بازدید 54291

مشایی در آمریکا باقی ماند؟

کد خبر: ۱۹۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹ 25 September 2011
با وجود آنکه محمود احمدی نژاد نیویورک را به مقصد تهران ترک کرده است، اخبار تایید نشده ای حکایت از آن دارد که در راه بازگشت، رییس دفتر رییس جمهور او را همراهی نمی کند.

به گزارش فرارو، برخی منابع خبری مدعی شدند که اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهور بر خلاف هیات ایرانی شرکت کننده در شصت و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، به کشور بازنگشته و وی با ارایه درخواست ویزای شش ماهه از آمریکا، در این کشور باقی مانده است.

علت اصلی اقامت رحیم مشایی در امریکا ایجاد ارتباط با ایرانیان مقیم امریکا و سامان دهی به دفاتر ایرانیان مقیم در آن کشور و ایجاد رابطه فرهنگی و جذب و بازگرداندن نخبگان به ایران عنوان شده است.

سایت های  منتشر کننده این خبر مدعی شده اند که اقامت مشایی به اطلاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسیده است.

با این حال طی تماس خبرنگار فرارو با تعدادی از نمايندگان عضو این کمیسیون، آنها نسبت به اين موضوع ابراز بی اطلاعی کردند.

همچنین خبرنگار فرارو با دفتر محمد شیخان، رئیس مرکز ارتباطات، اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس جمهور و محمدحسن صالحي‌مرام، معاون ارتباطات و اطلاع رساني دفتر رييس جمهور تماس حاصل کرد تا صحت و سقم آن را جویا شود که تلاش ها بی نتیجه ماند.

این دو دفتر با پاسکاری به یکدیگر، هر یک اطلاع رسانی در این زمینه را وظیفه طرف مقابل و از تایید و تکذیب این خبر خودداری کردند.


تکمیلی:

اسفنديار رحيم مشايي، دقايقي پيش به همراه محمود احمدي نژاد، وارد پايتخت موريتاني شد.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، اسفنديار رحيم مشايي، رئيس دفتر رئيس جمهوري کشورمان، دقايقي پيش به همراه محمود احمدي نژاد، رئيس جمهور و هيئت همراه، وارد نواکشوط شد تا به شايعات برخي رسانه ها در خصوص باقی ماندنش در آمريکا پايان دهد.

احمدي نژاد در بدو ورود مورد، استقبال رسمي ' محمد ولد عبدالعزيز ' رييس جمهوري اين كشور قرار گرفت.

رئيس جمهوري براي مذاكره با همتاي موريتانيايي خود عازم دفتر رياست جمهوري اين كشور شده و در پايان اين ديدار كوتاه چند ساعته و پس از رايزني با عبدالعزيز براي ديدار با همتاي سوداني عازم خارطوم مي شود.

عين الله قشقاوي، سرپرست سفارت جمهوري اسلامي ايران در نواکشوط نيز هيئت ايراني را همراهي مي کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی