بازدید 64011

نکاتی درباره کشتار وحشیانه یک خرس+فیلم

جنایتی بدتر از آنچه در این فیلم سیاه دیده می شود برای حیات وحش متصور نیست. آیا واژه «حداکثر مجازات» اینجا کاربردی خواهد داشت؟ یا طبق روال مرسوم، با درخواست تجدید نظر و پیگیری و مظلوم نمایی و فراموشی رسانه ها، خاطی به حداقل مجازات محکوم خواهد شد؟ اصولا آیا چنین فردی باید حق بازگشت به طبیعت را داشته باشد؟ و باید بتواند گاو و گوسفندش را در مناطق حفاظت شده و ممنوعه بچراند؟ و تفنگ به دست بگیرد؟ و بکشد؟ و خاطرات مردانگی اش را در برخورد با خرس و رهایی از دادگاه و محاکمه برای دیگران تعریف کند؟ و از جثه بزرگ خرس مادر بگوید؟ و از جذابیت کشتن خرس داستان ها بسازد؟
کد خبر: ۱۸۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷ 11 September 2011
سالهاست به مدد تکنولوژی و موبایل های با قابلیت فیلمبرداری، جنایات خاموش، قابل رویت و استناد شده اند.

به گزارش دیده بان حقوق حیوانات، همانطور که متجاوزین به ناموس جامعه، از اقدامات شنیع خود فیلمبرداری می کنند، متجاوزین به حق حیات وحش این مرز و بوم نیز تصاویری را بر حافظه تلفن های خود ثبت می کنند که رعشه بر تن بیننده می اندازد. اگر در حیطه تجاوز به عنف، رهگیری و شناسایی سریع انجام می شود، در حیطه حیوانات و حیات وحش و محیط زیست شرایط دقیقا بر عکس است. اینجا نه تنها برخورد ها به کاهش جنایت ختم نشده، که باعث جری تر شدن جانیان طبیعت نیز شده است.

ضجه های معنی دار توله خرسی معصوم

اگر توان دیدن فیلم را داشتید، در جای جای فیلم ضجه های توله خرس هایی را شنیده اید که مادرشان به قتل رسیده و شکم کوچکشان با قساوت دریده شده؛ اما هنوز خون آلود و با  روده هایی بیرون آمده راه می روند و در جستجوی حمایتی ناممکن دور مادر می گردند. می گردند و ضجه می زنند و مِهر رفته اش را طلب می کنند. ضجه هایی انسانی از توله هایی که سهم اندکشان از دنیای نامردی ها، چند بار دیدن خورشید است و شکمی دریده و مادری مرده.



جریمه های چند صد هزار تومانی برای جنایات میلیونی


اگر قرار باشد باز هم به رسم گذشته عمل شود، این بار هم سه جانی جریمه ۷۰۰ هزار تومانی خواهند داد و خواهند رهید. تفنگشان باز پس داده خواهد شد و آماده خواهند بود برای جنبنده بعدی، جنبنده ای که پوست قاچاقش میلیون میلیون خرید و فروش می شود. آیا این شکل برخورد جنایتی اینچنین را تبدیل به فعالیتی سود ده نمی کند؟ وقتی قنداق تفنگ قاتل، از جریمه این جنایت قیمتی تر است، هر تفنگ به دستی با دیدن حیوانی که پوستی گران بها به تن دارد ترغیب به شلیک خواهد شد. بهانه نجات رمه و گاو و گوسفند هم که تا کنون محکمه پسند بوده و رهاننده جانی از زندان.

ثبت حداقل مجازات برای اکثر جنایات

جنایتی بدتر از آنچه در این فیلم سیاه دیده می شود برای حیات وحش متصور نیست. آیا واژه «حداکثر مجازات» اینجا کاربردی خواهد داشت؟ یا طبق روال مرسوم، با درخواست تجدید نظر و پیگیری و مظلوم نمایی و فراموشی رسانه ها، خاطی به حداقل مجازات محکوم خواهد شد؟ اصولا آیا چنین فردی باید حق بازگشت به طبیعت را داشته باشد؟ و باید بتواند گاو و گوسفندش را در مناطق حفاظت شده و ممنوعه بچراند؟ و تفنگ به دست بگیرد؟ و بکشد؟ و خاطرات مردانگی اش را در برخورد با خرس و رهایی از دادگاه و محاکمه برای دیگران تعریف کند؟ و از جثه بزرگ خرس مادر بگوید؟ و از جذابیت کشتن خرس داستان ها بسازد؟

جریمه نقدی، غیرآموزنده و ناتوان از بازدارندگی

تا امروز نه جریمه ای باعث کاهش کشتار حیات وحش شده و نه حتی باعث شده تفنگ به دستان رها شده در طبیعت، جمله ای به اطلاعاتشان بیافزایند. وقتی قاتل خرسی در مرکز ایران، آن را با خرس قطبی اشتباه می گیرد، تمام سیستم آموزشی و زیست محیطی و ارگان های مسوول حیات وحش و محیط زیست باید نگاهی خاص به پشت سر بیاندازند! آیا تمام آنچه باید می شد را انجام داده ایم؟ آیا این فیلم مختصر آموزش، پرورش، اخلاق، قانون، انسانیت، شعور و دانش آموزش داده شده را زیر سووال نمی برد؟

نیت جریمه: کسب مال ناچیز به سود دولت یا اصلاح مجرم؟

شاید وقت آن است که بپرسیم نیت اصلی محکمه و محاکمه چیست؟ واریز مال اندک به خزانه دولت؟ اخذ ضرر و زیان وارده به طبیعت از سوی سازمان حفاظت محیط زیست؟ تنبیه مجرم؟ آگاه کردن جامعه؟ یا… پیشگیری از تکرار جرم؟

مبالغ اندک جریمه و تنبیهات قابل صرف نظر کردن در حیطه محیط زیست و حیات وحش، نه هدف است و نه برای رسیدن به هدف، مفید. نه مجرمی با پرداخت چنین جرایمی اصلاح خواهد شد و نه سایرین درس عبرت خواهند گرفت. شرایط فعلی همه را برای تجاوز به حقوق حیوانات و محیط زیست جری تر خواهد کرد.

داشتن اسلحه عادی تر از چوبدستی!

حداکثر مجازات حمل و نگهداری سلاح گرم به عنوان محاربه اعدام است. افراد زیادی مجوز حمل سلاح دارند و بسیاری هم بدون چنین مجوزی مسلحند. در موارد متعددی، حتی افراد مجاز که از نظر روانی هم تست شده اند، به خاطر مسایل ناموسی اسلحه می کشند و همسر و فرزند خویش را به گلوله می بندند. ضاهرا دسترسی به اسلحه چندان هم سخت نیست. رسیدن به سن قانونی و پایان خدمت سربازی شاید سخت ترین شرایط آن باشند. هرچند که خواندن صفحه حوادث روزنامه ها، شرایط راحت تری را برای خرید قاچاق اسلحه معرفی می کند.

بی اطلاعی از اسلحه های موجود

سالها پیش قرار بود اسلحه های غیر مجاز تحویل شوند و هیچ سلاح بی مجوزی باقی نماند. اخبار رسانه ها از عدم موفقیت این طرح می گوید و البته اتفاقات شنیع زیست محیطی نیز موید این مطلب است. سلاح به دستانی که از شلیک به ارزشمند ترین حیوانات نیز باکی ندارند و هیچ بانک اطلاعاتی دقیقی هم از اعمال آنها در دست نیست.

و آخر اینکه جریمه فرهنگی موثرتر از جرایم بی اثر مالی

برای فردی که نمی داند، جریمه مادی دانایی به ارمغان نخواهد آورد. راه حل ندانستن، آموزش است و تقدیم دانش. اگر این قاتل خرس ها سفری به تهران داشته باشد و یک هفته میهمان گروه های فعال حقوق حیوانات و محیط زیست باشد، ارزش حیواناتی که جانشان را گرفته بهتر درک کند. حیواناتی که طبیعت گردان برای دیدنش حاضرند بیش از جریمه این کشتار نابخردانه هزینه کنند تا صاحب فقط یک عکس آنها شوند و خاطره دیدارش را در زیستگاه طبیعی، عمری به دوش کشند. در کنار جرایم قانونی و جبران ضرر و زیان وارده به طبیعت، محکوم شدن نادان به دانستن مفیدترین کاری است که برای جلوگیری از تکرار این جنایت می توان انجام داد.

شاید جالب ترین حکم قضایی در این زمینه، حکم دادگاه شیراز باشد برای مجرمی که الاغی را به جرم خوردن محصولات جالیزش آتش زده بود: حفظ کردن ۵۰ حدیث در زمینه حقوق حیوانات و قبول شدن در امتحان آن!

دیده بان حقوق حیوانات، جهت آموزش این فرد و مجرمین مشابه اعلام آمادگی می کند و سایر گروه های فعال حیات وحش و حقوق حیوانات را نیز جهت اعلام آمادگی فرا می خواند.






سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۹۱
آدميزاد چقدر مي‌تونه وحشي باشه.
خدا لعنتشون کنه. سردرد گرفتم. باور کنید باید دست اینها را قطع کرد.
مرسی تابناک از بابت این خبر . . . هرچند که تلخه ولی باید بشنویم تا بفهمیم که چقدر وحشی هستیم بعضی از ما!
به خدا بغض گلوی من رو گرفته نمی دونم چی بگم . . .
من یک مرد 30 ساله ام ولی اعتراف می کنم گریه ام گرفته . . .
چقدر ما انسانها بی رحم هستیم
خدا ازشون نگذره ، یه بار یادم یه جا خوندم که خدا به حضرت موسی گفته بود خیلی عذاب داره که یه حیوون رو بی دلیل زجر بدی به خاطر این که حیوون زبون بسته است و نمی تونه شکایت کنه... واقعا تا چه حد یه آدم می تونه خود خواه و بی فرهنگ باشه :|
خواهش مي كنم كمك كنيد تا عاملين اين جنايت كه هر دلي رو به درد مياره دستگير بشن
آيا حاضرند كه بچه هاي خودشان اينگونه در جلوي چشمانشان ضجه بزنند
اينها بايد به شديد ترين وجه محاكمه شوند تا درس عبرت شود
برای خودم متاسفم که هموطن من کثیف ترین رفتار را از خود نشان داد. از روانشناسان حاذق دنیا، از رام کنندگان حاذق دنیاف خواهش می کنم یا من را رام کنند یا دنیا را از وجودم پاک...تابناک عزیز احساسم را درک کن و پیام من را بگذار هر چند اگر خیلی مودیانه نبود که مجالی برای مودب بودن نیست
اشرف مخلوقات که می گن همینه؟!
اين فرهنگ و طرزفكر با جريمه و ... اصلاح نميشود مشكل در جاي ديگري است!
واقعاً خیلی دردناکه فقط باید بگیم متاسفم
کثافتهای نامرد ؛ خدا این قاتلین را به حق ضامن آهو لعنت کند.
خیلی آدم باید قسی القلب باشه که با این موجودات اینطوری رفتار کنه، به یاد حیوانات درنده افتادم که با نعش بیجان طعمه هاشون بازی می کنن
واقعا متاسفم از اینکه یک انسان تا این حد قصی القلب میشه
سنگدلی سنگدلی سنگدلی سنگدلی
اونها که خودشون حیوانندو حیوان صفت هستند. اون بچه خرسها از اونها آدمترند.
قلبم آتش گرفت خدا جگر مسببان اين كار وحشيانه را آتش بزند به اين بي ... بگوييد طبق كلام الهي حيوانات در آخرت محشور مي شوند و دليل اين جنايت را از مسببين خواهند پرسيد بگوييد به فكر جواب باشند در اين دنيا كه كاريشان ندارند .
واقعا شرم آوره ، آدم از انسان بودن خودش خجالت میکشه
حقیقتا بسیار متاثر شدم. این افراد از زمره اسفل سافلین هستند. چطور ممکن است کسی نام خود را انسان بگذارد و اینقدر بی عاطفه و بی وجدان و بی رحم باشد. به عرش خدا قسم این افراد از رحمت خدا بی نصیبند در روز قیامت.
من از مسئولین محترم و متعهد سایت تابناک تقاضا دارم این موضوع را بجد پیگیری کنند و تا حصول نتیجه آنرا رها نکنند.
می دانید در داستانی منسوب به زمان پیغمبر (ص) می گویند فردی در بیابان سگ تشنه ای را یافت که از شدت تشنگی در حال تلف شدن بود. فرد مذکور برای نجات او از طریق وسایلی که داشت ظاهرا کلاه و طناب و ... از چاهی در آن نزدیکی آب تهیه کرد و به سگ داد که می گویند پیامبر (ص) به این فرد به خاطر این کار وعده بهشت داد. حالا تصور کنید پیامبر (ص) این عمل غیرانسانی را می دید به این حیوانات پست فطرت چه می گفتند؟!
و چنین گفت محمد(ص) در مقام حق جانداران بر گردن انسان:


" در معراج زنی را در جهنم دیدم. پرسیدم چه جرم کرده است؟ گفتند: گربه ای را دست و پا بسته تا حیوان از تشنگی و گرسنگی بمرده است و عذاب می کشد. و زن بدکاره ای دیدم در میان باغ های بهشت و گفتم این چه کرده است؟ گفتند: سگ تشنه ای را دید که نزدیک هلاک بود. لباس خویش در چاه آب فرو برد و در کام سگ فشرد و سیرابش کرد و خداوندگار پاک وی را بخشید و چنین پاداش داد." و فرزند جان و دل محد(ص) چنین بود که ابویزید بسطامی هفتاد حج پیاده کرده بود و کاروان به کویر برهوت رسیده بود. آب کم بود و سگی تشنه بر کناری افتاده بود و کسی آبش نمی داد. ندا آمد که سگ را آبی ده! ابا یزید گفت که می فروشم حجی پیاده را به کاسه ای آب و کس نفروخت. می فروشم ده حج پیاده را به کاسه ای آب! و کسی نفروخت. همچنین تا به هفتاد حج رسید و کسی فروخت. کاسه را در پیش سگ نهاد و با خود گفت: هفتاد حج پیاده کردم و زهی من که فروختم به کاسه ای آب از برای سگی! سگ رو برگرداند و نخورد. ندا آمد از حق تعالی که چه می گویی این کردم و آن کردم از برای حق؟ می بینی که سگی قبول نمی کند! ابایزید به رو افتاد و استغفار کرد. در حال سگ آب را نوشید.

http://sirat-rasoolazam.blogsky.com/1385/11/25/post-54/
چین برای کشتن خرس پاندا مجازات اعدام داره . فقط اینطوری تونستن نسل این حیوانات زیبا را حفظ کنند.
کسی که چنین جنایتی را در حق حیوانات زبان بسته انجام داده اصلا حق نداره رنگ طبیعت را ببینه باید محکوم به زندان ابد بشه و حتی رنگ آسمون خدا رو هم نبینه.
گریه کردم. از نامردهایی که به زور یه تفنگ، احساس مردی میکنن! خدا ازشون نگذره.
بايد اعدام شوند
مطمئن باشيد اينها به راحتي دست به قتل انسان هم مي زنند اگر تا كنون كسي را نكشته باشند .
فقط باید گفت وحشی تر تز اینا وجود نداره
حقشه حداقل این وحشی ها رو یه چند سال زندانی کنند
به حیوانها می گویند وحشی! حال میان انسانها عده ای می کشند، عده ای ثبت می کنند، عده ای می بینند...

خیلی درناک بود ناله های آن حیوان کوچک...

ای داد بیداد...
تابناک تو را به خدا به هر کس که می پرستی قسمت میدم که این مطلب را در ستون اصلی بذار . من دارم خون گریه می کنم بذار حداقل آگاهی مردم زیاد بشه که از کشتار حیوونهای بیچاره و بی پناه جلوگیری کنن. بذار تا روح پلید شکارچیها رو بشناسن . بذار تا اسلحه شکارچیا رو جمع کنن. بذار که روحم درد شدیدی گرفته ....
كسي كه همچين كاري را مي كند و از اين وحشي گري لذت مي برد مطمئن باشيد و شك نكنيد كه چنان خويي دارد كه اگر فرصت به دستش بيايد با يك انسان هم همين كار را خواهد كرد.
بايد مجازات اين اشخاص بسيار شديد باشد و همچنين براي پي گيري و دستگيري اين افراد خيلي جدي عمل شود. احتمالا اين تصاوير بلوتوث شده است و لذا رد پاي آن قابل پي گيري است.
لعنت خدا بر کسی که این جنایتو مرتکب شده.
جریمه!!! کسانی که به این حد از قساوت رسیده اند زنده ماندنشان برای جامعه خطرناک است.حداقلش باید مقطوع النسل گردند.
خداوند شما را جزا دهد.
اگر خرس سقوط کرده که هیچ اگر نامردی اینکار را کرده خدا لعنتشکنه که اگه بنده ریاست سازمان های مربوط ر داشتم به دنبالعامل جنایت ،او را به مجازاتیمحکوم می کردم که برای دیگران درس عبرتی برای همیشه می شد. متاسفنه ما ازنظر فرهنگی بسیارعقب هستیم خدا کمکمان کند..
واقعا عجب دنیاییه.اسم اون حیوونه بیچاره رو میذارن خرس وحشی.بعد اسم اون ادمهای شیطون صفت میشه ادمیزاد!!!
لعنت بر این مردانگی.
فقط بايد گفت اينهابويي از انسانيت نبرده اند واقعا اينها مسلمان هستند از مسيولين تقاضا دارم اينها را به اشد مجازات برسانند تادرس عبرتي شود براي بقيه باور كنيد هنوز زجه بچه خرس تو گوشم
واقعا چندش آور بود و باورم نمی‌شه که این اتفاق توی ایران افتاده باشه
واقعاً صحنه دردناكي است. هيچ گونه اثري از انسانيت در آنها مشاهده نمي شود.اميدوارم بصورت حيوان در آن جهان محشور شوند.
لعنت خدا برآدم قسی القلب .
چطور جوابگو خواهند بود. احترام به طبیعت، محیط زیست و خوش رفتاری با حیوانات را تا جایی که میدانیم موکداً سفارش نموده اند. لعن و نفرین بر کسانی که اینگونه با آفریده های خداوند رفتار می کنند...
چه خوش گفت فردوسی پاکزاد
که رحمت بر آن تربت پاک باد

میازار موری که دانه کش است
که جان دارد و جان شیرین خوش است
خدایا آیا ما انسانیم...آخه برای چی اینکارا کردن...قساوت تا چه حد...ننگ بر ما...
واقعا متاسفام از دیدن چنین تصاویری.دوستان مطمئن باشید این افراد مجازات الهی خواهند شد همانطوری که یکی از نزدیکترین اقوامم که شکارچی بود دخترش سالها فلج شد و بعد در حالی که به شدت تشنج میکرد جلوی چشمانش از دنیا رفت.سرنوشت این اشخاص شوم هم همین است.
به خدا تصور اینکه مردمی که در اطراف ما زندگی میکنند و با ما همسایه هستند می تونن چقدر نامرد و قصی القلب باشن تن آدم رو میلرزونه. اگه چشمامونو خوب باز کنیم میفهمیم که متاسفانه و متاسفانه کم هم نیستند.
اشکم دراومد از این همه سنگدلی........
متاسفم که اسممو گذاشتم انسان . بقیه شو نمی نویسم چون تابناک سانسور می کنه
حق اينهاست كه همانطور قصاص شوند
آیا به این افراد می توان انسان گفت ؟
جنایتی بسیار وحشتناک و کثیف. همین و بس.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی