بازدید 7790
۴

نصرالله: روزي در مسجد الاقصي نماز مي‌خوانيم

دبيركل حزب‌الله لبنان در پايان سخنراني خود تصريح كرد: روزي خواهد رسيد كه شما ديگر براي استشمام رايحه فلسطين در مارون الرأس نخواهيد ماند و از داخل اين كشور بوي آن را حس خواهد كرد، روزي خواهد رسيد كه ما در مسجدالاقصي و كنيسه "المهد" نماز خواهيم گزارد و لبنان در آن زمان از مقاومت حمايت خواهد كرد
کد خبر: ۱۸۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۶ 26 August 2011
دبيركل حزب الله لبنان با تاكيد بر اينكه "سرزمين پاك فلسطين به موطن و صاحبان اصلي خود باز خواهد گشت"، گفت كه به زودي در مسجدالاقصي نماز آزادي قدس را خواهيم خواند.

به گزارش فارس، سيد "حسن نصرالله" در سخنراني امروز خود كه به مناسبت روز جهاني قدس در "مارون الرأس" ايراد كرد، اظهار داشت: تصمیم گرفتیم روز قدس را در این شهرک(مارون الراس واقع در دو كيلومتري مرز لبنان با فلسطين اشغالي) برگزار کنیم و آن را بزرگ داریم و خوش باد بر شما که از اینجا منظره فلسطین را می‌بینید، از این جهت این منطقه را انتخاب کردیم که امیدهای خود را اینجا بازیافتیم، جایی که در آن از خودگذشتگی‌های جنوب لبنان ، ارتش لبنان شکل گرفت و بسیاری از شهرک‌ها، شهرها ، روستا و دره‌های منطقه را به سمبل مقاومت تبدیل کرد، این منطقه، منطقه‌ایست که از مدت‌ها پیش شاهد قهرمانان زن و مرد فلسطینی ساکن اردوگاه‌های لبنانی بود که بر حق بازگشت خود به سرزمین‌شان تاکید داشته و به جهانیان گفتند که اگر ده‌ها سال هم بگذرد، ‌فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

*روزه و نماز و عبادات ما بدون قدس اصالتي ندارد

وي با اشاره به تلاش استکبار جهانی و غرب براي به فراموشي سپردن روز جهاني قدس گفت: آنها و تمام مزدورانش تلاش می‌کنند، این قضیه (مسئله قدس) را به بوته فراموشی بسپارند، در حالی‌که ما آن را گرامی‌ می‌داریم تا همچنان در حوزه مسئولیت جهادی، مالی، تبلیغاتی، فرهنگی، اعتقادی و ایستادگی ما باقی بماند و تاکید کنیم که قدس و فلسطین بخشی از دین و فرهنگ و روزه ما در ماه رمضان و نماز و جهاد ماست و بدون آن نماز و جهاد و تمام ارزش‌های ما معنی و اصالت خود را از دست خواهد داد، در فرصتی که پیش خواهد آمد، از برخی تغییر و تحولات سخن خواهم گفت، پیش از همه از فلسطین و حق و حقوق کنونی‌اش، از مصر که دروازه فلسطین است و از لیبی و سوریه سخن خواهم گفت.


*كشورهاي عربي موضع مناسبي در قبال يهودي‌سازي قدس اتخاذ كنند

وي افزود: از فلسطین شروع می‌کنیم، درباره قضیه قدس باید به موضوع بسیار مهمی به نام روند یهودی سازی این شهر اشاره کنیم که هر روزه در زمینه تمام مقدسات آن یا به صورت تحت فشار قرار دادن بیش از پیش ساکنان قدس و بیرون راندن آنها از شهر خود را نمایان می‌سازد.

دبيركل حزب الله لبنان اظهار داشت : چند روز پیش گزارش سالیانه مرکز تحقیقات بین المللی قدس منتشر شد که بسیار نگران کننده بود،‌ به همین دلیل به نظر می‌رسد، باید مسئولیت‌هایی سیاسی ، اجتماعی و مالی در برابر قدس جهت حمایت از مقدسات شکل گیرد؛ باید این مسئولیت‌ها را کشورها و ملل جهان عرب و اسلام برعهده گیرند، بویژه اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی.


*هيچ كس حق چانه‌زني بر سر فلسطين را ندارد

دبيركل حزب الله لبنان فلسطين را از آن ملت فلسطين دانست و تصريح كرد که هیچ‌کس حق ندارد از یک وجب خاک آن و یک قطره از آب آن و یا یک ذره از گاز یا نفت آن بگذرد، هر کلمه از نام فلسطین بسان همان یک وجب خاک و یک قطره آب یا یک ذره از گاز و نفت آن است و هیچ‌کس اجازه ندارد بر سر آن چانه بزند.
 
سيدحسن نصرالله تشكيل كشور فلسطين در مرزهاي 1967 را مسئله داخلي فلسطين دانست و گفت: تاسیس کشور فلسطینی بر روی اراضی 1967 موضوعی فلسطینی است، اما در عین حال هر موجودیت فلسطینی نباید به زیان دیگر سرزمین فلسطینی یا ملت فلسطینی تشکیل شود، آرزوهای ما زماني به حقیقت می‌پیوندند و رنگ حقیقت به خود می‌گیرند که دولت مستقل فلسطینی بر سراسر سرزمین فلسطین تشکیل شود و ان شاء الله که تاسیس خواهد شد.

وي همچنين در سخنان خود از اسراي دربند فلسطين در زندانهاي رژيم صهيونيستي تمجيد كرد و گفت: در روز قدس یادی هم از اسرای فلسطینی و عرب دربند رژیم صهیونیستی داشته باشیم و یادی هم از نوار غزه و کرانه باختری بکنیم که بسیاری از اراضی آن تکه تکه شده است. باید يادي از اراضی سال 48 و ملت عزیز و وفادارش داشته باشیم، باید يادي از پناهندگان فلسطینی در سراسر کشورهای جهان و بخصوص لبنان داشته باشیم.


*ربودن امام موسي صدر خدمت ليبي به اسرائيل بود

نصرالله در ادامه به حوادث ليبي اشاره كرده و با توجه به ربوده شدن امام موسي صدر و همراهانش در ليبي  گفت: ترديدي وجود ندارد كه رژيم قذافي جنايت‌ها و خطاهاي زيادي در حق ملت خود و موضع فلسطين مرتكب شد كه از جمله جنايت‌هاي وي، زنداني كردن امام موسي صدر و دو همرزمش بوده است. اين جنايتي بود كه در راستاي خدمت به اسرائيل بود.


*اگر امام صدر زنده بود، دستاوردهاي زيادي براي مقاومت داشت

وي افزود: همه ما مي‌دانيم كه موسي صدر براي مقاومت و موضوع فلسطين چه معنايي دارد. زنداني كردن وي منتهي به رويدادهايي براي مقاومت شد كه روي داد. اگر به امام موسي صدر اجازه داده مي‌شد تا باقي بماند، دستاوردهاي بزرگي براي مقاومت و موضوع فلسطين روي مي‌داد.


*انقلابيون ليبي سرنوشت امام موسي صدر را مشخص كنند

سيد حسن نصرالله ادامه داد: از انقلابيون ليبي مي‌خواهيم كه پاياني براي اين موضوع انساني قرار دهند و ما همچنان اميد داريم كه امام و همرزمانش زنده به لبنان بازگردند.
 
دبير كل حزب‌الله لبنان دور نگه داشتن ليبي از موضوع فلسطين را از ديگر جنايت‌هاي رژيم قذافي دانست و گفت: از جنايت‌هاي ديگر اين رژيم آن بود كه ليبي را از موضوع فلسطين دور نگه داشت. امروز درخواست‌ها اين است كه ليبي به موضوع فلسطين و جهان عرب بازگردد تا در اين خط به طور قدرتمندي حضور داشته باشد.

*تحرك اندك مصر در منطقه اسرائيل را متزلزل كرد

وي با اشاره به حوادث مصر تاكيد كرد كه اين حوادث نشانه مرحله‌ جديدي در مصر است، چرا كه اگر رژيم مبارك همچنان سر كار بود، خشم خود را بر سر فلسطيني‌ها خالي مي‌كرد و آنها را مسئول عمليات ايلات مي‌دانست، اما الان مردم مصر خواستار اخراج سفير اسرائيل هستند. اگر مصر تحرك داشته باشد، تغييرات استراتژيك در منطقه ايجاد خواهد شد، چرا كه تحرك اندك مصر اسرائيل را متزلزل كرده و نتانياهو گفت كه نمي‌تواند به غزه حمله زميني گسترده كند.
 
*فشارها بر سوريه به علت تعهد دمشق به آرمان‌هاي عربي است
 
سيدحسن نصرالله در ادامه سخنان خود در مراسم روز جهاني قدس به حوادث سوريه و جایگاه واقعی و رهبران این کشور در منازعه اعراب – اسرائیل و قضیه فلسطین اشاره کرد و گفت: واقعیت امر این است که تعهد رهبران سوریه و ملت و ارتش این کشور به حق و حقوق سوریه و همچنین التزام آنها به حق و حقوق عربی موجب شده تا این اندازه تحت فشارهای بین المللی قرار گیرند و این فشارها نه هم اکنون که از دهه‌ها پیش بر ملت و رهبران سوری وجود داشته است.

وی افزود: اگر رهبران سوریه برای فقط یک روز از خود در برابر غرب ضعف نشان می‌دادند بی‌شک سازش اعراب – اسرائیل رنگ حقیقت به خود می‌گرفت و قضیه فلسطین از خاطرها محو می‌شد.


*سوريه نقش مهمي در حفظ آرمان فلسطين و آزادي لبنان دارد

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که رهبران سوریه جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی در حفظ و مصون نگهداشتن قضیه فلسطین از ایادی غربی و جلوگیری از حل این قضیه به شکل صهیونیستی دارند و حفظ این موضع و عدم تغییر آن مهمترین شرط بقا و ماندگاری قضیه فلسطین تا به امروز بوده است و بی‌شک اگر ایستادگی سوریه در کنار مقاومت لبنان و فلسطین و حمایت آن نبود، سرزمین‌های اشغالی لبنان هیچ‌گاه آزاد نمی‌شدند و اگر پشتیبانی سوریه نبود مقاومت هیچ‌گاه پیروز نمی‌شد.

سید حسن نصر الله تاکید کرد که رهبران جنبش‌های مقاومت فلسطینی در غزه به خوبی لطف و منت رهبران سوریه را به خاطر دارند و به یاد می‌آورند که اگر این موضع‌گیری سوریه نبود، غزه هیچ‌گاه نمی‌توانست مقاومت کند، افزون بر این‌که این موضع‌گیری همواره موجب تشدید فشار بر سوریه می‌شد.


*مشكلات سوريه بايد مسالمت آميز حل شود

وی افزود: همه ما بر لزوم اصلاحات بزرگ و مهم در سوریه تاکید داریم تا این کشور پیشرفت کند و جایگاه بهتری در منطقه بیاید، بویژه آن ‌که این کشور جایگاه بسیار مهمی در منطقه دارد، به همین دلیل هرکس که در این کشور ادعای صداقت و اخلاص می‌کند، باید برای سوریه دل بسوزاند و برای حفظ وحدت آن تلاش کند و گامی در راه آرام نمودن اوضاع در سوریه و گشودن باب مذاکره و گفت‌وگو و رسیدگی مسالمت‌آمیز به مشکلات بردارد.

سید حسن نصر الله خطاب به کسانی‌ که از دخالت ناتو در سوریه حمایت می‌کنند و خواهان کشیدن سوریه به جنگ هستند، تاکید کرد که آنها با این کار بی‌شک می‌خواهند سوریه را نیز به سرنوشت لبنان که طایفه‌گرایی است، سوق دهند و به این افراد هشدار داد: کسانی که خواهان ایجاد طایفه‌گرایی در سوریه و ایجاد اختلاف طایفه‌ای در این کشور هستند، هدفی جز نابود کردن سوریه و موقعیت و جایگاه آن ندارند و با این کار خود می‌خواهند به طرح خاورمیانه بزرگ که ما آن را در لبنان و غزه با بن‌بست مواجه کردیم، خدمت کنند.


*آمريكا و غرب از رهبران سوريه امتياز مي‌خواهند نه اصلاحات


سید حسن نصر الله گفت: آمریکا و غرب از رهبران سوریه امتیازات می‌خواهند نه اصلاحات؛ چرا که اگر غیر از این بود، کشورهای بسیار دیگری در جهان هستند که محکوم به دیکتاتوريهای بي‌رحم هستند و هیچ جایی برای دموکراسی برای آنها در این کشورها وجود ندارد، با این حال از حمایت آمریکا ، فرانسه و غرب برخوردارند، بنابراین موضوع تنها اصلاحات نیست، به همین دلیل باید در کنار سوریه بایستیم تا امتیازی به غرب ندهد و بتواند با طیب خاطر و آرامش و اعتماد به نفس اصلاحات خود را محقق کند.


*لبنان ديگر حلقه ضعيف معادلات منطقه نيست

سيد "حسن نصرالله" در ادامه سخنراني امروز خود كه به مناسبت روز جهاني قدس در مارون الرأس ايراد كرد، به اوضاع لبنان اشاره كرده و گفت كه اين كشور ديگر ضعيف‌ترين حلقه در منطقه نيست و آن روزها ديگر بر نخواهد گشت، لبنان كنوني از تماميت و استقلال خود دفاع مي كند و موضوعاتي نظير اسكان آوارگان فلسطيني را حتي اگر تمام عالم نيز بخواهند بر اين كشور تحميل كنند، لبنان و فلسطيني‌هاي ساكن در آن نخواهند پذيرفت، البته اگر لبنان ضعيف بود اين اتفاق مي‌افتاد.

وي ادامه داد: اگر لبناني‌ها دور محور معادله ملت و مقاومت و ارتش باشند، لبنان هرگز اسكان آوارگان را نخواهد پذيرفت و راهكارهاي خلاف منافع لبنان را قبول نخواهد كرد.

*معادله ارتش، ملت و مقاومت جلوي طمع ورزي‌هاي اسرائيل را گرفت

نصرالله تاكيد كرد كه لبنان الان به تنگنايي براي اسرائيل تبديل شده و همواره اسرائيل به دنبال راهي براي فرار از اين بحران است، ما به اين ديدگاه اعتقاد داريم، در گذشته همه موارد خوب لبنان مورد طمع صهيونيست‌ها قرار داشت، اما الان چيزي هست كه جلوي اين طمع‌ورزي‌ها را بگيرد و آن همان معادله ارتش، ملت و مقاومت است، اين معادله واقعيتي است كه با خون و جانفشاني به ثبت رسيده است.

*حذف مثلث ارتش، ملت و مقاومت هدف مشترك مخالفان داخلي و خارجي

وي تصريح كرد كه در روز جهاني قدس مسئوليت لبناني‌ها اين است كه اين معادله را براي لبنان و فلسطين و قدس حفظ كنند، چرا كه برخي در خارج از لبنان و برخي در داخل به دنبال هدف قرار دادن اين معادله هستند، البته آنها كوچكتر از آن هستند كه بتوانند در اين راستا اقدام مفيدي بكنند، آنها مدت‌هاست كه به دنبال ايجاد اختلاف ميان مقاومت با ملت و ارتش هستند و مدت‌هاست كه مقاومت به صورت مستقيم هدف قرار گرفته است.

*سياسي كاري دادگاه حريري روز به روز واضحتر مي‌شود

دبيركل حزب‌الله در ادامه با بر شمردن توطئه‌هاي غرب عليه مقاومت گفت كه آنها بعد از اقدامات نظامي و امنيتي كه آخرين آنها ترور عماد مغنيه بود، اتهام زني عليه اين حزب را آغاز كردند كه تازه‌ترين آنها موضوع دادگاه حريري است، من درباره كيفرخواست اين دادگاه صحبت كردم و كنفرانس ديگري نيز برگزار شد، اما بايد بگويم كه روز به روز سياسي كاري اين دادگاه و اهداف تشكيل آن بيش از قبل مشخص مي‌شود.

وي ادامه داد: ‌اين دادگاه زماني سوريه و زماني ديگر لبنان را هدف قرار مي‌دهد، اما هرگز به قرائني كه درباره دست داشتن اسرائيل در اين ترور وجود دارد، رسيدگي نمي‌كند. همه اين موارد اهداف و حجم فعاليت‌هاي اين دادگاه را نشان مي‌دهد.

*مقاومت توطئه دادگاه حريري را نيز پشت سر گذاشت

نصرالله ابراز داشت كه مقاومت اين توطئه جديد را نيز پشت سر گذاشت و موارد صادر شده از سوي دادگاه ارزشي ندارند، افراد متهم شده در اين دادگاه مظلوم هستند و تبعات پيروزي‌هاي مقاومت را متحمل مي‌شوند، همه مي‌دانند كه دولت‌هاي متوالي لبنان كاري براي تقويت ارتش در اين كشور انجام ندادند و البته اسرائيل نيز همين را مي‌خواهد، نيروهاي امنيت داخلي در لبنان همواره به دبنال محاصره دولت و ارتش هستند و معلوم نيست كه با چه كساني براي اين اقدامات هماهنگي مي‌كنند.

*خدشه به ارتش در راستاي منافع صهيونيست‌هاست

وي خدشه وارد كردن به ارتش به عنوان موسسه ملي ضامن صلح و ثبات داخلي را نه يك رويكرد شخصي بلكه دستورالعملي سياسي دانست و گفت كه برخي به علت كينه‌اي كه با ارتش دارند، به دنبال فتنه‌انگيزي عليه ارتش و تحريك افسران براي سرپيچي هستند، اينها به نفع كيست؟ آيا اين اقدامات به نفع لبنان يا فلسطين يا مقاومت است؟

نصرالله ابراز داشت كه هنگامي كه گروهي از لبنان با حمايت‌هاي خارجي از جمله آمريكا و فرانسه به دنبال انقلاب در لبنان هستند، مسئوليت ملت لبنان اين است كه مقاومت و ارتش را حفظ كرده و وحدت و يكپارچگي آن را مورد حمايت قرار دهد.

وي در ادامه جريان هوادار غرب در لبنان را مخاطب قرار داده و گفت: من كسي را متهم به مزدوري نمي‌كنم، اما شما خواسته يا ناخواسته براي اسرائيل كار مي‌كنيد. كسي كه اسرائيل را از ضربه زدن به لبنان بازدارند در راستاي اين معادله است.

*سرزمين پاك فلسطين به زودي به صاحبان خود باز خواهد گشت

دبيركل حزب‌الله لبنان در پايان سخنراني خود تصريح كرد: روزي خواهد رسيد كه شما ديگر براي استشمام رايحه فلسطين در مارون الرأس نخواهيد ماند و از داخل اين كشور بوي آن را حس خواهد كرد، روزي خواهد رسيد كه ما در مسجدالاقصي و كنيسه "المهد" نماز خواهيم گزارد و لبنان در آن زمان از مقاومت حمايت خواهد كرد، شما اهل پايمردي و مقاومت هستيد، من به نمايندگي از سوي تمام شما اين سخنان را مي‌گويم، من به شما و نظاميان مسلح صهيونيست مي‌گويم كه اين سرزمين پاك به موطن و صاحبان اصلي خود باز خواهد گشت و اين خواست خداوند است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
درودخدابرمجاهدنستوه سیدحسن نصرالله باارزوی اتحادکامل مسلمین ازعرب وعجم علیه اسراییل غاصب وادامه سیاست ومبارزه مسلحانه بااقتدارتمام تاپیروزی نهایی
انشالله که نزدیک است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار