بازدید 3366

كاتوزيان:‌ دولت ناگزيراز واردات بنزين است

کد خبر: ۱۸۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰ 19 August 2011
رييس كميسيون انرژي مجلس اظهارداشت: با توجه به اينكه پالايشگا‌هاي ما ‌توان توليدي مشخص و محدودي دارند در حال حاضر با كمبود بنزين مواجهيم.

به گزارش ایسنا، حميدرضا كاتوزيان درخصوص ميزان توليد بنزين در كشور گفت: ماه شهريور به ويژه آن كه پس از ماه مبارك رمضان و در آخر تابستان واقع شده، ماه پر سفري براي هموطنان خواهد بود و اين امر مستلزم آن است كه مردم بنزين زيادي ذخيره داشته باشند، لذا دولت مجبوراست كه مقداري بنزين وارد كند.

وي با بيان اينكه اطلاع دقيقي از ميزان واردات بنزين نداريم، يادآور شد: آنچه وارد مي‌شود بنزين سوپر است كه در داخل با بنزيني كه اكتان پايين دارد مخلوط مي‌شود تا اكتان آن افزايش يابد.

كاتوزيان خاطرنشان كرد:‌ بنزين توليد پتروشيمي‌ها مقاديري بنزن دارد و البته افزايش بيش از حد مجاز ميزان بنزن براي سلامتي خطرناك است، لذا پتروشيمي‌ها نمي‌توانند به طور دائم، توليد بنزين داشته باشند.

به گفته وي، علاوه براين، پتروشيمي‌ها براي توليد محصولات خود تعهداتي دارند كه در نتيجه نمي‌توانند به طور مرتب مبادرت به توليد بنزين كنند كه اين عوامل موجب مي‌شود توليد بنزين به طور طبيعي كاهش پيدا كند.

وي درخصوص زمان در مدار توليد قرار گرفتن پالايشگاه‌هاي آبادان و اراك و بي‌نيازي از واردات بنزين گفت: بهره‌برداري مقدماتي از اين پالايشگاه‌ها شروع شده است و احتمالا تا مدت محدود ديگري به بهره‌برداري كامل خواهد رسيد.

به گفته وي، درصورتي كه اين دو پالايشگاه در مدار توليد قرار گيرد واردات بنزين بسيار كم و حتي به صفر نزديك خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل