بازدید 8784
آغاز نشدن روند كاهشي تورم در مرداد؛

پيش‌بيني بانك مركزي محقق نشد

اين مسأله با توجه به تدابير فراوان از سوي دولت و اصناف برای پايين نگه داشتن اقلام مصرفي در رمضان ـ كه اگر جاي قدرداني دارد، ولي مطمئنا در ماه‌هاي بعد به اين شكل اجرا نخواهد شد ـ نشان‌دهنده اين است كه تغيير آمار تورم در تير ماه حتي با ملاك دانستن كاهش اندك در تورم نقطه به نقطه، حاكي از يك روند كاهشي نيست.
کد خبر: ۱۸۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹ 05 September 2011
سرويس اقتصادي‌ ـ در حالي كه در هفته‌هاي گذشته، محمود بهمني، رييس بانك مركزي چندين بار از آغاز روند كاهش تورم پس از تير ماه خبر داده بود، اين امر محقق نشد.

به گزارش «تابناك»، تأكيدات بهمني بر آغاز روند كاهشي تورم از مرداد ماه به اندازه‌ای جدي بود كه آقاي حسيني، وزير محترم اقتصاد ـ كه همواره بر خلاف روند معمول بر استفاده از آمارهاي بانك مركزي به جاي مركز آمار ايران تأكيد دارند ـ نيز به همين باور رسيده و در ديدار كابينه دولت دهم با رهبر انقلاب، از تحقق قريب الوقوع اين مسأله خبر دادند.

اما ديري نپاييد كه بانك مركزي، خود بنا به روال هر ماهه و بر خلاف اعتراضات چندين باره مركز آمار ايران، بار دیگر نرخ تورم ماه گذشته را اعلام كرد.

بنا بر گزارش رييس كل بانك مركزي، هرچند تورم نقطه به نقطه از 21.1 در تير ماه به 20.8 در مرداد كاهش يافته و كاهشي 0.3 درصدي را نشان مي‌دهد، در همين آمار اعلام شده نرخ تورم دوازده ماه منتهي به مرداد 17.3 است كه نسبت به ماه گذشته، يعني 16.3 دقيقا يك درصد افزايش را نشان مي دهد.

اين مسأله با توجه به تدابير فراوان از سوي دولت و اصناف برای پايين نگه داشتن اقلام مصرفي در رمضان ـ كه اگر جاي قدرداني دارد، ولي مطمئنا در ماه‌هاي بعد به اين شكل اجرا نخواهد شد ـ نشان دهنده اين است كه تغيير آمار تورم در تير ماه حتي با ملاك دانستن كاهش اندك در تورم نقطه به نقطه، حاكي از يك روند كاهشي نيست، مي تواند در شهريور ماه و با پايان كار نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم رمضان، بار دیگر سير صعودي خود را بازيابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
سلام این که عادی شده !
قیمت ارز بالا رفته خبری از بانک مرکزی نیست !
ظاهرا کم کم می برن بالا تا 1500 هم برسه !
پیگیر باشید!
تورم ناشی از تحول اقتصادی کاملا طبیعی هست اگر بحران روبل روسیه که تقریبا طرحی شبیه ما اجرا کردن و سه هزار درصد تورم در روسیه ایجاد کرد و معمولا در کشوری های این پروژه عملیلاتی شده حدود 12 تا 18 ماه تورم افزایش پیدا کرده
ما شیر می خریدیم 600 دیروز خریدم 660
هنوز مردم متوجه نمی شوند که وقتی قیمت بسیاری از اقلام خوراکی و اولیه آنها نسبت به سال گذشته بیش از 3 برابر شده است چطور آمارهای ارائه شده در حد 17% باقی می ماند ؟ لطفا لیست اقلام محاسبه شده را ارئه کنند تا ببینیم چی باید خورد یا چی نخوریم!
ياد مناظره آقاي دكتر محسن رضايي افتادم كه تورم را توضيح مي داد . اگر به صحبتهاي ايشان توجه مي شد . اگر .... اين نمي شد .
یادتون میاد خط مار!!!
باتوجه به وجود ضخایر سنگین طلا و افزایش 300 درصدی ارزش آن دولت میتواند نسبت به جمع آوری نقدینگی اقدام کند. یکی از عمده ترین راههای کنترل تورم کنترل رشد نقدینگی میباشد.دولت با بالابردن نرخ ارز به طور غیر رسمی باعث رشد تورم میشود همچنین با پرداخت یارانه نقدی باعث رشد نقدینگی میشود.
حتماَ يک استراتژي کلان هم براي انجام اين روند دارند و مردم در اينده از مواهب ان بهره برداري خواهند نمود.!!؟؟
این تورمی که من حس می کنم ، بیشتر از 50 درصده ..
آخه نسبت به پارسال خیلی از اقلامی که می خریم قیمتش دو برابر شده .
مثل محصولات لبنی ، میوه و تره بار ، مواد پروتئینی .
فکر کنم من هم باید بیام از سوپر سر محله رییس جمهور خرید کنم ..
اشتباه از منه ..ببخشید..!!
تورم که بالا رفت سود بانکی هم پاینن آمد پس دمتان گرم آقای بهمنی پس چه شد این هم حرف
در سال1923در اروپا تورمی یسیار شدید اتفاق افتاد که مثال واضح تفاوت قیمت یک پرس غذا در یک رستوران در فاصله سفارش تا صرف کامل اون بود بطوری که مشتری ناچار از پرداخت کامل وجه غذا بود الان هم در کشور ما کم کم داریم به اون وضع میرسیم
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی