بازدید 2973
فلاحت پیشه :

مردم از شعار خسته‌اند، نیازمند عمل‌اند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: «معتقدم که جبهه پایداری برای نپیوستن به جریان وحدت بهانه سازی می‌کند. یعنی چه در قبال افکار عمومی، چه موضع‌گیری‌های سیاسی و چه در جلساتی که بعدا صورت گرفت شاهد این بهانه سازی‌ها بودیم. ایشان به دنبال بهانه جویی هستند که به جریان وحدت نپیوندند. افراطیون به لحاظ ریشه‌ای و ساختاری احساس می‌کنند که نمی‌توانند با جریان معتدل اصولگرا فعالیت کنند.»
کد خبر: ۱۸۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲ 20 August 2011
برخی جریان اصلاح‌طلبی را به افراطی و معتدل تقسیم می‌کنند. اما آیا همین تقسیم را می‌توان در میان اصولگرایان هم انجام داد؟ فرایند وحدت در میان اصولگرایان به سمت و سویی پیش می‌رود که برخی از اصولگرایان خبر از آن می‌دهند که بخشی از این جناح تلاش خواهد کرد با شعارهایی ساختارشکنانه به جلب آرا خاکستری و یا اصلاح‌طلبان بپردازد.

به گزارش فرارو، حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص وحدت اصولگریان، گفت: «به اعتقاد من اصولگرایان نیازمند وحدت بر سر اداره امور کشور و نوعی وحدت عملی هستند. دولت و مجلس عنوان اصولگرایی را به همراه دارند و نیازمند این هستند که مردم در عمل ارزیابی مثبتی از عملکردشان داشته باشند و همچنین باید برای آینده نوعی راهکار عملی نشان دهند.»

فلاحت پیشه ادامه داد: «به نظر من چهره‌های شاخص اصولگرایی هم به این نتیجه رسیده‌اند که مردم از شعار خسته شده‌اند و در واقع نیازمند عمل هستند. باید گفت رفع مشکلات مردم بسیار بهتر از هرگونه موضع‌گیری حق‌طلبانه، حق به‌جانبانه و هرگونه محکوم سازی طرف مقابل می‌باشد.»

وی با بیان اینکه به نظر من همین باعث شده است که در جریان اصوگرایی نوعی حرکت در قالب وحدت‌طلبانه شکل بگیرد، گفت: «من اعتقادم بر این است که اکثریتی از اصولگرایان می‌توانند به نوعی وحدت راهبردی با یک لیست انتخاباتی مشخص برای مجلس برسند. ضمن اینکه طبیعتا حداقل یک جریان از میان اصولگرایان جدا خواهد شد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: «جریانی که رویکرد افراطی‌تری داشته که این نگاه وحدت‌شکنانه است و ستون‌هایی که در میان جریان اصولگرایان وحدت بر گرد آن‌ها شکل می‌گیرد را قبول ندارد. این جریان معتقد است که باید به سمت پایگاه‌های و شعارهای تازه رفت. شعارهایی هم که این جریان سر می‌دهند عموما ساختار شکنانه است.»

نماینده اسلام آباد غرب در مجلس با تصریح به اینکه انواع این شعار‌های ساختارشکنانه را در طی این چند سال اخیر دیده‌ایم، گفت: «این شعارهای ساختارشکنانه با هدف جذب آرا خاکستری در جامعه و حتی بعضا با هدف بخشی از آرا اصلاح‌طلبانی که الان عملا جانب سکوت را در جامعه پیش گرفته‌اند، داده می‌شود و به نظرم آنچه باید در اینجا انجام شود این است که اصولگرایی باید در شکل معتدل آن تعریف شود.»

فلاحت پیشه افزود: «جریان معتدل اصولگرایی یعنی اعتقاد به نگاهی که مبتنی بر جذب حداکثری و به دفع حداقلی باشد. یک همچنین جریانی می تواند در آینده حضور داشته باشد و هم در رقابت با رقبای خارج از جریان و هم در رقابت درونی بتواند صاحب رای شود.»

وی در خصوص اینکه آیا با عدم حضور اصلاح‌طلبان به نوعی رقابت درونی در میان جناح اصولگرایی تقویت شده و این می‌تواند مانعی برای وحدت اصولگرایان باشد گفت: «خیلی زود است که ما از فقدان رقیب مشترک صحب کنیم.»

نماینده اصولگرای مجلس هشتم با بیان اینکه به اعتقاد بنده بخش عمده‌ای از جریان چپ کسانی هستند که دل در گرو نظام دارند، گفت: «اصلاح‌طلبانی هستند که انتخابات را به عنوان حق و تکلیف خودشان می‌دانند و در نهایت هم در انتخابات شرکت خواهند کرد. حالا ممکن است تابلوی شرکتشان متفاوت باشد. لذا کسانی که فکر می‌کنند اصولگرایان حضور بی‌رقیبی در انتخابات خواهند داشت، تحلیلی عجولانه ارائه داده‌اند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: «اگر چه باید این تحلیل سنتی را که احساس فقدان رقیب خارجی منجر به تفرقه داخلی در میان اصولگرایان می‌شود را ملاحظه کرد، ولی یک واقعیت دیگری هست که باید در نظر گرفت و آن این است که اختلافات میان اصولگرایان معتدل با طیف افراطی به گونه‌ای نیست که بتوان آن را پنهان کرد. این اختلافات به گونه‌ای هم نیست که تحت‌الشعاع رقابت‌های خارجی قرار گیرد.»

فلاحت پیشه با بیان اینکه یک سری اختلافات ساختاری بین معتدلان جریان اصولگرایی با افرطیون این جریان وجود دارد، گفت: «نوعا این اختلافات را میان جناح‌های چپ و راست نداشته‌ایم. خیلی از خطوط قرمزی که چپ و راست در طول رقابت های سی سال گذشته خودشان رعایت می کردند، طیف افراطی رعایت نمی‌کنند.»

وی درباره آینده سیاسی جبهه پایداری گفت: «معتقدم که جبهه پایداری برای نپیوستن به جریان وحدت بهانه سازی می‌کند. یعنی چه در قبال افکار عمومی، چه موضع‌گیری‌های سیاسی و چه در جلساتی که بعدا صورت گرفت شاهد این بهانه سازی‌ها بودیم. ایشان به دنبال بهانه جویی هستند که به جریان وحدت نپیوندند. افراطیون به لحاظ ریشه‌ای و ساختاری احساس می‌کنند که نمی‌توانند با جریان معتدل اصولگرا فعالیت کنند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی