بازدید 11947

تاریخچه بازی های سپاهان و استقلال

در هفته اول لیگ برتر امشب در فولادشهر، مهمترین بازی هفته آغازین لیگ یازدهم میان سپاهان و استقلال انجام می شود؛ این برای پنجاه و سومین بار است که دو تیم در مسابقات رسمی روبه رو می شوند. دو تیم 46 بار در لیگ و شش بار نیز در جام حذفی به مصاف هم رفته اند. در این 52بازی، سپاهان 21 بار و استقلال نیز بیست بار پیروز شده اند و یازده بازی نیز نتیجه تساوی به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۸۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰ 03 August 2011
سرویس ورزشی «تابناک» ـ سپاهان حتی بیشتر از پرسپولیس موفق به شکست استقلال شده است! در مجموع بازی های دو تیم 129 گل به ثمر رسیده است؛ استقلال 63 گل به ثمر رسانده و در مقابل 66 گل نیز دریافت کرده است!

در هفته اول لیگ برتر امشب در فولادشهر، مهمترین بازی هفته آغازین لیگ یازدهم بین سپاهان و استقلال انجام می شود. این برای پنجاه و سومین بار است که دو تیم در مسابقات رسمی روبرو می شوند. دو تیم ۴۶ بار در لیگ و شش بار نیز در جام حذفی با هم روبه رو شده اند.

نخستین بازی دو تیم

نخستین بازی دو تیم روز هشتم بهمن سال 1350 بود که استقلال در اصفهان، چهار بر صفر سپاهان را شکست داد.

سپاهان نخستین بار در فصل ۵۳ با گل مصطفی حیدری موفق به شکست استقلال شد. بهترین برد سپاهان مقابل استقلال، پیروزی سه بر یک در لیگ ۷۳ و بهترین برد استقلال نیز پیروزی چهار بر صفر در لیگ ۵۰ است. البته بهترین پیروزی سپاهان مقابل استقلال در جام حذفی و با نتیجه سه بر صفر رقم خورده است.

گلزنان دو تیم

یدالله اکبری، هافبک سابق آبی پوشان با پنج گل، بهترین گلزن استقلال در مصاف با سپاهان بوده است. غلامحسین مظلومی و رضا عنایتی نیز چهار گل به سپاهان زده اند.
«لئون استپانیان»، هافبک ارمنستانی سپاهان با شش گل بهترین گلزن این تیم مقابل استقلال است. سید امین موسوی، پنج گل و محرم نویدکیا، مهدی سیدصالحی و رسول خطیبی نیز با چهار گل دیگر گلزنان برتر سپاهان در مصاف با استقلال بوده اند.

اما بدون احتساب شش بازی جام حذفی، در ۴۶ بازی دو تیم در چهارچوب لیگ، استقلال نوزده برد و سپاهان شانزده برد به دست آورده اند و نتیجه یازده بازی نیز مساوی شده است.

عملکرد دو تیم در بیست بازی لیگ برتر نیز بدین صورت بوده است که هفت بار سپاهان و هفت بار استقلال پیروز شده اند و شش بازی نیز مساوی شده است. استقلال ۲۷ گل و سپاهان نیز ۲۷ گل به ثمر رسانده اند. در لیگ برتر رسول خطیبی و محرم نویدکیا با ۴ گل بهترین گلزنان سپاهان هستند و رضا عنایتی هم با سه گل بهترین گلزن استقلال بوده است.

پرگل ترین بازی استقلال و سپاهان در تاریخ

این دو تیم در دیدار رفت لیگ 89که برای پنجاه و یکمین بار با هم روبه رو شدند، با ثبت هفت گل در یک بازی، پرگل ترین بازی استقلال و سپاهان در تاریخ رقم خورد.

تا پیش ازآن بازی، پرگل ترین بازی استقلال و سپاهان در لیگ 56 رقم خورده بود که دو تیم به تساوی سه بر سه رسیده بودند و شش گل در یک بازی ثبت شده بود.

بازیکنان مشترک دو تیم

از بازیکنان مشترک دو تیم نیز می توان به احمدرضا عابدزاده، پرویز برومند، داود مهابادی، احمد کعبیانپور، محسن گروسی، محمدرضا مهدوی، شاهین خیری، اصغر طالب نسب، مهدی رحمتی، داود سید عباسی، حسین کاظمی، حمید شفیعی، رسول خطیبی، افشین حاجی پور، احمد مومن زاده، مهدی سید صالحی، رضا عنایتی، خسرو حیدری، فابیو جانواریو، هاشم بیک زاده و بهمن طهماسبی اشاره کرد.

مربیان مشترک

در ضمن زدراکو رایکوف، فیروز کریمی، ناصر حجازی و امیر قلعه نوعی مربیانی هستند که تجربه کار در هر دو تیم استقلال و سپاهان را داشته اند.

حساسترین بازی

ضمنا در فینال جام حذفی 82 دو تیم یکی از حساسترین بازی تاریخ خود را برگزار کردند که سپاهان در بازی رفت، سه بر دو پیروز شد و در دیدار برگشت در تهران با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید تا در مجموع پنج بر دو، پیروز میدان لقب گرفته و قهرمان جام حذفی شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل