کد خبر: ۱۹۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲ 04 October 2011
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، شرط تحقق صدور انقلاب را الگوسازي برشمرد.

به گزارش ايسنا آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار معاون و اعضاي حوزه ستادي معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به اخلاق‌محور بودن برنامه‌هاي فرهنگي امسال دانشگاه و نياز بسيار بالاي جامعه ما به اخلاق و مباحث فرهنگي گفت: قرآن كريم وقتي مي‌خواهد از نماز ستايش كند، مي‌گويد اين فريضه بازدارنده انسان از فحشا و منكر است و نيز زماني كه مي‌خواهد، پيامبر گرانقدر اسلام را توصيف نمايد، ايشان را با «خلق عظيم» وصف مي‌نمايد.

وي با اظهار تأسف از گسترش مفاسد، دروغ و بداخلاقي‌ها در جامعه، اخلاق اسلامي را وجود ملكه بازدارنده انسان مسلمان و مؤمن از خطاها و پليدي‌ها و ضامن مراعات حقوق مردم و فضائل خواند و تصريح كرد: اگرچه در جامعه ما به وفور از اخلاق اسلامي دم زده و برنامه‌هاي بسياري نيز ساخته مي‌شود، اما متأسفانه آنچه اكنون در برخي مراكز تصميم‌گير و به‌تبع آن بعضي رسانه‌ها و جرايد جامعه اتفاق مي‌افتد و عمل مي‌شود به گونه ديگري است.

رئيس هيأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامي با ابراز نارضايتي از افول اخلاقيات در جامعه اسلامي تأكيد كرد: آثار دروغ، تهمت، بداخلاقي و بي‌حساب و كتاب حرف زدن به سرعت در جامعه گسترش مي‌يابد و مانند خوره پايه‌هاي اعتماد مردم را از بين مي‌برد.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به اين‌كه دين مبين اسلامي در ذات خود ظرفيت اصلاح و الگو ساختن جامعه را دارد، گفت: پيامبر عظيم‌الشأن اسلام در مدت 10 سال از جامعه جاهلي آن روز عرب، مدينه‌النبي را ساخت به گونه‌اي كه روح تعاليم اسلام به سرعت در بيشتر نقاط دنيا گسترش يافت و مردم ساير كشورها خود به استقبال اسلام مي‌رفتند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين‌كه صدور انقلاب اسلامي با الگوسازي تحقق خواهد يافت، تصريح كرد: اگر ما توانستيم جامعه‌اي صالح، سالم و صادق داشته باشيم، نياز به تبليغ براي صدور انقلاب نداريم، چرا كه خود مردم به سراغ ما خواهند آمد.

هاشمي رفسنجاني، ضروري‌ترين نياز كنوني جامعه را احياي عملي ارزش‌هاي اخلاقي خواند و تصريح كرد: مصاديق فردي و اجتماعي اخلاق اسلامي و فرهنگ ديني بايد در اولويت آموزش قرار گيرد و جوانان نيز تلاش كنند تا در آزمايشگاه وجدان خود اخلاق را بسنجند و به آن عمل كنند.

رئيس هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي در پايان با تشكر از اقدامات و موفقيت‌هاي معاونت فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي، كسب رتبه‌هاي برتر در مسابقات و جشنواره‌هاي گوناگون ديني، فرهنگي را نشانه توجه به مباحث فرهنگي و اخلاقي در دانشگاه آزاد اسلامي خواند و افزود: هرچند متأسفانه دستاوردهاي علمي و فرهنگي اين دانشگاه مورد بي‌مهري برخي دستگاه‌هاي تبليغاتي و رسانه‌اي قرار مي‌گيرد، ولي بايد روند رو به رشد و تعالي اين امور كماكان حفظ شود.

در ابتداي اين ديدار دكتر مظاهري معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي گزارشي از عملكرد، برنامه‌ها و اهداف اين معاونت عنوان و رويكرد امسال اين معاونت را «اخلاق‌مداري، هويت ديني و توسعه فرهنگي» خواند و تصريح كرد: توسعه منابع مالي و انساني در حوزه فرهنگي دانشگاه آزاد مي‌تواند موفقيت‌ها و برنامه‌هاي اين معاونت را مضاعف و گسترش دهد.

همچنين حجت‌الاسلام حبيبي معاون برنامه‌ريزي اين ستاد با اشاره به سه گام برنامه راهبردي و تحول فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي، پيشنهادات زير را در جهت بهبود و تسريع در برنامه‌هاي فرهنگي آينده دانشگاه آزاد عنوان كرد:

-هماهنگ‌سازي ساختار حوزه‌هاي معاونت فرهنگي با ساير بخش‌ها

-اصلاح ساختار بودجه حوزه فرهنگي

-تأييد شاخص‌هاي فرهنگي در رتبه‌بندي واحدهاي دانشگاهي

-باز تعريف دستورالعمل‌هاي انتصاب رؤساي واحدهاي دانشگاهي

-شفاف‌سازي و تقسيم كار نهادهاي فرهنگي داخل دانشگاه

-تجميع فعاليت‌هاي فرهنگ محور در حوزه معاونت فرهنگي
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها