بازدید 60894

دولت به‌ جای حاشیه‌سازی، بیکاری و گرانی را کنترل کند

شکم مردم با شعار سیر نمی‌شود و دولت که تا کنون در عمل به شعارهای خود در حوزه اقتصادی ناموفق بوده، بهتر است از حاشیه رفتن پرهیز کند و همانند دولت‌های دیگر کشورها برای اجرای مفاد اسناد بالا دستی نظام همچون سند چشم انداز بیست‌ ساله، برنامه پنج ساله پنجم و اصل 44 قانون اساسی که ابلاغی رهبری نیز هستند، کمر همت ببندند
کد خبر: ۱۸۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲ 16 August 2011
سرویس مجلس «تابناک»ـ در سال 1384 به تدبیر رهبری و دیگر دلسوزان نظام، جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی و دستیابی به جایگاه شایسته ایران و ایرانی، در یک افق بلندمدت سند چشم انداز بیست ساله را ترسیم نمودند.

بهمن اخوان در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در هنگام تدوین برنامه ایران 1404، کشور ترکیه به عنوان یکیانتقاد اخوان از حاشیه سازی های دولتی از کشورهای همسایه که شباهت‌های ساختاری و اشتراکات بسیاری با ایران دارد، در مطالعات مربوط به سند چشم انداز، مورد مطالعه واقع و به اصطلاح ترازیابی شد. این کشور در آغاز قرن جاری میلادی در افقی بیست ساله، برنامه‌ای طراحی کرد که مطابق آن در سال 2023 یعنی صدمین سال تأسیس جمهوری ترکیه، جایگاه خاصی در جامعه جهانی با تکیه بر مدل ترکیه چند جانبه داشته باشد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستاوردهای ترکیه در مدت 9 سالی که از اجرای این چشم‌انداز می‌گذرد، گفت: آمارهای موسسات بین‌المللی و ترک نشان می‌دهد، ارزش صادرات این کشور در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشدی 20 درصدی برخوردار بوده و به مرز 66 میلیارد دلار رسیده است.

از سوی دیگر، رشد اقتصادی این کشور پس از بحران مالی جهانی به نرخی بی‌سابقه جهش یافت، به گونه ای که در سه ماهه نخست سال جاری، اقتصاد ترکیه رشد 11 درصدی را تجربه کرد.


نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرمایش های مقام رهبری در آغاز سال جدید شمسی، گفت: متأسفانه به رغم تأکیدات رهبری بر جهاد اقتصادی در سال جاری، دولت نه تنها درصدد انجام رسالت تاريخی خود در اجرای اسناد بالادستی نظام همچون سند چشم‌انداز بیست ساله و قوانین برنامه‌های پنج ساله نیست، بلکه حتی به شعارهای خود هم پایبند نبوده و در راستای رفع مشکل بیکاری و کنترل تورم هیچ‌گونه اقدام کارسازی انجام نمی‌دهد.

این عضو کمیسیون اصل نود قانون اساسی با گلایه از حاشیه‌سازی‌های روزافزون دولت برای کشور گفت: اقتصاد در بستر آرام و در فضایی شفاف رشد پیدا می‌کند. هم اکنون رفع مشکلات اقتصادی مردم و به ویِه جوانان، مسأله نخست اقتصادی، شرعی، امنیتی و آرمانی ماست و دولت و مجلس باید با پرهیز از مسائل حاشیه ای، با یک برنامه ریزی مدون و با خلوص نیت اقدام به رفع این دو مسأله، که خواست مقام معظم رهبری، همه مردم کشور و دلسوزان این مرز و بوم است، بپردازند.

این عضو اصولگرای مجلس هشتم با بیان اینکه شکم مردم با شعار سیر نمی‌شود، گفت: دولت در عمل به شعارهای خود، در حوزه اقتصادی ناموفق بوده است که نمونه بارز آن گلایه رهبری از تحقق نیافتن وعده عدالت بود؛ بنابراین، بهتر است دولت و شخص آقای احمدی نژاد از حاشیه رفتن پرهیز کنند و همانند دولت‌های سایر کشورها که راه رشد و ترقی را پله‌پله طی می‌کنند، برای اجرای مفاد اسناد بالا دستی نظام همچون سند چشم انداز بیست‌ساله، برنامه پنج ساله پنجم و اصل 44 قانون اساسی که ابلاغی رهبری نیز هستند، کمر همت ببندند و از همین امروز با خدای خود عهد ببندند که با اراده‌ای جهادی، اقتصاد کشور را از وضعیت نامناسب کنونی بیرون آورند.


اخوان با بیان اینکه، امروز دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز از ابعاد امنیتی و سیاسی و حتی اعتقادی، برای نظام الویتی ضروری شده است، گفت: با توجه به تغییرات عظیمی که کشورهای اسلامی پس از موج بیداری اسلامی، خواهند داشت و آهنگ رشد اقتصادی کشورهای همسایه و منطقه از جمله ترکیه، عربستان و حتی عراق، اگر بخواهیم با آمار رشد 2یا 3 درصدی به کار خود ادامه دهیم، در دهه‌های آینده، ایران جز یک کشور ضعیف از لحاظ اقتصادی با زیربناهای صنعتی و تولیدی غیر قابل اتکاء ، چیز دیگری نخواهد بود.

این نماینده مجلس هشتم در ادامه افزود: با مطالعه روش‌هایی که ترکیه و مالزی به عنوان دو کشور مسلمان در عرصه اقتصادی و صنعتی داشته‌اند، می‌توانیم ببینیم که کشور ما به مراتب دارای ظرفیت‌های بیشتری نسبت به سایر کشورهاست، زیرا ایران با وجود داشتن تنها یک درصد جمعیت جهان، بیش از 10 درصد منابع طبیعی دنیا را در اختیار دارد؛ افزون بر این موقعیت استثنایی ژئوپلتیک ایران، امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های ترانزیتی کشور را بسیار پر سود کرده است. در اختیار داشتن منابع عظیم انرژی و نیروی متخصص جوان و کارآمد و خلاق از دیگر مزایای ایران در بین سایر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است؛ بنابراین، دولت به‌جای ابدای طرح‌های خلق‌الساعه برای آبادانی ایران، رفاه ایرانیان و سربلندی نظام، تنها کافی است، تلاش کند بر پایه برنامه‌های مصوب ارکان نظام حرکت کند.    



تازه ترین اخبار مجلس شورای اسلامی را در صفحه سرویس مجلس تابناک بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
کدوم بيکاري کدوم گراني مملکت به اين آبادي اداره ميشه جوک ميگين
باشه ايشان دائما كنايه ميزد كه اين اقاي نماينده محترم اگر از من بخواهد و انتقاد كند من مي پذيرم و .... !!!!!! عمو جون ايشون فرمايشات رهبري را هم ترتيب اثر نميده چي ميگي؟؟!!! كجائي ؟؟ بيدار شو؟!1
20
وقتی مجلس مرتب درقبال این دولت شعار محور کوتاهی میکند و مسولان نیز درمشاجرات کشوری که دراکثر انها دولت مقصر است یکی به نعل ویکی به میخ میزنند دولت میداند که پشتش پراست البته کاری هم بلد نیست که بخواهد برای رفع مشکلات انجام دهد .
خدا خیرت دهد حرف دل مارا زدی اخه تا کی این مملکت باید در غوغای سیاسی گرفتار باشد؟چرا به فکر نیستیم؟من بعنوان سر پرست اگر درخانواده ام مدام جنجال بپا کنم فرافکنی کنم پرخاش کنم حرمت شکنی کنم و بی محابا ولخرجی کنم دیگر از این خانواده چه خواهد ماند؟دیگر از فرزندان چه انتظاری باید داشت؟
دولت محترم فعلا در حال اوردن امام زمان میباشد انشاال پس از امدن امام مشکلات حل می شود
ای آقا دلت خوشه! کار خرابتر از این حرفهاست
فقط حرف مفت زدن را بلدند خوب اگر نماینده ای اینها را برای چی به من و امثال من میگی انجام بدهید کم سر مردم شیره بمالید بابا خودتونید
یکی از دلایل عقب ماندگی ما ایرانیان قدرت مالی و نفوذ تعدادی ازمدیران رده بالا در چرخه اقتصادی کشور است که از هر جرمی مبراء بوده ومی باشندولی در کشورهای خارجی فرد سوء استفاده گر در هر مقام ویا منزلتی که باشد حالا رئیس جمهور یا نخست وزیر یا نمایدگان پارلمان بازخواست می شود حالا ما کجا ؟ آنهاکجا؟
خدایا به داد ما ایرانیان برس
"ایران با وجود داشتن تنها یک درصد جمعیت جهان، بیش از 10 درصد منابع طبیعی دنیا را در اختیار دارد؛ افزون بر این موقعیت استثنایی ژئوپلتیک ایران، امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های ترانزیتی کشور را بسیار پر سود کرده است. در اختیار داشتن منابع عظیم انرژی و نیروی متخصص جوان و کارآمد و خلاق از دیگر مزایای ایران در بین سایر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است؛ بنابراین، دولت به‌جای ابدای طرح‌های خلق‌الساعه برای آبادانی ایران، رفاه ایرانیان و سربلندی نظام، تنها کافی است، تلاش کند بر پایه برنامه‌های مصوب ارکان نظام حرکت کند"
الهی آمین
گرانی که وجود ندارد مردمی که یارانه میگیرند اگر یارانه خودرادرتولید سرمایه گذاری کنند نگران گرانی نیستنداین اقای اخوان حتما پردههاومبلهایشان راعوض کرده اند ویارانه رادرمسیر قرارنداده اند
زنبور بي عسل به چه ماند ؟؟؟؟
ما ايراني ها فقط خوب شعار مي دهيم و به فكر جامعه نيستيم به فكر خودمونيم.
ما بايد بگيم اول كشورم بعد خانواده ام بعد خودم .
ولي متاسفانه در اين برهه طوري شده كه ما اين اصل رو از آخر مي خونيم.
همه اینها درصورتی به نتیجه میرسد که ویژه خواری و رانت خواری از اقتصادمان برچیده شود، نه درحالتی که تحقیق و تفحص نمایندگان ملت (اگر به درستی انجام شده باشد)، تنها قرائت و بایگانی میشوند!
نگاهی به نحوه اجرای خصوصی سازی و اصل 44 نمایانگر مطلب است...
... مشغول جن گرفتن است
نماینده واقعی کسی خواهد بود.که به تبدیل سربازی اجباری به سربازی اختیاری بیندیشد.و رای خواهد اورد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی