بازدید 19902

انحلال دانشكده فني كاسپين + پاسخ

کد خبر: ۱۹۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸ 20 September 2011
سرویس با بینندگان «تابناک» ـ مطالب زیر از کاربران از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید که تا حد امکان پیگیری لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه  مربوطه انجام شد، متاسفانه به دریافت پاسخ منجر نشد.

متن این درخواست به همراه توضیح «تابناک»، چنانکه پیش از این وعده داده شده بود، به شرح زیر می آید:

طرح مشکل:

باسلام
دانشگاه تهران طي يك تصميم يك باره و بدون اطلاع قصد به انحلال دانشكده فني كاسپين(پرديس 3 سابق) را گرفته است! اين تصميم به صورت يك اطلاعيه بر روي برد اموزشي به اطلاع دانشجويان رسيده و در روز پنج شنبه ي هفته ي گذشته با حضور دكتر افضلي كوشا و دكتر كمره اي به همرا دكتر شريعتي رياست دانشكده به اطلاع دانشجويان رسيد اين درحالي است كه تصميم گرفته شده با مخالفت شديد دانشجويان مواجه شده است دانشكده فني كاسپين در حال حاضر در دو رشته ي مهندسي صنايع و مهندسي شيمي در حدود 300 دانشجو دارد و بيش از 50 نفر پرسنل در كادر اداري آن مشغول با كار مي باشند.

سوال اينجاست كه:

1. آيا اين چنين امكاني براي دانشگاه تهران از لحاظ قانوني وجود دارد؟
2. تكليف دانشجويان و كارمندان چه مي شود؟
3. چه كسي پاسخ گوي از بين رفتن يك مكان فرهنگي و اجتماعي است؟!
4. آيا اين تصميم با مشورت  مديران ارشد گرفته شده است؟

خواهشمند است به ما كمك كنيد.
با تشكر دانشجويان دانشكده فني كاسپين.

توضیح «تابناک»:

طي نامه ارسالي با شماره 136/ت مورخ 28 /3/ 90 به روابط عمومي دانشگاه تهران متأسفانه جوابي دريافت نشد؛ لذا طبق قولي كه به بينندگان عزيز داده بوديم گزارش رسيده بدون جواب منتشر شد.

پس از نشر این خبر، دانشگاه تهران پاسخ خود را برای سرویس با بینندگان «تابناک» ارسال داشت که عین متن جوابیه در پی می آید:

جوابيه:

مدیرمسئول محترم سایت تابناک

با سلام و تحیت
احتراما بازگشت به نامه شماره 136/ت مورخ 25/3/1390 در خصوص گزارش واصله به آن سایت محترم با موضوع «تعطیلی دانشکده فنی کاسپین دانشگاه تهران» موارد ذیل را به استحضار می‌رساند و خواهشمند است در صورت درج گزارش مذکور٬ این توضیحات نیز در خصوص آن منتشر شود:

1ـ موضوع تعطیلی دانشکده فنی کاسپین هیچ‌گاه مطرح نبوده و نیست برای توضیح بیشتر در این خصوص٬ نیاز است به پیشینه تأسیس این دانشکده اشاره شود:

دانشکده فنی کاسپین وابسته به پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران٬ در نخستین سال‌های دهه 70 و بر اساس موافقتنامه‌ای که بین معاون محترم وزیر صنایع٬ مدیرعامل سازمان صنایع وقت و نیز پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران به امضا رسید٬ احداث و بر اساس دستور وزارتی٬ مقرر شده بود طبق مفاد این توافقنامه٬ وزارت محترم صنایع کلیه هزینه‌های دانشکده اعم از آموزشی٬ پژوهشی٬ پرسنلی و جاری را به مدت پنج سال تأمین نماید.

این توافق٬ بلافاصله و پس از گذشت زمانی کوتاه٬ با تغییر در مدیریت‌ها و برنامه‌های وزارت صنایع٬ به محاق توقف رفت و تا امروز دانشگاه تهران که با پشتگرمی وزارت صنایع نسبت به تأسیس این شعبه دانشگاهی اقدام نموده بود٬ با وجود ضیق اعتبارات خود٬ کلیه هزینه‌های آن را تأمین نموده است و باعث افتخار است که تاکنون صدها دانشجوی نخبه از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده و در بخش‌های مختلف مدیریت و صنعتی به خدمت جامعه درآمده‌اند یا به ادامه تحصیل پرداخته‌اند.

2ـ در تمام سال‌های فعالیت دانشکده فنی کاسپین٬ دانشگاه تهران تلاش نموده است شرایط مطلوب تحصیل را برای دانشجویان این دانشکده٬ فراهم نماید و در این راه٬‌با اختصاص برخی اعتبارات مربوط به بخش‌های دیگر پردیس دانشکده‌های فنی٬ زمینه بهبود و ارتقای شرایط آن را فراهم آورده است. توافقات و تلاش‌هایی صورت گرفته که ذیلا به برخی از آنها اشاره می‌شود اما این توافقات عملا هیچ گاه منتج به نتیجه خاصی نبوده است:

ـ توافقنامه بهمن 1374 بین دانشگاه تهران و استاندار محترم وقت گیلان برای تبدیل شهرک ولیعصر (محل استقرار دانشکده کاسپین) به شهرک دانشگاهی و تأمین شرایط مناسب که هیچ‌گونه اقدام عملی صورت نگرفته است:
ـ تلاش برای اختصاص ردیف مستقلی در بودجه برای تأمین هزینه‌های این دانشکده از محل بودجه عمومی کشور که بارها پیگیری اما به نتیجه نرسیده است.

ـ تلاش برای جذب کمک از نهادهای استان که هیچ نتیجه‌ای در پی نداشته است.
ـ انجام مکاتبات فراوان با مسئولان محترم ذیربط در خصوص مشکلات این دانشکده که جملگی بدون پاسخ مانده است.
و موارد دیگری که در صورت نیاز و به صورت مشروح می‌توان آنها را ذکر نمود.

2ـ اساسا موضوع انحلال دانشکده فنی کاسپین به هیچ روی مطرح نیست اما این نگرانی جدی وجود دارد که به دلیل ضیق اعتبارات و نبود بودجه کافی٬ دانشکده فنی کاسپین فعالیت‌های خود را تعدیل نماید. این دغدغه‌ای است که به صورت جدی وجود دارد و مضمون اطلاعیه اشاره شده در گزارش آن سایت نیز٬ همین دغدغه بوده و موضوع تعطیلی در میان نبوده است. آنچه مهم است این است که دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور٬ نهایت تلاش خود را برای حفظ و تعالی این مرکز آموزشی انجام داده و خواهد داد.

از مسئولان محترم منطقه٬ مدیران محترم ارشد استان٬ وزیر محترم علوم و نمایندگان محترم منطقه در مجلس هم انتظار می‌رود با اهتمام جدی نسبت به رفع مشکل اعتبارات این دانشکده٬ دانشگاه تهران را در زمینه دوام فعالیت موفق و با کیفیت این مرکز علمی یاری فرمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر