بازدید 16632

حجم دانلود محدودیت ندارد+جدول نرخ اینترنتADSL

شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ADSL و شرکت مخابرات ایران در مجموع نزدیک به 2.5 میلیون خط اینترنت پرسرعت در کشور نصب کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار پورت به مشترکان واگذار شده و در حال استفاده است.
کد خبر: ۱۸۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵ 15 August 2011
نحوه ارائه سرویسهای پرسرعت اینترنت (ADSL) توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شفاف سازی شد که براساس آن اپراتورهای ارائه دهنده این سرویس نباید هیچگونه محدودیتی در میزان حجم آپلود، دانلود و زمان اتصال در طول دوره ارائه خدمات ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت ADSL و شرکت مخابرات ایران در مجموع نزدیک به 2.5 میلیون خط اینترنت پرسرعت در کشور نصب کرده اند که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار پورت به مشترکان واگذار شده و در حال استفاده است.

در این راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان متولی بخش نظارت و اعمال مقررات بر سرویس های ارائه شده از سوی اپراتورهای موجود، شفاف سازی و اطلاع رسانی درباره ظرفیت خطوط و تعرفه ارائه خدمات اینترنت پرسرعت با استفاده از فناوری ADSL توسط شرکت های مجاز را در دستور کار قرار داده است.

براین اساس مبنای محاسبه ظرفیت یک خط، حداکثر سرعت دانلود در حالت نرخ اشتراک 1 به 1 است و اپراتورها برای ارائه این خدمات مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مجاز به اشتراک سرویس با نرخ حداکثر 1 به 10 خواهند بود.
براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت مخابرات ایران در صورت ارائه خدمات به صورت مشارکتی و یا غیر مشارکتی با شرکت های PAP ، ملزم به رعایت تعرفه های ابلاغی است و تنها شرکتهایPAP آنهم در حالت غیر مشارکتی می توانند خدمات مورد اشاره را حداکثر تا سقف 20 درصد بیشتر از تعرفه های مذکور ارائه کنند.
 
همچنین اپراتورها برای ارائه سایر بسته های اینترنت پرسرعت خارج از چارچوب تعرفه های مصوبه شماره 49 کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظیر سرویسهایی با محدودیت های زمانی و حجمی و یا با نرخ اشتراک متفاوت، موظفند تعرفه های پیشنهادی خود را مطابق مفاد پروانه به رگولاتوری اعلام کنند و پس از اخذ تاییدیه لازم این سرویس ها را ارائه کنند.
 
جدول نرخ استفاده از اینترنت ADSL
 
به گزارش مهر، نرخ استفاده از اینترنت پرسرعت مبتنی بر فناوری ADSL به شرح زیر اعلام شده
است:
 
 تعرفه  حداکثر ضریب اشتراک پهنای باند
 59200 ریال  64 کیلوبیت بر ثانیه
 99200 ریال  128 کیلوبیت بر ثانیه
 125600ریال  256 کیلوبیت بر ثانیه
 204800 ریال  512 کیلوبیت بر ثانیه
 383200 ریال  1024 کیلوبیت بر ثانیه
 745600 ریال  2048 کیلوبیت بر ثانیه
 
نرخ اشتراک و میزان دانلود

به گزارش مهر، مشترکان ADSL باید توجه داشته باشند که نرخ اشتراک 1 به 10 به معنای استفاده همزمان حداکثر 10 نفر از ظرفیت یک خط است.
 
عموما ظرفیت خطوط اینترنت براساس کیلوبیت بر ثانیه (kbps) سنجیده و سرعت دانلود براساس کیلوبایت (kBps) اندازه گیری می شود که روش تبدیل آنها به یکدیگر با استفاده از فرمول ظرفیت تقسیم بر 8 مساوی سرعت قابل حصول است و لازم است کاربران در زمان اندازه گیری ظرفیت خط و یا سرعت دانلود خود به این واحدها توجه کنند.
 
در صورتیکه کاربران سرویس اینترنت پرسرعت شکایتی در این رابطه از اپراتورهای خود داشته باشند با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به نشانی www.cra.ir ، تماس تلفنی، نمابر و یا مکاتبه می توانند شکایت خود را به رگولاتوری منعکس کنند.
 
نرخ اشتراک و میزان دانلود با توجه به سرعت اتصال خطوط برای کاربران ADSL در جدول زیر آمده

سرعت اتصال خط  برحسب کیلوبیت برثانیه

نرخ اشتراک1 به 1

نرخ اشتراک 1 به 10

حداکثر مقدار دانلود با نرخ اشتراک یک به یک در یکماه برحسب گیگابایت


 

 

حداکثر مقدار دانلود با نرخ اشتراک یک به ده در یکماه برحسب گیگابایت

 

حداکثر سرعت دانلود

حداکثر سرعت دانلود

64

8

0.8

20

2

128

16

1.6

41

4

256

32

3.2

83

8

512

64

6.4

165

16

1024

128

12.8

331

33

204

256

25.6

663

66


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۳
اگر لطف کنید و نشانی isp که با قیمت 99200 ریال اجازه دانلود با سرعت 128 و حجم 41 گیگابایت در ماه رو میده را به من بدید خیلی ممنون میشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
خود مخابرات اینترنت 128 نا محدود رو ماهی 10000 تومان میده. برو بخر
سهند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
این سرویس مخابرات فقط در تهران قابل دسترسه که اونم 128 واقعی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
ما که رفتیم ندادند
اگر قرار باشه به این صورت باشه که همه شرکت ها با نرخ اشتراک 1 به 10 اینترنت میدن که اون موقع با این جدول وضعیت اسفناک میشه.
128 کیلوبیت بر ثانیه در ایران= 28 کیلوبیت بر ثانیه در سایر کشورها
اینا همش حرفه تو مملکت ما{پیگری}واژه قریبی شده امروز میان یه چیزی میگن 2 روز بعد یادشون میره فقط میتونم بگم واسه خودمون متاسف ام
چرا ضمانت اجرایی وجود ندارد؟ چرا با وجود این که می دانند همه سرویس دهنده ها از این شرایط تخلف می کنند برخورد جدی صورت نمی گیرد؟
این تعرفه ها همون مقدار مسخره هستش که تعرفه شرکتها مسخرست. در حقیقت سازمان مقررات به جای شفاف سازی اجازه کلاه برداری صادر می کند. سازمان مقررات باید مشخص کند بالاخره مشترک سرویس 256 در چه صورتی حق شکایت دارد طبق این جدول منی که از مخابرات سرویس نامحدود گرفتم فقط در صورتی مجاز به شکایتم که دانلودم زیر3.2 کیلو بایت باشه و کسی که کمی به ارقام آشنا باشه می فهمه که چقدر این رقم مزخرفه. نهایت حرفی که مخابرات در صورت شکایت خواهد گفت این است که سرویس شما شیر است. پس بهتره سازمان مقررات به جای این جداول شفافیت را واقعی سازد و بگوید در چه صورتی مشترک می تواند شکایت کند و شکایت او به جاست. و خود به وظیفه نظارت عمل کند و تعرفه ها هم توی اکثر سایتها درج شده و می تواند رسیدگی کند
شركت مخابرات ابهر اينترنت با حجم دانلود 4 گيگابايت رو ميده 10400تومان لطفا پيگيري كنيد.
سپاسگذارم
الان این شرکت پارس انلاین تا میتونه سرویس با حجم پایین دانلود میده تا مجبور بشی برای هر گیگ حجمی که میخوای اضافه کنی 5000 تومان بدی/چرا بعد از چند روز این قاون رعایت نمیشه،البته یکی از شرکتهای دیگه رو دیدم تمام سرویسهاشو نامحدود کرده بود اما قیمتش رو از قبل،سه برابر بیشتر کرده بود
برید مخابرات یه خانومه اونجاست میده با سرعت زیادم میده 24mb اره به بالا هزینشم میاد رو قبض
دوستان زنگ بزنید به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شهر محل سکونتتون و از اونجا قضیه رو پیگیری کنید
حال چجوری میده از جلو یا بشت اون وقت هزینشه چجوری 1 ماهِ هست یا 2 ماهِ
الان من از مخابرات اشتراک گرفتم خودشون گفتن ترافیک شبانه رایگان ولی الان که یک ماه استفاده کردم روی قبض برام 10000تومان ترافیک مازاد زده یعنی هر چی که شبانه استفاده کردم برام مازاد کرده اصلا ما ترافیک بیشتر نخواستیم فقط خواهشن جلوی این افراد سودجو بگیرید ممنون می شویم در ضمن سامانه مدیریتی مخابرات هم همیشه با قطعی مواجه میشه که بتونن دزدی راحت تری داشته باشند.
متوجه نشدم یعنی 256 دانلود نامحدوده یا یه چیزه دیگست
سلام من اینترنت ۲۵۶یک ماه نامحدود از شرکت پارس انلاین گرفتم فقط قیمت۵۴هزار تومن ولی۱۰روز اول فقط سرعت بالا بود اما الان بعد ازاون سرعت خیلی کنده من اگر بخوام چیزی دانلود کنم نفردومی اصلا نمیتونه پیام واتساپش ارسال بشن دراین حد بده نمیدونم چکار کنم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست