بازدید 124240

افشای توطئه‌های خزنده دولت باکو برای تجزیه ایران + نقشه

مرز کشیدن و ملت سازی در ایران به بهانه تنوع زبانی موجود در ایران، برنامه‌های پرهزینه و بلند مدت ایجاد خاورمیانه جدید توسط دولت آمریکا و موسساتی چون «امریکن اینتر پرایز» و حمایت‌های بی پروای سیاستمداران آمریکایی همچون «مایکل لدین» از تجزیه طلبان.../ اعلام رسمی سران رژیم صهیونیستی که بار‌ها گفته‌اند، چند ایران کوچک برای ما، بهتر از یک ایران بزرگ است...
کد خبر: ۱۸۳۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶ 13 August 2011
سرویس بین الملل ـ پس از تذکرات سرلشکر فیروزآبادی در زمینه ضرورت رعایت حقوق مذهبی تاریخی ایرانی تباران آن سوی ارس، دولت باکو تبلیغات ضد ایرانی خود را وسعت بیشتری بخشیده و حمله همه جانبه رسانه‌های همگانی باکو علیه ایران و ایرانیان ابعاد تازه‌ای یافته است.

به گزارش «تابناک»، چندی است، سران باکو در نشست‌های مشترک با مأموران رژِیم صهیونیستی و آمریکا به توافق رسیده‌اند که زمینه‌های اختلاف افکنی قومی در آذربایجان ایران را هر چه بیشتر تشدید کنند که دستگیری چندین نفر از مزدوران باکو در هفته‌های اخیر موید این تحرکات است.

بنا بر این گزارش، به تازگی دولتمردان باکو، با تقویت مواضع ایران ستیزانه خود، تحرکات گسترده‌ای را در مناطق آذربایجان واقعی به مرکزیت تبریز تدارک دیده‌اند که از آن جمله می‌توان به انتشار گسترده بیانیه‌ها و نیز کتاب‌های تحریف شده تاریخی در آذربایجان ایران، در راستای تفرقه افکنی بین آذری‌های غیرتمند ایرانی اشاره نمود.

پیشینه اقدامات ضد ایرانی دولتمردان آن سوی ارس

اران و شروان تاریخی شامل باکو، دربند، گنجه، شوشی و... پس از قرارداد شوم گلستان در 1813 میلادی به اشغال روسیه درآمد و پانزده سال بعد هم با قرارداد ننگین «تركمانچاي» که در سال 1828 ميلادي به امضا رسید، ایروان، نخجوان و بخش‌های شمالی تالش نیز از ایران جدا و به قلمرو روسيه تزاري افزوده شد.

در فاصله سقوط نظام امپراتوري روسيه و استقرار نظام جديد كمونيستي و به ویژه با وعده لنین، مبنی بر الغای قراردادهای استعماری دوره تزاری (از جمله قراردادهای گلستان و ترکمانچای) نخستین فرصت تاریخی براي بازگشت ایران شمالی به میهن عزیز ما فراهم آمد، ولي در غفلت سران بي‌كفايت قاجار براي بازپس‌گيري اين منطقه، اين ميدان، عرصه تاخت و تاز امپراتوری عثماني قرار گرفت و گروهي از انديشمندان و آزاديخواهان قفقازي، با حمايت و پشتيباني قدرت‌هاي منطقه‌‌اي، حكومتي با نام جمهوري آذربايجان در منطقه اران و شروان تاريخي راه‌‌اندازي كردند.

نامگذاري يكباره اين منطقه به نام يكي از بزرگترين و مهمترين ولايات ايران از همان آغاز، شايبه توطئه چشمداشت به سرزمين‌هاي ايراني را براي انديشمندان ايراني به همراه داشت، به گونه‌اي كه بلافاصله با واكنش‌هاي تند همراه با نگراني بزرگان ميهن‌دوستی چون ملك‌الشعراي بهار و علامه دهخدا روبه‌رو شد.

با تشكيل حزب فاشیستی پان‌تركيست با نام «كميته مساوات» در باكو، فعاليت‌هاي ضدايراني دولت باكو با حمايت دولت عثماني شكل جديدي به خود گرفت. با اين حال، سران اين حزب كه در آغاز فعالیت‌های خود به دنبال يافتن جايگاهي منطقه‌اي بودند، در آغاز حکومتی را در اران و شروان تاریخی با نام جعلی جمهوری دمکراتیک آذربایجان تشکیل داده و با عوام‌فريبي كوشيدند، نگراني ايرانيان را براي اطلاق نام جمهوري آذربايجان به اران و شروان تاریخی بي‌مورد نشان دهند.
 

محمد امین رسول زاده، نخستین رئیس جمهوری ضد ایرانی باکو که نام اران و شروان را به جمهوری آذربایجان تغییر داد
 
بنابراین، محمدامين رسول‌زاده، از سران كميته مساوات باکو، در پاسخ به اعتراض ايرانيان در 92 سال پيش نوشته است: «... از ما چرا ظنين هستيد؟ بايد تصور كنيم چنين گمان كرده‌اند كه از گرفتن نام آذربايجان ـ كه نام يك ولايت ايران است ـ به مسماي آن [منظور آذربايجان واقعي در ايران] نيز ما چشم داريم... دعوي مختاريت آذربايجان به هيچ وجه به جنوب ارس راجع نيست. باز بالفعل اين را اثبات مي‌كنيم...» (روزنامه ايران، شماره439 تاريخ 26 ثور (اردیبهشت 1298 خورشيدي)

اما رخدادهای تاریخی سال‌های پس از آن، نشان داد كه رهبران ضدايراني باكو از اين تغيير نام، تنها و تنها هدف توسعه‌طلبانه و جدايي آذربايجان واقعي از ایران را با نام جعلي و ساختگی آذربايجان جنوبي در سر مي‌پرورانده‌اند و در واقع بر خلاف ادعاهاي رسول‌زاده، پیش بینی‌های امثال دهخدا و ملک الشعرای بهار درست از آب درآمد و تاریخ اثبات کرد که آنها: «بالفعل اثبات كردند» كه با جعل نام آذربايجان به «مسماي» آن، یعنی معنا و مفهوم تغییر نام آذربایجان نیز چشم داشته‌اند.
 
از سویی، سران باکو در سال‌های پس از فروپاشی شوروی در ژانويه 1991 هم همواره از هر ترفندی برای تفرقه افکنی میان ملت بزرگ ایران از سویی و ایجاد خط جدایی بین ایرانیان و مردم ایرانی تبار شمال ارس فروگذار نکرده‌اند، چنانکه در کتاب درسی چهارم دبستان، دولت باکو به دروغ ادعا کرده است، پانصد سال پیش کشوری به نام آذربایجان! بوده که اردبیل و تبریز هم جزو آن بودند و ایرانیان که از زمان کوروش به این سرزمین تجاوز می‌کرده‌اند، با همدستی روسیه آن را به دو نیم بخش کرده‌اند!

همچنین در کتاب‌های درسی دولت باکو، افزون بر اینکه از دوره چنگیز و تیمور به عنوان دوران طلایی تاریخ یاد شده، به 9 استان ایران ادعای ارضی شده و حتی جالب این که مازندران و گیلان هم جزو کشور دروغین تاریخی آذربایجان به مرکزیت باکو به شمار آمده اند!

نیز در کتاب‌های درسی و رسمی «هنر» در جمهوری آذربایجان همه هنر ایران، آذری فرض و تعریف شده و حتی شاعران پارسی گوی چون خاقانی و نظامی گنجوی (که بنا به تصریح خود شاعر، زادگاهش روستای «تا» در تفرش است) و خواجه نصیرالدین طوسی نیز ترک فرض شده‌اند.

برنامه راهبردی دولت باکو برای تجزیه ایران

بر پایه طرح راهبردی سیاست ضد ایرانی سران باکو، دامن زدن به اختلافات زبانی و گویشی منطقه آذربایجان تاریخی در رأس برنامه‌های لابی صهیونیستی پان ترکیسمت‌ها قرار گرفته که رئوس برنامه‌های بلندمدت دولتمردان ضد ایرانی باکو به قرار زیر است:

1 ـ دامن زدن به تنوع زبانی موجود در ایران در راستای اختلاف افکنی بین ملت یکپارچه ایران در پوشش به اصطلاح هویت طلبی و دفاع از زبان آذری.

2 ـ توهین و فحاشی همه جانبه به هویت ایرانی، زبان ملی فارسی و تاریخ و فرهنگ ایرانی و ادعای ترک تبار و غیر ایرانی بودن آذری زبانان ایران و افتخار ورزیدن به چنگیز و تیمور و مغول.

3 ـ دامن زدن به طرح خواست فدرالیسم برای ایران بر مبنای تنوع زبانی موجود در ایران به عنوان مقدمه‌ای برای تجزیه ایران. با ژرف نگری در نیات دشمنان ضد ایرانی آن سوی ارس در تبلیغات ضد ایرانی برای تنوع زبانی در ایران، می‌توان به خوبی به اهداف بلند مدت تجزیه طلبان که همانا فراهم آوردن مقدمات تجزیه ایران در راستای یوگوسلاویزه کردن ایران است، پی برد. فراموش نکرده ایم که تجربه تجزیه در دیگر کشور‌ها را که بر همین مبنا شکل گرفت: سیستم اتحاد جماهیر شوروی (و تقسیم به پانزده کشور مستقل)، حکومت فدرال یوگوسلاوی (و تقسیم به شش کشور مستقل که کوزوو هم جدیدترین و هفتمین آن بوده است)، چکسلواکی (تقسیم به دو کشور چک و اسلواکی)، اتیوپی (و جدایی اریتره) و در مورد اخیر تجزیه سودان به دو بخش شمالی و جنوبی.

4 ـ مرحله پایان: جدایی آذربایجان تاریخی از ایران و الحاق آن به اران و شروان تاریخی (با نام جعلی جمهوری آذربایجان)

بنا بر آموزه‌های تحریف شده ضد ایرانیان آن سوی ارس که پیشینه تاریخی جدایی هفده شهر قفقاز از ایران را تعمدا از یاد برده‌اند، چون به زعم آنان مردم آذربایجان به زبان ترکی آذری صحبت می‌کنند، پس از نظر نژادی، هیچ ارتباطی با دیگر مردم ایران ندارند، غیر ایرانی بوده و جزو ملت ترک هستند! بنابراین، با این تحلیل غیر منطقی، همه کشور‌های آفریقایی فرانسوی زبان باید خود را ملت فرانسه و همه مردم انگلیسی زبان گوشه و کنار دنیا، باید خود را ملت انگلیس بدانند!

به زعم تجزیه طلبان مورد حمایت باکو، هر یک از اقوام ایرانی با هر زبان و گویش محلی، یک ملت هستند که نژاد جداگانه‌ای دارند. بنا بر این تعریف، مردم مازندران یک ملت! گیلانیان یک ملت دیگر، مردم لر ملتی جدا و برای دیگر زبان‌های رایج در ایران نیز ملت‌های متعدد تعریف شده است.

بنا بر این تعاریف غیر علمی و غیر تاریخی، چون زبان آذری به ترکی استانبولی نزدیک است،نتیجه می‌گیرند مردم آذربایجان از نظر نژادی ایرانی نیستند و نژاد ترکی دارند و پیشینه نژادی آنها، آلتایی اغوزی و مغولی است!

با این نگرش وارونه است که این به اصطلاح هویت طلبان تجزیه طلب، به خود حق می‌دهند نشان‌های ضد دینی مغولی «بوزگورد» ـ گرگ خاکستری ـ را به کار گیرند و همزمان از هر گونه توهین و بی احترامی به هر آن چه مربوط به ایران، نژاد آریایی، تمدن کهن ایران، زبان ملی فارسی، شخصیت‌های تاریخی ایران زمین فرو گذار نکنند و در این میان، با کمال تأسف، به تازگی حتی از توهین به شاهنامه فردوسی و تحریف نام خلیج فارس نیز فرو گذار نمی‌کنند.

بنابراین و با این پیش فرض سراسر دروغین و جعلی، ملت ایران و کشور ایران از هیچ گونه هویت تاریخی برخوردار نیست و فارسی زبانان دشمنان قسم خورده ترک‌ها هستند(!) و باید زبان‌ها و گویش‌های رایج در ایران را به مجموعه‌ای از ملت‌های گوناگون بازتعریف کرد، تا پس از آن با جا انداختن سیستم فدرالیسم قومی در فرصت مناسب، اقدامات عملی تجزیه ایران صورت پذیرد. این تفرقه افکنی زبانی و در نتیجه تفرقه ساختگی قومی در ایران هیچ پایه و اساسی ندارد، چرا که پیوند‌های خانوادگی قومی میان فارس زبانان با آذری‌ها، کردها، گیلکی‌ها و.. آنچنان هویت ملی ایرانی را در هم تنیده که جداپذیری را به حداقل رسانده است.

حال این پرسش باید پاسخ داده شود که همچون منی که پدرم کرد، مادرم آذری و مادر بزرگ مادری من مازندرانی بوده است، در چه دسته بندی ابداعی فدرال خواهان باید قرار گیرم؟!

مرز کشیدن و ملت سازی در ایران به بهانه تنوع زبانی موجود در ایران، برنامه‌های پرهزینه و بلند مدت ایجاد خاورمیانه جدید توسط دولت آمریکا و موسساتی چون «امریکن اینتر پرایز» و حمایت‌های بی پروای سیاستمداران آمریکایی همچون «مایکل لدین» از تجزیه طلبان ایرانی، سخنان «صدام» و «طارق عزیز» در آغاز جنگ هشت ساله که رسما بیان کردند: «برای ما پنج ایران کوچک، بسیار بهتر از یک ایران بزرگ است».

اعلام رسمی سران رژیم صهیونیستی که بار‌ها گفته‌اند، چند ایران کوچک برای ما بهتر از یک ایران بزرگ است، نقشه‌های فاش شده ایران تجزیه و تهیه شده توسط «برنارد لوییس» انگلیسی، نقشه‌های منتشره جدایی آذربایجان و کردستان و خوزستان و بلوچستان ایران توسط «رالف پیترز»، اقدامات اطلاعاتی و امنیتی پشت پرده اسراییل و آمریکا در جوار مرز‌های شمال غربی ایران و محدودیت‌های توجیه ناشدنی علیه ایرانی تباران شمال ارس، همه تأییدی است بر زنگ خطری که برای تمامیت ارضی ایران به صدا درآمده است.
 

تنوع قومی زبانی در اران و شروان تاریخی

در پایان نکته قابل توجه این که سران باکو با دامن زدن به ادعاهای ضد ایرانی به بهانه دفاع از آذری زبانان ایرانی خود بیشتر متضرر خواهند شد، چرا که در جمهوري موسوم به آذربايجان با كمتر از هشت ميليون نفر جمعيت (بر پایه آمار دولتی) تنوع زبانی گسترده‌ای هست و در مقابل، تنها سه و نیم میلیون نفر آذری یک میلیون و پانصد هزار نفر تالشی و صدها هزار مردم لزگی، ارمنی، کرد، روس و.. هم هستند که بر این اساس، هر یک از آنان نیز از حق تعیین سرنوشت و جدایی از دولت باکو برخوردار خواهند بود.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲۸۰
انتشار یافته: ۴۲۶
خوب در برابر این ما چه کرده ایم.
ما آمده ایم طرح گزینش منطقه ای را در دانشگاه ها در دستور کار قرار داده ایم. به این ترتیب در دانشگاه تبریز همه ترک زبان هستند. پس کم کم تفکرات پان ترکی در آنجا رشد خواهد کرد و ...
در حالی که در گذشته تعداد زیادی از دانشجویان به مناطق مختلف کشور می رفتند و این تلفیق فرهنگی باعث حفظ یکپارچگی کشور می شد.
به نظر من عده ای هدفمندانه در کشور طرح هایی نظیر این را دامن می زنند.
فقط داشته باشید عمق فلاکت و بدبختی یک مثلا ابر فدرت به نام آمریکا رو که بعد از 32 سال وحشی گری جنایت خیانت جنگ ترور و تحریم کارش رسیده به دریوزگی تو باکو !!!!
هه هه هه غلط زیادی فرموده اند نوکران متوهم اسراییل
ای کاش در فرهنگ عامه ما ایرانیان اینقدر نسبت به هموطنان آذری زبان بی احترامی نمی شد تا این مسائل را دشمنان نتوانند دامن بزنند. بهتر نیست در این مورد هم مطلبی چاپ کنی تابناک؟
مگسی کجا تواند که بیفکند عقابی!
برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید به کتاب اران و آذربایجان تالیف دکتر عنایت اله رضا تا ببینید این باکو نشینها چقدر به وطن ما چشم طمع دارند.آرزویی که هیچوقت بهش نمی رسند
توصيه به دولت مردان ايران اسلامي هميشه ايراني متحد وبا قدرت باشددرذل رهبري قدرت مند.انشاالله
قلب آذربایجان تبریز است که به حول و قوه ی الهی که تا کنون کاری از پیش نتوانسته اند جلو ببرند و نخواهند توانست .فرزندان غیرتمند آذر بایجان و تبریز هرگونه فتنه ی قومی و طایفه ای را در این دیار عزیز در نطفه خفه خواهند کرد. کوچکترین توطئه و حرکات خزنده و مرموز به شدت تحت رصد فرزندان آذربایجان است .جرات دارند خودی نشان دهند تا با پاسخ دهان خُرد کن جوانان انقلابی آذربایجان روبرو شوند. آذربایجان مهد علمای ربانی و مهد غیور مردان جبهه و جنگ و هیئات بزرگ مذهبی است.فتنه قومی و طایفی در هر منطقه و نقطه ای باعث لطمه دیدن اتحاد کشور است و بایستی به شدت سرکوب شود. والسلام.
1- مه فشاند نور و سگ عوعو کند .
2-چو ایران نباشد تن من مباد
بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
3- پاینده باد ایران متحد و یکپارچه
ما ایرانی هستیم چه ترک جه لر چه کرد چه بلوچ چه فارس.
هیچکس هم نمیتوانند ما را از هم جدا کنند.
سگ کی باشه؟
همه این کشورها تا زمانی ادعا دارند که ایران با امریکا مشکل دارد وگرنه همه میدونند که این اذربایجان در مقابل یه کشور
کوچکی مثل ارمنستان نابود شد.
تابناک برای این مقاله باید عذر خواهی کند.
نژاد ایرانی شامل همه ملت هایی است که در ایران بوده اند اما این بدان معنا نیست که همه نژادی آرایی داشته باشند. بهرحال جامعه ای که تشکیل شده همه با هم در ارتباطند و جدایی آن ها امکان پذیر نمی باشد.
چو ایران نباشد تن من مباد/بدین بوم و بر زنده یک تن مباد
با سلام و خسته نباشین خدمت دست اندرکاران سایت سودمند تابناک

با تشکر از مطالب ارزنده و بجایی که در این باره ارائه میدهید که البته حجم و تعداد آن می بایست بیش از اینها باشد با توجه حجم گسترده لجن پراکنی رسانه های تجزیه طلبان آنسوی ارس . گاها هشدارهایی از این نوع به مسولین ج..ا ایران و سیلیی محکم به مخالفین و دشمانان اتحاد و یکپارچگی ملت بزرگ ایران لازم و ضروریست. با امید به بیداری فرزندان ایران عزیر در اران و شیروان و بازگشت مجدد به دامن سرزمین مادری. زنده و برقرار باد زبان اذری و آذربایجان در تمامیت ایران. آمین یا رب العالمین
آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی
بابا دست بردارید. هر احمق دیوانه ای که غلطی می کند شما نباید ..... خوری اضاقی آنها را روی سایت خودتون بذارید. ما خودمان بهتر از همه می دانیم که آذری های عزیز ساکن در شمال ایران خود را از همه بیشتر ایرانی میدانند و بیشتر از همه برای سربلندی آن تلاش می کنند. بهر حال بین هر قومی تعداد قلیلی نادان گول خورده هم وجود دارد.
من به عنوان یک تالش زبان تحرکات خطرناک دولت جعلی جمهوری آذربایجان را محکوم اعلام میکنم و و به مقاومت تالشان نسبت به تخریب مساجد و سایر اقدامات از این قبیل آن دولت آفرین میگویم .........خدا پشت و پناهتان
کشور آذربایجان آگر غیرت دارد برود سرزمین اشغال شده خود از ارمنستان که همین سالهای پیش اشغال شد پس بگیرد مابقی پیش کش
این که جدید نیست فقط چرا ما ویزا را یک طرفه آزاد کردیم؟ اونها برای ورود به ایران ویزا لازم ندارند ولی ما لازم داریم؟
حالا بعد از گذشت قریب به ۲۰ سال از فروپاشی شوروی متوجه خطر جمهوری اذربایجان مک دونالدی شدید؟ باید از ابتدا که مردم این منطقه از ارس گذشته با اشتیاق به مام وطن امدند استقبال میشد و از شناسایی جمهوری مک دونالدی امتناع میشد. حالا هم همینطور سکوت کردن باعث پررویی هرچه بیشتر باکو و انکارا که درحال نشاندادن چهره واقعی خود در اینروزهاست ، خواهد شد. بالاخره این وضع جدایی تا اخرالزمان ادامه پیدا نخواهد کرد و روزی این مشکل اینطوری و یا خدای نا خواسته انطوری باید حل شود. از ما گفتن و از شما سانسور کردن. خداوند نگهدار ایران عزیزمان.
اینا یه افرادی رو مثل استالین احتیاج دارن تا هرزگاهی پیچشونو سفت کنه آخه الان شله شله ... !
باید یک برخورد جدی با دولت باکو صورت بگیره و بهشون تفیهیم بشه که جایگاه واقعیشان کجاست
ایران باید یک پاسخ قاطع و محکم در مقابل این اقداماتشون بده
دوست عزیز
اگر آنها طرحی برای تجزیه دارند بیایید ما هم کاری بکنیم که طرحشان خنثی شود نه اینکه بهانه دستشان بدهیم.مثلا دریاچه اورمیه رو به نابودی است که اگر این اتفاق بیفتد کل منطقه آذربایجان ایران تبدیل به کویر میشود،اما ما چه میکنیم؟با اعلام طرحهای فضایی مثل انتقال آب از دریاچه خزر عملا دست روی دست میگذاریم تا دریاچه خشک شود و بهانه دست فرصت طلبان بیفتد.
عزیز من بجای فرافکنی اندکی هم از کمبودها و تبعیضها مطلب بنویس تا شاید مسئولان از خواب بیدار شوند.
غلط کردن به سرزمین ما چشم داشته باشن
ایران 1,648,195 کیلومترمربع است همه یادشون بمونه!
بي هيچ ترديدي ايراني كوچكتر مطلوب فراحكومتي هاي دنياست ودراين راه سال هاست كه برنامه ريزي كرده اند وشايد درانتظار برداشت محصول شيطاني خودهستند ولي هيچ دشمن خارجي به اندازه حكومتگران داخلي نمي تواند زمينه سازيا سدراه اين فروپاشي باشد.باانواع معيارها وآمار دراغلب زمينه هاي اقتصادي اجتماعي و... دررده هاي آخر دنيا هستيم.تنها راه جلوگيري از فروپاشي مشاركت دادن همه مردم ايران درتعيين سرنوشت خويش است .باتوجه به انتخابات پيش رو وتنكتر شدن هر چه بيشترحلقه هاي سياسي متاسفانه .....
یکی از عناصر نفوذی در تهران که راست راست راه میرود و برای اذربایجان شوروی تبلیغات میکند :(( دکتر جواد ه )) است وی مشاور ارشد الهام علی اف در باکو است من نمیدانم سیستم امنیتی جمهوری اسلامی چه خط مشی سیاسی دارد که این اقا را اینقدر ازاد گذاشته اند؟ علنا تبلیغات بر علیه ایران میکند ؟ قضیه از لحاظ نوع برخورد بو دار و کنترل شده به نظر میرسد...!
...
من به عنوان یک تبریزی باید به این اوهام گریان بگویم که اصلا آذربایجان ستون ایران و ایرانیت است. برای مثال هم در جریان مشروطه، هم در دفاع از خاک در سالهای جنگ تحمیلی آذربایجان بسی بیشتر از تهران و کرمام و اصفهان مایه گذاشت.
با سلام

من یک ایرانی آذربایجانی هستم که برای من ایرانی بودن و حفظ یکپارچگی ایران با تمام قومیتهای آن از الویت برخوردار است. این نقشه شومی است که من 19 سال پیش نقشه جامع ترک زبانها را ترکیه دیدم که مرکزیت آن کشور ترکیه است و مابقی ترک زبانها ایالات زیرمجموعه از آن در نظر گرفته شده اند. حال برما ایرانیان است که بدون در نظر گرفتن قومیت نژادی به ملیت ایرانیمان افتخار کرده و این نیت پلید ضد ایرانی را عقیم گذاریم. زنده باد ایران و ایرانیان
چو ایران نباشد تن من مباد
من به عنوان یک اذری میگم کشور قلابی اذر بایجان که بخشی از ایران همیشه پایدار هست هیچ غلطی نمیتونه بکنه ما اذریها یک وجب از خاک کشورمون رو با هیچ جا عوض نمیکنیم.
وای به روزی که خشم جوانان ایرانی اعم از آذری و کرد و لر و مازنی و تالشی و گیلکی و خراسانی و اصفهانی و ...بلایی رو که سر صدام آورد سر این حضرات هم بیاره.
دوستانه میگم به این جناب علی اف گول آمریکا و محبتهای ظاهریش رو نخورید.
تاریخ رو بیاد بیارید.حداقل صدام و از اون نزدیکتر حسنی مبارک رو بیاد بیارید.
ما هر مشکل اقتصادی و اجتماعی و ... هم که داشته باشیم به خودمون مربوطه نه به آقایان حاکم بر آران و شروان.
واقعا یکمی عاقل باشید بجای این کارها میاید و دوست ما ملت ایران و کشور ایران میشید.
آقای علی اف بترس از روزی که بلایی که سر صدام و سر حسنی مبارک و ...اومد سرتو هم بیاد.

پاینده ایران -زنده باد ملت ایران
آنقدربه این پشه ها رودادیم که حالا باند فرودگاه پهن پیکرازما میخواهند
ایکاش تو این مقاله به هوشیاری مردم فهیم آذربایجان(اردبیل-آذربایجان شرقی غربی و زنجان
)فرزند خلف ایران و همچنین حق طلبی مردم آران که به حق گفته شد خون ابرانی در رگهایشان جاریست نیز اشاره میکردید.
همچنین به دولتمردان جمهوری آذربایجان باید هشدار داد که
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست.
زدون یکطرفه لزوم ویزا از جانب ایران برای آنها, به آنها این امکان را ایجاد میکند که بدون کنترل افراد خود را راهی ایران کنند. و از کجا معلوم که در بین آنها مزدوران دیگر کشورهای متخاصم با ایران هم بعنوان تبعه جمهوری آذربایجان به ایران فرستاده نشوند و با برنامه ریزی دانشمندان ایرانی را ترور نکنند؟

برداشتن یکطرفه ویزا برای آنها برای ایران چه نغعی را دارد؟
ين آرزو را را با خود به گور خواهند برد.
چه غلطها
ومکرواومکرالله والله خیرالماکرین
من بعنوان یک آذری زبان ایرانی درتبریز اعلام مینمایم آذربایجان ازاول ازایران بوده وارایرانی بودنش به خودمیبالدوغرب واقمارش منتظرازهم پاشیدن خودباشند چون همه توطئه هایش برای ملل دنیا بالاخص ملتهای خودروشده است اگربه تاریخ رجوع کنیم خواهیم دیدکه بدلیل بی عرضگی وبی لیاقتی پادشاهان شهوتران زمان قاجارارمنستان واران ودیگر سرزمینهای شمالی توسط دولت سزارروس ازایران عزیزجداشدودردوران حکومت کمونیستی جزءجمهوری های آویزان شوروی محسوب میشدکه بدلیل فروپاشی شوروی وعدم امکان دخالت دولت جمهوری اسلامی که تازه ازجنگ تحمیلی خلاص شده بودبعنوان یک کشورتازه استقلال یافته جزءکشورهای مشترک المنافع روسیه اعلام موجودیت کرد ولی بدلیل ضعفهای دولت روسیه موردتاخت وتازهای سیاسی کشورهای غربی واسراییل گردیده وچون حکومت فعلی یک حکومت وابسته میباشدبرای اینکه پشتوانه مردمی نداردبماننددیگر دیکتاتورهای منطقه باسران امپریالیزم برای خودفروشی بیشتردست به یکی کرده اندانشالله نوبت اینهانیزخواهدرسید
آخه مورچه چیه که کله پاچش چی باشه!!
دو تا ضرب المثل اینجا صدق میکنه:
خدا خر رو شناخته بهش شاخ نداده
یارب مباد که گدا معتبر شود
دریغ است ایران ، که ویران شود
کنام پلنگان و شیران شود
خدا وکیلی کم این جوکها رو بعنوان خبر درج کنید
وقتی هویت ملی به بهانه های واهی تضعیف میشود نتیجه اش نقویت هویت قومی است!
1- نژاد ترک چشمان باریک و کشیده دارد. چند درصد مردم ایران چشمان تنگ و باریک دارند که از اعقاب ترک ها به شمار آیند؟
2- بچه های برادر من که در کانادا زندگی میکنند اینگلیسی حرف میزنند. آیا آنها کانادایی الاصل هستند یا ایرانی الاصل؟
3- ترکی مرسوم در نقاط مختلف ایران یک گونه ترکی ایرانی شده است. آواها و صداهای آن ایرانیست. انبوهی از لغاتش هم ایرانی است. این کجا و زبان چنگیز و تیمور کجا!!
خداروشکر یک تحلیل درست دیدیم
ممنونم.
تا جمهوري اسلامي هست كسي نميتونه از اين غلطا بكنه جوش نزن تابناك
دولت کاغذی و پوشالی دائم الخمرباکو این نوکر خانه زاد آنکاراو تل آویوبهتراست قبل از هرچیزی یک فکری برای هزاران خفت وذلتی که دست به گریبان حکومت موروثی اوفهای نوکر روس و امریکا وترکیه و ...بنمایدتا ملت و کشور همیشه سر افراز ایران.
قبل از هر چیز به فکر پایه های حکومت ننگین و لرزان عنکبوتی خودشان در سراشیبی زباله دان تاریخ باشند تااختلاف وتجزیه ملت بزرگ و همیشه جاوید ایران.
حالا گیریم که این نظر درست باشد اولین اتفاق حذف علی اف از قدرت است نمیشه که یه دهاتی رییس جمهور این کشور باشد رییس جمهورش حتماً باید تبریزی یا اردبیلی باشه
باکو خشتک خودشو نگهداره تعدی به ایران مقتدر پیشکش !
تو اگر غیرت داری برو کشور دوتیکه تو درست کند و ارمنی رو از تو خودت بکش بیرون !
به همت جوانان متدین ، جانبرکف و حماسه ساز ، 8 سال جلوی 55 کشور جهان ایستاده و وجبی خاک ندادیم که الاقل تو سرشون بریزن باکو که ذره ای هم نیست
رییس جمهر اذزبایجان مواظب خودت باش ازمصر تونس صدام تجربه بگیر باصهیونیستها گرم نگیر
انها بهیچ عنوان موفق نخواهند بود.چرا که از دوران باستان ایران از اقوام مختلفی تشکیل شده که همیشه یار یاور همدیگر بوده اند.و ما ایرانیان باید هوشیار باشیم که تجزیه ایران فقط به نفع استعمار گران است.انها هیچ گاه نخواهند توانست ایران و ایرانی را بشناسند .به امید اتحادی محکمتر و هوشیاری بیشتر
من پدرم آذری شیعه مذهب و مادرم کرد سنی مذهب است و 25 سال بدونه هیچ اختلافی در مورد نژاد و مذهب خود زندگی کرده اند و همسر من نیز اصفهانی می باشد الان بعد دو سال ما در این موارد اختلافی نداشته ایم ولی ولی ولی ما مردم ایران هیچ اختلافی نداریم همه خود را ایرانی محسوب می کنیم اما از نظام حاکم انتظار داریم همه را با یک دید ببیند نه مثل برادرم که رفته بود برای مصاحبه استخدامی اولین سوالی کرده بودند این بود آیا پدرت با اینکه مادرت سنی مذهب اختلاف ندارند؟
نه اختلاف ندارند مگر شما بخواهید این اختلافات را ایجاد کنید
هر چه قدر می خواین اینجوری نشر اکاذیب و دروغ در خصوص سابقه آدربایجان بنویسید .به خواست خدا ملت یکپارچه آدربایجان به مرکزیت تبریز به کوری دشمنان و شونیستهای فارس تشکیل خواهد شد .جرات داری پیام رو بزار.ترسو
متاسفانه مسئولین در برابر گسترش پان ترکیسم در ایران سکوت اختیار کرده اند
زهی خیال باطل.............
آب که سربالا بره قورباغه های باکو ابوعطا می خونند این بزدلان انگار فراموش کرده اند که دیروز ملت قدرتمند ما چه بلائی بر سر ارتش تا بن دندان مسلح به انواع سلاحهای مدرن عراق آوردند نه آذربایجان ونه ترکیه ونه امریکا ونه هیچ قدرت دیگری را یارای پنجه افکندن در پنجه دشمن شکن ما نیست این خزعبلات همه اش جنگ روانیست ولاغیر
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود می بری و زحمت ما میداری.
گرگ خاکستری را چه به پنجه در پنجه شدن با شیر ؟
به لحاظ تاریخی ؛ دولتمردان روس در دوره های گذشته چنان بلائی به لحاظ هویتی به سر ملتهای حوزه آسیای میانه و مرکزی با توجه به فرهنگ روسی و ورود دیگر اقوام خارج از این حوزه آورده اند که هیچ دولتمردی نمی تواند مدعی شود که جبران این خسارت قابل جبران نمی باشد. این ادایی که جمهوری آذربایجان در می آورد باید پرسید اگر قرار باشد آذریایجانی تشکیل شود با توجه به جمعیت و هویت قویتری آذربایجان ایران , این جمهوری نو پا باید در مجموعه آذربایجان ایران تعریف و هضم شود.
واقعا بايد گفت مرگ بر آمريکا تا جيگرمون حال بياد.
مسئولین نظام باید به مسائل و خواستهای قومیتها اهمیت بدهند چرا که به کوچکترین بهانه ای دشمنان ایران بزرگ دست به توطئه به بهانه هویت طلبی و نهایتا تجزیه طلبی زده و باعث ایجاد تفرقه در بین ایرانیان خواهد بود. بنده به عنوان شهروند آذری از اقدامات تاسف بار قومیت طلب ها اعلام برائت کرده و از مسئولین کشور می خواهم بیشتر از گذشته به خواستها و نیازهای قومیتهای مختلف توجه و رسیدگی کنند... اهمیت به زبان و نوشتن و خواندن موضوعی مهم برای قومیتهاست ...توزیع عادلانه ثروت و عدالت در سرتاسر ایران خواسته نامعقولی از طرف قومیتهای تشکیل دهند ایران نبوده و بایستی به آنها رسیدگی مثبت شود و بدینوسیله مشت محکم بر دهان یاوه گویانی امثال الهام علی اف و مزدورانش زد!
یاشاسین آذربایجان
یاشاسین ایران
با کوچکترین حماقتی که از آنها سر بزند تمام زمینهای مذکور را از دست خواهند داد امتحانش هم مجانیه
هیچ غلطی نمی کنند به امید روزی که سرزمین های از دست رفته را پس بگیریم
امیدوارم که سران کشور با تدبیر کامل و کنار گذاشتن اختلافات از تجزیه ایران که این روزها خیلی به گوش می رسه و حتی دور از ذهن هم نیست دامن نزنند البته با توجه به مشکلات اقتصادی و تحولات اجتماعی دو سال گذشته در ایران هم خارجی ها جرات می کنند که به تجزیه ایران فکر کنند و هم برخی از مردم ساده لوح ممکن است دست خوش بازیچه خارجیها شوند
از دشمن بیش از این انتظار نمیرود.شما محب وطن برای پیشگیری از وقوع نیات شوم آنان چه کرده اید.
نقش ایرات در به قدرت رسیدن و خمایت از حیدر علی اف چه بود و چرا اکنون رابطه ما با آذربایجان اینگونه شده است. رجز خوانی چاره کار نیست. باید ضعفهای اساسی حودرا در سیاست خارجی از بین ببریم و بدانیم سیاست بین الملل یک عمل پیچیده است و نیاز به متخصصین خاص خود دارد. وقتی از افراد ضعیف استفاده میکنیم نتیجه این خواهد شد بعد هم رجز میخوانیم و خودمان هم باورمان میشود که انگار پهلان هستیم میترسم به یکباره مات شویم! از عقلای مملکت و ملت در هر جای دنیا استفاده کنید انان که دلشان برای این مملکت می تپد و فراوان هستند آفت این این مملکت عناصر بیسواد و چاپلوس بوده و هستند که متاسفانه بیش از هر زمانی رشد کرده اند و ارکان انقلاب و نظام زا به بازی گرفته اند بی ریشه ها. راستی چرا باید اکنون بحث انحراف انقلاب مطرح شود. انقلاب منحرف شده است مواظب باشید خطر جدی است هیچ صحبت و کلامی از شعارهای انقلاب وجود ندارد تجارب تاریخی در این زمینه ها وجود دارد. نا اهلان در حال جویدت ریشه ها انقلاب هستند دختر شایسته ی اسلامی! معرفی ثزوتمند ترین افراد در مملکت! این انقلاب خمینی است این انقلاب 57 است. باید خون گریست. نااهلان!
( الان معنای آن روشن و واضح حس میشود)
به نظر من مسئولان نسبت به این مسئله خیلی بی تفاوت هستند و یک دلیلش تضعیف روحیه ملی گرایی است که در این خلاء متاسفانه دشمنان هم به مسائل قومی قبیله ای دامن میزنند....و اما هر اندیشمند و ایران دوستی میداند که فارس(پارس) و فارسی (پارسی)به مثابه ایران است و به معنای یک ملت واحد البته معنای قومی هم از ابتدا در طول تاریخ هم نمیداد ..شما در هیچ کجای ایران کسی را پیدا نخواهید کرد که بگوید من فارسم ..بلکه می گوید من ایرانیم .حتی شما در استان فارس هم از کسی بپرسید به شما می گوید من شیرازی هستم!..این بی خردان تجزیه طلب می خواهند با قرار دادن یک قومی موهوم بنام فارس !! اقوام ترک زبان ایران را در مقابل یک دشمن فرضی قرار دهند و با مظلوم نمایی و تحریف تاریخی سعی در جری کردن انها برای جبهه گرفتن در برابر دیگر ایرانیان به عنوان ستون پنجم دشمن طراحی کنند. راه حلش (قاطعیت) در گفتن و روشن کردن تاریخ و تقویت ملی گرایی و صد البته تقویت تشیع و مبارزه با تعصب و نادانی و قبیله گرایی است..و البته اشتباهاتی مثل مصلحت گرایی از روی احتیاط! و رودربایستی بی مورد و همینطور تقابل ایران و اسلام یا رو در رو قرار دادن ملی گرایی با اسلام گرایی بزرگترین خطر است..که هویت طلبان استادانه بر روی این موج تقابل اسلام و ایران موج سواری می کنند یا هیزم کش خوبی میشوند!!!!!!!
دمت گرم تابناک، اینها سرمایه گذاری زیادی تو اینترنت کردن و شدید در حال شستشوی مغزی مردم ما هستند ولی دولت ما لالا کرده!
جالبه بدونین این بی هویت ها برای پاک کردن هر نوع ارتباط با ایران، اسم شهر "بادکوبه" را هم به نام جعلی "باکو" تبدیل کردن.
مورچه چيه تاكله پاچه اش چه باشد شماهافكرميكنيدباكو درآذربايجان ايران نفوذ داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
مودب باش
خطرناکترین کار قرار دادن اسلام در برابر ایران است و این دو را رقیب هم نشان دادن..یا برای تقویت یکی دیگری را حذف یا تضعیف کردن..
پانترک ها علاقه خاصی به تحریف تاریخ و جعلی جلوه دادن تاریخ دیگران دارند
باید با این موارد(پانترکان) با قاطعیت برخورد کرد نباید مصلحت گرایی یا رودربایستی بی مورد کرد که بسیار خطرناک تر است..همینطور با گفتن و باز کردن تاریخ و مبارزه با تعصب و نادانی و قو م گرایی می توان ضربه محکمی به این کوچک مغزان بی هویت هویت خواه! زد..
بیشترین فعالیت پانترکان در اینترنت و ماهواره است
مورچه چیه که کله پاچش باشه اینقدر اینا رو گنده می کنید که چی اینا اگه مردانگی داشتن میرفتن قره باغو از ارمنیها پس می گرفتن یه کشور بد بخت فقیر که مردمش ارزو دارن ای کاش از ایران جدا نشده بودن حالا فکر کردید کدام احمق حاضر جدا از حس وطن دوستی بیاد مثلا فکر بکنه که یه روزی از ایران جدا شه ، ایران تو دنیا هیچ کم نداره و بزودی روزی خواهد رسید که همه ارزو کنن کاش یه ایرانی باشن .
یک رژیم جعلی (اسرائیل) به یک رژیم جعلی دیگر کمک می کند ...مثال کوری عصا کش کور دیگر شده است
همش نیشستین و گریه زاری می‌کنید که فلان کشور توطئه کرده واسه تجزیه ایران ،خوب یاد بگیرید یه کم مثل اونا سیاست تهاجمی داشته باشید واسه الحاقشون به ایران،تا بشینن سر جاشون
ایران عزیز ما در سایه دین مبین اسلام و مکتب تشییع تا ابد یکپارچه و بکر باقی خواهد ماند.
با وجود این که بعید میدونم چاپ کنید.مساله تمامیت ارزی ایران بحثیه که اگه پیش بیاد منه مخالف حکومت تمام اختلافات رو کنار میزارم و تا آخرین نفس در برابر هر بی هویتی که بخواد به خاک کشوم تعرض کنه می ایستم
جمهوری آذربایجان 20% از زمین هایش در تصرف ارمنستان است.بقول معروف (کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی)
فعلا كه هر ماه 100000 نفر دارن باكو را ترك و به روسيه ميرن تا چند سال ديگه مردمي براشون باقي نميمونه مال اين حرفها نيستند
جای بسی تاسف است که سیاست خارجی کج دار و مریض ایران در سالهای اخیر اجازه اینهمه جسارت و گستاخی بهکشور بی هویت اذربایجان که بنا شده بر آران و شیروان ایران است می دهد.
با سلام
متاسفانه دولت باكو از مدتها قبل به تبليغات آشكار ضد ايراني خود مشغول است و ما در خوابيم. در مقابل زياده خواهي هاي دولت باكو هيچ اقدام سازنده اي بجز چند تذكر شفاهي از سوي ايران صادر نشده است. من اهل تالش هستم به وضوح آثار عملكرد دولت باكو را در شهرهاي مرزي بويژه استارا و نواحي مرزي ديگر شاهد هستم. سيطره امواج تلويزيوني باكو و غلبه آن بر پوشش ضعيف تلويزيون ايران و اخيرا نيز پوشش امواج موبايل اذربايجان كه كل شهر آستارا و گردنه حيران را پوشانده است به طوريكه خطوط تلفن همراه اول در ان نواحي به صورت خودكار به خط بين المللي رومينگ وصل ميشود درحاليكه در خاك كشور هستي و... همگي باعث تاثيرات غلبه فرهنگي دولت باكو بر مناطق مورد نظرشان است. در مقابل آن، ايجاد دافعه در كشور در خصوص مطالبات فرهنگي مردم آذربايجان و تالش كمك به موفقيت جاذبه هاي فرهنگي دولت باكو مينمايد.متاسفاتنه به دليل نداشتن يك استراتژي آشكار و برنامه ريزي شده در خصوص اينده فرهنگي اقوام ترك و تالش كه هركدام قرباني معاملات سياسي حاكمان گذشته بوده اند و تبليغات منفي كه از جانب برخي غيرمسؤولان رخ ميدهد زمينه هاي فريب عده اي هرچند اندك را فراهم كرده است. توهين هاي دولت باكو در برنامه هاي مختلف تلويزيون به قدري زياد شده است كه نقل همه محافل رسمي و غير رسمي در تالش و آستارا (تاجايي كه دسترسي دارم) شده است. چون به وضوح تاريخ را تحريف كرده و آنچه خود ميخواهند به مردم ميگويند و جالب اينكه در مقابل توضيحات ما هم قانع نشده و آن را افسانه ميخوانند. به هرحال اگر همين امروز هم مسؤولان ما بيدار شوند دير نيست. ملت غيور تالش و آذربايجان براي شروع انقلابي هويتي آماده بازپس گيري سرزمين هاي اشغالي خود مي‌باشد. تالشان آن ديار نيز چشم اميدشان به ايران است و اين در نامه اي كه چندي پيش به رهبر انقلاب اسلامي ارسال كرده بودند آشكار اشد. زمينه براي وصول مطالبات معوق كاملا فراهم بوده و فقط مديريت قوي مي خواهد.
این مقاله شما مثل خودتان مزخرف و بسیار ضعیف بود .
ببخشیدا دولت مردان وزارت خارجه ما کجایند خواب لاک پشتی رفته اند چرا جواب این میمونک را نمی دهند چرا جوابی نمی دهند نکنه خودشان هم 000
درسفربه مناطق مرزي مشخص شد تبليغات دولت آذربايجان زياد است وبعضي مردم آنها برحق مي دانند دولتمردان ازخواب غفلت بيدارشوند وكمي هم هزينه صرف آباداني وتبليغات در آن مناطق نمايند
اي مگس عرصه سيمرغ نه جولانگه توست/ عرض خود مي بري و زحمت ما ميداري
باید به این کشور ... گفت:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست

تازه خود آذربایجان هم اگه اصلش رو بخواید مال ایرانه و ...
مثل اينكه اين دهن گشاد هاي مزدور آمريكايي انگليسي صهيونيستي از درسي كه تمامي اقوام ايراني در قالب ملت يكپارچه ايران سرافراز طي هشت سال دفاع مقدس به جرثومه هاي فساد بعثي به سركردگي تمامي قدرتهاي پليد غربي دادن فراموش كردند كه چنين اراجيفي را لغ لغه دهان كثيفشان كردند!!!!!!! اشكالي نداره ما بسيجيان روح خدا آماده دادن درسي دگر به اين ياوه گويان كوچك و ريزه خوار امريكايي صهيونيستي هستيم بسم الله ديگه دوتاونصفي شهر كه خودشو كشور فرض كرده اين حرفهارو نداره !!!!!!!
بسمه تعالي باسلام فكر ميكنم آذري زبانان ايران خواهان آذربايجاني در زير لواي پرچم ايران را هستند همانطور كه تا حالا بود وانشالله تا ظهور آقا نيز خواهد بود
سلام آخر برادران عزيز چرا اينقدر كشورمان را كوچك و حقير مي كنيد آخر آذربايجان چه عددي است كه بخواهد ما را تجزيه كند مگر يك مارمولك مي تواند يك فيل را قورت بدهد. شما آذربايجان نبوده ايد نمي دانيد شب و روز از دست ما مي لرزند اين حرفهاي مزخرفي هم كه گاهي مي زنند از ترس است. يك كمي لطفا دقت كنيد عزيزان دل برادر
هیچ غلطی نمی توانند بکنند
دولت مزدور حاکم بر آذربایجان وابستگی کامل به صهیونیزم جهانی دارد و خطر آن برای اسلام بیشتر از صهیونیستها می باشد در سالیان گذشته عملکرد سیاه این مزدوران نشانگر این مهم می باشد و چاره این جسارتها اقدام متقابل و رصد دائمی حرکات انان می باشد یادمان باشد که ما در طول تاریخ بزرگترین خیانتها را از انان دیده ایم ا
ملت ايران دشمنانش را خوب شناخته و با رهبري مقتدر و آگاه در مقابل اين دسيسه هم باميد حق تعالي پيروز خواهد شد.
همه برای اسلام راستین خدمت کنند برای اینگونه موارد دامن زدن خوب نیست
ما آذربايجانيها ضمن افتخار به ايراني بودنمان اهالي جمهوري آذربايجان را براداران خوني خود ميدانيم.
بعید میدانم غیرت آذری های ایرانی چنین اجازه ای بدهد که از ایران جدا شوند
من مسبب این موضوع را دولتمردان ایرانی میدانم زیرا سیاست خارجی باید همه جانبه و بر حسب الویت باشد ما آنقدر انفعالی عمل میکنیم که به جای بر گرداندن خاک جدا مانده از وطن خود را در موضع دفاعی قرار میدهیم و ابتکار عمل را از دست می دهیم از طرفی دولت به شهروندان عادی در این موضوع اجازه فعالیت نمی دهد .برای مثال من در یکی از این سایتهای مزدور خارجی به بحث علمی و تاریخی با این محرکان جدایی می پرداختم که با تشدید فیلتر این سایت نزدیک 1ماه حتی نتونستم وارد آن سایت شوم لذا دولت ایران میدان را برای فعالیت آنها بکر و بدون رقیب گذاشته است.
بي عرضه گي و بي كفايتي از خود ماست شاهان مقتدر قاجار و رضا خانها ايالت شمالي و افغانستان و و بحرين ها را يكي يكي بخاطر امتياز گيري از اربابان كثيف خود يعني انگليس و روسيه بخشيدند و استقلال دادند اين هم نتيجه اش ! نبايد به اقتدار رضا خاني بباليم كه فلان تونل و فلان پل را كشيد چيزهاي كلان را نديدم و چيزهاي كوچك را بزرگ كرديم ....حالا هم نوبت شهري است كه الان براي ما كشوري ميكند با قدمتي كمتر از بهشت زهرا . اگر ملت عزيزمان همانطور كه مدتي به كشورهاي عربي كمتر ميروند به آذر بادمجان هم نروند ديگر كسي نمي آيد تبليغ كند كه دانشگاه باكو و ... ميتينگ در قلعه بابك برگزار كنند لطفا جلوي اينها را بگيريد!
تف به رویت
یاشاسین ایران یاشاسین آذربایجان ایران
آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی
مطمئن هستیم که اگر کامنت بنویسیم آن را منتشر نخواهید کرد. رویه پانفارسیستی تابناک بر همه ما مسجل است و اگر دقت به آمار خود کنید سیر نزولی آن در آذربایجان را مشاهده خواهید کرد.
به نظر من موضع این ها خیلی ضعیف است و شما با این مقاله بیتظ رمطرحشان کردید. در صورتی که خدای نکرده موضوع جدی شود من حاضرم زبان و نژاد ترکی آذری شیرین خودم را در پای زیان شیرین فارسی همچون گوسفندی قربانی کنم.زنده باد ایران اسلامی مرده باد اهریمنان ضد ایران
بي شك ما ترك زبانان ايراني،ايراني هستيم و به هيچ قيمتي نمي توانند ما را از ايران عزيزمان جدا سازند البته كمي اصلاحات لازم است!
سلام
من به عنوان یک ترک زبان خدا رو شکر میکنم که چه خوب سرزمین ما ترکهای ایران زمین در طول تاریخ به وسیله ارس مرزبندی شده
ما رو چه به ترکهای بی غیرت آذربایجان روسیه
آنها به گور پدران بی غیرتشون هم خندیدن که خوابی بیش براشون نیست
به نظر من دولت محترم ایران باید تمامی روابط خودش رو با آذربایجان ونخجوان قطع کنه
خدا شاهده مردمان آن طرف ارس (آذری های بی غیرت روسیه)هیچ سنخیتی با ترکهای آذری زبان ایران عزیز مون ندارند.
ایرانی جماعت به غیرت و عشق زنده است فرقی نمی کند ترک باشد عرب و کرد و لر و خلاصه همه اقوام ایران زمین ایرانی جماعت جلو اجنبی جان داده و باج نداده و نخواهد داد و این رسول زاده آن موقع با تدبیر خاصی آران و شروان را به آذربایجان تغییر داد ولی مسئولین وقت ما در خواب بودند ولی ما ایرانی ها نخواهیم گذاشت وجبی از خاکمان تجزیه شود
این چه تیتری است که انتخاب کردید ؟ آخه آذربایجان درمقابل ایران عددی نیست که بخواهد چنین نقشه ایی داشته باشد !!!
تابناك فاشيست.....شما نام هاي بومي ازربايجان را به كلمههاي مسخره اي تبديل ميكنيد...خيال ميكنيد اين ترفند فاشيستي تون تو اونور اراز هم جواب ميده... ولي كور خونديد... احمق آران در زبان تركي به معني زمين پست و هموار است اصلا اسم خاص نيست... منطقه هاي اطراف رود آراز با اين نام ياپسوند همراه ميشوند: سيس آران- نوش آران ..مه آران و....
حالاداره دهن منوبازمی کنه یک چیزی بگم آخه...........این آذربایجان که دومین کشور جعلی منطقه است وبدترین حکومت پلیسی این اطراف را داره چه به این غلطا
تابناك تو هم مي خواهي راه روزنامه ايران را بري پس يك كم به نوشته هات دقت كن واين همه به مردم آذربايجان گير نده برات گرون تموم ميشه
يك نصيحت دوستانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
مردم آذربایجان هیچوقت حقی از دیگر اقوام ایران بالاتر و بیشتر نمیتوانند داشته باشند. همه به یک اندازه حق داریم و خدمتگذار میهنیم. البته میهنی که سعی کند تبعیض را کنار بگذارد
تا تو دهني محكمي به سران متوهم بادكوبه زده نشه و تركمنچاي لغو نشه اين ياوه گوييها ادامه داره
حق ايران از خزر 50%
چيزي بنام اران وشروان وجود ندارد اما مطمئنم روزي توسط خود آذري ها كشور آذربايجان به دامن سرزمين و كشور عزيزمان ايران باز خواهد گشت.
بگو چنین ارزویی را به گور خواهید برد ایران همیشه ایران بوده وتجزیه پذیر نمی باشد
تابناک تو با این گزارشاتت بیشتر به اختلافات می دمی. همه ما ایرانی هستیم وحتی میخوایم هموطنان جدا شدمون در انسوی ارس را به دامن پر مهر ایران عزیز باز گردانیم ولی تو هر از گاهی با این گزارشاتت عملا نیت ضد اذری بودن خودتو برملا میکنی. من یک اذری هستم و به ایرانی بودن واذری بودن خودم می بالم.
با یک چنین استدلال هایی صدام هم خلق عرب را در خوزستان تبلیغ می کرد اما همان خلق راستین در عمل گوشمالیی به آنان دادند که در تاریخ ماندگار شد ...
و آنسان که به نظر می آید اکنون نوبت ما آذریان است تا آذرآبادگان را خاری در چشم طماعان بر مام میهن کنیم
به نظرمن انتشار گزارشهایی از این دست بیشتر میتواندبه وحدت و انسجام ملی در کشور خدشه وارد سازد.اگر جمهوری آذربایجان چنین توانایی دارد اول باید 20درصد از خاک خود را که توسط ارمنی هااشغال شده آزاد سازد.بنابران به نظر میرسد ما نباید با انتشار چنین گزارشهایی آب دیر اسیاب بد خواهان کشورمان بریزیم
شما با زیاد کردن پیاز داغ بیشتر به این موضوع دامن می زنید
تازه خبر ندارید که در دانشگاههای آذربایجان یک واحد تاریخ تدریس می‌شود که در آن آمده: مثلا نادرشاه افشار پادشاه بزرگ کشور آذربایجان. من این مطلب رو اخیرا از زبان یکی از کسانی که در دانشگاهی در باکو مشغول به تحصیل هست شنیدم که حرفهای زیادی در این زمینه و تحریف تاریخ داشت و جالبتر اینکه مردم این کشور هم به واقع این تاریخ رو باور دارند و بسیار هم متعصبانه برخورد می‌کنند.
مطلب پر از بغض و كينه اي بود. و كاملا يك طرفه.
امثال شما نويسنده گرامي اشتباهات استراتژيك زيادي كرده اند تا روابط كشور ما با همسايگانمان كه عمدتا هم نژاد هستيم به تيرگي بگرايد. اگر كمي دقت كنيم ميبينيم كه اكثر كشورهاي همسايه از قبيل تركمنستان - افغانستان - عراق- كشورهاي عربي - و حتي قسمتهائي از تركيه هم زماني جزو حاكميت حكومتهاي منطقه ايران فعلي بوده اند. هرچند خود كلمه ايران هم به قسمتي از ايران كنوني اطلاق ميشده است . ولي با اين حال نبايد واقعيت ها را نديده بگيريم؟ شما ها چرا اينقدر علاقه مند به دشمن تراشي هستيد ؟. اگر به گفته شما باشد كه بايد با همه همسايه هايمان بجنگيم. واقيت فعلي اين است كه آذربايجان يك كشور مستقل شناخته شده و عضو سازمان ملل است . به جاي اين حرفها بهتر است مسئولين كمي هم به حقوق اقوام مختلف داخل كشور فكر كنند كه پايمال شدن آن ريشه تمامي فتنه هائي است كه شما تجزيه طلبي ميناميد. تنها ترك زبانان ايراني نيستند كه حقوقشان توسط امثال همفكرانتان نديده گرفته ميشود. فكر ميكنيد گروه كثيف پژاك فلسفه وجوديش چيست؟ به نظر من همين بيعدالتي هاي قومي است. اين طرز تفكرات شماها آذربايجان عزيز را هم به همان جا ميبرد كه كردستان را برده است.
اگر واقعا بيطرفي همين نقشه را كه درج كرده ايد قسمت ايرانش رو هم نشون بدين تا معلوم بشه تنو.ع قوميتي ايران چقدر هست و فارس زبانان كجاهاي ايران ساكنند البته اگر جراتشو داري؟؟؟
دولت باكو عددي نيست بشرطي كه حكام نظام ايران به غير از حكومت كردن خودشان فكر كنند.
تابناك بيا بگير دهنت خفه شو.... ملت ازربايجان روشنتر از اوني هستند كه اين مزخرفات نژادپرستانه روشون تاثير بزاره ما هشتاد ساله گوشمون از اين شعرا پر شده...
برو بابا خودت منحرفي
درود . وقتي دانشمندان ميهن پرست بارها و بارها خطرحركات موذيانه و مزورانه برخي از اين همسايگان ناميمون را گوشزد ميكنند -وقتي دلسوزان از سهم پنجاه درصدي ايران از درياي مازندران ميگويند ولي نميگذاريد صداي آنها به گوش ملت برسد- همين امروز را ميديدند. حالا هم بايد دولت با كمك گرفتن از ملت دنبال حقوق تاريخي از دست رفته كشور باشد و با ايجاد موازنه هاي لازم بين المللي اول از همه پنجاه درصد درياي مازندران را حفظ كند و ديگر اين كه با جريان مزدوران پان تركيسم تجزيه طلب برخورد جدي و انقلابي كند. چرا در برخي از ادرات حتي در تهران افراد به زبان غير رسمي گفتگو ميكنند؟ جرا گاهي پرچم تركيه و ... در روي لباس ها منقوش ميشود؟ دولت مردان بايد به هوش باشند. ما هم آماده هر گونه همكاري با دولت براي حفظ تماميت ارضي ايران عزيزتر از جان هستيم. پاينده ايران
لازم است چند نکته را خدمت دست اندرکاران تابناک بگم:
1) آذری گویشی از زبان ترکی است. ما فقط یک زبان ترکی داریم که به گویش های مختلفی چون آذری، ازبکی، استانبولی، قشقایی، مغولی، ترکمنی و بلغاری، مغولی وو........ تقسیم می شود. ولا غیر
2) ترک های ایران( اعم از آذری، قشقایی، ترکمن) ایرانی بوده و هیچ وقت حاضر نیستند 1 سانتیمتر از خاک ایران عزیز تجزیه بشه
3) در تاریخ 1000 ساله اخیر بیشتر حکومت ها ایران قریب به اتفاق ترک بوده اند. پس این سرزمین منحصر به قوم فارس نیست بلکه متعلق به همه اقوام ایرانی با حقوق مساوی است.
4) فدرالیسم دستاورد علم است نه توطئه اسرائیل و آمریکا: توضیح این که ایران کشور چند قومی است و بهترین راه برای توسعه و پیشرفت ایران این است که فدرالیسم پیاده بشه. مثل هند، سوئیس، سوئد....عراق فعلی...
5)ایران متعلق به همه ایرانیان است نه فقط قوم فارس.
6) زبان فارسی صرفا یک زبان رابط خوهد بود. این انحصار 86 ساله این زبان در دهه های آینده شکسته خواهد شد.
7) حداقل نمی توان زبان مستقل ترکی با سه گویش مختلف در ایران و همچنین زبان کردی و عربی را بی توجه شد. بلکه باید مساوی با زبان فارسی قرار گیرند
8) فارس یک قوم است نه بیشتر نه کمتر. در کنار ترک ها، کردها، لرها، عربهای ایران، بلوچ ها.....
بجای اینکه ما ادعای ارضی کنیم و اراضی تاریخی خود را مطالبه کنیم نشستیم و یک عده مزدور داخلی وسط میدان شیطنت کنند اذربایجان بیر اولسون مرکزی تهران اولسون
متاسفم، شمارو سپردیم به خدا و حضرت ابولفضل(ع).انشاالله جوابتونو بدن
چه تحليل علمي و غير مغرضانه اي بود واقعاً تعصب كورتان كرده است.
توطئه های صهیونیست ها و سایر دشمنان ایران برای ما ایرانی ها تکلیف ایجاد میکند که کوچکترین اقدامات و طراحی های دشمنان را بصورت دقیق زیر نظر داشته و دائماً پادزهر سموم ساخته شده آنها را بسازیم همانطور که در فضای سایبری به مقابله شدید با آنها مشغول هستیم و بعلت اینکه توطئه آنها عمیق، پیچیده و دائمی است ما برای خنثی سازی آن به سازمانی دولتی با سهمی مناسب از بودجه کشوری احتیاج داریم در چنین سازمانی تمام حرکات دشمنان قبل از اینکه آسیبی به ایران بزند می تواند رصد شده و اقدامات فرهنگی، نظامی و سایر اقدامات لازم در مقابله با آنها طراحی شود.
مقاله ی بسیار بی سر و تهی است رسول زاده هدفش جداسازی از روس و اتحاد با ایران بود تاریخ را دوباره مطالعه کنید.
حداقل نام نوسینده مقاله را می نوشتید
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه . ملت ایران هرگز حتی تغییر نام گوشه ای از این سرزمین نمی پذیرند چه برسد به جدایی آن . هشت سال جنگ سرسختانه ایران گویای واضح است .
راهکارش اینه که آذربایجان از دست خودکامگان کنونی اش نجات یافته و به سرزمین مادریش(ایران) برگردد.
شهر که شلوغ بشه غورباقه هم برا ایران هفتیر میکشه!!
آذربايجان ماله ايران است وايران ماله آذربايجانه
ياشاسن آذربايجان
سلام
من يك آذري زبان هستم و تماميت ارضي ايران مهمترين مسئله اي است كه مرا حتي با كساني كه اختلاف عقيده دارم متحد مي نمايد . آذري ها هميشه مدافع مرزهاي كشور بودند و هستند وخواهند بود. آذري واقعي بدنبال بازپس گيري سرزمين هاي اشغالي ما كه توسط دولت متجاوز روسيه انجام شده ، ميباشد . ايران سرزميني است با تمام فصول كه خداوند نگهدارش ميباشد و ما بنده ها نيز با هوشياري اجازه دخالت به بيگانگاني كه گرگي در لباس ميش هستند نخواهيم داد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
درود بر شرف شما آذری عزیز.
درود بر ایران درود بر آذربایجان درود بر کردستان درود بر....
يك سوال :
ببخشيد مخاطب شما كيست و اين مطالب را براي چه كساني نوشته ايد؟! من در آذربايجان ايران زندگي ميكنم و از اين خبرها نشنيده ام.!!
ايران بايد ايران بماند چون خيلي دشمنان تاريخي دارد كه بايد با اتحاد تكليف آنها را مشخص كنيم .
بعد از جدايي پاره هاي از ايران بزرگ در اثر بي لياقتي شاهان آشغال قاجار همگان مي دانند كه هموطنان عزيزمان در آن سوي ارس از آذربايجان و ارمنستان و گرجستان و... همواره در پي بازگشت به مام وطن بوده اند و اين اقدام مزدوران عرب و امريكايي حاكمان فعلي آذربايجان شايد هنگامه سر بر آوردن بغض فرو خورده ملت بزرگ ايران در پيوست دوباره سرزمين هاي از دست رفته باشد ،حاكمان مزدور آذربايجان بدانند ايران امروز از قوميت هاي مختلف و اما دوستار اين سرزمين تشكيل شده و با دمن شير ( منتظر فرصت) بازي مي كنند
دشمنان ایران عزیز چقدر احمقند !
بهترين راه دفع شرارتهايي از اين دست افزايش آگاهي مردم در وهله اول از اصالت و تاريخ خود و در مرحله بعد از نيات شوم دشمنان اين مرز و بوم است . وقتي ما از تاريخ خود بيگانه ايم بايد منتظر تاريخ سازي ديگران براي خود باشيم . شما به درستي به كتابهاي جعلي تاريخ ( كه متأسفانه در مدارس شان هم تدريس مي شود ! ) اشاره كرديد . در اين زمينه آنها فيلمهايي هر چند ضعيف ولي پر از مغلطه ساخته اند كه مدام از شبكه هاي ماهواره شان پخش مي شود ولي ما ... هيچ . فقط براي عربها تاريخ مي سازيم !
تابناك آشغال
به نظر من نويسنده اين مقاله يك وهابي ومزدور سعودي هاست كه قصد دارد بين دوكشور شيعه اختلاف افكني كند زنده باد آذربايجان زنده باد ايران مرگ بر صهيونيست و وهابي
با سلام

خبر رساني رسالت يك خبرنگاري و نيز سايت خبرگزاري است ولي مطرح شدن چنين سخناني در سايت تابناك تنها به سنگين تر شدن ، ادعاي اين افراد منجر خواهد شد. اين حضرات هرگز به پيروان خود اين را نمي گويند كه پس از فروپاشي شوروي ، حتي از اداره شهر خود براي يك روز عاجز بودند و حالا سابقه امپراطوري پوشالي را به رخ مي كشند؟
قره باغ را هم که جزو ارمنستان حساب کردی. دیگه چی؟ چقدر از ارمنی ها پول گرفتی؟
مطلب پاياني خيلي جالب بود . تقسيم آذربايجان به چند كشور لزگي،ارمني ، كرد،روسي . اگر دامن بزنيد ما هم چادر ميزنيم . مواظب دوستي خاله خرسه باش وبا ريسمان پوسيده اسرائيل وآمريكاه به چاه نري كه بالا نمي آيي.كسي كه متضرر بشه شماييد.
چشم دولت روشن!
خاك تو سرتون...
آقای تابناک هر حزبی و یا کسی که با شما نیست ضد ایرانی نخوانید !!!
اگر نبود کم کاری های همین ایرانیان گرامی و معاهده های ننگین و جدا نمیشد آن ایالت های ناب از ایران !!!
آیا باز هم در مورد خاک پاک ؟آذربایجان این طور سخن میراندید ؟؟؟
یعنی اینقدر خاک بر سر ما شده است که کشوری به اندازه آذرباییجان شمالی که خودش هم باید به ایران بازگردانده شود میتواند و یا فکر میکند که میتواند ایران را تجزیه کند؟
بالاخره داريم يواش يواش از خواب خرگوشي بيدار مي شيم، بي لياقتي هاي دولت قاجاريه و پهلوي در مورد جدايي 17 شهر قفقاز و... قبول، ولي در اين دوره و حتي پس از فروپاشي شوروي بازهم براي ايران و ايراني فرصت پيش امد تا اعاده حيثيت کند و سرزمينهاي جدا شده را به ايران منضم نمايد، ولي نکرديم و ديگران اين ممالک تازه استقلال يافته را عرصه تاخت و تاز خود کردند، حالا هم براي خود ايران شاخشون مي کنند.!!؟؟(پس از فروپاشي شوروي اهالي جمهوري اذربايجان دسته جمعي خواستار پذيرفتن قيموميت ايران بر اب و خاک خود بودند، فرصتي طلايي که فکر کنم بازهم در سايه خوف از روسيه بازهم از دست رفت.)
از این سایت خواهشی داشتم و آن اینکه

هر از چند گاه از این چنین مواردی قرار دهد.

خیلی به درد می خوره!
شما تابناکی ها آتش بیار معرکه شدید انکار خیلی علاقه دارین به خونه ما آتش بیازازید خیلی برای افکارتون متاسفیم قسمت شمالی ایران همیشه امن است کور باد چشم بد خواهان
لطفا به این موضوع دامن نزنید.
هاهاهاهاها ....جك باحالي بود
همین روز هاست که مردم جمهوری آذربایجان به خیابان های می ریزند و تظاهرات ضد حکومتی راه می اندازند . اونوقت ادعای توسعه طلبیشون شنیدن دارد
با کمال احترام به نویسنده محترم تمامیت ارضی موقعی به خطر می افته که هم وطنان فارس زبان ما به هیچ یک از قومیت ها احترام نمی گذارن و حقوقشون رو به رسمیت نمی شناسن و نمونش هر روز میشه تو جامعه مشاهده کرد.
شتر در خواب بيند پنبه دانه ................
چرا وضعیت سیاسی اجتماعی و اقتصادی ما نباید به گونه ای باشد تا سایرین بخواهند به ما بپیوندند. بهتر نیست رجال مملکتی به جای زدن حرفهای بی اساس و انجام طرحهای نا کارشناسی به فکر آبروی ایران بزرگ باشند؟
دولت آن سوی ارس جمهوری آذربایجان نام دارد. خودتونو به نفهمی نزنین. این نوع تحلیل ها اهانت به هموطنان آذربایجانی است. ترکهای این مملکت این قدر شخصیت های مهمی در طول تاریخ داشته است که می تواند مایه فخر و مباهات آنان باشد. نه چننگیز و مغول و ... در ضمن مرحوم محمد امین از انسان های شریف و با دانش آذربایجان (شمالی و جنوبی) است
سلام من یه خوزستانیم
باشناختی که من از برادران اذری دارم وحماسه هایی که در دفاع مقدس افریدند نه تنها به حرف این مزدورا گوش نمیکنند وفریب نمیخورن بلکه در صدد باز پس گیری قسمت های جدا شده ی از ایران هم بر می ایند.همه جای ایران سرای من است.
به شیعه علی بون افتخار می کنم. اگر یه روز بخاطر هم نژاد بودن با یه کافر اون رو به یه همدین خودم ترجیح بدم جواب حضرت عباس رو چی بدم؟
تابناک شما بیماری توهم توطيه داری به خدا اون هم از نوع شدید
مسئولین ما ساده از کنار این مسائل رد نشوند
یکی نیست یه تو دهنی به این کثافتها بزنه؟
من آذزی و ایرانی ام باکو و سران آن هم هر خوابی دیدن واسه خودشون دیدن اونا لیاقت دارن اول کشور وشهر خودشونو رو به پیشرفت کنن و با اجنبی آ جوش نخورن سران این جمهوری ملتشونو دارن میدن زیر پای اسراییلی ها واسه مردم و ملت خودشون چی بودن و هستن که حالا سنگ ما آذری های ایرانی رو به سینه میزنن ما ایرانی هستیم و کسی خودشو به ما نچسپونه لطفا!!!!
حتی ارزش مباحثه هم ندارید - بی شرف هستید ، دست خودتان هم نیست !
بنظرم اگر رعایت حسن همجواری با کشورهای همسایه با جدیت و صداقت طرفینی اعمال گردید ولی کشورهای هماسیه مثل آذربایجان زیر زیرکی برنامه هایی برای تجزیه ایران بزرگ درسر میپروراند پس دولتمردان ما اولا تعارف راکنار بگذارند ودر بخث اختلاف آذربایجان باارمنستان برسر قره داغ طرف ارمنستان را با قدرت بگیرد وآذربایجان را باچالش مواجه کند دوما اصولا دنبال ادعای ارضی وفسخ قراردادها گذشته باشیم هرچند شاید ناشدنی باشد که بگوییم کل آذربایجان مربوط به ایران است اما حداقل این استکه بدانند مزه دخالت وادعای تجزیه چیست
ادبیات به کار رفته در این مقاله به شدت کینه توزانه و فاشیستی است
سایت شما سیاست آنتی آذربایجان داردکه باعث شده با این خیالبافیها درنظرمردم آذربایجان منفور شده اید دیگرزمان نژادپرستی فارسی مدتهاست به پایان رسیده ومثل اینکه شماهنوز درخواب خرگوشی هستید وتابیدارشدنتان خیلی وقت مونده . تبریز
سلام علیکم
بهتر کشور آذربایجان به جای پرداختن به موضوعات به معیشت مردم خود فکری بکنن.چرا که به طور دائم تعداد زیادی از مردم اذربایجان به صورت مستمر از طریق مرزهای رسمی وارد ایران شده و بسیاری از مایحتاج های خود را از کشور ایران تامین میکنند. اینجانب در چندین سفری که داشتم به کشور آذربایجان داشتم در برخورد با مردم این کشور اذعان میکردند که شما مردم آذربایجان از ما جدا شدید و بیایید به ما ملحق شوید که اینجانب هم در پاسخ به این سخنان کذب گفتم این شما ها هستید که از کشور ما جدا شدید با آن عهدنامه ننگین ترکمنچای.بنده به عنوان یک فرد ایرانی وآذری به هیج وجه اجازه نمیدم یه ذره از خاک این کشور کم بشه.
حال این پرسش باید پاسخ داده شود که همچون منی که پدرم کرد، مادرم آذری و مادر بزرگ مادری من مازندرانی بوده است، در چه دسته بندی ابداعی فدرال خواهان باید قرار گیرم؟!
جواب:
شما کرد حساب میشوید.
چه عجب یکی پیدا شد به جای آفتابه لگن به امر به این مهمی اشاره ای هم بکنه. داستان خر برفت و خر برفت مولانا رو به ذهن متبادر می کنه.
فعلا که باید یک استراتژی خزنده برای بازگرداندن قره باغ و به خاکشون باشند و البته یک استراتژی خیلی خزنده تر!!! برای این که بقیه خاکشون هم به کشور بزرگ و یکپارچه ایران ملحق نشه.
ملت ایران چه کرد ، لر، ترک، لک، عرب، بلوچ، ترکمن، سیستانی و فارس همه و همه یک ملت واحدند و اجازه خودنمایی به این ها را نخواهند داد.
من خودم ریشه ای عربی دارم. خانمم هم ریشه ای بلوچ دارد. داماد بزرگمان ترک است و داماد کوچکمان ریشه ای لری دارد. ولی هیچ کدام حتی ثانیه ای فکر نکرده اند که غیر ایرانید.
اولا بنده به عنوان یک آذربایجانی و نه آذری، زبان ملی فارسی را قبول ندارم
دوما شما برای ما آذربایجانی ها جز تحقیر و تمسخر چه کرده اید که امروز فریادتان گوش فلک را کر نموده
سوما اگر واقعا به دنبال احقاق حق اقوام مختلف این سرزمین هستید در یک سرشماری درصد اقوام و مذاهب مختلف را بطور واقعی مشخص نمائید بعد خواسته های خود را مطرح نمائید و متناسب با درصد اقوام مختلف به خواسته های آنان پاسخ دهید
در نهایت ایجاد اتحاد از اقوام مختلف هزینه می خواهد باید هزینه آن را بپردازید داشتن مدارسی که به زبانهای اقوام این سرزمین و چاپ و نشر کتاب و روزنامه به همان زبان ها اولین هزینه ای است که باید پرداخت نمائید و این در حالی هست که کمر همت بر نابودی زبان های ما بسته اید شما اول برادری خود را ثابت کنید بعد دم از اتحاد و یکدلی بزنید.
من خودم توو استادیوم تبریز شنیدم که میگفتن خلیج ع.. حتی پرچم جمهوری آذربایجان وترکیه رو هم بارها دیدم البته من خودم اهل تبریزم اما هیچ وقت با این وطن فروش ها نبودم
آخه اینها به چی افتخار می کنن اگه تو زمستون مرز ایران رو (آستارا ) ببندند دیگه این حرف هارو نمی زنن تقصیر ماست که به اونا بدون ویزا اجازه میدیم بیان کشور ما ولی ما باید ویزا بگیریم
آنچه هميشه مايه ترس بدخواهان بوده
اتحاد بوده تفرقه آرزوي اين افراد ميباشد.پس با اتحاد خود ايران بزرگ را آباد كنيم.
میزان وطن دوستی شما از الحاق اراضی تاریخی آذربایجان یعنی قره باغ کوهستانی به خاک ارمنستان مشخص می شود . چرا که بنا بر اعلام مجامع بین المللی قره باغ کوهستانی که شما در نقشه آن را به رنگ قرمز به خاک ارمنستان الحاق نموده اید جزو اراضی آذربایجان بوده و ارمنستان به خاطر اشغال 20 درصد خاک اذربایجان متجاوز شناخته شده است . اما آیا دشمنی و مخالفت با آذربایجان توجیهی مناسب برای الحاق خاک یک کشور مسلمان به یک کشور غیر مسلمانی است که سابقه خیانتهای آنها از دوران روسیه تزاری به ایران مسلمان بر کسی پوشیده نیست . دوست عزیز من به عنوان یک خواننده نمی دانم با چه هدفی این مطلب را نوشته اید اما اگر شما تعصب لازم برای محکومیت تجاوز ارمنستان به آذربایجان را ندارید یا از روی غرض ورزی این کار را نمی کنید بدانید که آذربایجانی نیز تعهدی در زمینه دفاع از نام خلیج فارس و ... احساس نخواهد کرد .
تاكي بايد قافل از تحراكات ضد ايراني هابمانيم و دشمنان را دردوردست كنكاش كنيم
باید آذربایجان را دوباره به ایران برگردانیم . نه اینکه اجازه دهیم ایران را به آذربایجان پیوند دهند. پسر نزد پدر میآید نه پدر به نزد پسر
ببینید ما به کجا رسیدیم که اذربایجان هم برای ما شاخ و شونه می کشد
جمهوری اذربایجان بعد از تجزیه شدن شوروی کم در خیانت به ملت ایران مایه نگذاشت ما یادمان می آید که در موقع جنگ جمهوری آذربایجان با ارمنستان ایران به طور همه جانبه از انها حمایت کرد .الان انها با قراردادن انواع دستگاه های جاسوسی و راداری سعی بر دادن اطلاعات از ایران و دادن آن به اربابان احمق تر و کثیف تر از خودشان را دارند و با این خوش خدمتی بنابه فکر ناقص شان در ارزوی جدا کردن بخشی از ایران هستند البته به یقین آنها این ارزو را به گور خواهند برد. انچه که بیشتر انها را می سوزاند این است که بخشی از ملت خودشان شیعه هستند و با مردم ایران احساس نزدیکی کرده و احکام مذهبیشان را از مراجع تقلید ایران می پرسند بنابر این با این لقمه گلو گیر نمی دانند چه بکنند در مجلس آذربایجان دعوا سر لباس روحانیون آنها است که عده می گویند لباس ایرانی است و باید عوض شود و عده دیگر می گویند خیر لباس پیغمبر اسلام است و ربطی به ایران ندارد. در این سالها که مردم فلسطین به خاک و خون کشیده می شدند نفت جمهوری اذربایجان بود که رهسپار اسرائیل بود که منطق آنها که جز منافع مادی چیز دیگری نمی فهمند ثابت می شود اگر می بینید که از چنگیز و مغول و هلاگو حمایت می کنند علت این است که اینها از جنس همانها هستند فقط تنها بد شانسی که اورده اند که ضعیف و کوچک هستند والا با همان ددمنشی و خونخواری به ایران حمله می کردند .البته باید گفت که هرچند احتمال خیلی خیلی ضعیف در صورتی که جنگی بین ایران و جمهوری آذربایجان رخ دهد مطمئن باشند که جمهوری آذربایجان به ایران ملحق خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
کاملا موافقم.
جناب به اصطلاح تابناك،اين بنده حقير بارها به مضع ضد تركي و ضد اذربايجاني شما معترض بوده ام.هرگاه شما عليه برادران داشناكسيون ارمني مطلبي نوشتيد من نيز عليه برادران خوني خود در جمهوري آذربايجان سخني خواهم راند.
هركس بايد جايگاه خود رابشناسدو قلم را به هر سوي نراند.ضمنآ قرار نيست كسي براي مردم غيور وآگاه آذربايجان تعيين تكليف كند.
این گزارش مستند است و مطالبش بیشتر تخیلات خود نویسنده است. کجا نوشته که نظامی اهل تا در تفرش بوده است. واقعا خنده دار است
تابناك خیلی خری اینو بدون ما ترک ها سرورتیم
در ایران اطلاع رسانی در زمینه توطئه کشور آذربایجان خیلی ضعیفه، که ممکنه موجب فریب بعضی از هموطنان عزیزمان بشه، لطفا بیشتر در این مورد بپردازید.
حرف مفت
اول اينكه پس از فروپاشي شوروي سابق و جدايي آذربايجان ،مردم آذربايجان تمايل خود را به پيوستن به مام ميهن ايران را بارهاوبارها اعلام كردند ولي متاسفانه واكنش مثبتي از جانب مابراي الحاق آن به سرزمين مادريش صورت نگرفت.وانصافا چقدر هم بر سر اين خواسته ايستاد ندوجفا ديدند.و اين طبيعي است كه آنها بخواهند به اقوام خود بپيوندند واز طرفي ديگر كشورهاي عربي كه همواره با ايران تضاد منافع داشته وچشم طمع به منابع و اعتبار ايران دارند،طبيعي است كه بخواهند به جاي يك ايران قوي چند تا ايران كوچك وضعيف را در كنار خود داشته باشند .وهمينطور اسرائيل به دليل اينكه طي 32 سال اخير ايران را دشمن خود مي ديده است واضح هست كه چنين ادعائي خواهد كرد وپرواضحتر اينكه دول قدرتمند از چنين طرحهائي استقبال وحمايت كنند .
پس چاره چيست،بنشينيم به خواستهاي بحق جامعه واقوام خود پاسخ در خور ومنطقي ندهيم،قضيه به شكلي ديگر و از جائي ديگر سر در مي آورد .علاج واقعه را قبل از وقوع بايد نمود ،ايران در برهه اي از تاريخ قرار گرفته كه بالاخره آن تصميم تاريخي را بايد بگيرد واين تنها ،خواسته قوم آذري نيست،اقوام ديگر مثل كردهاو...نيز هست.وليكن اين بر ماست كه نگذاريم خواسته دشمنان اين سرزمين تحقق پيدا كند.
اگر بخواهيم نوع حكومت فدرالي را در دنيا براي يك كشور نسخه بپيچيم ،آن كشور قطعا"ايران خواهد بود.هيچ كشوري در دنيا همانند ايران از اقوام متعدد تشكيل نيافته است.و كار آمدي اين سيستم اداره كشور به درد كشورهائي به مانند ايران ميخورد.اگر مختصر نگاهي به پيشينه نحوهء ادارهء مملكت خود طي ادوار گذشته بياندازيم در خواهيم يافت كه نوع حكومت و ادارهء فدرالي مختص كشور ايران و مبدع آن هم ايرانيان بوده اند .
با توجه به شرايط پيش آمده برنامه ريزان ما هم درصدد همان روش منتها براي آنها باشند
تابناک جان این مقاله چند دهمین بار است که تکرار شده است (البته هر بار دستی به سر و صورت آن کشیده اید) .
شما این مسئله رو بیش از حد بزرگش می کنین . کدامیک از این گروهها یی که شما ادعا می کنید وجود خارجی دارند.
کدام خشونت قومی را به آنها انتساب می دهید. کدام یک از این گروهها ی فرضی اقدام به بمب گذاری یا ترور نموده اند. چرا از کسانی نمی نویسید که از امریکا و اسرائیل سلاح گرفته و جوانان این کشور را در مرزهای غربی به شهادت می رسانند.
این از محبتهای زیاد دولتمردان ما به دولتمردان باکوبود سر جنک اذربایجان با ارمنستان چقدر کمک به آنها شد حالا که جا سفت کردن چنگ ودندان نشان میدهند وشاخ میزنند.
غلط کردن
این اقدامات اسرائیل و آذربایجانه.پس تمهیدات ایران در این زمینه چیست؟لنین قراردادهای گلستان ترکمنچای و آخال رو ملغی اعلام کرد پس چرا مجلس ما پس از 90سال از حرکت لنین هنوز الغای ان قرار داد را از طرف ایران اعلام و به دولت ابلاغ نکرده؟چرا فعالیت فرهنگی ایران در منطقه دیده نمیشه.پس فرهنگ ایرانی که مدعیانی داره کجاست؟ترکیه داره در مناطقی که جزئ ایران بوده ترک تازی میکنه اما در همین مناطق برای ایران توطئه میشه.پان ترکیسم محصول اسرائیل و ترکیه است که داره در اذربایجان رسوخ میکنه.انفعال تا کی؟
اولا متاسفم برای کشور عزیزم که انقدر ضعیف به نظر میاد که حتی آذربایجان هم داره برای ما عرض اندام میکنه هر چند که کوچیکتر از اونم پیشترا اینکارو کردن . دوما متاسفم برای دولتمردانمون. سوما متاسفم برای خودم که میبینم تکه های بدنم در حال به غارت رفتن هستند و من هیچ کاری از دستم برنمیاد. به شخصه تاسف از زمانی تمام وجودمو گرفت که رئیس جمهور کشورمو زیر تابلویی دیدم که در اون به جای اسم خلیج فارس خلیج عربی قید شده بود.
مسئولین سفت به صندلیهاشون بچسبند و کلاهشون را هم کمی بالاتر بذارن تو مساجد شیعه آذربایجان که ترکیه براشون ساخته اسم خلفا قبل از اسم ائمه زینت بخش مساجدشون شده. نتیجه مصالحه و مسامحه در برابر خرده حکومتهای دوروبر به جایی رسیده که هر توله حاکمی که چند هکتار مملکت برای خودش ثبت کرده برای جمهوری اسلامی خط و نشون بکشه.
خود شما هم چند وقت پیش کامنتی را که راجع به استان آران و شروان گذاشته بودم سانسور کردی ولی در جوابش ما رو نصیحت کردی که تند نرویم.
حالا به دستگاه سیاست خارجی بگو یکخورده از مصلحتش کم کنه به عزتش اضافه کنه حکمت کار خودش معلوم میشه. از دور سنگ انداختن به اسراییل و آمریکا و غفلت از توسعه منطقه ای این کثافتها دردی را از هیچ کس دوا نمیکنه. خصوصا آقایان که ادعای ام القرایی جمهوری اسلامی را دارند
مرگ بر تجزيه طلب. دوستان من در وهله اول يك شيعه هستم ثانيا آذري ايراني همه ما ايراني هستيم به شرطي كه حقوق همه مان يكسان باشد وهيچ تبعيضي بين من و فارسي زبان هاي عزيز نباشد چطور ميشود كه طرفداران تيم شهر من 3 جلسه محروم ميشوند اما انزليچي ها 1 جلسه درضمن ما اينهمه از فلسطين حمايت كرديم برحسب وظيفه مان كه مسلمان هستيم اسراييل رامحكوم كرديم آيا متقابلا ارمني هاي داشناك راهم محكوم كرديم؟ آيا كسي بخاطر دارد ؟ مگر آن كشته ها بدست ارمنيها مسلمان شيعه نبودند ؟ مگر سياست ما عين ديانت ما نيست؟بعداز كدام نماز جمعه بر عليه متجاوزين ارمني راهپيمايي كرديم و از مردم و زنان و كودكان مظلوم كه بدست ارمنيهاي متجاوز كشته كه چه عرض كنم به طرز فجيعي دريده ميشدند حمايت كرديم و فرياد وا مصيبتا سرداديم بخدا براي من مردم مظلوم و شيعه بحرين با آذربايجان فرقي ندارند بياييد باهم متحد باشيم تا هيچ كس نتواند چشم طمع و فكر پليد نسبت به ايران و ايراني داشته باشد
متاسفانه شما تابناكي ها علاقه عجيبي به تفرقه اندازي بين ترك و فارس داريد واقعا چرا!؟مردم باكو ايرانيان و بويزه تهران رو دوست دارند و خيلياشون امام رو ميشناسن و احترام قائلند فراموش نكنين دشمن ما صهيونيزمه والسلام ولي شما چرا اتش تفرقه رو روشن ميكني!؟ ميداني كميته امام حدودا 50هزار نفرو در جمهوري اذربايجان كمك ميكنه؟ولي اخرسر توطئه ها و اينجور تحريك اميز چاپ كردن مطالب باعث تيرگي شده و نون اون 50000 قطع ميشه؟ چرا از مساجدي كه توسط ارمني ها به پرورش خوك مشغولند چيزي نمينويسين!؟مردم جمهوري اذربايجان مسلمانند و اكثرا به ائمه اطهار ارادات دارند و ايرنيانرو خيلي بيشتر از روسها دوست دارند ولي نميدانم چه هيزم تري بشما فروخته اند؟ ما همه ايرانيم و افتخارم ميكنيم البته اگه شما ناراحت نشين!حساب دولت و ملت اذربايجان از هم جداست و ما بايد مردم شريف و جنگ ديده اذربايجانو با اغوش گرم پذيرايي كنيم ..
یا حق ! راز بقای ملت مسلمان وحدت حول پرچم لا اله الالله و محمد رسول الله و علی ولی الله است ، برادران ایرانی اعم از ترک ، عرب ، فارس ، کرد ، لر ، بلوچ و ... چه سنی و چه شیعه از وجب به وجب خاک میهن اسلامی دفاع میکنند واین را 8 سال جنگ تحمیلی اثبات نمود . اراجیفی که بعضا گفته میشود تراوشات دماغی مشتی مزدور آمریکایی ، صهیونیستی میباشد که در دوران بیداری ملل مسلمان علیرغم قدرت پوشالیشان همچون دوران شوم وسیاه استعمار قادر به ادامه سلطه گریشان نیستند که ایجاد دیوار حایل در سرزمینهای اشغالی نمونه آن است رژیم اسراییلی که مدعی از نیل تا فرات بود حالا از بیم امت مسلمان بویژه پس از جنگ 33 روزه و مقاومت حماس درون سرزمینهای اشغالی چون مار زخمی چنبره زده و نومیدانه چشم به اربابان جنایتکارش آمریکا و انگلیس ومزدوران خاین به وطنشان دوخته بلکه از نابودی نجات یابد .که هموی مکار و اربابان رذلش و دست نشاندگان منطقه شان بدانند که اگر سربلند کنند به حول وقوه الهی بدست امت مسلمان سر شکسته خواهند شد . که : انهم یکیدون کیدا و اکید کیدا فمهل الکافرین امهلهم رویدا.
درود بر مردم عیرت مند اذربایجان که خود را از ایران جدا نمیدانند
آذربایجان سر جدا نشدنی ایران است ، این گستاخی ها نتیجه سرکوب و تکفیر تفکرات و دیدگاه های ملی گرایانه حکومت ایران در 30 سال گذشته است والا مگس را چه به جولانگه سیمرغ، اگر فرهنگ ایرانی اعم از ادبیات ، معماری، موسیقی و آداب و رسوم از آذربایجان گرفته شود دیگر چیزی از زیبایی های آذر بایجان باقی نمی ماند که کسی بخواهد زحمتی برای ترسیم نقشه جدیدش بکشد.
بهتر از هر کس خود آذری ها می دانند که زیبایی های فرهنگیشان وام و گرته ایست از فرهنگ و هنر ایران که حکومت ایران بجای بالیدن بر این گنجینه تمام نشدنی بر انکار آن اصرار دارند و حتی اگر روزی آذر بایجان عزیز از ایران جدا شود اندک تاسفی نخواهن خورد همانگونه که خزر از دست رفت و مواضع منفعلانه در قبال ادعا های واهی امارات نیز شاهدی بر این مدعاست.
ایرانی بودن شرافتیست که در کنار دین و مذهب هویت ملی مان را تشکیل میدهد.
تاریخ معاصر ایران گواهی میدهد دیانت منهای ملیت و ملیگرایی منهای دیانت راهی به سعادت این مرز و بوم نخواهد برد.
دشمنان بیرونی و سارقان فرهنگی زمانی موفق به تحقق مقاصدشان خواهند شد که ما عنصری را از اهمیت و اولویت تهی کنیم همانگونه که سرمست از تاثیرات نامه تاریخی امام(ره) به گورباچف فروپاشی شوروی را حاصل آن نامه دانستیم و از باز پس گیری و انضمام دوباره 17 شهر قفقاز بر اساس مفاد عهد نامه های ترکمان چای و گلستان به ایرا غافل شدیم و صد افسوس که هنوز هم غافلیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان