بازدید 8500

احمدي‌نژاد: تقسیم‌ شیعه و سنی را قبول ندارم

قسیم‌بندی‌هایی مانند شیعه و سنی و عرب و فارس بیشتر ساخته دولت‌های غربی است تا تفرقه ایجاد کرده و حاکم شوند چرا که اگر ترکیه، ایران، عراق، عربستان، مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار هم باشند هیچ قدرت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در دنیا نمی‌تواند با کشورهای این منطقه برابری کند و کسی نمی‌تواند آسیبی به این قدرت وارد کند اما بدون شک اگر کشورها با تقسیم‌بندی‌های کاذب از یکدیگر جدا شوند، دشمنان به راحتی می‌توانند اهداف استعماری خود را دنبال کنند.
کد خبر: ۱۹۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲ 25 September 2011
رئیس‌جمهور گفت: رژیم صهیونیستی و اربابانش علاقه زیادی دارند که به ایران حمله کرده و ضربه بزنند و نقشه‌هایی هم در این خصوص طراحی کردند اما از پاسخ ملت ایران وحشت دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد در حاشیه سفر به مقر سازمان ملل متحد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل دولت مستقل فلسطینی اظهار داشت: ملت فلسطین قبل و حین جنگ جهانی دوم نیز وجود داشت، بنابراین تشکیل ارگانی به نام دولت فلسطینی موضوع عجیبی است؛ حق ملت فلسطین است که دولت خود را داشته باشند و اعمال حاکمیت کنند منتها ساختارهای جهانی و برخی قدرت‌ها این حق را از آنها سلب کرده‌اند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ملت فلسطین مانند رودخانه‌ای جاری در طول تاریخ وجود داشته و پس از این نیز وجود خواهد داشت و سازمان ملل اگر آن را به رسمیت نشناسد در حقیقت از وظایف ذاتی خود فاصله گرفته است.

وی افزود: حتی اگر برخی رهبران فعلی فلسطین حق ملت فلسطین را استیفا نکنند در آینده رهبرانی خواهند آمد و حق آنان را استیفا خواهند کرد؛ ملت فلسطین را نمی‌توان از تاریخ پاک کرد و 65 سال تلاش قدرت‌های استعمارگر برای این منظور بی‌نتیجه بوده است.

* آنچه ایران برای ملت فلسطین قائل است بیشتر از چیزی است که می‌خواهند به آنها بدهند

احمدی‌نژاد ادامه داد: ملت فلسطین وجود داشته اما عده‌ای حق آن را تضییع کردند و اکنون به دنبال بازگرداندن آن حق هستند؛ آنچه جمهوری اسلامی ایران برای ملت فلسطین قایل است بیشتر از آن چیزی است که می‌خواهند به این ملت بدهند.

رئیس‌جمهور افزود: تشکیل دولت فلسطین پس از ده‌ها سال مبارزه گامی در جهت نزدیک شدن به حقوق کامل این ملت است.

* برخی دولت‌ها با طرح تشکیل دولت فلسطینی به دنبال نجات رژیم صهیونیستی هستند

وی در پاسخ به سوالی درباره علت طرح موضوع تشکیل دولت فلسطین اظهار داشت: بالاخره آمریکا و متحدانش هم به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم صهیونیستی قادر به ادامه دادن نیست و به آخر خط رسیده است؛ آنها مجبور هستند دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

*‌ منطقه خاورمیانه وصله نامناسب رژیم صهیونیستی را پس می‌زند

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: برخی دولت‌ها به عنوان تاکتیک تاریخی موضوع تشکیل دولت فلسطینی را مطرح کردند تا فرصتی برای نجات رژیم صهیونیستی فراهم کنند؛ آنها قصد دارند تشکیل دولت فلسطینی را در مسیر مذاکرات طولانی‌، تفرقه‌انگیز و خسته‌کننده قرار دهند اما بدون تردید این تاکتیک هم نمی‌تواند رژیم صهیونیستی را نجات دهد؛ منطقه خاورمیانه وصله نامناسب رژیم صهیونیستی را در خود هضم نخواهد کرد و آن را پس می‌زند.

رئیس‌جمهور گفت: سلطه‌گران تشکیل دولت فلسطینی را به عنوان حس سیاسی دنبال می‌کنند؛ آنها مجبور هستند که دولت فلسطینی را به رسمیت بشناسند اما قصد دارند حداکثر امتیاز را از این موضوع بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص گروه‌های مختلف فلسطینی اظهار داشت: ایران از آرمان ملت فلسطین حمایت می‌کند و همیشه گروه‌های فلسطینی را به وحدت دعوت کرده است چرا که معتقدیم یک آرمان بزرگ بر پایه وحدت قابل تحقق است؛ ایران با همه گروه‌های فلسطینی رابطه مطلوبی دارد، دولت محمود عباس در ایران سفارت دارد و سایر گروه‌ها نیز نمایندگی دارند.

احمدی‌نژاد افزود: جمهوری اسلامی ایران فراتر از احزاب و گروه‌های سیاسی، به آرمان فلسطین اهمیت می‌دهد.

رئیس‌جمهور در پاسخ به اینکه برخی معتقدند ایران از ابزارهای بسیار پرقدرتی در منطقه برخوردار است، اظهار داشت: ادبیات غربی‌ها، ادبیات قدرت و سلطه است و با ادبیات ملت ایران که برادری، احترام و محترم شمردن حق حاکمیت ملت‌ها است، فاصله دارد؛ جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشورهای منطقه حمایت می‌کند و این تفاوت اساسی ادبیات ملت ایران با ادبیات سلطه‌طلبانه دنیای استکباری است.

* تقسیم‌بندی شیعه و سنی را از اساس قبول ندارم

وی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت شیعه و سنی و ارزیابی خود از شکل‌گیری قطب قدرت شیعیان در خاورمیانه گفت: تقسیم‌بندی شیعه و سنی را از اساس قبول ندارم و آن را ساخته و پرداخته استعمارگران و سلطه‌طلبان به منظور ایجاد تفرقه و جدایی بین مسلمانان می‌دانم؛ بدون تردید پیامبر اسلام (ص) یک دین بیشتر نیاورده است، کتاب آسمانی، خدا و قبله همه مسلمانان مشترک است و حتی بالاتر از این معتقدیم که دین اسلام به عنوان دین کامل متعلق به همه بشریت است و مخاطب پیامبر اسلام (ص) مسلمانان نیستند بلکه همه بشریت هستند.

احمدی‌نژاد افزود: یگانه‌پرستی، آزادی، عدالت و کرامت انسان‌ها از جمله تعلیمات پیامبر اسلام (ص) است و این متعلق به همه بشریت است. جمهوری اسلامی ایران در عراق با گروه‌های سنی روابط دوستانه‌ای دارد و اکثریت فلسطین اهل تسنن هستند اما مورد حمایت ایران قرار دارند.

* تقسیم‌بندی‌ شیعه و سنی و عرب و فارس ساخته دولت‌های غربی برای تفرقه است
 
رئیس‌جمهور ادامه داد: تقسیم‌بندی‌هایی مانند شیعه و سنی و عرب و فارس بیشتر ساخته دولت‌های غربی است تا تفرقه ایجاد کرده و حاکم شوند چرا که اگر ترکیه، ایران، عراق، عربستان، مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس در کنار هم باشند هیچ قدرت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در دنیا نمی‌تواند با کشورهای این منطقه برابری کند و کسی نمی‌تواند آسیبی به این قدرت وارد کند اما بدون شک اگر کشورها با تقسیم‌بندی‌های کاذب از یکدیگر جدا شوند، دشمنان به راحتی می‌توانند اهداف استعماری خود را دنبال کنند.

وی خاطر نشان کرد: البته در منطقه نیز عده‌ای هستند که بعضاً‌ حرف‌هایی می‌زنند و توجه ندارند که این حرف‌ها به نفع دشمنان اسلام و بشریت است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر ملت‌های جهان با هم باشند، دولت‌های غربی نمی‌توانند این مقدار جنگ و اشغالگری در منطقه ایجاد کنند؛ آنها ابتدا ملت‌ها را از هم جدا می‌کنند و سپس در مسیر پیگیری اهداف خود گام برمی‌دارند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره تحولات برخی کشورهای منطقه اظهار داشت: بهترین راه حل و فصل برخی مشکلات موجود در کشورها را تفاهم دولت‌ها و ملت‌ها روی حقوق اساسی یعنی آزادی، عدالت و حق انتخاب آزاد می‌دانیم و این موضع روشن ملت ایران برای همه ملت‌ها است ضمن اینکه همیشه بیگانگان را از دخالت در امور کشورها و ملت‌ها منع کرده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت لیبی و حضور ناتو در این کشور اظهار داشت: دخالت ناتو اگر چه ممکن است در کوتاه مدت آثاری داشته باشد اما ماندگاری آنها بلای خانمان سوز است؛ تجربه تاریخی نشان داده که ناتو به دنبال منافع ملت‌ها نیست و برای آنها منابع و ثروت ملت‌ها و کشورها اهمیت دارد؛ امروز شورای انتقالی در لیبی روی کار آمده اما با این وجود کشورهای غربی منابع مالی ملت لیبی را آزاد نمی‌کنند و باید پرسید چرا؟ فرانسه و انگلیس به چه حقی درباره پول یک ملت تصمیم می‌گیرند.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سوریه و تظاهرات در این کشور اظهار داشت: معتقدیم هر کس که دوستدار مردم سوریه است باید کمک کند که مسائل موجود در این کشور با گفتگو و تفاهم حل و فصل شود؛ باید اجازه بدهیم سوری‌ها خودشان تصمیم بگیرند، ما صرفاً می‌توانیم اصول آزادی، عدالت، احترام به تمامیت ارضی و روش تفاهم و گفتگو را پیشنهاد بدهیم و در نهایت مردم و دولت سوریه باید درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

* غربی‌ها از مقاومت ملت سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی ناراحتند

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه غربی‌ها از اینکه ملت سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند، خیلی ناراحت هستند، اظهار داشت: در منطقه خاورمیانه دولت‌هایی وجود دارد که در عمر خود حتی یک انتخابات هم برگزار نکردند اما دولت‌های غربی که ادعای آزادی و دمکراسی می‌کنند، کوچکترین اعتراضی به این دولت ها نکردند از این‌رو اصولاً به نیت غربی‌ها بخاطر رفتارها و عملکرد دوگانه آنها بدبین هستیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌های غربی همواره در طول تاریخ از دیکتاتورها حمایت کردند و امروز چطور می‌توان باور کرد که آنان یکدفعه طرفدار ملت‌ها و آزادی شده باشند. چطور می‌توان پذیرفت که غربی‌ها یک شبه ضد کسانی شدند که حامی و پشتیبان آنان بودند. بدون شک این موضوع جز فریبکاری برای سوء استفاده از حرکت‌های شکل‌گرفته در منطقه نیست.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره رابطه ایران و آمریکا افزود: مسائل دو کشور مقداری پیچیده است، دولت‌های متعدد غربی همواره به دنبال سلطه بودند، البته بارها اعلام کردند که قصد دارند که رفتار خود را تغییر دهند اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره برنامه هسته‌ای ایران از سوال مجری شبکه الجزیره که از واژه قدرت هسته‌ای استفاده کرد، انتقاد و تصریح کرد: ایران دولتی دارای بمب هسته‌ای نیست و هیچ گاه هم به دنبال آن نبوده و نیست؛ ما از دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای پیشرفت استفاده می‌کنیم و این را طبق قوانین بین‌المللی حق همه ملت‌ها می‌دانیم منتها دولت آمریکا و متحدانش که از اساس با موجودیت ملت ایران مخالف هستند و صرفاً به دنبال نجات رژیم صهیونیستی می‌باشند هر گاه ملتی در مسیر پیشرفت گام برمی‌دارد بلافاصله از به خطر افتادن امنیت رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند تا بدین‌وسیله از پیشرفت آن ملت جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: دولت‌های غربی قصد دارند کشورهای منطقه خاورمیانه فقط از سوخت فسیلی استفاده کنند تا هر چه زودتر این منبع انرژی تمام شود و روزی را تصور کنید که نفت این منطقه تمام شده باشد؛ در آن زمان غربی‌ها قطره قطره انرژی را به بهای استقلال ملت‌ها به فروش خواهند رساند. اینکه مدام ما را به مصرف بیشتر انرژی فسیلی تشویق می‌کنند و در خصوص استفاده از انرژی‌های نو مانع‌تراشی می‌کنند بخاطر همین موضوع است.

*‌ رژیم صهیونیستی نقشه‌هایی برای حمله به ایران طراحی کرده است

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران تاکید کرد: ملت ایران از تهدیدات نظامی هیچگونه نگرانی ندارد؛ البته رژیم صهیونیستی و اربابانش علاقه زیادی دارند که به ایران حمله کرده و به ایران ضربه بزنند و نقشه‌هایی هم در این خصوص طراحی کردند اما از پاسخ ملت ایران وحشت دارند.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال وجود نگرانی در برخی کشورهای منطقه از برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت:‌ این آمادگی در ایران وجود دارد که متخصصین هسته‌ای حوزه خلیج فارس از نیروگاه‌های هسته‌ای کشورمان بازدید کرده و با متخصصین ایرانی گفتگو کنند؛ ایران تنها کشوری است که جزئیات فعالیت‌های هسته‌ای آن در رسانه‌ها برخلاف قانون از سوی آژانس بین‌المللی هسته‌ای منتشر شده است و به واسطه این افشاگری غیرقانونی تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان توسط ایادی صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملاً شفاف و زیر نظر دوربین‌های آژانس بین‌المللی هسته‌ای قرار دارد به طوری که حتی غنی‌سازی در حد یکصدم گرم ثبت و ضبط می‌شود اما متاسفیم از اینکه آژانس چشم خود را بر روی چندین هزار بمب اتمی آمریکا و رژیم صهیونیستی بسته است در حالی که وظیفه این مجمع بین‌المللی این بوده است که سلاح‌های هسته‌ای را از بین ببرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل