بازدید 18000
درباره مفاسد موجود در فوتبال؛

افشاگران باید حمایت شوند نه اینکه شاکی و متهم جابجا شوند!

دو سال پیش، محمد مایلی‌کهن درباره وجود واسطه‌ها و تبانی در فوتبال هشدار داد و برای اثبات ادعای خود، چندین شاهد داشت؛ محمد مومني، مهرداد ميناوند، فرهاد مجیدی و چندین بازیکن دیگر، حاضر شدند با حضور در کمیته انضباطی، دست به افشاگری بزنند، ولی در آخرین گام هر کدام بنا به دلایلی از این کار منصرف شدند. البته بعدا شنیده شد، تماس‌های مشکوک با این بازیکنان در تصمیم نهایی آنان موثر بود!
کد خبر: ۱۸۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲ 08 September 2011
سرویس ورزشی ـ برنامه این هفته 90، رخدادی ويژه و يك فرصت شگفت‌انگيز بود؛ افشاي گوشه‌هايي از فساد جاري در فوتبال ايران، آنقدر مبهوت‌كننده بود و در عین حال گویا، خواب را از چشمان بسياري از علاقه‌مندان ربود و آنها را تا طلوع آفتاب به فكر فرو برد؛ براي نخستين بار بود كه در يك برنامه تلويزيوني، پرده از تاريكخانه فوتبال ايران فرو افتاد و دست شماري از ناپاكان رو شد، البته هر چند به ظاهر این قضیه مهم پیگیری نشده، انتظار می‌رود، مسئولان مربوطه نگاه عمیق‌تری نسبت به دخالت دلالان سودجو داشته باشند.

به گزارش «تابناک»، در برنامه 90 با پخش مصاحبه فوتبالیست‌ها، مربیان شناخته شده مانند رسول کربکندی، مجید جلالی، ابراهيم قاسم‌پور و ناصر فریادشیران و چند کارشناس و پخش گفت‌وگوی تلفنی فوتبالیست گول خورده با دلال سودجو، خواهان دوسوم سهم قرارداد هفتاد میلیونی از آن بازیکن ! و پخش موارد دیگر، متأسفانه ثابت شد که سایه مافیای فوتبال در لیگ کشورمان همچنان پررنگ است.

در شرایطی که بسیاری از مردم شریف و عزیزمان، با مشاغل آبرومند و تلاش شبانه‌روزی از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، این واسطه‌های سودجو، آزادانه به جمع‌آوری پول‌های بادآورده مشغولند که در پایان از کیسه بیت‌المال بیرون می‌آید.

متأسفانه در نخستین گام به جای این که واسطه‌ها بازخواست شوند، ابراهيم قاسم‌پور، یکی از مربیان با اخلاق و سالم فوتبال به فدراسيون فوتبال احضار شد؛ البته گفته شد که مسئولان كميته داوران از كميته انضباطي و هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال، وی را برای ارایه مستندات خود به فدراسيون دعوت كرده تا با افراد خاطي نامبرده از سوي اين مربي برخورد لازم شود که البته امیدواریم این گونه باشد.

بنابراین، مسئولان محترم باید فضا را به گونه‌ای آماده کنند که افراد سالم جامعه فوتبال ـ که اتفاقا کم نیستند ـ‌ با آرامش افشاگری کنند تا ریشه دست‌های آلوده از فوتبال ایران قطع شود.
 
افشاگری مایلی‌کهن

دو سال پیش، محمد مایلی‌کهن درباره وجود واسطه‌ها و تبانی در فوتبال هشدار داد و برای اثبات ادعای خود، چندین شاهد داشت؛ محمد مومني، مهرداد ميناوند، فرهاد مجیدی و چندین بازیکن دیگر حاضر شدند، با حضور در کمیته انظباطی افشاگری کنند، ولی در آخرین گام هر کدام بنا به دلایلی از این کار منصرف شدند!

البته بعدها شنیده شد، تماس‌های مشکوک با این بازیکنان در تصمیم نهایی آنان موثر بود!

آری طبیعی است، هنگامی که مافیای پشت پرده فوتبال آنقدر قدرت دارد که قراردادهای بازیکنان را جابجا می‌کند و... ستاره فوتبال هم از افشا کردن نام آنان بترسد!

ویسی هم سخنان مایلی‌کهن را تأیید کرد

عبدالله ویسی، سرمربی صبای قم گفت: محمد مایلی کهن، یکی از پاکترین‌های فوتبال ایران بوده و قطعا سخنان وی درباره تبانی در فوتبال درست است.

آزمون قوه قضاییه آغاز شد؛ بررسی پرونده مالی فوتبال ایران

قطعاً قوه قضاییه در جریان رسیدگی به این پرونده مهم و ملی، تحت فشارهایی خواهد بود که اگر قاطعیت قوه و حمایت ملی و رسانه ای چاشنی کار شود، این پرونده به سرانجام مطلوب می‌رسد و حقوق حقه ملت ایران در بزرگترین پرونده مالی تاریخ دستگاه قضایی، احقاق می‌شود.

درباره حضور فعال برخي در امر پردرآمد دلالي فوتبال، اخبار متعددي منتشر شده که اوج آن با دستگيري بسیاری از آنها همراه بود. اسفند سال 87 برخي از مديران فوتبال، به توصيه مسئولان بلندپايه کشور، فهرستي از افراد شاغل در بازار نقل و انتقالات تهيه کردند که غير قانوني به کار دلالي مشغول بودند و با کمترين تلاش به بيشترين سود دست مي‎يافتند؛ بنابراین، مراجع امنيتي در همين راستا وارد عمل شده و اقدام به ‎دستگيري برخي از واسطه‎ها کردند و اعترافات آن‎ها، خبر از فعاليت غيرقانوني برخي اصحاب رسانه و مربيان در نقل و انتقالات داده است.

کمي بعد، بسیاری از فعالان مطبوعات ورزشي ـ‌ که در میان آن‎ها چهره‎هايي بسيار سرشناس بود ـ دستگير شدند. آن‎ها اعتراف کردند، با بهره از موقعيت رسانه‎اي خود و البته در برخي موارد با همدستي برخي مربيان و مديران عامل باشگاه‎ها، بازيکنان معمولي را به عرش رسانده و قيمت آن‎ها را در بازار چند برابر مي‎کردند تا از اين راه به سود بالايي از فروش اين به اصطلاح ستاره‎هاي فوتبال دست يابند؛ ستاره‎هاي خاموشي که بهای واقعي‎شان بسيار پايين‎تر بود.

در آن مقطع، قاضي حداد، معاون امنيت دادسراي تهران درباره دستگيرشدگان گفت: «با اطلاعاتي که توسط سازمان اطلاعات استان تهران به ‎دست آمد، جرياني آلوده در مباحث ورزشي کشف و گزارشي مفصل در اين باره، مبني بر اخاذي و دلالي از بازيکنان و مربيان تيم‎هاي ورزشي به مرجع قضايي فرستاده شد.

پس از آن، مسئولان ذيربط گمان کردند با دستگيري تعدادي خبرنگار و دلال، اين پديده در فوتبال ايران ريشه‎کن مي‎شود و اعلام کردند پاک‎سازي خوبي در فضاي ورزشي به‎ ويژه در فوتبال به‎ وجود خواهد آمد، ولی بسياري از اين متخلفان، بدون ترس و با گستاخی، همچنان به‎ کار خود ادامه مي‎دهند!

البته مشخص نيست، چه سازماني بايد در اين زمينه وارد عمل شود و به همين دليل تا امروز دلالي در فوتبال ريشه‎کن نشده و روز به روز بر قدرتش افزوده و همچنان قيمت‎هاي کاذب در بازار نقل و انتقالات و بازيکنان درجه چندم و مديران و مربيان ناپاک، خبرساز مي‎شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
پیشنهاد: تفحص از فوتبال توسط مجلس
از رياست محترم قوه كه مطمئنا اين قبيل پرونده ها راكه مستقيم با منافع اساسي و ملي كشور بنوعي مرتبط هستند را شخصا رصد ميكنند درخواست ميگردد كه دستور عاجل صادر فرمايند
با سلام ديوار از پى خرابه
مطمئن باشید که این دلال ها واسطه ها و قدرت های زیادی داشتند که تونسته اند به چنین جایگاهی برسند. پس اول باید دست واسطه های دولتی و غیر دولتی اشان که نفوذ دارند قطع گردد. که این امر مهال است. مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال مهال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
محاله داداش نه مهال. حالا که اصرار داری لااقل درست بنویس!
بزودی در برنامه 90 تخته میشه
اين هم نتيجه اي بهتر از مبارزه با مفاسد اقتصادي يا مبارزه با قاچاق كالا نخواهد داشت جز اينكه امنيت جاني چند آدم بي گناه وخاك فوتبال خورده بخطر بيفتد.
عال فردوسی پور/جلالی/مایلی/قاسمپور/فریاد شیران و..وو همه را باید عزل و محاکمه کرد(تعجب نکنین) به هر بهانه ای هست همین خواهد شد.
درررررووووووود بر مافیا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی