بازدید 21706
وزير اقتصاد: آمار تورم مركز آمار ايران ابهام دارد؛

آقاي حسيني با اين سخنان شما ديگر چه مي توان گفت؟

مرجع رسمي اعلام تورم، تنها بانك مركزي است/ تورم اعلام شده مركز آمار ابهام دارد؛ اينها سخنان باور نكردني وزير اقتصاد در پاسخ به خبرنگاران راجع به اختلاف نرخ تورم بانك مركزي و مركز آمار بود، در حالي كه تقریبا علم تمام مسئولين ايران به مرجعيت مركز آمار ايران، بنا بر قانون پنجم توسعه يقيني است.
کد خبر: ۱۸۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۴ 22 August 2011
سرويس اقتصادي ـ سيد شمس الدين حسيني، يكشنبه شب پس از نشست هيأت دولت در سخنان باور نكردني، بانك مركزي را مرجع رسمي اعلام نرخ تورم دانست.

به گزارش «تابناك»، بنا بر مستندات برنامه پنجم توسعه در ماده 54 اين برنامه، مسئوليت توليد آمار به عهده مركز آمار ايران است، ولی گويا گروهي چندان هم از تداوم توليد و محاسبه آمار هاي كلان مانند نرخ تورم و بيكاري و رشد توسط بانك مركزي ناراضي نيستند.

اين مسأله تا جايي پيش رفت كه در پي تأكيدات پی در پی نمايندگان مجلس رئيس‌جمهور به بانك مركزي دستور داد كه ديگر آمار منتشر نكند؛ چیزی كه محقق نشد و دوباره با اعلام نرخ تورم تير ماه سال جاري از سوی بهمني، اختلاف اين نرخ با نرخ اعلامي مركز آمار ايران، سبب بروز تنش رسانه اي و واكنش هاي مقامات شد.

از اين مسأله هنوز چند روزي نگذشته بود كه سيد شمس الدين حسيني، وزير اقتصاد در حاشيه نشست هيأت دولت در پاسخ به خبرنگاران، بانك مركزي را تنها مرجع رسمي اعلام آمار مربوط به تورم اعلام نمود و گفت: تورم اعلام شده از سوي مركز آمار، مبهم بوده و مشخص نيست، نرخ اعلام شده مركز آمار از نوع «نقطه به نقطه» و يا تورم منتهي به تير ماه است.

اين در حالي است كه در پي مسائل چند روز گذشته، حتي بهمني، رييس بانك مركزي نيز مركز آمار ايران را مرجع رسمي اعلام نرخ تورم خوانده بود.

گفتني است، حسيني در سخنان خود، هيچ اشاره‌اي به الزام برنامه پنجم توسعه براي اعلام آمارهاي كلان از يك مرجع رسمي و واگذاری آن به مركز آمار ايران نكرد. اين مسأله اظهر من الشمس است كه به دليل هماهنگي بيشتر بانك مركزي با خزانه و وزارت اقتصاد و البته اعلام نرخ كمتر تورم توسط اين نهاد، طبيعي است كه اين عملكرد مورد ستايش وزير اقتصاد قرار گيرد، ولی اين عملكرد سطحي، شايسته يك مسئول اقتصادي در كابينه نظام نيست و انتظار رفتار و توضيحات مستدل‌تر و قانوني‌تر از ايشان در جريان اين اختلاف مي رفت.

البته حسيني اشاره كرد كه با وجود این و بنا بر برنامه پنجم توسعه، انتشار آمار بايد با هماهنگي مركز آمار ايران باشد و اختلاف نرخ‌هاي اعلام شده را ناشي از تفاوت سبد كالايي  كه مركز آمار با استناد به آن نرخ تورم را اعلام مي كند با سبد كالايي آماري بانك مركزي خواند.

حسيني در ادامه با طرح موضوع روش‌هاي محاسبه گوناگون اين دو مرجع كه به نرخهاي متفاوت منجر مي‌شود، در حقيقت صورت مسأله اصلي يعني چرايي عدم تمكين بانك مركزي از قانون را پاك كرد و گفت: جهت هر دو سبد كالايي بررسي شده براي تعيين نرخ تورم از سوي بانك مركزي و مركز آمار با يكديگر هماهنگي دارد، ولی با اين حال، عدد و مقدار آن نيز متفاوت است و كارشناسان مي‌دانند كه اگر روش نمونه‌گيري سبد كالايي براي بررسي تورم متفاوت باشد، نتيجه نيز يكسان نخواهد بود.

گفتنی است، بانك مركزي، نرخ تورم تير ماه را 16.3 درصد اعلام كرد، ولی مركز آمار بدون اشاره به نوع تورم نقطه به نطقه يا تورم منتهي به تير ماه، رقم 19.6 درصد را براي تورم منتشر نمود.

در اين ميان، از مسئولين ذيربط انتظار مي رفت تا در رفع اين مسأله و ارجاع آن به وضعيت قانوني خود تلاش كنند، نه اين كه با حق دادن به بانك مركزي ـ كه بنا بر قانون، مسئول اعلام آمار نيست ـ آن را مرجع رسمي اعلام نرخ تورم بخوانند.
اکنون پرسش اينجاست، تا هنگامی كه پیروی از يك مساله قانوني ساده و روشن مثل تعيين مرجع اعلام آمارها بر برخي از مسئولين گران مي‌آيد؛ چگونه مي توان از آنان انتظار داشت كه در راستاي عمل به سندهاي كلان ملي چون افق چشم انداز بيست ساله كشور بكوشند؟

و اصولا چرا بايد مسئولين ما از اعلام نرخ‌ها توسط مرجعي كه وابستگي كمتري به دولت دارد، احساس نگراني كنند تا جايي كه رسما و به اشتباه، ارگان ديگري را مرجع رسمي اعلام نرخ بخوانند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰۹
مردم نامحرمند جانم. خب آمریکا همین آمار هاي شفاف را داد که دارد از هم می پاشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
مهم نیست کی امار میده مهم اینه که هر کی امار میده امار درست بده
نگران نباشید اگر مرکز آمار ایران آماری ارائه نماید که عملکرد وزیر را علیرغم بد بودنش خوب و عالی توصیف کند آنوقت مرکز آمار ایران می شود معتبر ترین مرکز آمار جهان.
متاسفانه به مسئولین ما تفهیم نشده که وقتی از طرف ملت به پستی گمارده شدند می شوند مستخدم ملت و همان ملت حق دارد توسط دستگاههای نظارتی خود عملکرد آنان را نظارت و کنترل نماید.
اظهارات آقای وزیر در رابطه با دستگاه تعیین کننده میزان تورم (بخوانید عملکرد وزیر اقتصاد) مانند آن است که به فردی مسئولیتی بدهند و همان فرد مسئول کنترل و نظارت بر خود باشد که نتیجه آن نیز معلوم است.
بقول قدیمی ها هیچ ماست بندی نمی گوید ماست من ترش است.
برای اثبات این مدعا آیا در میان وزرای همه دوره ها یک نمونه سراغ دارید که گفته باشد من اشتباه کردم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
ببخشید اشتباهی منفی دادم
این که خیلی ساده است. مرکز امار را تعطیل کنندو مشکل را حل کنند.
همیشه پاک کردن صورت مساله راحتترین کار است
بگو نوبتی اعلام کنن هرماه یه سازمان یا وزارت خانه نرخ تورم اعلام کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
مگه صف نانواییه ؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
منم موافقم اینجوری نوبتی از خودشون تعریف می کنن نویتم به همه می رسه
این دولت نوبر است در دنیا......
یاد ننجون کروبی افتادم، خدا رحمتش کنه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
مهدی جان فقط شما حرف درست را زدی
از کوزه همان برون تراود که در اوست
کاش من باسواد بودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
کاش من بیسواد بودم و اینقدر عذاب نمی کشیدم .
تکلیف پیمانکارانی که قرارداد آنها تعدیل دارد و بالا تکلیف مانده اند چیست؟
خدا کنه این دوسال هم زودتر بگذره
واقعا خنده داره . جالب اينه اقاي حسيني سخنگوي دولت هم هست
پاسخ ها
ali909
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
هههههههههههههههههههههههههههههههه
خیلی خنده دار بود
صرف نظر از مرجع اعلام رسمي, همه مردم حس ميكنند كه نرخ تورم نه 16.3 و نه 19.6 بلكه بسيار بيش از اينها است!

اين سياه بازيها فقط براي منحرف كردن افكار مردم از بيچارگي اقتصادي است كه گريبانشان را گرفته.
آقای وزیر , لباس وزارت الحق که برازنده ی شماست !!!!!!!!بنازم به این همه راستی و درستی !!!قای حسینی اینا قدر شما رو نمی دونند !!!!!!!!!!شما استعفا بده .
اصلا مگر در این مملکت تورم هم داریم؟ این اعداد و ارقام ساخته بی بی سی و سی ان ان است که میخواهند مدیریت جهانی مسولین ما را به چالش بکشاند!
آقا ایران اصلا مگه تورم داره ؟؟؟
این ها حرف استکباره
این تورم رو ننه جون هم میفهمه، احتیاجی هم به آمار نداره!
اسرار ازل را نه تو دانی و نه من

وین حرف معما نه تو خوانی ونه من

هست از پس پرده گفتگوی من و تو

چون پرده برافتد نه تو مانی و نه من
ولی مردم دو رقم را قبول ندارند تورم 50درصد است
حالا به فرض که تورم 16 درصد باشد، فکر نکنم قبول آن هم افتخاری برای دولت محسوب شود.
بنا م خدا .. طاعا ت قبول حقتعا لی .ضمن تسلیت شهادت مولای متقیا ن حضرت علی (ع )
لچند سوال دارم لطفا بفرما یید .
1- تورم بعد از حذف یارانه ها و جهش قیمتها که به جا معه تحمیل شده چند درصد اضافه تر شد ه به شاخص قبلی ؟؟؟؟
2- بفرما یید با ازاد سازی نرخ ارز توسط رئیس کل بانک مرکزی که جهش در قیمتها در بازار ایجاد نمود دوباره چند درصد افزایش تورم ایجاد شده ؟؟؟
3- نتیجه کل تورم در جا معه را بنا به فرمایش مقام محترم وزیر . خوب . مرکز امار اعلا م نماید فعلا چند درصد هست ؟؟؟ هر چند امار شما دردی را دوا نمیکند ما مردم افزایش قیمتها روزا نه در هزینه هایما ن در همه چیز از هزینه ها و تعرفه های دو لتی و غیر دو لتی داریم دست و پنجه رم می کنم ؟ ایا اینهاغیر واقعی و سنگ اندازی دشمنا ن اسلا م هست . یا اگر بگویم فلا ن چیز را قبلا می خرید یم 100 توما ن حالا می خریم 140 توما ن دروغ گفتیم هما ن کا لاها و تعرفه ها را با قیمت 10 ما ه و 8 ما ه و 6 ما ه و 3 ما ه و 2 ما ه پیش به ما بد هید بدهید تا ثابت کنید شما را ست می گوید . امار درد دوا نمی کند رویش دعوا نکنیم ؟ درست عمل کنیم تا دعوا ایجاد نشود ؟؟؟
چیز جدیدی نیست .
خود مردم حقیقت را می دادند. بازی با اعداد روی مردم تاثیری ندارد.
چقدر خوب میشد که یک ارگان سومی هم آمارهای این دو مرکز را بررسی میکرد!!
هرچند نمی دانم تنها اعلام کردن نرخ تورم چه تاثیری در سرنوشت مردم دارد؟؟؟؟
قبلا که بانک مسئول تهیه آمار بود مردم به علت شرایط اقتصادی شان همکاری خوبی نداشتند حالا با این اختلافات شرایط کاری ما سخت تر هم شده چون دیگه کارمون بازتابی نداره تا بتونیم مردم رو مجاب به همکاری کنیم . مسئولین بانک هم که میگن ما آمارهامون رو به بانک جهانی میدیم البته ایشان نگفتن که فقط شش کشور که نامشون قابل ذکر نیست این کار رو انجام میدن.
نمی دانم چرا برخی از مسئولین به عقل و شعور مردم توهین می کنند . الان دانش و اگاهی مردم بالا رفته و با سخنان بدون اساس نمی توان مردم فریبی کرد
واقعاً برای این وضعیت باید غصه خورد.
سرنوشت اقتصاد ایران بدست همین افراد مسئول است و این هم نتیجه!!!!
بیچاره ملت بیچاره ملت ایران که مسو لینی این چنین دارد / چشم دکتر احمدی نژ اد روشن . با این اوصاف اگر فردا این گفته ها در ما هواره رفت و باعث خنده شد باید به حال ما مردم گر یست .
سقوط رژیم قذافی را تبریک می گم .
بانک مرکزی مستقل از وزارت اقتصاد است و حتی رییسش رو هم رییس جمهور تعیین می کنه،تو دوره های گذشته هم کم نبوده اختلاف وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی،تورم 27درصدی سال 87 رو هم بانک مرکزی اعلام کرده بود.
ما باید حتی از شائبه فریب هم پرهیز کنیم ضمن اینکه میتوان فرمول محاسبه تورم را در محافل علمی علنی کرد تا بسیاری دیگری از مردم خودشون هم بتوانند با همین روش و اعداد نرخ تورم رو محاسبه کنند.تا جایی برای شک وبد گمانی نماند
خدا نیاورد آن روزی را که برخی از مسئولان در نظام اسلامی آنقدر به جاه وجلال پوشالی پست ومقام وقدرت دلبسته و وابسته بشوند که در تلاش بیهوده برای نگهداشتن این زرق وبرق از بین رفتنی هر ارزش دینی وانسانی را در مسلخ هوای نفس قربانی کنند وبا دستیازی نامشروع به ارزشها ، کارهای نادرست و خلاف خود را توجیه نمایند . " وما أوتیتم من شیء فمتاع الحیاة الدنیا وزینتها وما عند الله خیر وأبقی أفلا تعقلون " ( سوره قصص ، آیه 60 ) .
همش زیره سر فتنه گرا ست والا....و اخیرا انحرافی هاااااا
ضمنا آمار هیچ کدوم قابل اعتنا نسیت زیرا هردو دولتی هستنوووشاید قراره حسینی عوض بشه و قراره با آمار مرکز آمار ناکارآمد نشون داده بشه
اینکه سبد محصول مبنای محاسبه نرخ تورم توسط مرکز آمار با بانک مرکزی متفاوت است یعنی چه؟؟ یعنی مرکز آمار در کشور دیگری با سبد محصول دیگری قرار دارد؟ یا در کشوری که بانک مرکزی در آن قرار دارد اجاره خانه مفت است؟ نکند سبد محصول بانک مرکزی مبنایش قیمت های اطراف منزل رویس جمهور است؟
چه بگن یک درصد چه بگن 50 درصد
مردم خودشون تورم رو با پوست و گوشتشون احساس می کنن
بدبختانه هدفمندكردن يارانه ها فقط و فقط در افزايش قيمتها خلاصه شد و بس.. نه از كمك به بخش صنعت و كشاورزي و توليد خبري است نه از كنترل مصرف انرژي در ساختمانهاي دولتي و نه از كمك به حمل و نقل عمومي !
مسوولان دولتي هم خود آمارهاي مركز آمار را زير سوال مي برند!
به نظر من با اين فشار اقتصادي شديدي كه وجود دارد تورم بالاي 50 درصد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
افرین
به هيچ وجه اعتقادي به قانون ندارد. بفيه اش تعارف است.
باسلام آقای وزیر نه بانک مرکزی ونه مرکز آمار نرخ تورم را اعلام نمی کنند بلکه این بازاراست که نرخ تورم رااعلام مینماید لطفا نرخ واقعی تورم راازبازاراستعلام فرمائید تا مظنه قیمت کالا وخدمات نسبت به سال گذشته
چنددرصد افزایش نشان میدهد 0
اقای وزیر به قسمی که یاد کردی وفا کن در غیر اینصورت خدا رسوایت می کند
من خودم كارمند اداره امار بانك مركزي هستم و واقعا ميتونم بگم بانك مركزي در اعلام امار صادق تره
موضوع کمی خنده دار است وقتی نرخ تورم بالاست چک و چونه بر سر اعشار ،بحثی غیر ضروریست و هیچ گرهی از مشکلات مردم باز نمی کند ان مراکزی هم که نام بردید محلی است برای خدای نکرده جذب و استخدام اشنایان و بورسیه دکتری خارج از کشور، وگرنه مقیاس سنجش تورم با گونی است!
تورم رايك پرزن هم ميتواندحساب كندمسئولان كه مشكل ندارندمردم مشكل دارندكه كسي صدايشان رانميشنود
تورم رايك پرزن هم ميتواندحساب كندمسئولان كه مشكل ندارندمردم مشكل دارندكه كسي صدايشان رانميشنود
بابا سه درصد که قابلی ندارد 19 و 16 نسبت به واقعیتی که ما حس میکنیم تفاوتی ندارند
حالا سر 3 در صد اينقدر دعوا راه نندازين. وسطشو بگيرين 18 درصد خلاص!
يك ضرب و مثل مي گويد : هيچ آش پزي نمي گويد آش من شور يا بي نمك است .
بنا براين هيچ دستگاهي كه خودش كنترل كننده تورم است با اعمال سياست پولي و بانكي بگويد نرخ تورم واقعي را . هميشه در مورد قضاوت يك فرد و يا دستگاهي بايد قضاوت كند كه هيچ نفع براي آن دستگاه نداشته باشد مانند آئينه باشد.
آقاي وزير
شما اگر رشد نقدينگي از رشد اقتصادي كسر كنيد . نرخ تورم شما چقدر خواهد بود.
32سال مرکز آمار ایران به ضرب زور و حل و ... آمار نیم چه تحویل میداد و همه هم شاکی هستن از این عمل بزارین بانک مرکزی که تیم حرفه ای داره کارشو انجام بده ضمنا ما آمار بانک مرکزی را قبول داریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
منظورت از ما چیه؟؟؟؟؟؟
بیچاره ملت
مگر آمار مرکز ایران صحیح است
گویا وارونه گویی از واجبات مسئولین محترم شده که راه برگشتی ندارد آنهم بنا به مصلحت و شرایط خاص کشور است والا مادرزاد که اینگونه متولد نشده اند کاش کمی اندیشه اسلامی داشتند آقایان نه فقط شعار اسلامی
از چیزی که وجود دارد نمیشود فرار کرد. فرار از واقعیت پناه بردن به اتاق تاریک در روز روشن است
اظهر من الشمس دیگه چه چیزیه که باب می کنید . خوب اگه بگین مثل روز روشن است می میرید ؟؟؟ حتماً باید عربی قاطی کنید تو حرفاتون ؟؟؟؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۱
تابناک می خواسته با بکار بردن اظهر من الشمس و ارتباط آوایی آن با شمس الدین حسینی از صنعت جناس در ادبیات خود استفاده کند.
ما ملت به عيني مي بينيم نرخ تورم بالاتر از اين اعداد و ارقام است . چرا باور نمي كند آقاي وزير . الله اكبر . اعلام يك رقم نرخ تورم چه ربطي به پست و مقام وزير دارد .
به قول مرد آزاده اي ، آمار را نننجون من مي داند عزيز
من پیشنهاد می کنم ایشان بیشتر حواسشان را به ممیزان مخلص و فداکار مالیاتی جمع کنند که آمار رشوه هایشان ماشااله هر سال داره بیشتر می شه و هیج کس هم نیست به داد برسه
خدا وکیلی خداوکیلی این کامنت را بگذارید
نه بانک مرکزی ونه هیچکس نمیتواند امار صحیحی را اعلام کند بلکه فقط مردم هستند که میتوانندتورم واقعی را مشخص کنند چگونه جنسی که 1500 تومان قیمت داشته واکنون 2500 تومان قیمت خورده را میگوئید 15% تورم داشته مسلم است که میتوان با تغییر سبد کالا تورم را هم منفی نشان داد
سخنان آقای وزیرنشان ازنبودوحدت نظر این دوسازمان داردلذابااین حساب سازمان آمارایران یک سازمان رسمی نبوده وبه آمارهای ارائه شده این سازمان بایدشک کردلطفابرای حفظ ارزشهای نظام قبل ازهرمصاحبه ای با هماهنگی وفکرواردعرصه مصاحبه شوید
امار تورم همين اقاي محترم دردوره بعدي انتخابات ديدني خواهد بود .معمولا مربي هاي فوتبال چند اناليزور در جايگاه تماشاگران قرار ميدهند تا تيمهاي دوطرف را تجزيه تحليل نمايند اما ظاهرا اين اقا پست اناليزور راحذف كرده ومثل بقيه اقايان بخاطر هدفمند كردن بودجه خودش داخل زمين همه كاره است!!!!!كه البته اخر اين تيم معلوم است.ليگ پايين تر.
مرجع نرخ تورم جیب پدرم و مقایسه ارزش و وزن اسکناس و سکه و پول خرد رایج در جامعه است
ما تازه فهميديم که توي مملکت ما اطلاعات و امارها اصلاَ به درد نمي خورند و هميشه جلوي پيشرفتها را گرفته اند.!!نمونه بارزش هم امار تورم و يا نرخ پيشرفت اقتصادي سالانه که قبلاَ توسط بانک مرکزي حداقل سالي يک بار هم که شده بود ارائه مي شد، ولي اخيراَ مشخص شده که امار و ارقام اطلاعات اقتصادي و .... چيز بديه و اخه.!!؟؟
به به
دولت مردمي را ببين؟؟؟؟
چقدر ما شيفتگان خدمتيم؛نه تشنگان قدرت!!!!!
بیچاره وبد بخت این مردم که گیر چه دیت اندرکارانی افتاده اند
قابل توجه مسولین آمار تورم بحث تخصصی نیست که اینقدر دارین روش مانور میدین من شهروند بیسواد میبینم وقتی قیمت کالاها اجناس نسبت به سال گذشته ماه گذشته و در خیلی از مواقع روز گذشته چند برابر میشه و شما هم میفرمایید تورم مهار شده یا پایین اومده دلم میخواد زار بزنم به حال خودم با این آمارهاتون و این حقوق بخور و نمیرم
من امارگير حرفه اي بانك مركزي هستم.بايد بگم خيلي از افزايش قيمت ها كه توام با تغيير نوع و كيفيت كالاست مي بايست طبق دستورالعمل بيين المللي از محاسبه تورم در آن ماه خاص حذف شود و كد تغيير نوع به اين مظنه ها اختصاص يابد. اما بدليل كم تجربگي و عدم رعايت روش صحيح جمع ع اوري اطلاعات از سوي امارگيران مركز امار اغلب نرخ اعلامي از سوي اين مركز بالاتر ميباشد. درضمن سواد اماري ايرانيان پايين مي باشد. لطفا كمي مطالعه داشته باشيد بعد نظر كارشناسي بدين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
اتفاقا" منم آمارگير حرفه اي محله هستم. براي محاسبه آمار بايد تعداد دخترايي كه خواستگار دارن رو از تعداد دختراي مجرد كم كرد وگرنه آمار غلط ميشه. براي همين هست كه طبق آمار بقيه اهل محل تعداد دختراي مجرد بيشتر از چيزيه كه من ميگم. راست ميگه اين آقاي آمارگير، سواد آماري ايرانيان خيلي كمه!!!!
این سوال برای من که دانش آموخته اقتصاد هستم ازابتدای وزارت ایشان پیش آمدکه باوجود اساتیدمجرب اقتصادی درکشورچراایشان به وزارت اقتصاد منصوب شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
چون اونهایی که شما مد نظرتان هست که نمی آیند چنین حرفهایی بزنند
مردم نیازی به آمار شما ندارند,بلکه گرانی را حس می کنند
باز بوی باورم خاکستریست...
حساس نشو حساس نشو
تورم! کو؟ کجاست؟ چرا حرف در میارین واسه این دولت توانمند و این مدیران گرامی! انصاف داشته باشین؟ هنوز چند سال بیشتر نیست که گوشت و ... از سفره های مردم خداحافظی کرده.
چشه وزير به اين خوبي !
مهم اين مباحث بي ارزش نيست به مسائل پايه اي توجه كنيد
از تورم ننال اي بنده
هي نگو جنس قيمتش چنده
به من و تو كه كرده ايم عادت
اين تورم چو حبه قنده!!!؟
آقاي حسيني در نشست خبري بدون اشاره به اظهارات قبلي نظر خود را اصلاح كرد و مركز آمار ايران را مرجع رسمي آمار تورم خواند.......................كيف كردين :)
کمر من و امثال بنده که دو فرزند دانشجو دارم و خودم نیز دچار بیماری صعب العلاج هستم واز کار افتاده ، زیربار گرانی خردشده است چه فرقی می کنه تورم 16 با 19 که اعلام بشه بابا فکری به حال مردم بکنید بخدا این چند روز زندگی و مسئولیت خیلی زود تمام می شود نام نیک از خود باقی گذارید و رو سفید به آن دنیا بروید. اما از همه اینها که بگذریم ، دوستان چی فکر می کردیم و چی شد.
خوش به حال خودم که خر ندارم از قیمت جو خبر ندارم.
از طرف آزادمرد مجرد ولی کم کم دارم حسش میکنم. (تورمو میگم!)
نزخ می خوایم چکار
همه جامون متورم
از این درو غها تا بحال گفتید منبعد هم بگوئید چون داریم به عدالت میرسیم هدف عدالت است و خدمتگزاری بدون منت و چرا قانونگذار م کز آمار را دیده پس چرا چیزی که بی ا عتماد است دارند هزینه می کنند اینقدر زحمت کشان بی منت فسفر مغز شان را خالی نکنند
وقتی نمیشه راستشو گفت ... توهم همه را میگیره...
افزايش تعطيلات عيد فطر خيلي خيلي مهمتر از اين بحثهاي حاشيه اي است!!
سرنگونی دیکتاتورها و بیداری اسلامب بر همه مردم تبریک
ازديد من تورم 35.9 است كه دو سازمان بين خودشان تقسيم كرده اند دعوا لازم نيست
از تورم ننال اي بنده
هي نگو كالا قيمتش چنده
من و تو برايمان راحته
اين تورم مثل يك حبه قنده
اه! پسر ببین چه قدر آدم با سواد میاد تو سایت تابناک!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
مگه سایت دیگه ای هم مونده ؟
ههههههه اینا که همش حرفه... کل آمارای اینجا مبهمه! دیگه این که تورمه! باید مبهم باشه
چرا یه مطلب میزارین نمیذارید تا اخر بمونه روی سایت
جالبه حرفاش
بابا این یه دعوا زرگری که ذهن مردمو بطرف خودش جلب کنه و گرنه ما که خارجی نیستیم . ما تو ایران زندگی میکنیم و مایحتاج زندگیمونو اینجا تهیه میکنیم . تورم خیلی بالاتر از چیزیه که اینا میگن.
هرچه بگندد نمکش می زنند
وای به روزی که بگندد نمک!
پاسخ ها
بی نمک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۳
الان نمک گندیده؟!!!!
سلام تورم کشور ما پایین گیر ندید دیگه اصلا نه مرکز آمار نه بانک مرکزی حرف من تورم حود1 در صد بیکارم بعد از 250000 شغل نداریم و به ازای هر 1 نفر 3 کار وجود داره
هر که بگوید تورم کمتر از 100 در 100 احمق بدانیدش
آمار چي بيد؟ اين هيچي نميفهم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی