بازدید 8971
رویانیان در نشست خبری:

بنزین گران نمی شود/ افزایش 5 برابری اعتبار مترو

حجم اعتبارات اختصاص يافته به مترو در دولت هاي نهم و دهم، پنج برابر اعتبارات پانزده سال پيش از سال 84 بوده است/ تا يك سال آينده، شش كيلومتر از خطوط منوريل قم به بهره‌برداري مي‌رسد/ رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور درباره وضعيت قيمت بنزين خاطرنشان كرد: هيچ تصميمي براي افزايش قيمت بنزين نداريم...
کد خبر: ۱۸۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸ 06 August 2011
سرویس اجتماعی ـ محمد رویانیان در نشست خبری امروز خود، به آخرین پرسش ها در حوزه سوخت و حمل و نقل پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: هم اکنون چهارصد کيلومتر مترو در 9 شهر کشور در حال ساخت است که 164 کيلومتر آن در حال بهره‌برداري است و تا پايان برنامه پنجم توسعه در مجموع 564 کيلومتر قطار شهري در کشور خواهيم داشت.

وی افزود: حجم اعتبارات اختصاص يافته به مترو در دولت هاي نهم و دهم، پنج برابر اعتبارات پانزده سال پيش از سال 84 بوده است.

وي با بيان اينكه 50 درصد رقم تخصيص يافته مربوط به دولت و 50 درصد از محل اعتبارات شهرداري ها اختصاص يافته است، گفت: رقم اختصاص يافته از سوي دولت پرداخت شده اما شهرداري ها تنها 30 درصد ميزان تعهدات مالي خود را پرداخت كرده اند.

رويانيان ادامه داد: هم اكنون 164 كيلومتر خط متروي فعال در كشور هست و تا پايان برنامه پنجم توسعه 400 كيلومتر ديگر نيز ايجاد خواهد شد.

وي تأكيد كرد: تا پايان برنامه پنجم توسعه، طول خطوط متروي كشور به 564 كيلومتر خواهد رسيد.

بهره‌برداري از 6 كيلومتر منوريل قم تا يك سال آينده

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: تا يك سال آينده 6 كيلومتر از خطوط منوريل قم به بهره‌برداري مي‌رسد.

محمد رويانيان اظهار داشت: تا يك سال آينده با كمك دولت 6 كيلومتر از خطوط منوريل قم به بهره‌برداري مي‌رسد كه البته كل اين طرح 16 كيلومتر است و يك خط تا حرم معصومه (ع) بهره‌برداري خواهد شد.

وي ادامه داد: بنا بر توافقات صورت گرفته با معاون شهردار تهران، مديرعامل شركت مترو و ستاد حمل و نقل سوخت كشور، قرار است كه مترو فرودگاه امام‌خميني(ره) تا حرم امام خميني(ره) و از حرم تا شهر جديد پرند در كمتر از دو سال به بهره‌برداري برسد.

رويانيان افزود: هم اکنون فاينانس خطوط 4، 5، 6 و 7 تهران نهايي شده‌ است؛ شهرداري تهران بدهي فراواني را به بانك‌ها داشته است كه به همين خاطر فاينانس اين خطوط اجرايي نشده بود ولي خوشبختانه بدهي‌هاي شهرداري تهران از طريق تهاتر و تقسيط حل شده و بخشي از جريمه‌ها نيز به شهرداري بخشوده شده است.

رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور با بيان اينكه شهرداري بيش از سه هزار ميليارد تومان بدهكار بوده است، خاطر نشان كرد: در حال حاضر فاينانس خطوط متروي اهواز و كرج نيز نهايي شده است كه مجموعاً چهار ميليارد دلار فاينانس تمام خطوط تهران، اهواز و كرج شده است.

عرضه گازوئيل در مناطق مرزي كشور، منطقه اي مي شود

وي تأكيد كرد: هم اكنون توزيع گازوئيل براساس سهميه اختصاص يافته به خودروهاي سنگين در همه كشور به صورت يكسان انجام مي شود كه با اجراي طرح عرضه منطقه ای گازوئیل، در مناطق مرزي به صورت منطقه اي توزيع خواهد شد.

رويانيان گفت: لزومي ندارد سهميه سوخت گازوئيل در مناطق مرزي همچون دیگر مناطق داخلي و مركزي كشور باشد.

تصميمي براي افزايش قيمت بنزين نداريم

رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور درباره وضعيت قيمت بنزين خاطرنشان كرد: هيچ تصميمي براي افزايش قيمت بنزين نداريم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار