بازدید 45520

مجادله نماینده ایران و آمریکا در جلسه آژانس انرژی اتمی

«فریدون عباسی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «استیون چو»، وزیر انرژی آمریکا نسبت به سیاست‌های هسته‌ای متقابل با هم وارد درگیری لفظی شدند/ عباسی پس از تهدیدات وزیر انرژی آمریکا، خطر آمریکا و سلاح هسته‌ای آن کشور را برای صلح و امنیت جهانی خطری جدی دانست.
کد خبر: ۱۹۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۴ 19 September 2011
سرویس بین‌الملل ـ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با وزیر انرژی آمریکا درگیری لفظی پیدا کرد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر خبری که «رویترز» منتشر کرده، «فریدون عباسی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و «استیون چو»، وزیر انرژی آمریکا نسبت به سیاست‌های هسته‌ای متقابل با هم وارد درگیری لفظی شدند.

بنا بر این گزارش، «چو» ایران را متهم کرد که همچنان مقررات آژانس را رعایت نمی‌کند و همواره در حال انکار واقعیت برنامه‌های خود است.

وی همچنین با متهم کردن ایران به انجام رفتار تحریک‌آمیز به ایران هشدار داد، در صورتی که مطالبات جامعه جهانی را درباره برنامه هسته‌ای خود برآروده نکند، با انزوایی شدید در عرصه بین‌المللی روبه‌رو خواهد شد!

جامعه جهانی به جامعه ای متشکل از همه کشورها یا دست‌کم بیشتر کشورها گفته می‌شود، ولی در سال‌های اخیر، کشورهای غربی همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس، لفظ جامعه جهانی را برای این سه کشور به کار می‌برند و دغدغه‌ها و منافع خود را منافع و دغدغه‌های همه کشورهای جامعه جهانی معرفی می‌کنند، در حالی که بیشتر کشورها با نقطه نظرات این سه کشور در عرصه جهانی مخالفند.

پس از ,وارد کردن اتهامات وزیر انرژی آمریکا به ایران ، «فریدون عباسی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با خطاب قرار دادن وزیر انرژی امریکا به وی گفت : خطر کشوری چون آمریکا که دارای سلاح هسته‌ای است، امروز به دغدغه جدی جامعه جهانی تبدیل شده، چرا که این سلاح‌ها، صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کنند.

فریدون عباسی همچنین اظهار داشت: مواضع دشمنانه آمریکا و برخی از کشورها و تهدیدهای نظامی آنان، باعث شده کشورهایی چون ایران ناچار شوند تأسیسات خود را در جاهایی امن مستقر کنند.
 
آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها و آشکارا در مجامع بین‌المللی ایران را به حمله به تجهیزات هسته‌ایش تهدید کرده‌اند، در حالی که این اظهارات تاکنون با محکومیت مجامع بین‌المللی و سازمان‌های صلح طلب روبه‌رو نشده و این نهادها در قبال این تهدیدات سکوت پیشه کرده‌اند؛ تهدیداتی که ناقض صریح تعهدات آمریکا به عنوان عضوی از سازمان ملل متحد است.

عباسی همچنین در سخنرانی خود از تلاش سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای ترور دانشمندان و کارشناسان هسته‌ای و به شهادت رساندن سه تن از آنان سخن گفت و خواستار محکوم کردن این عملیات تروریستی توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۶
حالا این کجاش درگیری بود؟؟؟.تابناک تو خودت بعضی وقتها درگیر میشی ها!!!
دمش گرم خوب جوابش را داده!
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
ما هرچه قدر درمقابل غرب عقب نشینی کنیم اونها پرروتر خواهند شد
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
باید طبق نظر قرآن عمل کنیم که می گه با کفار تا زمانی همکاری کنید که اونا به قولاشون عمل می کنن و اگر اونا زیر قولشون زدن بدون هیچ فوت وقتی باید همکاری قطع بشه
در این متن خبری اینقدر درگیری بالا بود که 12 تا کشته داد و 50 نفر زخمی شدن تازه اخبار موثق هست که دو طرف درگیری با مسدوم کردن همدیگه راهی بیمارستان شدن(((خیلی ببخشید تنها برداشت من از این خبر همین بود که براتون نوشتم)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
شما راحت باش
مهدی
| Iraq |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
اینجا تفکرات و ایده هاست که نقش آفرینی میکنند بی شک صاحبان حق پیروز میدان خواهند بود.
ضمنا مصدوم درست است نه مسدوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
آقای زبل خان درگیری دیپلماسی با درگیری که شما فکر کردی فرق میکنه عزیزم
آمریکا و رژیم صهیونیستی به کرات غلط میکنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
+ مزدوران وطن فروشی که در حمایت از حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران رای منفی دادن .
آمریکا هرازگاهی ازخواب بیدار می شود چرت و پرت می گوید شما به بزرگی خودتان ببخشید
اعتماد به نفس آمریکاییهایی که در گرداب بحران اقتصادی و عراق و افغانستان و غیره فرو رفته اند، حکایت ضرب المثل سنگ پای قزوین است!!!
تجربه نشان داده است که هرچه قدر در مقابل متکبران متواضعانه رفتار کنی آنها رفتارشان را تشدید خواهند نمود یادمان باشدبرکات عبارت #آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند #امام خمینی (ره ) هنوز که هنوز است تاثیر خود را بیشتر از قبل برجای می گذارد و ما همواره باید در گفتگو هایمان با شجاعت و اعتماد به نفس بالاظاهر شویم
اي بابا هرچي إز ديوانگي هاي آمريكا ميگيم ميگن توهم كاش قرآن را دقيقتر مي خوانديم معيارها را در انتخاب مي كرديم.
آیا واقعأ روزی میرسه که قیافه آمریکائی رو نبینیم ، و صداشونو نشنویم . جدأ خسته شدیم از اخبار و قیافشون. دست از سر مردم دنیا بر نمی دارن.
بقول داد ماست ما ایرانی ها عــــــــــــــاشق آدم حساب نکردن اونایی هستیم که فکر می کنن خیلی گندن...
چه رویی دارن این امریکایی ها شیطونه میگه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
سگ هایی که هر روز در پشت مرز های ما عو عو میکنند . به یه پخ بندند. شما خودشو ناراحت نکن.
احسن اقاي عباس اعتماد آمریکا و رژیم صهیونیستی هيچ غلطي نميتون بكنن
آفرین بر آقای عباسی که به عنوان نماینده کشور اسلامی ایران تو دهن کافران زده است این روحیه شهادت طلبی و دشمن ستیزی در خون تمام ایرانیان می باشد دوره افول آمریکا و تمام نوکرانش نزدیک و نزدیکتر می شود .
همه ملت سربلند ايران اسلامي بايستي در همه مجامع بين المللي وداخلي ودرهرزمان مشتي محكم به دهان امريكا و رژيم جعلي اسرائيل بكوبند.احسنت به عباسي
اي ول استاد! دمت گرم. زنده و پا برجا باشي تا از خون هايي كه در اين زمينه مظلومانه و به ناحق ريخته شده دفاع كني. حق نگهدارت.
ان تنصرالله ينصركم ويثبت اقدامكم
كدوم مجادله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يارو سخنراني كرده عباسي هم سخنراني كرده
اگه نميدونيد بريد بپرسيد اين روشي ديپلماتيك د رهمه جلسات است پس در طول تاريخ ديپلماسي ما هميشه در حال مجادله بوده ايم ؟؟
تابناك حرفه تر عمل كن و تحليلي نگاه نكن
سانسور هم نكن
اين آقاي چو يك دانشمند توي دانشگاه استنفورد بوده؛ حقش بود آقاي عباسي ازش مي پرسيد مي دونيد اولين و تنها كشوري كه از سلاحاتمي استفاده كرده كدومه؟

مي دونيد توي ايران دانشمندا و معلم هاي دانشگاه را به خاطر تلاششون براي توليد برق هسته اي مي كشند؟
ه نظرم بايد يه تهديد نرم هم تنگش ميزد
که جوونايي تو ايران هستن که ميگن چو ايران نباشد تن من مباد
وقتی یه مسئول ایرانی اینطوری با قدرت جواب بیگانگان زورگو را میده آدم احساس غرور و اقتدار میکنه دمش گرم حال کردم
فری تاج سره ، ای ول....،فری گل پسره ، ای ول....!
حال مي كنم دمش گرم
باسلام . درگيري لفظي اصطلاحي غير معمول
و مبهم ميباشد كه به جاي مجادله و مشاجره
وارد زبان فاخر فارسي نموده ايد .
درهرحال بهتراست براي انتخاب تيتر التفات و
سليقه بهتري بخرج دهيد. باقي بقاي شما
ولی به نظر نمیاد که در گیری لفظی رخ داده باشد من فکر میکنم که به نوبت سخنرانی کرده باشند و صدالبته موقع سخنرانی نماینده ایران کسی تو سالن حضور نداشته.
نازت بشم. اگه دو سه بار دیگه هم حالش بگیری حساب کار دستش میاد.
"جامعه جهانی به جامعه ای متشکل از همه کشورها یا حداقل اغلب کشورها گفته اطلاق می شود، اما در سال های اخیر کشورهای غربی همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس، لفظ جامعه جهانی را برای این سه کشور به کار می برند و دغدغه ها و منافع خود را منافع و دغدغه های همه کشورهای جامعه جهانی معرفی می کنند در حالی که اکثر کشورها با نقطه نظرات این سه کشور در عرصه جهانی مخالفند"

من با جواب دندان شکن نماینده ایران کاملا موافقم ولی زورم میاد شما به جای خبر رسانی تحلیل ارائه میدین، ما خودمون میفهمیم احتیاج نیست شما برامون تبیین بفرمایین که چی شده؟ اوکی تابی؟
آقاي عباسي حضرت عباس نگهدارد بايد با اين آمريكايي هاي پررور همينطور جدي برخورد كرد
احتمالا از اینکه ترورشون ناموفق بوده با دیدن دکتر عباسی حسابی یه جاییشون سوخته که اینجور به چرت و پرت گفتن افتادن.
بسوزید!!!!!!!!!!!
آمریکای لجن خوار
مرگ بر آمریکا، فرانسه و انگلیس منبع فساد و دروغ و تزویر
زنده باد دکتر عباسی.دمش گرم.جواب اون بیشعورها را باید اینچنین داد.
اگه دولتمردان امريكا اهل درگيري با ايران بودن 20سال پيش كاري ميكردن.اونا مال اين حرفا نيستن.ايران 30سال پيش با ايران فعلي فاصلش از پايين قله اورست تا سر قله تصور كنيد!!ملت بيخال امريكا كياو چنده!!!تابناك ول كن از اختلاس 3000ميلياردي بگو كه اين مشكلات خطرش از امريكا بدتره ه ه
اگه دولتمردان امريكا اهل درگيري با ايران بودن 20سال پيش كاري ميكردن.اونا مال اين حرفا نيستن.ايران 30سال پيش با ايران فعلي فاصلش از پايين قله اورست تا سر قله تصور كنيد!!ملت بيخال امريكا كياو چنده!!!تابناك ول كن از اختلاس 3000ميلياردي بگو كه اين مشكلات خطرش از امريكا بدتره ه ه
ببینید چقدر زیباست یک دانشمند مذاکره کند. کاش در این مملکت متخصصین ودانشمندان خردمند و راستگو مدیریت می کردند.
به نظرمن باید محکم سرش فریاد می زد و به مرتیکه می گفت که شما سر جای خودتان بنشینید. شما برید گندها ی خودتون رو پاک کنید .
احسنت
آقافریدون دستت درد نکنه کاش می زدی در گوشش به جای ملت ایران
آفرین بر این دانشمند بزرگ و شهید زنده انقلاب احسنت به شجاعتت
امریکائیها فکر میکنند فرعون زمان هستند فرعونهای بزرگ هم روزی به زباله دانی رفته واسیر مگسی میشوند .
هر چه فریاد دارید سر آمریکاه بکشید. امام خمینی (قدس ره)
من جای عباسی بودم یه مشت میزدم تو دهن گشاد استیون چو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان