بازدید 6194

آیةالله مهدوی کنی: برای پول منبر نرفته ام

آیت‌الله مهدوی کنی گفت که در طول 80 سال عمر خود برای پول منبر نرفته و درس نداده و در دوران مسئولیت‌هایش بعد از انقلاب تا امروز حقوق نگرفته و از امتیازی استفاده نکرده است اما وضع وی خوب است و با درآمدهای اندک امور را می‌گذراند.
کد خبر: ۱۹۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۰ 20 September 2011
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت که در طول 80 سال عمر خود برای پول منبر نرفته و درس نداده و در دوران مسئولیت‌هایش بعد از انقلاب تا امروز حقوق نگرفته و از امتیازی استفاده نکرده است اما وضع وی خوب است و با درآمدهای اندک امور را می‌گذراند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی که در آئین رونمایی از سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی در دانشگاه امام صادق(ع) سخن می‌گفت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از جهاد و مهاجرت آغاز شد و همین اصول که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شده است، عوامل بقای این انقلاب و نظام هستند.

وی افزود: پیشنهاد تشکیل جهاد سازندگی در شورای انقلاب توسط آیت‌الله شهید بهشتی مطرح شد که با تایید حضرت امام(ره) این کار بزرگ آغاز شد و اساس اسلام و انقلاب اسلامی نیز بر همین حرکت‌های جهادی و مهاجرت توأم با جهاد بوده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر جهاد و مهاجرت همراه با اخلاص باشد خداوند راه را به انسان نشان می‌دهد و هر حرکتی در ادامه‌اش با هدایت مضاعف به توفیق می‌رسد و سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی نیز در مقام کاربرد نیازمند هدایت و حمایت است.

آیت‌الله مهدوی کنی افزود: اینکه قرآن کریم بحث امت را مطرح کرده به معنای آن است که مجموعه یک امت نیازمند امام و رهبری هستند و حرکت‌های آنها اگر بدون هدایت و امام و رهبری باشد ممکن است نتایجی داشته باشد اما به هدف مطلوب نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: منظور از رهبری در قرآن رهبری قله‌نگر است و هرجا در مسیر جهاد و مهاجرت چالش و مشکلی بوجود می‌آید، رهبری باید آنرا با هدایت مجاهدت مجاهدان برطرف کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: جهاد و مهاجرت باید مردمی باشد و برخورداری از رهبری در حرکت‌ها منافاتی با مردمی بودن آنها ندارد و اگر حرکت‌های ما محصور در نظام سیاسی شود، پیشرفت نمی‌کند.

آیت‌الله مهدوی کنی افزود: دعوت به خیر و انجام کار خیر باید رنگ و بوی مردمی بگیرد تا مورد توجه مردم قرار گیرد و اول انقلاب هم جهاد سازندگی حرکتی مردمی بود و حرکت‌های جهادی امروز هم مردمی هستند که به موفقیت دست یافته است.

وی در ادامه سخنانش از مخالفت خود با انحلال جهاد سازندگی در دهه 70 سخن خبر داد و گفت: آن زمان تاکید کردم که جهاد سازندگی یک موضوع است و کشاورزی از جنسی دیگر؛ همانطور که کمیته‌های انقلاب با شهربانی تفاوت داشته است اما کسی به حرف ما گوش نکرد و برای نظم و انضباط خلط مبحث صورت گرفت و چون رهبری این را تایید کردند، ما هم تسلیم شدیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: راه اسلام و انقلاب و راه امام و رهبری باید ادامه یابد و این راه، راهی مردمی است و مقام معظم رهبری بارها بر مردمی بودن کارها تاکید فرموده‌اند که البته این مردمی بودن منافاتی با نظم او انضباط داشتن ندارد.

آیت‌الله‌ مهدوی کنی در عین حال تاکید کرد: نظم و انضباط دادن به کارها نباید موجب جدایی مسئولان و خدمتگزاران از مردم شود چرا که اگر از مردم جدا شوید دیگر نمی‌توان کاری انجام داد.

وی گریزی هم به تأسیس دانشگاه امام صادق(ع) زد و گفت که مکان این دانشگاه از دست آمریکایی‌ها خارج شد و دانشگاه امام صادق با 5 میلیون تومان بنا نهاده شد و 30 سال است که بدون کمک‌های دولت و دانشجویان برپا است و امروز هم در عرصه کارهای جهادی پیشتاز است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آنچه منشأ عزت دنیا و آخرت است، خدمت مردم و اخلاص است، تاکید کرد: باید کارهای جهادی و روحیه مجاهدت، هجرت، فداکاری و ایثار، اخلاص و پیروی از رهبری تداوم یابد.

آیت‌الله مهدوی کنی گفت که در طول 80 سال عمر خود برای پول منبر نرفته و درس نداده و در دوران مسئولیت‌هایش بعد از انقلاب تا امروز حقوق نگرفته و از امتیازی استفاده نکرده است اما وضع وی خوب است و با درآمدهای اندک امور را می‌گذراند.

وی این نکته را برای آن متذکر شد که بگوید اگر کار برای خدا باشد خداوند به انسان کمک می‌کند و به او آبرو می‌دهد و می‌تواند حتی به دیگران کمک کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان بسیج را نیروی مردمی و به معنای جهاد و مهاجرت فی سبیل‌الله دانست و از اینکه سازمان بسیج سازندگی عهده‌دار مدیریت حرکت‌های جهادی کشور و جلوگیری از فعالیت‌های جزیره‌ای در این عرصه شده است، تقدیر کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس