بازدید 8577
با افزايش 50 دلاري طي يك روز:

عبور طلا از مرز 1700 دلار در پي سقوط بازارهاي مالي

آخرين ثبت ركورد قيمت جهاني طلا دقيقا پنج روز پيش و با قيمت 1672 دلاري صورت گرفت كه پس از افزايش سقف بدهي هاي آمريكا و بر خلاف پيش بيني تحليلگران رخ داد. البته با توجه به روند صعودي بهای طلا در سال جاري عبور آن از مرز 1700 دلار نيز پيش بيني مي شد، ولی نه در فاصله پنج روزه از ثبت ركورد قبلي!/ سقوط بازارهاي مالي جهاني را عامل اصلي اين افزايش قيمت دانسته اند.
کد خبر: ۱۸۲۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۹ 08 August 2011
سرويس اقتصادي ـ در ادامه روند صعودي بهای طلا و ركورد زني هاي پی در پی آن در چند ماه گذشته، بهای جهاني طلا در آغاز معاملات بازارهاي جهاني در روز دوشنبه ركورد جديدي بر جاي گذاشت و از مرز 1700 دلار در هر اونس عبور كرد.

به گزارش «تابناك»، هر اونس طلا در بازار معاملات آنلاين نيويورك در روز دوشنبه به 1702 دلار رسيد كه اين بالاترين رقم ثبت شده براي قيمت طلا در تاريخ معاملات اين فلز گرانبهاست. اين در حالي است كه در معاملات روز يكشنبه، طلا با بهای كمتر از 1650 دلار براي هر اونس معامله شد.

افزايش 50 دلاري قيمت طلا در يك روز، نشان مي دهد كاهش رتبه اعتباري آمريكا و بحران بدهي هاي اروپا، همچنان بر سر اقتصاد جهاني سايه افكنده و وعده هاي مقامات اقتصادهاي بزرگ جهان نتوانسته است نگراني ها را در اين زمينه كاهش دهد.

آخرين ثبت ركورد قيمت جهاني طلا دقيقا پنج روز پيش و با قيمت 1672 دلاري صورت گرفت كه پس از افزايش سقف بدهي هاي آمريكا و بر خلاف پيش بيني تحليلگران رخ داد. البته با توجه به روند صعودي قيمت طلا در سال جاري عبور آن از مرز 1700 دلار نيز پيش بيني مي شد، ولی نه در فاصله پنج روزه از ثبت ركورد قبلي!

در هر حال، افزوده شدن نگراني از وخامت اوضاع آمريكا در اثر كاهش رتبه اعتباري آن كشور توسط موسسه «اس اند پي» به نگراني هاي پیشین در بازارهاي مالي اروپايي به ويژه وضعيت رو به وخامت اسپانيا و ايتاليا؛ عامل دوچندانی شد براي افزايش نا اطميناني در بازار هاي مالي و كاهش ريسك پذيري سرمايه گذاران كه به طور طبيعي به روي آوردن آنها به بازار فلزات گرانبها منجر مي شود.

گفتني است، از بعد از ظهر روز شنبه، بازارهاي سهام اروپايي و آمريكايي شروع به افت شاخص ها كردند. در اين ميان، خبر افت بازار مالي لندن و فرانكفورت بيش از همه دور از ذهن و غير منتظره بود، اين مسأله تا صبح روز يكشنبه به خبر سقوط بازارهاي سهام غرب منجر شد، اما بر خلاف پيش بيني ها، اين افت سهام از بعد از ظهر روز شنبه به بازار هاي مالي آسيا نيز سرايت كرد، به گونه اي كه روز گذشته بازار دوبي، 5% عربستان 5.5% و بازار بورس تل آويو افت 6 درصدي را تجربه كردند.

گفتني است، مردم رژيم صهيونيستي كه در حال تظاهرات بودند، در واكنشي اعتراض آميز به سقوط ارزش سهام ها ساختمان بورس تل آويو را به تصرف خود درآوردند.

همچنين امروز صبح، اخبار حاكي از كاهش چشمگير ارزش سهام نيكي ژاپن بود و در صورت ادامه روند كاهش شاخص بازارهاي مالي در جهان، بايد شاهد شتاب بيشتر افزايش قيمت فلزات گرانبها در بازارهاي جهاني باشيم.

«گاوين وندت»، مدير يك موسسه تحقيقاتي در اين باره گفت: بدگماني و اضطراب بر اقتصاد جهاني حاكم شده است. بازار ارزهاي بين المللي و بازار سهام در حال حاضر دچار تلاطم شده اند و تنها منبع امن براي سرمايه گذاري فلزات گرانبهايي چون طلاست و به همين دليل، شاهد رشد قيمت طلا بوده ايم.

موسسه گلدمن ساكس نیز پيش بيني كرده است، بهای طلا در دوازده ماه آينده از مرز 1800 دلار بگذرد و به در بالاترين رقم به 1860 دلار در هر اونس برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ارزش دلار همه جاپایین میایدجز ایران علت آنهم ذینفع بودن یکسری به اصطلاح تجار از این قضیه میباشد
تابناكي هاي عزيز همين پنج روز پيش بود كه عرض كردم با وضعيت بد اقتصاد آمريكا هر اونس طلا 1800 دلار خيرش رو ببيند حا لا از من گفتن واز شما ننوشتن در سايت
من چه قدر بدشانسم ، 2دیشب ساعت 2 فروختم 1667 الان شده 1700!!!!
مطمئن باشید که قیمت طلا تا پایان سال شمسی به بیش از 2000 دلار خواهد رسید.
- کارشناس اقتصاد
کجای کارید الان 1719 دلار را هم رد کرد، چی تا 12 ماه آینده باور کنید به دو ماه هم نمی کشه که بالای 1800 هم بره!!!
شاخص داو-جونز سقوط کرد
نفت سقوط کرد
یورو/دلار سقوط کرد
در نتیجه طلا صعود کرد
ماندیم که چرا ریال ما به جای تثبیت در مقابل طلا داره دلار و یورو در حال ور شکست را دنبال می کند.
عدم تزریق کافی دلار یکی از دلایل افزایش قیمت دلار همزمان با ظلاست ومطمئنا قیمت طلادر روزهای آتی بازار طلا اقلاتایکماه در مرز 1500الی 1700 تثبیت خواهد شدوتاپایان سال نوسان در حدود 100 دلاری خواهد بود وقیمت طلا18عیار 485000 تثبیت خواهد شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار