بازدید 6624

دعوت از مايكل مور براي حضور در ايران

وي با بيان اين كه بايد سينماي مستند را پيش از گذشته بها دهيم خاطرنشان كرد: علاوه بر بودجه مصوب بخشي را به سينماي مستند اختصاص خواهيم داد. سينمايي كه به نوعي نگاه جست وجو گر،‌ چشم نگران و چشم مخاطب خودش باشد.
کد خبر: ۱۸۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵ 26 August 2011
جواد شمقدري از انجام مذاكره با مايكل مور ـ مستندساز آمريكايي ـ براي حضور در ايران در زمان برپايي جشنواره‌ي فيلم حقيقت خبر داد.

به گزارش ايسنا معاون امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم ضيافت افطار مركز گسترش سينماي مستند و تجربي كه در تالار وحدت برگزار شد در سخناني ضمن اعلام اين خبر بر لزوم توجه به سينماي مستند تاكيد كرد و گفت: سينماي مستند مانند رمان و ادبيات است كه مي‌توان سينماي داستاني و قصه گو را رونق ببخشد و زبان تصوير را به ما ياد بدهد و مي‌تواند پشتوانه يادگيري زبان يك موضوع باشد.

وي با بيان اين كه بايد سينماي مستند را پيش از گذشته بها دهيم خاطرنشان كرد: علاوه بر بودجه مصوب بخشي را به سينماي مستند اختصاص خواهيم داد. سينمايي كه به نوعي نگاه جست وجو گر،‌ چشم نگران و چشم مخاطب خودش باشد.

شمقدري در سخنان شامگاه دوم شهريور ماه خود افزود: در كنار ساخت فيلم مستند پخش آن بسيار مهم است و در كنار عرضه اين آثار در نمايش خانگي و اكران اين آثار بايد پخش آن نيز شروع شود.

معاون امور سينمايي با انتقاد از پخش بعضي از آثار مستند از شبكه‌هاي خارجي متذكر شد: پخش برخي از مستندهاي ايراني به خصوص از شبكه‌هايي كه با كشور ما مشكل دارند باعث تاسف است و اين رفتار نتايج خوبي ندارد و از علي رضا سجادپور(مديركل اداره نظارت و ارزشيابي) مي‌خواهم  هرچه سريعتر آيين نامه‌اي در خصوص پخش آثار مستند و داستاني از شبكه‌هاي خارجي آماده كند و اميدوارم مستندسازان اين هشدار را جدي بگيرند.

شمقدري از طراحي جشنواره مستقلي براي فيلمسازان مستند خبر داد و اظهار كرد:‌ اين جشنواره بعد از جشنواره حقيقت برگزار خواهد شد تا محلي باشد براي فيلمسازاني كه مستقلا فيلم مي‌سازند.

***

به گزارش ايسنا، در ابتداي اين مراسم شفيع آقا محمديان مدير عامل مركز گسترش سينماي مستند تجربي در سخناني به ارائه آماري از وضعيت جشنواره هاي حوزه سينماي مستند پرداخت و گفت:‌ سه جشنواره فيلم رضوي ،‌ آويني و سينما حقيقت در سال جاري برگزار خواهد شد و استقبال خوبي در ارائه آثار از سوي مستندسازان شده است و تا كنون به ترتيب 300 ‌، 170 و 850 فيلم به اين جشنواره ها ارسال شده است.

وي با اشاره به سياست‌هاي مركز در سال جاري اظهار كرد:‌ يكي از برنامه هاي ما ساخت فيلم مستند بلند است كه تا كنون ساخت 30 فيلم در اين زمينه آغاز شده و اميدواريم تا زمان جشنواره سينما حقيقت آماده نمايش شوند و با كمك ويژه معاونت سينمايي از دو هفته آينده توليد 50 فيلم مستند كه پيش از اين مراحل تصويب را گذرانده اند آغاز مي‌شود.

آقا محمديان ادامه داد:‌ ماليات و بيمه فيلم‌هايي كه هزينه ساخت آن ها 15 ميليون يا كمتر است توسط مركز گسترش پرداخت مي‌شود و سازندگان اين مستندها از پرداخت ماليات و بيمه معاف مي‌شوند.

وي به نمايش فيلم «جعبه سياه 11 سپتامبر» در جشنواره 29 فجر اشاره كرد و گفت: از معاونت سينمايي مي خواهم در جشنواره فجر آينده نيز فرصتي براي ديده شدن فيلم هاي مستند فراهم كند.

****

در اين ضيافت افطار از پوستر سومين جشنواره فيلم شهيد آويني كه توسط محمد يار احمدي طراحي شده است، رونمايي شد.

مديران معاونت سينمايي به همراه جمعي از سينماگران و مستند سازان در اين مراسم حضور داشتند.

پيش از اين در تيرماه سال 86 نيز اعلام شده بود كه مايكل مور براي نمايش فيلم SICKO آخرين ساخته‌ي مستندش در جشنواره‌ي سينما حقيقت به ايران مي‌آيد و بعد از آن هم اين خبر بارها از سوي عليرضا سجادپور مديركل اداره نظارت و ارزشيابي اعام شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی