بازدید 6231

گسترده ترين اعتراضات تاريخ رژیم اسراییل

بحران اجتماعي و اعتراضات گسترده در اراضی اشغالی از مشکل مسکن آغاز شد و کم کم شعارهايي در انحلال کابينه نتانياهو سرداده شد.
کد خبر: ۱۸۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹ 07 August 2011
نويسنده و تحليلگر سياسي با اشاره به گسترش بحران اجتماعي در رژيم صهيونيستي، از احتمال سقوط کابينه بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم در چند روز يا هفته آينده خبر داد.

هاني البسوس يکشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: بحران اجتماعي و اعتراضات گسترده در اراضی اشغالی از مشکل مسکن آغاز شد و کم کم شعارهايي در انحلال کابينه نتانياهو سرداده شد.
 
البسوس گفت: بحران اجتماعي و اعتراضات در اراضی اشغالی بزرگ و گسترده است و به همين جا ختم نخواهد شد. اين بحراني قديمي است که هم اکنون آشکارا بروز و ظهور يافته و علت آن هم ناکامي کابينه نتانياهو در حل مشکلات اين رژيم است.

وي با اشاره به اين که اين بحران در چند روز آينده تشديد خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: محافل سياسي اسراييل از سقوط قريب الوقوع کابينه نتانياهو نگران هستند . اين کابينه ائتلافي است و مسئولان حزب شاس به خروج از آن در صورت تداوم اعتراضات تهديد کرده اند.
 
البسوس افزود: سياست هاي اقتصادي رژيم اشغالگر غلط و نادرست است سياست هايي که در چند سال گذشته منجر به نابساماني اقتصادي و افزايش فاصله طبقاتي شده است زيرا جامعه اسراييل طبقاتي است و هر طبقه اي مشکلات خاص خود را دارد.

اين نويسنده و تحليلگر سياسي خاطرنشان کرد: بحران در چند روز يا هفته آينده با توجه به پيوستن اتحاديه کارگران به معترضان تشديد خواهد شد. گروه هاي بسيار زيادي در اراضی اشغالی خواستار انحلال کابينه تانياهو هستند کابينه اي که در تدوين سياستي عادلانه ناکام بوده است.
 
البسوس افزود: کابينه نتانياهو مسايل امنيت ، شهرک سازي و هزينه هاي نظامي را بر مشکلات جامعه مقدم داشته است جامعه اي که گرفتار معضل مادي شديد است و بحران اقتصادي آمريکا و اروپا نيز اين معضل را تشديد کرده است.
 
وي درباره احتمال کمک آمريکا به کابينه نتانياهو با توجه به بحران مالي واشنگتن گفت: کمک واشنگتن به نتانياهو بعيد است زيرا آمريکا با بحران اقتصادي واقعي يعني بحران وام ها مواجه است و اتحاديه اروپا نيز گرفتار بحران است و برخي کشورهاي اروپايي نيز در آستانه ورشکستي هستند .

البسوس افزود: اين کشورها به جاي کمک به نتانياهو بايد به فکر نجات خود و دولت هايشان باشند لذا تنها چاره نتانياهو کاستن شهرک سازي و هزينه هاي نظامي است زيرا 30% بودجه رژيم اشغالگر اختصاص به ارتش دارد و اين رقم براي کشورهاي جهان رقمي بالاست.
 
وي گفت: نتانياهو هم اکنون تلاش مي کند با فلسطيني ها درگير شود تا وانمود کند که حفظ امنيت و دفاع از امنيت اسراييل بسيار ضروري است ولي صهیونیستها معتقدند که تنها راه حل بحران موجود توزيع عادلانه ثروت و امکانات است زيرا  ساکنان شهرک هاي کرانه باختري رود اردن و قدس کمک هاي بسيار زيادي از کابينه رژيم اشغالگر مي گيرند، و خانه ها و امکانات مازادي در کرانه باختري رود اردن و قدس وجود دارد، در حالي که ساکنان شهرهاي اصلي دچار مشکلات مختلف هستند.
 
البسوس نجات نتانياهو و کابينه اش از بحران موجود را بسيار بعيد دانست و افزود: وقايع مشابهي در گذشته خصوصا در سال 1973 پس از جنگ اکتبر روي داد به گونه اي که اعتراضات گسترده منجر به سقوط دولت گُلدا مئير شد و سال 2006 پس از جنگ لبنان و شکست ارتش رژيم اشغالگر نيز کابينه ايهود اولمرت درپي اعتراضات سقوط کرد.

وي خاطرنشان کرد: معتقدم که بقاي کابينه نتانياهو با توجه به اعتراضات کنوني که گسترده ترين اعتراضات تاريخ رژیم اشغالگر است ، بسيار بعيد خواهد بود و اين کابينه در چند روز يا هفته آينده سقوط خواهد کرد و انتخابات زودهنگام برگزار خواهد شد .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست