بازدید 73351

طولاني‌ترين آبشار مصنوعي ایران + عکس

کد خبر: ۱۹۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲ 13 September 2011
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز گفت: آبشار رنگين‌كمان كارون طولاني‌ترين آبشار مصنوعي در كشور است كه طول آن از يك‌سو 150 متر و از سوي ديگر به 200 متر مي‌رسد و در كناره‌هاي پل هفتم اهواز ايجاد شده است.

ارسلان جعفري‌شهني در گفت ‌وگو با ايسنا، منطقه خوزستان، اظهار كرد:‌ محيط شهري اثر مستقيمي بر ذهن و روان شهروندان دارد و هرچه محيط زندگي از خشونت سختي اشباع شده باشد، رفتار شهروندان هم متاثر از اين محيط، خشن مي‌شود؛ در مقابل هرچه محيط شهري ‌آرام‌تر بوده و رنگ‌هاي ملايم در فضاهاي شهري استفاده شود، رفتار شهروندان هم ملايم‌تر مي‌شود.

وي افزود: ارتقای كيفيت فضاهاي شهري و عناصر متنوع سازنده محيط از مهمترين وظايف شهرداري است و در اين زمينه مي‌توان از عناصري مانند آب، نور، گياه و زمين استفاده كرد. شهر اهواز داراي اقليمي خاصي و‌ آب و هوايي گرم است و گذر طولاني‌ترين رودخانه كشور از ميان اين شهر، تضاد زيبايي ايجاد كرده است. اگر اين تضاد به‌درستي مورد استفاده قرار گيرد، مي‌توان با استفاده از عنصر آب، موجب زيبايي منظر شهر شد و اين ظرفيت موجود را براي بهسازي شهر به كار برد.

جعفري‌شهني تصريح كرد: با استفاده از رودخانه كارون و ساختارهاي فيزيكي متفاوت پل‌ها مي‌توان تركيبي از نورپردازي و آبنماها را در شهر ايجاد كرد؛ نورپردازي پل «سفيد»، نخستين اقدامي بود كه در اين زمينه انجام شد و پروژه نورپردازي و آبنماي پل هفتم هم شب گذشته به بهره‌برداري رسيد. نورپردازي پل هشتم اهواز هم بزودي آغاز مي‌شود و در اين پروژه، با استفاده از دو عنصر آب و نور، تركيبي زيبا ايجاد مي‌شود.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز خاطرنشان كرد: در اين پروژه 6 الكتروپمپ 90 كيلواتي، آب را به بالاي پل انتقال مي‌دهند و پس از فيلتر كردن، آب از ارتفاع 35 متري به صورت آبشار در 2 رديف به پايين سرازير مي‌شود. 2 هزار و 750 نازل تمام‌استيل در اين آبشار استفاده شده و روشنايي و نورپردازي اين آبشار هم از طريق750 لامپ LED و 80 پروژكتور رنگي اجرايي شده است.

وي ادامه داد: لوله‌هاي استفاده شده براي مكش آب از جنس فولاد با قطر 12 اينچ هستند. يك هدر مكش به قطر20 اينچ هم استفاده شده و لوله‌هاي رانش از جنس پلي‌اتيلن با قطرهاي 10 و 14 اينچ هستند. سيستم الكتريكال اين آبنما بسيار دقيق‌ نصب شده و از تابلوهاي برق «سافت‌درايو» در آن استفاده شده و پست برق 700 كيلو واتي هم براي اين آبشار به‌كار رفته است.

جعفري‌شهني گفت: در اين پروژه از كابل‌هايي استفاده شده كه مانع ايجاد حرارت بالا در پمپ‌ها مي‌شوند و به اين ترتيب عوامل تخريب پمپ‌ها حذف شده‌ است.

مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري اهواز افزود: نورپردازي پل‌ها و ايجاد آبنماهاي موزيكال در اندازه بزرگ در پارك‌هاي ساحلي كارون در دستور كار قرار گرفته است؛ همچنين طراحي تعدادي از ميدان‌ها و ورودي‌هاي شهر اهواز و نصب مجسمه‌هاي سنگي و برنزي در پارك‌ها از ديگر برنامه‌هاي سازمان زيباسازي شهرداري اهواز است.

وي تصريح كرد: اين پروژه‌هاي شهري پس از افتتاح در اختيار شهرداري‌هاي مناطق قرار مي‌گيرند. همچنين با آموزش تعدادي از پرسنل مناطق، كار حفاظت و نگهداري از اين تجهيزات انجام مي‌شود.

جعفري‌شهني با اشاره به اين‌كه نمونه آبشار پل هفتم در كشور وجود ندارد، گفت: نمونه چنين آبشاري با اين وسعت تنها در كشور كره جنوبي اجرايي شده است و تلاش مي‌كنيم اين نوع آبنما را در شكل‌ها و فرم‌هاي متنوع در مناطق مختلف اهواز ايجاد كنيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۶
اميدوارم اثر پاشش آب روي خوردگي بتن عرشه و پايه پل را دنظر گرفته باشند!!!!
سلام واقعا متاسفم که تالابهای طبیعی دارن خشک میشن -ابشارهامون خشک میشن بعد ابشار مصنوعی میسازیم .باید کفت خداحافظ طبیعت
دست شما درد نکند ولي دنبال اب و محيط زيست با شيد زيبايهاي کامپيوتري لطفي ندارد اينها جشن نئون است
چه باحال
خسته نباشید
ارزو میکنیم که شهردار دیگر نقاط شهر را هم همینگونه زیبا بسازد.
بسیار زیباست کار فوق العاده و بی نظیری به زیبای شهر ودلپذیرتر شدن فضای شهر بسیار کمک مکند امیدواریم هرچه زودتر شاهد اجرا وراه اندازی آن باشیم و فقط در حد طرح باقی نماند
واقعا زیباست، مرسی
دستتان درد نكند جالب بود از اين كار ها بكنيد مگر ديگركشور ها چه كار مكنند كه هي به روخ ما مي
كشند اين درست كرديم اون درست كرديم .اي والله ايروني .مرحبا به ايروني .
خیلی جالبه حتما اجراش کنید، اما به نظرم قبلش بهتره یه دستی به اطراف کارونم بزنید که منظره قشنگ تری داشته باشه. (لایروبی)
خیلی باحاله
ما دیشب رفتیم
تا باشه از این کارا باشه
یاحق
با تشکر از سازمان زیباسازی شهر اهواز به امید پیشرفت روز افزون
خیلی خوب بود
بهترم میشه ما میتونیم
دست به دست هم دهیم به مهر
من به نوبه خودم از این تحولی که در ایجاد روحیه برای شهروندان اهوازی با مساعی شهردار جدید بوجود امده ممنون هستم.ما باید یاد بگیریم که از کارهای خوب هم بگوییم و قدردانی کنیم.
آفرين! به اين ميگن كار خوب.
بازم جای تشکر داره بعد از مدتها یه پروژه زیبا تو شهر اجرا شد
مطمئنید اینجا ایران خودمونه :))
همه چیز برای تهران . بعدا" میگید همه میایند تهران . خودمونیم چند دیدنی منحصربفرد در تهران وجود داراد؟
خیلی قشنگ
اینجور طرح ها افتتاح آن مهم نیست بلکه نگهداری آن مهم است لطفا شش ماه دیگر هم یک عکس از آن بگیرید
بسیار زیباست ولی بهتر است به محیط زیست رودخانه و اطراف آن هم اهمیت لازم داده شود. همچنین هر روز و هر ساعت روشن نباشد که جذابیت آن بیشتر باشد. در کره جنوبی چنین پلی وجود دارد ولی هر ماه چند روز روشن است و توریست های زیادی بر ای دیدن آن به محل رودخانه هان مراجعه می کنند
واقعا حیرت انگیزه. دستتون درد نکنه. بعد مدتها رویمان می شود جلوی بستگانمان که به اهواز می آیند سرمان را بلند کنیم
به این خلاقیت و مهندسی ،احسنت.
دست شما درد نكند ! يك فكري به هزاران هزار بيكار اهوازي هم بكنيد.
واقعا جای تبریک برای اهوازیا داره. اصفهانی که روزی شبهاش از همه جا زیباتر بوده حالا داره جاشو به اهواز میده
قشنگه
نمردیم و یک کار قشنگ در غیر از تهران دیدیم
احسنت به اين حسن سليقه. به مسوولان شهر اهواز تبريك ميگم. يه خورده هم شهرداران شهرهاي شمالي ياد بگيرند كه با اين همه نعمت خدادادي كه در اختيار دارند هيچ نمادي از زيبايي به جز انچه كه طبيعت عطا كرده در شمال ديده نميشه.
زيبا و تماشايي است.اميدوارم سازمان زيبا سازي اهواز حركتي رو كه شروع كرده ادامه بده و بتونيم شهرمون رو كه استعداهاي بالقوه اي واسه زيبايي داره بهتر و قشنگ تر ببينيم.البته آبشار فوق نيازبه بهره برداري قوي و دلسوزانه اي داره كه اميدوارم مسوولين اين موضوع رو در نظر بگيرن.
بسیار زیباست ، از کسانی که این ایده به ذهنشون رسیده تشکر می کنم و از اون مدیری که بجای حرف زدن عمل میکنه هم تشکر می کنم
خدا کنه همین طور به زیبایی عکساش بمونه . به پیمانکار تاکید بشه بازدید روزانه از کلیه تجهیزات اون بشه .
آبنمای زیتون که الان مدتیه بدون آهنگه و نازل هاش درست کارنمیکنه . آبنمای خرمشهر - آبادان تعدادی از نازل هاش مشکل داره . این به مدیریت شهرداری برمیگرده که چطوری پیمانکار را ساماندهی بده . متولی کار حتما از پیمانکار گزارش روزانه بخواد و تا پایان گارانتیش برنامه ریزی دقیق برای اون انجام بده . به امان خدا ولش نکنید .
قشنگ بود، ولي تا جايي که من خبر دارم وتو اهواز هم بودمو ديدم مشکلات شهر اهواز به عنوان مرکز استان خوزستان کم نيست و جا دارد که دولت و مسئولين به مشکلات و مسائل استان خوزستان و از جمله شهر اهواز به ديده مثبت بنگرند، در شان شهر اهواز نيست که حاشيه نشيني هايي همانند محله شلنگ اباد و يا ....هنوز در داخل اين مرکز استان نفت خيز و زرخيز خود نمايي کنند.!!؟؟
از همه عزيزاني كه براي اهواز زحمت مي كشند تشكر مي كنم واقعا كار بسيار خلاقانه و زيبايي انجام داده اند اميدوارم همه كساني كه اهواز رو دوست دارند ولي ازش دور هستن بتونن خيلي زود به اونجا برن و از ديدن منظره رويايي پل هفتم لذت ببرند
خیلی زیباست، احسنت. امیدوارم این زیباسازی ها در تمام شهرهای کشور ادامه دار باشد و فضای مرده شهرها احیا شود.
واقعا زیبا
حیف که تو ایران این صحنه ها کمن
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی