بازدید 3506

احمدي نژاد عازم تاجیکستان شد

احمدي نژاد صبح روز يكشنبه در صدر يك هيات عالي رتبه سياسي و اقتصادي با بدرقه'محمد رضا رحيمي' معاون اول و 'علي اكبر ولايتي' مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل تهران را به مقصد دوشنبه پايتخت تاجيكستان ترك كرد.
کد خبر: ۱۸۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱ 04 September 2011
رييس جمهوري اسلامي ايران پيش از عزيمت به دوشنبه با برشمردن مشتركات فراوان فرهنگي دو ملت ايران و تاجيكستان، ملتهاي دو كشور را دو پاره از يك پيكر واحد توصيف كرد.
 
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا دكتر ' محمود احمدي نژاد ' پيش از ترك تهران به مقصد دوشنبه پايتخت تاجيكستان اظهارداشت: 20 سال قبل در چنين ايامي تعدادي از كشورهاي منطقه ما استقلاال خود را به دست آوردند و شرايط منطقه به طور كامل تغيير كرد .

وي افزود: ملت ايران از همان روز اول اعلام استقلال اين كشورها، آنها را به رسميت شناخت وبا همه آنان روابط دوستانه و سازنده برقرار كرد كه اين روابط تا اين روز ادامه دارد.

احمدي نژاد در ادامه گفت: يكي از اين كشورهاي استقلال يافته تاجيكستان است كه با ايران روابط ويژه اي دارد و به لحاظ قرابت هاي فرهنگي در ميان كشورهاي استقلال يافته نزديكتر ين ملت به ملت ايران است.

وي فرهنگ دو ملت را بسيار مشابه دانست و گفت: فصل اصلي مشترك دو ملت زبان شيرين و زيباي فارسي است كه هر دو ملت به آن تكلم مي كنند.

رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با برشمردن همكاري هاي ايران و تاجيكستان گفت: پروژه ها و كارهاي مشترك فراواني در دستور كار دو كشور قرار دارد كه از آن جمله مي توان به صدور خدمات فني و مهندسي توسط ايران به تاجيكستان اشاره كرد.

احمدي نژاد گفت: يكي از كارهاي خوبي كه توسط متخصصين ايراني در تاجيكستان در حال انجام است سد بزرگ ' سنگ توده 2 ' مي باشد كه فناوري بالايي در آن بكار رفته است.

وي افزود: مراحل نهايي اين سد در حال اجراست و انشاء الله مرحله اول آن افتتاح مي شوند و مردم تاجيكستان مي توانند از برق توليدي آن بهره مند شوند.

رييس جمهوري با اشاره به برگزاري جشنهاي 20 ساله استقلال منطقه، اظهار داشت: 'امام علي رحمان ' رييس جمهوري تاجيكستان به گونه اي براي اين سفر برنامه ريزي كرده كه بنده نيز به مناسبت جشنهاي 20 ساله استقلال آن كشورها به آن منطقه بروم.

احمدي نژاد ضمن تبريك سالروز استقلال اين كشورها گفت: افتتاح سد 'سنگ توده' هديه اي به مردم آن كشور است.

اجمدي نژاد اظهار داشت كه در جريان اين سفر ملاقات هاي دو جانبه اي نيز با مقامات تاجيك خواهد داشت و در اين ملاقاتها در خصوص طرح ها وپروژه اي كه در سفرها و ديدار هاي قبلي بين دو كشور به تصويب رسيده است، گفت وگو خواهد كرد.

احمدي نژاد صبح روز يكشنبه در صدر يك هيات عالي رتبه سياسي و اقتصادي با بدرقه'محمد رضا رحيمي' معاون اول و 'علي اكبر ولايتي' مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل تهران را به مقصد دوشنبه پايتخت تاجيكستان ترك كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست