بازدید 5769
۷
پيش بيني هاي اروپا از وخامت بحران در آمريكا و بالعكس؛

نبرد غول های اقتصادي در قاب رسانه ها

نشانه هاي جدي رقابت بين ارز واحد اروپايي و دلار با تصريح فرانسوي ها بر حمايت از شكل گيري نظام ارزي چندقطبي در جهان در سال جاري، رسما آشکار شد/كارشناسان و روزنامه نگاران اروپايي به پيش بيني وخامت بحران در آمريكا و متقابلا موسسات، كارشناسان و روزنامه نگاران آمريكايي و انگليسي به پيش بيني بدتر شدن اوضاع در اروپا مي پردازند؛ جالب اينجاست كه در اين ميان، چيني ها و روس ها نيز بيكار ننشسته اند!
کد خبر: ۱۸۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۴ 06 August 2011
سرويس اقتصادي ـ بحران هاي اقتصادي اخير اروپا و آمريكا، در حالي شدت يافته كه در سال هاي اخير، كاهش استقبال بين المللي از دلار و جايگزيني ذخاير ارزي با يورو شدت گرفته بود.

به گزارش «تابناك»، آشكار شدن نشانه هاي جدي رقابت بين ارز واحد اروپايي و دلار با تصريح فرانسوي ها در سال جاري بر حمايت از شكل گيري نظام ارزي چندقطبي در جهان، رسما آشکار شد تا اينكه شدت يافتن بحران اقتصادي در دو حوزه يورو و دلار، سبب فراموشي موقت اين مسأله گشت.

اما به تازگی در اظهارات كارشناسان غربي درباره آينده بحران اقتصادي مي توان سوگيري خاصي را ديد كه حاكي از آغاز نوع جديدي از درگيري نرم رسانه اي بين دو حوزه يورو و دلار، البته در حيطه اقتصادي، است، به گونه اي كه اين روزها، كارشناسان و روزنامه نگاران اروپايي به پيش بيني وخامت بحران در آمريكا و متقابلا موسسات، كارشناسان و روزنامه نگاران آمريكايي و انگليسي به پيش بيني بدتر شدن اوضاع در اروپا مي پردازند.

«لاگارد»: جهان به دلار بي اعتماد شده است

«كريستين لاگارد»، رييس فرانسوي صندوق بين المللي پول (IMF) تصریح کرد، جهانیان به اقتصاد و دلار آمریکا بدبین شده اند. اینکه بزرگترین قطب اقتصادی جهان درباره سقف بدهی های خودش اطمینان خاطر نداشته باشد، بسیار نگران کننده است.

البته با کاهش ارزش دلار آمریکا به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی آن، اعتماد جهانیان به دلار کاهش یافته است و همین، می تواند سبب کاهش وابستگی به دلار آمریکا و باعث شود جهانیان در اینکه از دلار آمریکا به عنوان ذخیره ارزی خود استفاده کنند، دچار تردید و دودلی شوند.


روزنامه نگار آلماني: بحران اقتصادي شديد آمريکا در راه

یک روزنامه نگار آلمانی تصریح کرد: بحران اقتصادی شدید آمریکا در راه است.

«ویلیام اینگدال» گفت: مشکلات اقتصادی آمریکا همچنان ادامه دارد و هیچ نشانه ای دال بر بهبود وضع اقتصادی این کشور به چشم نمی خورد. در واقع آمریکا هر روز بیشتر و بیشتر در رکود اقتصادی عمیق فرو می رود.


خبرگزاري فرانسه: افزايش سقف بدهي هاي عمومي آمريکا، رشد اقتصادي اين کشور را کُند مي کند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم «اوگ اونره» (Hugues HONORE) به بررسی وضع اقتصاد آمریکا پرداخت و اعلام کرد: هم اکنون بدهی های عمومی آمریکا به سطح کل تولید ناخالص داخلی این کشور رسیده است.

در این باره باید گفت، درست است که چنین حالتی در کوتاه مدت، مشکل مالی آمریکا را حل می کند، به طور قطع در درازمدت برای رشد اقتصادی این کشور، نشانه خوبی نیست و رشد اقتصادی این کشور را کُند خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، از پنج سال پیش تاکنون، تولید ناخالص داخلی آمریکا به طور نسبی رشد اندکی نزدیک هزار و هفتصد میلیارد دلار داشته است؛ يعني دوازده و نیم درصد كه براي پنج سال بسيار ناچيز است.

این در حالی است که بدهی های عمومی آمریکا، هر سال نسبت به سال گذشته، بیشتر می شود و امسال از چهارده هزار و 574 میلیارد و ششصد میلیون دلار فراتر رفت.

«فرانس24»: احتمال تنزل رتبه اعتباري ايالت هاي آمريکا هست

شبکه تلویزیونی «فرانس24» گزارش داد: با اینکه آمریکا از تهدید تنزل رتبه اش در جدول آژانس های رتبه دهی فرار کرد، برخی از ایالات این کشور که مشکلات اقتصادی دارند، دیگر نمی توانند برای کاهش کسری بودجه شان، به کمک های دولت مرکزی این کشور امید داشته باشند و به این ترتیب، احتمال دارد، رتبه اعتباری این ایالات در جدول آژانس های رتبه دهی تنزل یابد.

در این میان، می توان از ایالت کالیفرنیا نام برد. افزایش سقف بدهی های آمریکا، چالش جدیدی برای بدهکارترین ایالت آمریکا یعنی کالیفرنیاست.


اما آمريكايي ها و انگليسي ها نيز بيكار ننشسته اند و به پيش بيني هايشان از نابودي منطقه يورو ادامه مي دهند:

«واشنگتن پست»:‌ بحران اروپا در حال گسترش و تشديد

نگرانی ها درباره گسترش بحران بدهی در اروپا به اقتصادهای بزرگتر ایتالیا و اسپانیا در حال تشدید است.

روزنامه واشنگتن پست در شماره روز جمعه نوشت: این نگرانی در اروپا در حال تشدید است که بحران بدهی به یک نقطه اوج خطرناک رسیده باشد و از یونان، ایرلند و پرتغال به اقتصادهای بزرگتر ایتالیا و اسپانیا سرایت کند.

گرفتاری های در حال تشدید، احتمال وقوع بحرانی را مطرح می سازد که تقریبا به اندازه بحرانی که در واشنگتن از آن جلوگیری شد، برای اقتصاد جهانی فاجعه بار خواهد بود.

سرمایه گذارها هزینه های استقراض را برای ایتالیا و اسپانیا به بالاترین سطح در چهارده سال سوق دادند که موجب تشدید سقوط بازارهای بورس در لندن، فرانکفورت، پاریس، میلان و مادرید شد.

هشدار اقتصاددان انگليسي: نابودی كل اقتصاد اتحادیه اروپا

یک اقتصاددان انگلیسی درباره نابودی کل اقتصاد اتحادیه اروپا هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی «راشاتودی»، دکتر «ریچارد ویلینگز»، کارشناس موسسه امور اقتصادی در لندن گفت: مشکلات اقتصادی و مالی اروپا ادامه دارد. ایتالیا و اسپانیا به مشکلات مالی همانند یونان مبتلا می شوند.

اتحادیه اروپا به غیر از کمک مالی به ایتالیا، هیچ راهی پیش روی اتحادیه اروپا بگذاشت. شاید لازم باشد ایتالیا نزدیک پانصد میلیارد دلار قرض بگیرد.

تجربه یورو اشتباه بود و نتیجه ای نداشته است. تبیین نظام واحد اتحادیه اروپا، شکست خورده است.

«سي.ان.ان»: بحران بدهي هاي منطقه يورو بحراني جهاني جديدي را دامن خواهد زد

تحلیلگر اقتصادی «سی.ان.ان» تأکید کرد، ممکن است بحران بدهی های منطقه یورو سرآغاز بحرانی جدید در اقتصاد جهان باشد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، «لیونی لیکانی» درباره بحران مالی در بازارهای جهان گفت: بحران واقعی اعتماد به بازار در اروپا به دیگر مناطق جهان هم سرایت کرده و هم اکنون بحران بدهی های منطقه یورو به بحرانی جهانی تبدیل شده است.

برخي كارشناسان بر این باورند، بحران مالی در یورو همانند بحران بانک لیمان برادرز آمریکا برای منطقه یوروست که آغازگر بحران مالی و اقتصادی جهان در سال 2008 بود.

جالب اينجاست كه چيني ها و روس ها نيز در اين ميان بيكار ننشسته اند و با  نقش آفريني در كنار طرف ضعيف تر و بحران زده تر، يعني اروپايي ها تداوم درگيري بين غربي ها را در راستاي تقويت جبهه مقابل آمريكا (آرزوي ديرينه چين و روسيه) دنبال مي كنند، تا جايي كه كارشناس روس، مردم آمريكا را به قيام عليه طبقه حاكم فراخواند:

چين بر حمايت بي وقفه از يورو تأکيد کرد

چین اعلام کرد از یورو حمایت می کند و همکاری خود را با کشورهای دیگر برای بازسازی اقتصاد جهان تقویت خواهد کرد. «یانگ جیچی» وزیر امور خارجه چین که در لهستان است، گفت: ما در آینده بی وقفه از اروپا و واحد پولی آن حمایت می‌ کنیم.

وی افزود: چین از اقدامات اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول که قصد دارند با تثبیت اوضاع، رشد اقتصادی را به حالت عادی درآورند، حمایت می کند.

وزیر امور خارجه چین همچنین تأکید کرد، پکن به راهکارهای تازه ای که سران اتحادیه اروپا در نشست اخیر خود برای مقابله با بحران اقتصادی تصویب کردند، احترام می گذارد.

اقتصاددان چيني: كاهش اعتماد جهاني به آمريکا

یک اقتصاددان چینی تصریح کرد: اعتماد جهانی به اقتصاد آمریکا کمرنگ شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی «راشاتودی»، «جرج کو» گفت: افزایش بدهی های آمریکا همچنان ادامه دارد. این روند تأثیر شدیدی بر بازارهای پولی و مالی آمریکا داشته و بحران بدهی ها سبب شده است، اعتماد به اقتصاد آمریکا کاملا متزلزل شود.

آمریکا باید نگران این وضع باشد، ولی به نظر نمی رسد دولتمردان آمریکا، پیام های مربوط به این بحران را دریافت کنند.

جرج کو در ادامه افزود: سرمایه گذاران خارجی از بازارهای آمریکا دور می شوند و سرمایه های خود را در اموری متمرکز می کنند که امنتر است.

آنها در حوزه های نفت و گاز و ذخایر معدنی در کشورهای آفریقایی و استرالیا و کشورهای دیگر، سرمایه گذاری می کنند. این سرمایه گذاران به بازارهای پولی و مالی و بورس در کشورهایی از قبیل ژاپن نیز روی آورده اند.

اقتصاد چین و شمار دیگری از کشورهای اسیایی در حال رشد است، ولی اقتصاد آمریکا سیر نزولی دارد.

تحليلگر راشاتودي: اقتصاد آمريکا به ‌اقتصاد «جمهوري‌هاي موز» تبديل شده است

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، «اسیتسی هربرت» گفت: می بینیم که روز به روز از ارزش دلار آمریکا کاسته می شود.

دولت آمریکا هر گاه با مشکلی برخورد می کند، به چاپ دلار مبادرت کرده و مشکلات خودش را به دیگر کشورهای جهان منتقل می کند. آمریکا دلارهایی چاپ می کند که هیچ گونه پشتوانه ای ندارد.

اسیتسی هربرت در ادامه افزود: وضع اقتصاد آمریکا نیز به وضع اقتصادکشورهای آمریکای لاتین در سه دهه پیش تبدیل شده است که از آن با عنوان جمهوری های موز یاد می شد.

در چنین اقتصادهایی، تنها یک عده معدود از همه امکانات مالی و بانکی بهره مند هستند، در حالی مردم آمریکا بار مالی این مشکلات را به دوش می کشند که بانکداران بزرگ آمریکا به دلیل روابطی که در واشنگتن دارند، سود می برند. حتی هنگامی که آمریکا در سال دو هزار و هشت با بحران مالی روبه رو شد، این افراد با هیچ گونه مشکلی روبرو نشدند و سود آنها همچنان ادامه داشت.

کارشناس راشا تودي اقتصاد آمريکا را انگل جهان و در حال نابودي توصيف کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی، مکس کایسر گفت: در روزهای اخیر، ارزش دلار آمریکا در مقایسه با ارزهای رایج دیگر جهانی کاهش چشمگیری داشته است.

این پانزدهمین بار از زمان پایان جنگ جهانی دوم تاکنون است که ارزش دلار آمریکا تا این اندازه، سیر نزولی پیدا کرده است؛ اما از آنجا که دلار واحد پولی جهانی است، بحران كاهش ارزش پول آمريكا به ديگر كشورها ـ كه ذخاير دلاري دارند ـ منتقل مي شود و اقتصاد آمریکا به دليل اين رابطه انگلي با جهان است كه سرپا مانده است.

اما مردم آمریکا باید به مشکلات ناشی از کاهش ارزش واحد پوی کشورشان آگاه باشند. آنها دیر یا زود، شاهد آن خواهند بود که قیمت مواد غذایی کشورشان به شدت افزایش پیدا می کند.

شکاف طبقاتی بسیار شدیدی در آمریکا  هست و همین موقعیت خاص دلار سبب شده است دولتمردان آمریکایی، توجهی به مردم و وضع زندگی آنها نشان ندهند.

اما هر گاه مشکلی پدید می آید، همین بازارهای پولی و مالی آمریکا بر مقامات واشنگتن فشار می آورند تا قوانینی را به تصویب برسانند که بار مالی آن بر دوش مردم آمریکا خواهد بود.

البته ارزش دلار آمریکا سیر نزولی پیدا می کند و با این اوصاف، در آینده دیگر، آمریکا از موقعیت خاص در اقتصاد بین المللی برخوردار نخواهد بود.

کاهش شاخص های مربوط به اعتبار مالی آمریکا به روشنی موید همین نکته است. اقتصاد آمریکا رو به نابودی و عملا ورشکسته شده است.

اقدام اخیر باراک اوباما در افزایش سقف استقراض دولت آمریکا با واکنش ها و انتقادهای شدید روبه رو شده است. درواقع، اوباما با این کار، مشکلات اقتصادی آمریکا را بدتر کرده است.

مردم آمریکا می گویند، با تصویب این طرح، در واقع، اسلحه روی شقیقه اقتصاد آمریکا گذارده شده است. کنگره آمریکا نیز با موافقت با این طرح در راستای منافع بانکداران بزرگ آمریکایی حرکت می کند. دولتمردان آمریکایی، قرارداد اجتماعی خود را با مردم نقض کرده اند و مردم آمریکا باید در برابر آنها قیام کنند.

با سقوط دلار آمریکا، عملا امپراتوری این کشور و رویای سرزمین برتر از بین می رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
کشورهای ثروتمند خاورمیانه به خصوص اعراب باید در این مواقع کاملا بیدار باشند و سیاستهایشان را با سیاستهای جمهوری اسلامی ایران همسو کنند چون گاوچرانها برای ترمیم اقتصادشان هر کاری که از دستشان بر بیاید ابایی ندارند...
این روسها واقعا نژاد پرست هستند. تماشاگران روسی در بازی های فوتبال فی مابین روسیه و کشورهای آمریکا لاتین به سوی آنها موز پرتاب می کنند و از این کار لذت می برند.
شما که میگی اعراب دشمن و...ما هستن چه جوری باجمهوری اسلامی همسو شوند!!!!!!!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار