بازدید 8656

رقابت شديد بانك‌ها براي ثبت نام عمره!

البته مسئولان سازمان حج نسبت به آغاز ثبت نام زود هنگام متقاضيان حج عمره انتقاداتي را مطرح كردند، اما نظام بانكي دلايل و پاسخهايي را نسبت به اين موضوع مطرح مي‌كند، البته ناگفته نماند كه هيچ قانوني بانكها را نسبت به ثبت نام زود هنگام حج عمره منع نكرده است.
کد خبر: ۱۹۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶ 15 September 2011
مسئولان سازمان حج و زيارت در حالي عنوان مي‌كنند كه ثبت نام زودهنگام عمره در بانكهاي عامل غيرقانوني است كه مسئولان بانكي مطرح مي‌كنند كه منع قانوني در اين زمينه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ساليان گذشته به جز سال 87 بانك ملي از متقاضيان حج عمره ثبت نام به عمل آورده است. سال 87 بانك ملت اين وظيفه را برعهده داشت. براساس تفاهم ميان سازمان حج و دو بانك ملي و ملت، ثبت نام براي حج عمره از تاريخ 24 شهريورماه جاري به مدت يكماه صورت مي‌گيرد.

يعني امسال براي اولين بار هر دو بانك ملي و ملت كار ثبت نام از متقاضيان حج عمره را بر عهده گرفته‌اند و براين اساس رقابتي بين آنها ايجاد شده كه همين امر منجر به طرح موضوع ثبت نام زودهنگام از متقاضيان حج عمره شده است.

البته مسئولان سازمان حج نسبت به آغاز ثبت نام زود هنگام متقاضيان حج عمره انتقاداتي را مطرح كردند، اما نظام بانكي دلايل و پاسخهايي را نسبت به اين موضوع مطرح مي‌كند، البته ناگفته نماند كه هيچ قانوني بانكها را نسبت به ثبت نام زود هنگام حج عمره منع نكرده است.

يكي از مهمترين دلايل بانكها در اينكه امسال ثبت نام حج عمره زودتر از موعد مقرر انجام مي‌شود، بحث رقابتي است كه بين آنها وجود دارد، دو بانك ملي و ملت براي اينكه سهم بيشتري از بازار را كسب كنند، ثبت نام زود هنگام را آغاز كردند، البته آنها جلوگيري از ازدحام و شلوغي را از ديگر دلايل براي ثبت نام زود هنگام مطرح مي‌كنند.

مسئولان سازمان حج و زيارت عنوان مي‌كنند كه ثبت نام زودهنگام در بانكهاي عامل غيرقانوني است اما مسئولان بانكي مطرح مي‌كنند كه منع قانوني در اين زمينه وجود ندارد.

يكي از مسئولان بانك ملي در پاسخ به اين سئوال خبرنگار مهر مبني بر اينكه با اين اقدام بانكها اين شائبه ايجاد شده است كه قصد دو بانك ملي و ملت از ثبت نام زود هنگام، استفاده از منابعي است كه براي مدت زماني در بانك باقي مي‌ماند، عنوان كرد: بانكها حق دارند از اين منابع استفاده كنند و اين كار بر خلاف موازين بانكي نيست.

وي افزود: درست است كه در تفاهم نامه تاريخ 24 شهريور ماه قيد شده است اما از سوي هيچ دستگاهي بانكها در جذب منابع مردم براي ثبت نام منع نشده‌اند.

اعتراض به اين عمكرد بانكها زماني وقت مي‌گيرد كه موضوع آغاز ثبت نام پيش از اطلاع رساني مطرح شده باشد، بانك ملت قبل از اينكه اطلاع رساني در اين مورد صادر كند، در برخي از شعب شهرستانها كار ثبت نام از متقاضيان حج عمره را آغاز كرده بود.

بانكها مطرح مي‌كنند كه اگر بخواهند دقيقا بر اساس آنچه كه در تفاهم نامه آمده است عمل كنند، بخشي از زمان را از دست مي‌دهند و دچار مشكلاتي مي‌شوند و يا حتي ممكن است به دليل مسئله رقابت بخشي از بازار را از دست بدهند.

پس از اين بانك ملي اعلام كرده بود كه ثبت نام حج عمره از تاريخ 24 شهريور ماه به صورت حضوري و اينترنتي در اين بانك آغاز مي‌شود، ثبت نام حضوري از طريق تمامي 3500 شعبه بانك ملي ايران صورت خواهد گرفت.

اين بانك اعلام كرده بود، براساس اعلام سازمان حج و زيارت هزينه ثبت نام حج عمره براي افراد بالاي 10 سال، مبلغ 800 هزار تومان و براي افراد زير 10 سال، مبلغ 600 هزار تومان مي‌باشد، همچنين زمان پايان ثبت نام نيز توسط سازمان مذكور اعلام خواهد شد.

بانك ملت هم از ثبت نام اينترنتي از تاريخ 24 شهريور ماه خبرداده و براي اجرايي شدن اين طرح هم يك سامانه الكترونيكي راه اندازي كرده است. علاوه بر آن اين بانك با ارسال پيامك از متقاضيان دعوت بعمل آورده است.

براساس اطلاعيه اين بانك متقاضيان اعزام به عمره مفرده مي‌توانند با در دست داشتن اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه به تمامي دو هزار و 697 شعبه و باجه‌هاي بانك ملت در سراسر كشور مراجعه و براي اعزام به اين سفر معنوي ثبت نام كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی