بازدید 21110

پيشنهادي براي تغيير تعطيلات رسمي

کد خبر: ۱۸۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۷ 08 September 2011
عباس صفری در سایت الف نوشت:

در آستانه تحويل سال، روي دکه‌ي روزنامه فروشي پوستري با تصويري زيبا از يک گل بهاري توجه‌ات را به خود جلب مي‌کند؛ درنگ مي‌کني و لحظاتي بعد يکي از آنها را در دست داري و کنجکاوانه و به‌دقت به آن نگاه مي‌کني؛ اول از همه سراغ خطوط کم‌‌رنگ و ريز پايين پوستر مي‌روي و به‌زحمت مي‌شماري: 1، 2، 3... 24 و 25...؟ دوباره مي‌شماري 1، 2، 3،... 24، 25 و 26 و... باز هم از اول مي‌شماري!!... از شمردن خسته مي‌شوي و اين بار کمي سر را بالا مي‌کني و دنبال شماره‌هاي قرمز در چهارخانه‌ها مي‌گردي؛ خانه‌هاي قرمز نزديک به هم بيشتر حس زيباشناسانه‌ي تو را تحريک مي‌کند و بدون آنکه به تصوير زيباي گل بهاري نگاهي بيندازي از تماشاي پوستر لذت مي‌بري!

* * *
تعطيلات در ايران همواره يکي از پرچالش‌ترين مباحث روز بوده که ديدگاه‌ها و واکنش‌هاي متفاوتي را به همراه داشته است؛ برخي به استناد آمار، ايران را پرتعطيلات‌ترين کشور دنيا دانسته و خواهان کاهش آن هستند و برخي ديگر نيز به‌استناد همان آمار! ايران را در قعر جدول تعطيلات دنيا جاي داده و خواهان افزايش تعطيلات آن هستند. در بخش اول مي‌کوشيم تا با استناد به همان آمار! ضمن آسيب‌شناسي تعطيلات در ايران، با توجه به اراده‌ي مجلس شوراي اسلامي براي ساماندهي تعطيلات کشور، راهکارهايي را در اين زمينه ارائه دهيم. با نگاهي به شمارگان تعطيلات در ايران به سادگي در مي‌يابيم که ايران در مقايسه با بسياري از کشورها (به دليل تعطيلات دو روزه‌ي پايان هفته) نه تنها از تعطيلات زيادي برخودار نيست بلکه بعد از کشور يمن از کمترين تعطيلات برخودار است، اما چه دليلي موجب مي‌شود که ميزان تعطيلات در ايران همواره مورد انتقاد کارشناسان واقع شده و به‌درستي از تأثيرات نامطلوب آن بر بهره‌وري ياد کنند؟ براي اين موضوع دو دليل عمده مي‌توان برشمرد:

الف) پراکندگي: جمهوري اسلامي ايران به عنوان تنها نظام شيعي جهان در کنار برخورداري از پيشينه‌ي غني ملي و همينطور وقوع انقلاب پرشکوه اسلامي بيش از هر نظامي متأثر از مناسب‌هاي ملي و مذهبي خود است. به همين خاطر منشأ تعطيلات در ايران مجموعه‌اي از مناسب‌هاي مختلف ملي و مذهبي است که به صورت پراکنده در طول سال توزيع شده‌اند. براي اينکه به خسارت‌هاي ناشي از اين پراکندگي بپردازيم اشاره به يک نکته ضروري است: يکي از اصول مهم بهره‌وري، استفاده از نيروي کار در بازه‌ي زماني منظم و مشخص است. اين اصل که اتقافا مورد تأييد تمامي اديان و تمدنها نيز بوده و در علم امروزين نيز صحت آن به‌اثبات رسيده به صورت مشخص با کار هفتگي تعريف مي‌شود. شواهدي نيز حاکي از هماهنگي فيزيولوژيکي بدن انسان با کار و استراحت در يک فاصله‌ي زماني هفت روزه است. بر اساس اين مدل بهترين بهره‌وري زماني حاصل مي‌شود که نيروي کار در يک دوره‌ي زماني هفت روزه، کار و استراحت را تجربه نمايد. به عبارت ديگر اگر کار و استراحت را به حلقه‌هاي متصل به هم تشبيه کنيم حداکثر بهره‌وري در اتصال مداوم و منظم بين آنها است. بنابراين هر زمان به هردليل اين اتصال دچار گسست شود، بهره‌وري کاهش خواهد يافت. با اين توضيح در مي‌يابيم که هر روز تعطيل، عاملي براي گسست رشته کار و استراحت و در واقع کاهش بهره‌وري خواهد بود. بر اين اساس اگر تعطيلات کشور را تقريباً 25 روز در نظر بگيريم و اگر اين تعطيلات حدود 20 تا 22 هفته از سال را تحت تأثير قرار دهند، فرايند کار و استراحت و در نتيجه بهره‌وري در حدود 20 هفته در سال دچار اختلال شده و عملاً حدود 5/4 ماه از سال با افت شديد بهره‌وري مواجه خواهيم بود که در نوع خود يک فاجعه به شمار مي‌رود. در عمل نيز اين معضل را به صورت مشهود مي‌توانيم ببينيم: زماني که يکي از ايام هفته با تعطيلات رسمي مصادف مي‌شود، کل هفته را تحت تأثير قرار داده و عملاً کار مفيد در آن هفته را دچار اختلال مي‌کند، بويژه آنکه اگر تعطيل رسمي با فاصله‌ي يک روز با تعطيلات پايان هفته باشد که در اين صورت معضل بين‌التعطيلين نيز به آن اضافه خواهد شد. فراموش نکنيم که نيروي کار نيز از اين تعطيلي به دليل کوتاهي زمان آن حظي نخواهد برد و تنها خمودگي و خستگي ناشي از اخلال در فرايند کاري نصيب او خواهد شد. به عبارت ديگر در اين فرايند هم نيروي کار و هم بهره‌وري دچار آسيب خواهند شد. خلاصه اينکه هرچند تعطيلات رسمي در ايران حدود 25 روز است اما به دليل پراکندگي، آثار زيانبار آن بيش از 140 روز از سال را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

ب) تعطيلات غير رسمي: شايد ايران تنها کشوري است که در لابه‌لاي تعطيلات رسمي، از تعطيلات غير رسمي نيز برخوردار است! شما در هيچ‌کجاي تقويم رسمي کشور نامي از تعطيلات 15 روزه‌ي عيد نمي‌بينيد اما عملاً کشور از حدود 5 روز قبل از عيد و تا حداقل 15 فروردين در تعطيلي به‌سر مي‌برد و اين بدين معني است که تعطيلات واقعي کشور نه 25 روز بلکه 40 روز است! جالب اينکه بسياري از ادارات دولتي نيز براي اينکه به تعطيلات رسمي کشور وفادار بمانند، کارکنان خود را در دو شيفت (هفته‌ي اول عيد و هفته‌ي دوم عيد) سازماندهي کرده و عملاً ادرات را تا 15 فروردين به حالت نيمه‌تعطيل در مي‌آورند که البته همساني آن با حالت تعطيل براي اهل خبره و خبر روشن است! کوتاه سخن اينکه: ما به‌جاي اينکه از تعطيلات رسمي کشور حسن استفاده را بکنيم به دليل مديريت غلط و فقدان ساماندهي مناسب، به انحاء مختلف از آن سوء استفاده مي‌کنيم. و اين در حاليست که همانگونه که اشاره شد، سوء استفاده کنندگان از اين تعطيلات (يعني قاطبه‌ي ملت بزگوار ايران!) نيز به دليل پراکندگي، حظي از آن نمي‌برند. با اين توصيف بايد گفت معضل تعطيلات کشور ما نه پرشماري آن، بلکه بي‌ضابطگي آن است.

راهکارها

براي رسيدن به راهکارهاي مناسب پيش از همه بايد برخي پيش زمينه‌هاي ذهني را وانهاد و با نگاهي واقع‌بينانه به بررسي و تعديل گزاره‌هاي فعلي بپردازيم. به ياد داشته باشيم که راهکارهاي خود را بر اساس دو رويکرد: 1. جلوگيري از پراکندگي تعطيلات و 2. حذف تعطيلات غير رسمي بنا نهاده‌ايم. بر همين اساس برخي اصول و چارچوب‌هاي الزام‌آور در تعيين تعطيلات کشور را برشمرده و در کنار آن پاره‌اي از ضوابط دست‌و پاگير و غير ضروري را بررسي مي‌کنيم.

1. دين مبين اسلام به عنوان الهام‌بخش وحدت و هم‌دلي مردم مسلمان ايران و ساير ملل مسلمان بايد جايگاه ممتاز خود را در تعطيلات رسمي کشور حفظ نمايد.

2. مذهب تشيع به عنوان مذهب رسمي کشور و الهام‌بخش انقلاب اسلامي به شکل مناسب در بخشي از تعطيلات رسمي کشور جلوه‌گر شود.

3. انقلاب شکوهمند اسلامي و بنيانگذار آن حضرت امام (ره) به نحو شايسته در بخشي از تعطيلات مورد تجليل واقع شوند.

4. باورها و مناسبت‌هاي ملي به شکل شايسته و متناسب با شأن خود در تعطيلات لحاظ شوند.
در کنار آن پاره‌اي نکات را نيز بايد مد نظر قرار داد:

1. بر اساس آداب و سنت فراگير و مرسوم در مساجد و تکاياي مذهبي، گراميداشت ايام سوگواري و مناسک مخصوص آن در شامگاه قبل (و در برخي موارد شامگاه بعد از) آن مناسبت برگزار مي‌شود. به همين خاطر ساعات اداري هيچگونه هم‌پوشاني با ساعات برگزاري مراسمي از اين دست ندارد که براي تکريم و حفظ حرمت آن نيازمند به‌تعطيلي کشاندن کشور باشد. از سوي ديگر از آنجا که تعطيلي به دليل ويژگي‌هاي خاص خود، عرفاً براي تفريح و استراحت به‌کار مي‌رود. در ايام سوگواري، با توجه به نوع کاربري آن در مواردي موجب هتک حرمت ايام سوگواري (به‌دليل نوع تفريح برخي افراد کم‌اطلاع) مي‌شود. بنابراين بدون اينکه به حرمت ايام سوگواري لطمه‌اي وارد شود و يا علاقمندان به مناسک مذهبي دچار محدوديت و حرج شوند مي‌توان به‌طور کلي تعطيلات ناشي از ايام سوگواري (وفات و شهادت) را حذف نمود. البته تاسوعا و عاشورا را به دليل اهميت و جايگاه آن در مذهب تشيع و نهضت اسلامي و همينطور مراسم سوگواري ويژه‌ي آن در صبح روز تاسوعا و عاشورا مي‌توان از اين قاعده مستثني نمود.

2. در مواردي نظير تجليل از مقام شامخ رسول گرامي اسلام (ص) و حضرت علي (ع) که در سه موعد يعني ولادت، وفات (شهادت) و مبعث (نصب ولايت) صورت مي‌پذيرد مي‌توان با حفظ حرمت وکرامت اين بزرگواران پس از حذف تعطيلي وفات (شهادت) دو مناسبت ديگر در يکديگر ادغام شده و البته براي پاسداشت هر چه بيشتر، تعطيلي آن از يک روز به دو روز افزايش يابد. فايده‌ي اين کار جلوگيري از پراکندگي تعطيلات و گراميداشت هر چه بيشتر مناسبت مورد نظر است. به عنوان مثال مبعث رسول گرامي اسلام (ص) به عنوان مبدأ تولد دين مبين اسلام و عيدغدير خم به عنوان مبدأ تولد تشيع مي‌تواند با اختصاص دو روز تعطيلي به شکل برجسته‌اي مبيّن جايگاه رفيع دين اسلام و مذهب تشيع در تقويم ايرانيان بوده و در بين مسلمانان به صورت عام و شيعيان به صورت خاص مورد توجه قرار گيرد.

3. عيد سعيد فطر با توجه به جايگاه رفيع آن در بين مسلمانان به عنوان نماد ديگري از اهميت مردم مسلمان ايران به آيين اسلامي با حفظ دو روز تعطيلي تثبيت شود.

4. عيد سعيد قربان به دليل اينکه بخشي از مناسک خاص حجاج به‌شمار مي‌رود، از فهرست تعطيلات حذف شود.

5. هرچند با تغيير نام 13 فروردين، به روز طبيعت سعي در تطهير منشأ تعطيلي آن شده است، اما واضح است که تعطيلي اين روز ناشي از يک ايده‌ي سراسر خرافي و لکه‌ي تاريکي بر باورهاي مردم فهيم ايران بوده و اصرار بر زنده نگه‌داشتن آن نيز توهين به شعور ايرانيان است. طرح ساماندهي تعطيلات بهترين فرصت براي پاک کردن اين لکه‌ي ننگ از تارک مردم فهيم ايران است. طبيعتاً با توجه به فراگيري طرح و حذف بخش ديگري از تعطيلات، مقاومت از سوي برخي افراد لجوج نيز به حداقل خواهد رسيد.
6. تعطيلي 29 اسفند نيز يکي ديگر از تعطيلات کشور است که اهميت و فايده‌ي آن در گذر زمان کاهش يافته و به تعطيلي کشاندن کشور در اين روز فاقد هرگونه پشتوانه‌ي منطقي و قابل قبول است.
7. پاسداشت انقلاب شکوهمند اسلامي و گراميداشت بنيانگذار جمهوري اسلامي (ره) از ديگر موارد مهمي است که نيازمند ساماندهي و تمرکز است. در حال حاضر 12 فروردين، 14 و 15 خرداد و 22 بهمن به‌صورت پراکنده به اين امر اختصاص يافته که مي‌تواند در قالب يک تعطيلي دو روزه در 21 و 22 بهمن متمرکز شود؛ روز اول به عنوان گراميداشت ياد و خاطره‌ي حضرت امام (ره) در مرقد مطهر ايشان و روز دوم به عنوان جشن پيروزي انقلاب اسلامي و همراه با راهپيمايي سراسري. ذکر اين نکته نيز ضروريست که تعطيلي سالروز ارتحال حضرت امام (ره) نيز نظير ساير ايام سوگواري از تقويم حذف شده که اين موضوع به هيچ عنوان به‌معناي کاهش توجه مردم قدرشناس ايران اسلامي نسبت به جايگاه رفيع بنيانگذار جمهوري اسلامي نخواهد بود. بلکه صرفاً تغيير مبدآ تجليل از زمان ارتحال حضرت امام (ره) به زمان بنيانگذاري جمهوري اسلامي خواهد بود که بديهي است، شأن والاتري را براي آن بزرگوار منظور خواهد نمود. ناگفته پيداست علاقمندان به آن حضرت کماکان در شب ارتحال آن عزيز سفرکرده همچون ساير مراسم سوگواري، به تجليل از ايشان خواهند پرداخت.

8. و اما تعطيلات نوروزي از ديگر مواردي است که بايد به شکل جدي به ساماندهي آن پرداخت و از تعطيلات غير رسمي آن جلوگيري نمود. البته از آنجا که ايام نورز بهترين فرصت ايرانيان براي ديد و بازديد و مسافرت به شمار مي‌رود مي‌توان تعطيلات آن را به صورت رسمي از 4 روز به 10 روز افزايش داد و در قبال آن مرخصي استحقاقي ساليانه کارمندان و کارگران را از 30 روز به 25 روز کاهش داد. در همين راستا براي استفاده‌ي حداکثري از روز عيد مي‌توان تعطيلات را از سه روز قبل از عيد تا يک هفته بعد از عيد (جمعاً 10 روز) منظور نمود.

با اين اوصاف تعطيلات رسمي کشور به صورت زير تغيير خواهد کرد:

1. تعطيلات نوروز از 27 اسفند تا 7 فروردين. (10 روز)؛ به عنوان بهترين فرصت ديد و بازديد و مسافرت.

2. جشن پيروزي انقلاب اسلامي 21 و 22 بهمن (2 روز)؛ به منظور تجليل از بنيانگذار جمهوري اسلامي و جشن پيروزي انقلاب اسلامي.

3. عيد مبعث (2 روز)؛ به عنوان اصلي‌ترين نماد پايبندي مردم ايران اسلامي به دين مبين اسلام.

4. عيد غدير خم (2 روز)؛ به عنوان اصلي‌ترين نماد تشيع.

5. عيد فطر (2 روز)؛ به عنوان نماد فراگير جشن عبادت مسلمانان ايران.

6. ميلاد حضرت ولي عصر (عج) (1 روز)؛ به عنوان نماد انتظار تشيع.

7. تاسوعا و عاشورا (2 روز)؛ به عنوان نماد مقاومت و مبارزه‌ي تشيع با طاغوت و استکبار.

همانگونه که مشاهده مي‌شود در اين چيدمان تعطيلات کشور به 15 روز (با احتساب کاهش مدت مرخصي استحقاقي) کاهش يافته و در کنار آن پرکندگي آن از 22 هفته به 6 هفته کاهش مي‌يابد که در نوع خود يک جهش بزرگ در افزايش بهره‌وري به‌شمار مي‌رود، ضمن آنکه با افزايش تعطيلات از يک روز به دو روز امکان استفاده‌ي هر چه بيشتر مردم از تعطيلات نيز فراهم خواهد آمد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶۳
کلا" بگو تمام عیدهای دینی دوروز تعطیل 13 فروردین هم بیخیال
خیلی عالیه. خوبه که به رفراندوم گذاشته بشه. من که خیلی خوشم آمد.
به خدا منم چند وقته حرفی نشابه صحبت ایشون تو گلوم گیر کرده.
باور کنید این روش هم اثرگذار تر هست و هم با روح اسلام بیشتر سازگاره.
برای ایام سوگواری، باور کنید روزهایی که من دانشگاه بودم (ایامی که تعطیل نبود) بیشتر استفاده کردم( هنگام نماز در مسجد و خواندن زیارتنامه، پیراهن مشکی و تسلیت گفتن به همدیگر و ... ) در عوض روزهایی که خونه موندم اصلا نفهمیدم چی میشه !!
امیدوارم این طرح با نگاهی عمیق توسط دولت و مجلس بررسی بشه.
در پناه حق
پاسخ ها
سيد طه طبسي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
خب اشكال كار همينه كه خونه ميموني ...
تعطيل ميشيم تا بريم براي عزاداري نه استراحت..
چرا فك ميكنين فقط يك عده خاص بايد ظهر شهادت در دسته هاي هيئت عزاداري كنن؟
چرا شما جزوشون نباشي....
اين بي نظميه كه هر سال ايرانيان ساعات كاركرد متفاوتي داشته باشند چرا كه با اين بي نظمي تنمي توان بودجه مناسبي براي سازمانها تهيه كرد اينجانب پيشنهاد مي دهم ساعات كاركرد را استاندارد كرد بطور مثال ساعات كاركرد هر ايراني طي سال 2400 ساعت باشد حال اگر تعطيلات افزايش و يا كاهش داشت در روزهاي ديگر سال با افزايش يا كاهش كاركرد آن را جبران بكنيم
تعطيلات نوروز كم بود . اصلاح كنيد .
نه بابا
29 اسفند ماه وروزملي شدن صنعت نفت تعطيلي است كه هيچگاه ازذهن ايرانيان پاك نخواهد شد حتي با حذف آن ازتقويم ها
ما فقط يك عيد داريم و ان هـم نوروز است حالا از هـر تعطيلى ميخواهـيد بزنيد ولى حق دست انداختن به تعطيلات نوروز را نداريد و اگر از ان كم كنيد مردم تره خورد نخواهـند كرد و تا سيزده بدر عملا تعطيل خواهـد بود٠البته از تعطيلات اسلامى و انقلابيتون هـر چه كم شود اشكالى ندارد٠
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
ايول روشنفكر.....
شما خودت تنهایی اینها رو گفتی یا کمک هم داشتی!!؟؟
عید قربان عید همه مسلمانان است.روزه در آن حرام و نماز عید در آن خوانده می شود.این یعنی دوری از اسلام و مسلمانان.در همه کشورهای اسلامی این عید چند روز تعطیل است آنوقت شما کلا می خواهید حذفش کنید!!! جل الخالق
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
اون عید فطره داداش یه کم استراحت کن.
طرف حالش خوب نيست مثل اينكه خواب نما شده
یعنی تعطیلی مناسبت های مذهبی حذف بشه!!؟
واقعا که خیلی مسخره است.
البته با تحليل وطرح شما تعطيلات 16 روز می شود .طرح بدی نیست ، موافقم
عالی است ..... اما آیا کار کارشناسی شما را می پذیرند یا همچنان سر این مردم را به بدبختی های دیگر کشورها گرم میکنند که غصه بخورند
پيشنهادتان به درد خودتان مي خورد
تحلیل بسیار خوبی بود، علاوه بر موارد فوق نکات ذیل قابل ذکر است:
1- در مورد تعطیلات نوروز خیلی دست بالا گرفتید. 10 روز زیاده واقعا، همون جمعش بشه یک هفته منطقیه.
2- دلیلی نداره همه تعطیلاتی که مونده 2 روزه بشه، بجاش همون تعطیلات آخر هفته رو به روز افزایش بدند در مجموع تعداد تعطلاتمون معقول میشه.
3- با کاهش تعطیلات رسمی در قالب فوق (و حتی کمتر با ذکر دو نکته فوق) و افزایش تعطیلات آخر هفته به 2 روز، مردم برای تنظیم مسافرتها الزاما مترصد تعطیلات رسمی نمی مانند و گاهی با یک روز مرخصی میتوانند مسافرتهای داخلی کوتاه داشته باشند و از بار ترافیکی و تصادفهای جاده ای در شرایط تعطیلی کاسته می شود.

در مجموع امیدوارم مجلس و مسئولین حوصله بررسی جدی و اصولی این موضوع رو به این شکل شجاعانه داشته باشند!!!!!
آقای صفری فقط یک کلنگ کم دارد تا به جان آثار باستانی ایرانیان بیفتد و آنها را نابود کند.برای اینکه ایشان خیالشان راحت شود میتوانند از دینامیت هم برای نابودی مظاهر شکوه ایران و ایرانی استفاده کنند.
ببخشيد شما كارشناس هستيد بيخود نظر مي ديد هر كسي از راه مي رسه ادعاي فضل مي كنه
اینطوری در پایین فهرست تعطیلی های جهان یمن را هم پشت سر گذاشته در انتهای جدول حال می کنیم. کارمندان بیچاره هم که با آن حقوق های کذایی و نجومی 500 هزار تومانی یعنی 400 دلاری اصلا مرخصی می خوانهد چکار؟ 15 روز هم بسشان است.
تعطيلي 29 اسفند نيز يکي ديگر از تعطيلات کشور است که اهميت و فايده‌ي آن در گذر زمان کاهش يافته...
13 فروردین ؛ پاک کردن اين لکه‌ي ننگ از تارک مردم فهيم ايران!!
با یک عذرخواهی رسمی از مردم ایران زمین این لکهء ننگ رو از پیشانیت پاک کن
این اراجیف چیه نوشتی بی هویت
تا حدود زیادی با این طرح موافقم. به نظر عاقلانه و منطقی می رسد. شاید 100 درصد مردم را راضی نکند اما به عنوان یک راه جل بینابینی قابل اجراست و جلوی پراکندگی را می گیرد.
پیشنهاد خوب است اما روز عید قربان بزرگترین وگرامترین عید است حتما تعطیلی 2روز نیاز می باشد صد درصد تجدید نظر گردد ..........................
کشور های مسلمان همسایه چند روز عید قربان تعطیل می باشند
به نظر می رسد درخصوص تعطیلات مربوط به مناسبتهای سوکواری وشهادت وامثالهم می بایست تجدید نظرشود چون این تعطیلات خود بسترمعصیت برای خیلی ها می شود
به نظر من که بسیار خوب است و به صورت هوشمندانه همه ی جنبه های ملی و مذهبی به شکل نمادین در آن قرار گرفته و نکته ی دیگر افزایش تعداد روز های تعطیلات که 2 روز است و امکان استفاده ی بهتری را به مردم میدهد.
در کنار این تعطیلات لازم هست که پنج شنبه و یا شنبه هم در کنار جمعه به عنوان تعطیلات آخر هفته اعلام شود تا مردم استفاده ی لازم را از آن ببرند.
طرح تعطیلی 2 روز در آخر هفته منطق تره لطفا با شاخ و ارگ دادن به تعطیلی ها اصل قضیه رو به مسلخ نبرید
پیشنهاد بسیار خوب و منطقی است اما به شرطی که پنچشنبه هم باید به تعطیلی آخر هفته اضافه شود
"5. هرچند با تغيير نام 13 فروردين، به روز طبيعت سعي در تطهير منشأ تعطيلي آن شده است، اما واضح است که تعطيلي اين روز ناشي از يک ايده‌ي سراسر خرافي و لکه‌ي تاريکي بر باورهاي مردم فهيم ايران بوده و اصرار بر زنده نگه‌داشتن آن نيز توهين به شعور ايرانيان است. طرح ساماندهي تعطيلات بهترين فرصت براي پاک کردن اين لکه‌ي ننگ از تارک مردم فهيم ايران است. طبيعتاً با توجه به فراگيري طرح و حذف بخش ديگري از تعطيلات، مقاومت از سوي برخي افراد لجوج نيز به حداقل خواهد رسيد."
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
اگر میشد 200 تا منفی بهت میدادم
باید مناسبت های قمری بجز عید فطر را نیز براساس تاریخ شمسی اعمال کنند.
عيد سعيد قربان حذف گردد؟اخه ادم عوضي مگه عيد قربان فقط براي حجاجه.مگه تو شهرها مردم گوسفند قربوني نميكنن؟من نمي دونم تا بحث تعطيلات پيش مياد ميان سراغ تعطيلات ديني .ولي خب اين كلا بالا خونش رو تعطيل كرده.خيلي دلت بر تعطيلات سوخته سراغ عيد نوروز ميرفتي كه اون همه تعطيلي داره.تابناك نظر من رو چاپ كن
لطفاً به مرخصی اعضای هیئت علمی ها هم نظر بدهید بجای یک ماه 2 ماه مرخصی استحقاقی دارند
دست شما درد نکنه - بقیه روزهای هم غیررسمی تعطیله - پنج شنبه را هم دولت
دم از احترام به اسلام می زنی و حتی خودت می گویی عید قربان و بعدش می خواهی حذفش کنی! این پیشنهاد شما کاملا بو دار نوشته شده! مثل همه نوشته هایتان.
خجالت بکشید،همه چیز این سرزمین رو زیر سوال تعصبات خودتون نبرید
شما راست میگی 13بدر یه تفکر خرافی
ما همین تفکر خرافی رو دوست داریم و با خوشحالی و افتخار انجامش میدیم
پيشنهادي سراسر چرت
بابا به خدا اطلاعات کارشناسی شده هم خوبه بالاخره ما مردم عادی نفهمیدیم خوش به حالمونه !!!وتعطیلاتمون خیلی زیاده یا اینکه بیچاره شدیم از بی تعطیلی
÷یشنهادی بسیار بجا و حساب شده است بد نیست که به نظرخواهی عمومی گذاشته شود
این آقا موجود جالبیه، اولش میگه 29 اسفند ارزش تعطیلی نداره بعد میگه 27 اسفند تا 7 فروردین تعطیل. روز 13 فروردین هم چالش با فرهنگ مردم حساب میشه. ولی در مورد تعطیلیه وفات کته قابل تاملی میگه.
لكه ننك تويي بي هويت و بي ريشه ، كه ميراث به اين قشنگي گذشتگان رو كه ريشه در توجه به طبيعت داره لكه ننك مي دوني !
بعد ناراحتيم چرا فيلم سيصد ساخته ميشو دبا اين غيرت هايي كه در شما ديده ايم خوبه خودمان ان را نساخته ايم ! مثل اينكه بايد مارادونا را ول كنيم و مواظب غضمفرها باشيم !
کم کم نوروز باستان را حذف کنید !
این کار یکی از بهترین کارشناسی ها می باشد و چون من خود کارمند هستم با آن درگیر هستم مخصوصا روزهای وفات که بی جهت تعطیل است چون مراسم بیشتر شب و عصر است پس لزومی برای تعطیل کردن آن نیست به جای آن باید تعطیلات آخر هفته را بیشتر کرد و چون ما مشکل بین المللی داریم بهتر است شنبه بجای پنجشنبه تعطیل شود
چطور است یکباره سالی 15 روز تعطیل کنیم که همه مشکلات کشور حل شود؟!!واقعا تحلیل آبکی و بی پایه ای بود.راستی اگر خرافات بد است چرا فقط سیزده بدر را حذف کنیم؟ خرافه هایی فراوان دیگر را حذف کنیم!!! در ضمن مگر در بقیه روزها در ادارات 100 درصد زمان مفید کار انجام میشود؟!! به جای این روش های عجیب و غریب اگر خیلی بلدید راندمان کار را بالا ببرید!
پيشنهاد خوبي است با كمي اصلاح مي توان آنرا ايده خوبي براي برنامه ريزي و ساماندهي تعطيلات مد نظر داشت
ایده خوبیه. ولی حذف تعطیلی عید قربان و 13 فروردین به نظر جالب نیست. کما اینکه مردم به روز 13 فروردین به عنوان فرصتی جهت استفاده از طبیعت تازه از خواب زمستانی درآمده و استفاده از آب و هوای بی نظیر اول بهار می نگرند نه به عنوان فرار از نحسی این روز که باعث شده نگارنده اینچنین بی پروا به آن بتازد.
آقای صفری به هیچ وجه صحبت های شما کارشناسی نیست هم از بابت روزهای تعطیل مذهبی وهم از بابت سیزده بدر که بر گرفته از تاریخ ایرانی با تمدنی چند هزار ساله است لطف کنید من بعد با کار کارشناسی نظر بدهید
یک کار جالب که در انگلیس می کنند، تعطیلی وسط هفته را بهر مناسبتی باشد به آخر هفته منتقل می کنند و تعطیلی آخر هفته بیشتر می شود.
تعطیلی شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با کارکرد و اثر شگرفی که داشته است هیچگاه با دو روز کردن تعطیلات غدیر جبران نمی شود جدا از آنکه اگر معیار و ملاک آموزه های واقعی دین مبین اسلام است قبل از افزودن به تعطیلی عید فطر باید تعطیلی عید غدیر که عید الله الاکبر است افزوده می شد.
نظرات ایشان اگه آلوده کبابغض و ضد ایرانی نبود بهتر درک میشد از این بگذریم که ما مسلمان ایرانی هستیم وهم باید به باورهای دینی امان توجه داشت وهم بر باورهای ملی وایرانیمان توجه شود واین دوموضوع تاوقتی که با بغض وکینه وعداوات آلوده نشوند درمجموع واصالتشان با هم تعارض آنچنانی ولاینحلی ندارند لذا نه میشود هویت ایرانی این مردم را نادیده گرفت و به صلاح هم نیست ونه میشود هویت دینی ومسلمانی این مردم فهیم را گرفت که آنهم به صلاح نیست وتاریخ شواهدی برای این دومضوع دارد اما پیشنهاد اتی برای اصلاح تعطیلات فوق دارم که عبارتست از
عید مبعث و غدیر خم هرکدام به یک روز کاهش یابد و این دو روز برای هماهنگی بیشتر با سایر مسلمانان جهان درعیدفطر به چهار روز افزایش یابد ومابقی پیشنهادات خوبست
طرح جالبي است.لطفا رسما به مجلس محترم پيشنهاد فرماييد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
مجلس تو تعطیلاته!
اين پيشنهاد درست و خوبي است
اين تعطيلات دو روز آخر هفته كه گفتيد اولا فقط در چند كشور است و يكي از اين دو روز نيز تعطيل غير رسمي است يعني الزاما همه واحدهاي كاري تعطيل نمي شوند از همه مهمتر اين كه در اين كشور ها بخش دولتي تاثير زيادي در كارها ندارد و بخش خصوصي بر اساس نياز تصميم گيري مي كند كه مسلما باعث بهره وري بالا نيز مي شود اما با بوجود اقتصاد كاملا وابسته به دولت تعطيلي دو روزه يعني نابودي اقتصاد كشور
اي کاش تعطيلات دو روز آخر هفته که در بيشتر کشورهاي دنيا وجود دارد و اتفاقا هيچ ضرري به اقتصاد و بهروري و... اين کشورها که اکثرا از کشورهاي پيشرفته هستند وارد نکرده و همچنين در کشور خودمان هم در تهران اجرا ميشود و براي ديگر شهرستانها زيان بار است هم صحبتي ميکرديد
واقعا که زحمت کشیدید خسته نباشید
این برنامه خوب است ولی باز هم می شود کمش کرد.مثلا عید غدیر همان 1 روز بس است.یا عید مبعث 1 روز باشد.
من که هر جور حساب کردم شد 21 روز یا به عبارتی 18 روز !!!!!!!!!!!!
پس تكليف پنجشنبه و جمعه چي ؟ همه كارمندا و كارگرها نميتونن از تعطيلات 27 اسفند تا 7 فروردين استفاده كنن باتوجه به اينكه از مرخصي استحقاقيشون كم ميشه .
سیزده بدر چی؟
آقا باسلام حرف نويسنده محترم مقاله فوق را لطفا" به اطلاع تصميم گيرندگان دولتي ومجلسي برسانيد. حرفهاوپيشنهادات جالبيست...
هر چی تعطیل ملی و سنتی بودحذف شد ایده قشنگی برای از بین بردن سنتهای دیرین است البته میدونم سانسورمیکنید
پشنهاد خوبی میباشد اما دقت در جامعیت و فراگیری قوانین در جامعه باعث دوام بیشتر ان میباشد :
1_ این بند بسیار خوب است زیرا اکثر جامعه ایران در ایام نوروز دید و بازدید دارند و از طرفی اب و هوای بهاری مشوق مسافرت میباشد.
2-زیاد ضروری نیست زیرا از انقلاب ایران 35 سال میگذرد و از طرفی جامعیت ندارد .
3_بسیار خوب است زیرا باعث وحدت با سایر مسلمانان می باشد
4_ با توجه به امار 80درصدی مذهب تشیع ضروری بنظر میرسد اما باید متوجه بود که باعث ایجاد تفرقه هم در کشور و هم سایر مسلمانان میباشد
5_عید فطر عید ویژه و مخصوص مسلمانان میباشد و اگر بیشتر هم باشد بهتر است بنده تعجب میکنم که به این عید چرا کم بها داده میشود در کشور بسیاری از اقوام در این عید دیدبازدید دارند حتی تا 10 روز.
6- مثل بند 4 میباشد
7- بسیار خوب است
8- عید قربان نباید حذف شود مانند بند 5 بسیاری از اقوام و اهل سنت جامعه مراسم خاص و دید و بازدید دارند. در پایان نظر شخص خودم این است که اگر دو روز در هفته تعطیل باشد بقیه تعطیلات بغیر از عیدین که نماز عید برگزار میشود ضروری نمیباشند .
بنده کلا با ساماندهی تعطیلات و کلیت طرح مطرح شده موافقم اما به طرح ایشان ایراداتی وارد است. 1- کلا از لحاظ تعدادی کاهش محسوسی ایجاد نشده در حال حاضر 25 روز تعطیل رسمی داریم که در طرح ایشان می شود 21 روز 2- جالب است که در طرحی که برای کاهش تعطیلات داده می شود بعضی از تعطیلات باز با همان دلایل قدیمی به 2 روز افزایش پیدا کرده که اگر این افزایشهای دو روزه را هم حذف کنیم 5 روز از تعطیلات کم می شود . 3 - بر اساس استدلالهای کفته شده در طرح نیازی به تعطیلی تاسوعا نیز نمی باشد زیرا که در طول روز آن مراسم خاصی صورت نمی گیرد و مراسم شب تاسوعا مهم است
4- با توجه به اینکه تمامی مسلمانان حج رفته در روز عید قربان باید به مراسم قربانی و اعمال آن بپردازند تعطیلی آن جزو ضروریات است که به نظر می رسد نگارنده احتمالا چون از مشمولین قربانی نبوده اند از مشقت های آن روز بی اطلاع می باشد.

با تشکر
با سلام در تمام یا حداقل اکثر قریب به اتفاق دنیا دو هفته در روز بصورت رسمی تعطیل می باشد که این خود می شود 104روز در سال حال شما اعیاد وسایر تعطیلات را به آن اضافه کنید پس ما می بینیم که تعطیلات در ایران زیاد نیست بلکه بصورت نا منظم وپراکنده است
با تشکر
1- پیشنهادی بسیار هوشمندانه و در برگیرنده همه نظرهای ملی و مذهبی می باشد
2- درسال جهاد اقتصادی در صورت ارائه و تایید این پیشنهاد گام عملی در افزایش بهره وری است
3-جالب تا این لحضه که 5000 نفر این خبر را دیده اند کسی پیشنهاد و نظری نداده
4-اگر در سایتتان نظر سنجی شود بهتر است
13 فرودین شد لکه ننگ!!!!!!!!!!!! خیلی اطلاعاتت کمه شدیدا متاسفم برات
این 2 روز 2 روز تعطیل کردن های شما کجا کارشناسی است
اگر این دو روز 3و4 شنبه باشد 5 شنبه هم تعطیل میشود با احتساب جمعه و تعطیلات شنبه و یک شنبه خارجی ها ما یک هفته عقب میمانیم
کارشناسان شما مثلا برای 1 هفته تاخیر تو پرداخت قسط پول نفت هند به ایران که میزان قابل توجهی هست چه فکری کردن؟
می دانید 1 هفته چه سودی عاید آنها میکنید حالا این یک مثال ساده بود

اصلا کارشناسی نیست
این طرح بسیار منطقی وعقلایی وبادرنظرگرفتن جمیع جهات تهیه شده واگر مسئولن مربوطه بویژه نمایندگان مجلس مد نظرقراردهند میتواند ازاین نابسامانی درآید ولی کو گوش شنوا وعقل سلیم به هرحال از آقای صفری ممنونم
چرا اینقدر شر و ور می گید برید تعطیلات ایران رو با سایر کشور ها مقایسه کنید حتی اروپا اونجا شنبه و یکشنبه تعطیل - عیذد پاک تعطیل - عید کریسمس تعطیلات چند روزه - تابستان به مناسبت هخا مختلف با برگزاری مسابقات و جشن ها در هر شهر بطور جداگانه تعطیل - تقریبا در اواخر فروردید یا اردی بهشت بمناتسب بهار و سر سبزی جشن می گیرند و کلیه خانواده ها با هم به پارک می روند و در روی چمن به جشن شادی می پردازند تعطیل
موافقم
لابد شهادت پیامبر و حضرت علی و ... هم که بریم سر کار علی رغم کراهت کارکردن در روزهای عزای حضرت ختمی مرتبت(عج)
تعطيلات نوروز نماد تعطيلات زرتشت است بايد حذف شود
به این می گن کار کارشناسی... خیلی حساب شده بود. مرسی.
برادر مسلمان عید برزک مسلمانان عید سعید قربان چی شد شما که دم از اسلام میزنی چرا این گونه فکری داری بهتر یه کم بخودت بیای تا چنین پیشنهادی ندی که باعث زیر سوال رفتن دین اسلام بشه
خودت رو بکشی هم نمی تونی 13 فروردین رو حذف کنی، چون تمام ایران این روز رو میرن بیرون.
سلام

هر روزي را مي خواهيد حذف كنيد فقط روز شهادت صديقه كبري سلام الله عليها به دليل وجود دسته هاي متعدد نبايد حذف شود.

سلام بر بازوي شكسته مادرمان سلام الله عليها.

يا علي
نمی تونستی این پیشنهاد خوب رو با جمله نامناسب :"پاک کردن این لکه‌ي ننگ از تارک مردم فهيم ايران " در رابطه با سیزده به در خراب نکنی ؟!
چون من تا حالا ندیدم کسی از وجود این روز در تقویم کشورمون احساس خجالت کنه !
تعطیلی سیزده فروردین = ايده‌ي سراسر خرافي و لکه‌ي تاريکي بر باورهاي مردم فهيم ايران؟! خیلی ممنون واقعاً...!
به نظرم پیشنهاد اصلا منطقی نیست وفرهنگ مردم درنظر گرفته نشده. مثلا استدلال عید قربان اصلا صحیح نیست این روز متعلق به همه مسلمین است و مثل عید فطر نماز دارد. یا ایام اربعین و 28 صفر یا ایام فاطمیه(س) مثل عاشورا عزاداری مفصل دارد. در مورد 13 فروردین هم هرچند شخصا با نویسنده موافقم ولی 99 درصد مردم حتی معتقدترینشان در این روز به دامان طبیعت می روند و نمی توان تعطیلی آن را حذف کرد از طرفی اضافه کردن تعطیلاتی مثل 21 بهمن یا تعطیلی 3 روز قبل از نوروز واقعا بی منطق است.
طرح جدید و جالبی است انشاءاله مورد توجه قرار گیرد.
ا. بدليل هجوم مسافر به مشهد مقدس و نيز
شهرهاي شمال ايران در تعطيلات نوروز اگر اين
تعطيلات كاهش يابد باعث فشردگي سفر و
ازدحام در شهرهاي توريستي و ازدياد خسارات
جاني و مالي در جاده ها خواهد شد.
2. اگر نيمي از سال هم تعطيل باشد در
راندمان و ساعات مفيد كار بي اثر است .
29 اسفند همیشه یکی از روزهای افتخار انگیز ملت ایران است و شما خائنان به ملت آب در هاون می کوبید در رابطه به روز 13 فروردین شما که اظهار نظر میکنید لطفا یکمی بروید اطلاع کسب کنید شرم آور است در کشور ایران زندگی میکنید و از فرهنگ ایران بدور هستید بروید در صحرای عربستان یا در روسیه زندگی کنید روز 13 هر ماه روز نیک و روز باران است است و در این چند هزار سال همیشه به نیکی یاد شده مگه میشود فرهنگ غنی ایرانی یک رو را نحس بنامد تازه نه تنها 13 فروردین یمن است بلکه در تمام ماهها روز 13 در واقع روز تیر است و به نیکی یاد میشود نمنوك بارزش هم روز تیر از ماه تیر است که به جشن تیرگان موسوم است
با سلام
پيشنهاد سروسامان دادن به تعطيلات به خودي خود معقول و مفيد خواهد بود و به نظر اين جئولي هم كه گفتيد به غير از بخش نوروز آن كه خواستيد از سه روز قبل شروع شود كه هيچ سنخيتي با فصل بهار و شروع آن ندارد همه فلسفه نوروز به نو شدن فصل است بعد سه روز قبل از شروع بهار در شلوغ ترين ايام سال بريم در خونه همسايمون بگيم اومديم چيكار كنيم ؟ قرار سه روز ديگه بهار بشه ؟
اما با كسب اجازه از شما ميخواتم يك پيشنهاد ديگه هم در رابطه با موضوع تجميع امتحانات كنكور كنم كه امان همه خانواده ها رو بريده و اصلا كسي نميتونه از تعطيلات خوذش مخصوصا تعطبلات تابستاني استفاده كنه شما تصور كنيذ از تيرماه هر هفته يك كنكور برگزار ميشه سراسري - آزاد و ... تا نيمه مرداد بعد از اخر مرداد اعلام نتايج شروع ميشه و بايد انتخاب رشته كنند تا نيمه شهريوربعد هم كه بايد مقدمات شروع سال تحصيلي جديد خلاصه اينكه شما حساب كنيد بيش از دو ماه در سال فقط ما امتحانات كنكور هاي مختلف داريم كه هيچ خانوادهاي نميتونه از تعطيلاتش استفاده درست كنه حلا به اين معضل هزينه هاي برگزاري اين انتحانات رو هم در سطح تمام كشور حساب كنيد
ای کاش این همه بغض از روز 13 فروردین در دل نگارنده مطلب وجود نداشت چرا که توهین شما به این روز قطعا توهین به شعور بسیاری از ایرانیان است،مطالب مفید بود اما دیدگاه مذهبی شما بر این ساماندهی غالب بر دیدگاه میهن دوستی شما بود که یقینا نیاز به تجدید نظر وجود دارد!!!
احسنت
نویسنده محترم شما حق ندارید به آداب و سنن ملی از جمله مراسم روز 13 فروردین که مورد احترام قاطبه مردم ایران است توهین کنید و بعید است که ندانید پیشنهاد حذف این مناسبت اساسا غیر ممکن است و هنگامیکه هیچکس در این تاریخ سر کار نباشد در عمل کشور تعطیل خواهد بود. خصوصیت ویژه مردم ما این است که در مورد مناسبتهای ملی و مذهبی به یک اندازه حساس هستند و این رمز پایداری تشیع در سرزمین ایران است.
ایده سراسر خرافی 13 فروردین؟!!
لکه‌ي تاريکي بر باورهاي مردم فهيم ايران!!
واقعا شما ایرانی هستید؟!!
تعطيلي 29 اسفند نيز يکي ديگر از تعطيلات کشور است که اهميت و فايده‌ي آن در گذر زمان کاهش یافته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کی گفته اونوقت؟؟؟
خوشم میاد خودتم قبول داری هر چی هم این تعططیلات مربوط به مسائل مذهبی بیشتر میشه ملت بازم واسه تفریح و مسافرت ازش استفاده میکنن
سیزده بدر یک روز ملی است با هر اسمی که باشد باز روزی است که خانواده ها با هم در طبیعت هستند مگر چند روز در سال چنین اتفاقی میفتد که با چنین دید متحجرانه ای به آن نگاه میکنید
انصافا بغير از 13 بدر بقيه اش خوبه
یعنی حجاج در ایران دیگر قربانی نکنند و یک لقمه ای هم که به این عنوان گوشت به دست فقرا می رسید قطع شود
14 روز تعطیلی مدارس و دانشگاهها اگر حذف شود مشکل عید خودبخود حل است
بیکاری با عث می شه آدم وقتش رو صرف کنه برای کارهای این چنینی بابا این همه مشکل داریم برید وقت صرفه این مشکلات بکنید
آرزو تون اینه که عید رو کلا حذف کنید
ادامه بدید خورد خورد تا حذفش کنید
همون درحد پيشنهاد بمونه بهتره
به نظرم پیشنهاد اصلا منطقی نیست وفرهنگ مردم درنظر گرفته نشده. مثلا استدلال عید قربان اصلا صحیح نیست این روز متعلق به همه مسلمین است و مثل عید فطر نماز دارد. یا ایام اربعین و 28 صفر یا ایام فاطمیه(س) مثل عاشورا عزاداری مفصل دارد. در مورد 13 فروردین هم هرچند شخصا با نویسنده موافقم ولی 99 درصد مردم حتی معتقدترینشان در این روز به دامان طبیعت می روند و نمی توان تعطیلی آن را حذف کرد از طرفی اضافه کردن تعطیلاتی مثل 21 بهمن یا تعطیلی 3 روز قبل از نوروز واقعا بی منطق است.
بسیار طرح خوبی است در صورت اجرا تحول اساسی در اقتصاد به وجود خواهد اورد.
دستت برای این پیشنهاد درد نکنه . ولی خرافی.....! 13 نوروز برگرفته از سنت کهن ایرانیه . و باید سر جاش بمونه . من پیشنهاد های شما رو اصلاح می کنم .
1- عید غدیر خم ( 1 روز )
2- عید سیعد فطر ( 2 روز )
3- میلاد حضرت مهدی ( 1 روز )
4- تاسوعا و عاشورا ( 2 روز )
5- تعطلات نوروز ( 5 روز )
6- 13 نوروز ( 1 روز)

والسلام
بسم الله الرحمن الرحیم
الَّذِينَ يسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولَئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ(الزمر/18)
همان کساني که سخنان را مي‌شنوند و از نيکوترين آنها پيروي مي‌کنند؛ آنان کساني هستند که خدا هدايتشان کرده، و آنها خردمندانند.


پیشنهاد جالبی است ایشالا عملی شه
چی میگی داداش سیزده بدر خرافی شده نه داداش این باستانیه خرافی چیزه دیگست که تو گرمی الان متوجه نیستی خرافات با باستانی فرق داره پسر خوب
ايشان به تنهايي اين استعداد دارند بهتر تمشيت امور ساير نهادهاي مملكت را نيز به عهده گرفته، خلقي را رهين منت خود فرمايند!
تمام اين فرمايشات كاهنده در صورتي با اذعان اوليه ايشان مبني بر كمبود تعطيلات ما مغايرت ندارد كه صدراً پيشنهاد دو روز تعطيلي آخر ففته را تاييد وتثبيت فرمايند.
ضمناً اگر توانستيد سيزده بدر را از اين مردم بگيريد قطعاً توانمندي هاي بيشتري در عرصه جهاني منتظر شماست!
مرگ بر تابناک.واقعا خجالت نمی کشید این چرندیاتو مینویسید؟خودتون تو تهرون نصف سال تعتیلین ما شهرستانی ها باید تاوان پس بدیم؟حالا تعتیلاتو میخواین کم کنین بکنین به مرخصی کارمند بدبخت چکا دارین؟خیلی نامردین اگه چاپ نکنین
خوب بود ولی اگه ممکنه وقتشو کمی زیاد کنید. در ضمن تکلیف سیزده بدر چی می شه این وسط.
آخه کجا تعطیلات ما تو نوروز از 5 روز قبل عید تا 15 فروردینه؟!! مگه اینکه مثل شما کار دولتی داشته باشیم!
با سلام
بسیار جالب است در کنار توجه به تعطیلات مذهبی که با توجه به اسلامی بودن ایران به آن توجه شده تعطیلات ملی هم مورد توجه قرار گرفته امیدوارم هر چه زودتر عملی گردد
موافقم
عید قربان به عنوان اصلی ترین نماد مبارزه با نفس باید دو روز تعطیل باشه
برادرعزیز میزان ساعات کار مفید کارمندان در ایران بنابر بعضی آمار ها حدود 30دقیقه است آنوقت شما بدنبال متمرکز نمودن تعطیلات هستی گیریم که هیچگونه تعطیلی هم نداشته باشیم آیا به نظرشمابهره وری افزایش خواهد یافت،13فروردین تنها روزی است که اکثر خانواده ها باهم به طبیعت میروند وشاد هستند شما همین شادی یکروزه خانوادگی راهم ازمردم بگیرید ضمنا ادارات اقتصادی یا شیفت بندی کارمندان از تعطیلی آن جلوگیری میکنند بانکها ،بیمارستانها وخیلی از ادارات دیگر نیز دراکثر مواقع از تعطیلات مثتثنی هستند در اینجا میماند برخی ادارات دولتی که همانطور که گفته شد کار مفید روزانه آنها زیاد نبوده وتعطیلی بیشتر یا کمتر هم تاثیری بر آنها ندارد
کاملا موافقم . فقط یک طرح هم برای کارمندان خانم پیشنهاد بدین تا بهروری ما هم در خونه هم سرکار زیاد بشه مثلا 3روز در هفته کار کنیم .
کسی دست به تعطیلات نوروزی نمی زنه حالا بقیه اش چندان فرقی نمی کنه ولی تعطیلات نوروزی یک جورایی بر می گرده اصالت ما مغول نتونست نوروز رو از ما بگیره چه برسه به شما همیشه 13 روز بوده تا پایان دنیا هم نوروز ایرانی 13 روزه ختم کلام
هوشمندانه و جالب است
فکر خوبی است. البته معلوم است که مخالفت زیادی با این پیشنهاد خواهد شد ولی اگر بتوان استدلالات قوی تر و محکم تری فراهم کرد، مخالفت احساساتی مخالفان به مرور رنگ می بازد. موفق باشید.
نویسنده این مطلب باید خجالت به کشه
معلوم که اصلا ایرانی نیست
عیدسعیدقربان بزرگترین عید اهل تسنن است این بزرگترین توهین است به اهل تسنن اگرعیدقربان حذف شود آقا اصلا نم ذارم حذف شود
سلام
پیشنهاد قال توجهی می باشد. برای فزایش بهره وری پیشنهادمی شود، تعطیلات نوروز از 10 روز ره 8 روز (29 اسفتد تا 7 فروردین)، اعیاد غدیر و مبعث به یک روز و 22 بهمن همان یک روز باشد. بدین ترتیب تعطیلات 3 روز دیگر کمتر می شود.
آقای عزیز
تعطیلی در ایران نصف تعطیلات در چین هم نیست.
ما آخر هفته ها تعطیل نیستیم در حالیکه بسیاری از کشورهای دنیا روز شنبه را که آخر هفته شون هست را تعطیل کردند.
با حذف تعطیلات که بهره وری ایجاد نمی شه!!!!!!!!!!!
پنج شنبه ها را برای بچه های ابتدایی بعد از عید که 5 هفته می شد تعطیل کردند حالا کل مملکت دلشون می خواد پنجشنبه ها تعطیل باشه کمی خجالت بکشید و خودتان را با بچه دبستانی ها مقایسه نکنید.
چرا نظرم رو درج نكردي؟
فضا اينقدر ضد دينه؟
يا دين لقلقه زبونتونه ؟
تعطیلات اخرهفته را دوروز کنید دیگه هر کاری میخواهید بکنید
سلام مملکت ما که پنج شنبه وجمعه تعطیله بقیه اش هم بین التعطیل هست! بنظرم پیشنهاد خوبی هست!
متاسسسسسفم برای تابناک بی غیرت و فاقد تعصب بیگانه پرست اصلا به تو چه که 13 بدر نحسه ما فدای نحسیش میشیم تا چشم شما عرب پرست های ضد کوروش در بیاد تابناک اگه غیرا داری چاپ کن اگه...داری
"عيد سعيد قربان به دليل اينکه بخشي از مناسک خاص حجاج به‌شمار مي‌رود، از فهرست تعطيلات حذف شود."
جناب صفری خسته نباشی بااین راهکارای بو دارتون!؟ مثل اینکه شما یا اصلاً تا بحال نماز عید قربونو نخوندی یا در جایی تشریف دارید که تا بحال گوشت قربانی براتون نیاوردند!؟برای ما اهل سنت ایران که بالغ بر 15میلیون نفر جمعیت کشور رو تشکیل میدیم اهمیت عید قربان کمتر از عید سعید فطر نیست، زیرا به این حدیث پیغمبر خدا (ص) قائلند که فرموده اند اعیاد مسلمانان دور روز است:1-عید فطر 2- عید قربان که سنت مؤکد قربانی و نماز عید و احکام این روز مبارک فقط خاص حاجیان در بیت ا... الحرام نیست؛ بعلاوه به این مناسبت در خیلی از کشورهای اسلامی چند روز تعطیله!
تعطیلات عید نوروز یک هفته هم کافیست. بهتر است طوری برنامه ریزی گردد که تعطیلات آخر هفته دو روز باشد و یا اینکه ساعات کاری از هشت ساعت به شش ساعت کاهش یابد تا هم ساعات کاری مفیدتری داشته باشیم و هم خانواده ها بیشتر در کنار هم باشند و اگر قرار است تفریحی در آن یکی و دو روز تعطیلات رسمی انجام دهند از آن ساعتی که زودتر به منزل می آیند انجام دهند.
بهتر است تعطيلات عيد 13 روز باشد و مرخصي استحقاقي كارمندان هم كم نشود .
متاسسسسسسسسسسسسفم برای تابناک ایرانستیز
عزیزی که این تحلیل رو کردی تحلیلت از این که تعطیلیا پراکندست و باعث کاهش بهره وری میشه کاملا درسته فقط از نظرات اکثرا منفی مردم ناراحت نشو،ایرانین دیگه فقط دنبال تعطیلی و پیچوندن کارو تن پرورین بعد هم میان خودشون رو با ژاپن و چین و ... مقایسه می کنن هی میگن ما چرا پیشرفت نمی کنیم ما چرا پول نداریم ما چرا بد بختیم!!
کاش می شد همه تعطیلی ها برداشته می شد و فقط آخر هفته ها دو روز تعطیل می شد این جوری بهره وری،نظم و انظباط،آرامش روانی و...بیشتر می شد ولی تو مملکت ما کی دنبال این حرفاست ز گهواره تا گور دنبال پیچوندنن، از مدرسه بگیر تا کلاسای دانشگاه تا سر کار !!!
این عالیه ،من همیشه بهش فکر میکردم،بشرط اینکه جمعه و شنبه ها ی هز هفته رو بعنوان تعطیل هفتگی بهش اضافه کنین.پیشنهاد تعطیلات عید فوق العاده بود
این پیشنهاد چند عیب بزرگ دارد
اول : این که نظام هرگز زیر بار تعطیل نشدن روز 14 خرداد و برگزاری مراسم سالگرد نمی رود
دوم : تعطیلات مذهبی مطابق ماه قمری می گردد و در تقویم ثابت نیست پس اگر برخی از آنها دو روزه شوند مشکلات را دو چندان می کند ضمن ان که دلیل منطقی برای دوره کردن آنها وجود ندارد مثلا اگر چهارشنبه امسال عید غدیر باشد سال دیگر یکشنبه خواهد شد یعنی دو باره یک روز غیر تعطیل در میان روز تعطیل
سوم : بهتر است مناسبت های انقلاب را به تعطیلی روز 22 بهمن و 14 خرداد محدود کنیم
مناسبت های مذهبی رو به تاسوعا و عاشورا ، 21 رمضان ، عید غدیر و 15شعبان محدود شود
مناسبت های ملی نیز یک هفته تعطیلی عید نوروز و 13 بدر برای همه کارکنان و مدارس
آره ديگه مردم ايران همينجوري نزده ميرقصند،نصف روز تعطيل شه همه جاده شمالند!!!اونوقت اگه 1 روز بشه 2 روز كه وا مصيبتا!!!نه نماز عيدي برقراره و نه عزاداري!!!!برام جالبه كه اين همه هم كه ميگن ما پول نداريم و 76% مردم زير خط فقر هستند ،از كجا ميارن شبي 200 هزار تومان پول اجاره ويلا در شمال ايران در اوج تعطيلات را مي دهند؟!!!يكي جواب منو بده
آقا ميگن كارمندا روزي 15 تا 20 دقيقه كار مفيد دارن. خوب يك روز در هفته بيان 120 دقيقه كار كنن و بقيه رو تعطيل كنن!!!! هم ترافيك كم ميشه و هم آلودگي هوا و صرفه‌جويي در بنزين و آب و برق و گاز. تازه مردم به مسافرت ميرن و صنعت توريسم هم تقويت ميشن ....مدارس هم تعطيل شوند بچه‌ها هم از تلويزيون و اينترنت آموزش ببينند به جاش بيشتر در كنار خانواده خواهند بود خيلي بركات داره خيلي...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی